Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Roco 43922, hakende sleper

Gestart door LordSinclair maandag 12 maart 2018, 10:30:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco 43922, hakende sleper
Ik heb laatst een 'nieuwe' locomotief op de kop getikt een Roco 43922.



Als ik met de sleper voor rij dan blijft deze haken op een M track bocht wissel (5140) op de pukkels. Zo erg dat het voorste draaistel dan uit de rails gezet wordt. Nu ben ik nog niet zo ervaren met slepers die niet goed functioneren. Al mijn M* locomotieven rijden hier zonder problemen overheen. Hebben jullie tips hoe ik dit op kan lossen? Als de sleper achter rijdt gaat deze er wel goed overheen, maar dan zit de Mcn aan de verkeerde kant.
Re: Roco 43922, hakende sleper
Sleper aan de voorkant iets omhoog buigen zou kunnen.
Re: Roco 43922, hakende sleper
 Zeer langzaam over het wissel rijden en observeren wat er fout gaat.
Ik vermoed dat de sleper van de puko kantelt en dan knijp loopt tussen het puko en de aangrenzende rail.
Sleper bijstellen of het wissel zodanig aanpassen dat de sleper niet meer kan kantelen.
Dit kun je doen door een reepje karton op de biels te plakken tussen het puntkontakt en de rail.
Re: Roco 43922, hakende sleper
Bedankt voor jullie antwoorden! Zodra ik tijd heb ga ik ze zeker proberen. Eerst goed kijken wat er dan mis gaat en dan een van beide opties kiezen (of beide natuurlijk)  :)
Re: Roco 43922, hakende sleper
Bij Roco wil de koppelingshaak, het deel dat naar beneden hangt, vaak op wissels tegen de puko?s aankomen. Je kan dat eenvoudig testen door de koppellingshaken uit de nem-koppeling te halen en dan te kijken of er nog problemen zijn. Oplossing is het naar beneden hangende deel van de koppelhaak met een tang iets in te korten.
Re: Roco 43922, hakende sleper
Vanavond had ik tijd om er goed naar te kijken:


upload pic

Die pukkels zijn de lastige pukkels. Omdat het begin van de wissel erg laag is en daarna gelijk hoog heeft de Roco loc er moeite mee. Ik heb ze een beetje bijgedrukt nu zodat het niet ineens zo hoog is en dan gaat het beter.