Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Moderne stadsgebouwen

Gestart door SniperEye woensdag 19 december 2007, 11:32:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Moderne stadsgebouwen
SniperEye
gast

Moderne stadsgebouwen
In praktijk blijkt het erg moeilijk om aan moderne stadsgebouwen te komen voor een moderne modelspoorbaan. Wanneer ze er al zijn blijken ze erg "laag" te zijn.

Walthers heeft enkele hoge stadsgebouwen, maar daar houd het veelal mee op.

Heeft iemand tips waar ik moderne en hoge stadsgebouwen kan vinden?
Re: Moderne stadsgebouwen
vroeger had faller veel flatgebouwen (in de jaren 60 (wat ik dan op marktplaats.nl zie  :D )
helaas zijn er tegenwoordig geen flatgebouwen meer in de faller collectie (of als ze er zijn zijn ze niet van deze tijd)
dus ... zelf maken?
Re: Moderne stadsgebouwen
Misschien is dit iets voor je: Faller heeft een moderne kantoorflat onder het catalogusnummer 130932.
Re: Moderne stadsgebouwen
SniperEye
gast

Re: Moderne stadsgebouwen
Ik hoopte er stiekem op dat hier een gouden tip zou binnen komen van een of ander onbekend merk, of onbekende handelaar die moderne stadsgebouwen verkocht, buiten het huidige aanbod van Kibri Faller etc.  :)
Re: Moderne stadsgebouwen
Misschien komt die Gouden Tip nog. Wacht even rustig af :P. Ik heb hem in elk geval niet voor je.
Re: Moderne stadsgebouwen
als je in een echte stad kijk zie je dat veel wat oudere gebouwen staan, en niet alleen nieuw. mijn ervaring is voornamelijk veel zoeken op beurzen.

succes verder.
Re: Moderne stadsgebouwen
Lid sinds: 2006

offline
Re: Moderne stadsgebouwen
Heb even snel bij TotalTrain gekeken, er zijn inderdaad niet echt veel moderne gebouwen te vinden maar misschien heb je hier wat aan.

Busch 1008

Volmer 3804

Piko 61146

Kibri 9850

Kibri 58224


Je kan ook even op deze pagina kijken en dan even naar beneden scrollen naar de "German origin buildings", daar zie je meer modellen van Volmer, Kibri, Faller etc.
Je moet zelf wel even zoeken waar ze te halen zijn.
Re: Moderne stadsgebouwen
SniperEye
gast

Re: Moderne stadsgebouwen
De link hierboven geven me weer voldoende aanknopingspunten. Nieuwe tips zijn uiteraard van harte welkom!
Re: Moderne stadsgebouwen
woopietrein
gast

Re: Moderne stadsgebouwen
Kijk ook eens bij Heljan.......uit Denemarken.....
Re: Moderne stadsgebouwen
OmeLaurus
gast

Re: Moderne stadsgebouwen
Ik zit nog steeds te wachten tot de Nuclear Power Plant (modern genoeg?) van Heljan weer leverbaar wordt.
Kwaliteit van Heljan is zeer netjes en ze hebben inderdaad meer leuk modern spul.

(weet iemand nog een overtollige spuitgietmachine? dan gaan we a la HollandScale gewoon onze eigen moderne lijn uitbrengen ;) )
Re: Moderne stadsgebouwen
SniperEye
gast

Re: Moderne stadsgebouwen
Ik heb zelf overwogen om inderdaad moderne gebouwen te gaan bouwen voor modelspoorwegen. Helaas ben ik niet technisch genoeg hiervoor. Er is een bedrijf in Amerika dat zelf bouwt en in opdracht modellen bouwt: www.custommodelrailroad.com.

Daar betaal je dan wel flink voor.
Re: Moderne stadsgebouwen
Ricardootje_89
gast

Re: Moderne stadsgebouwen
Ja ik wil ook graag moderne gebouwen, vooral de Kaufhaus-gebouwtjes van Vollmer in N-spoor zijn veel te klein voor een Karstadt of Saturn.
Daarom ben ik bezig met een zelf ontworpen Galeria Kaufhof/ aturn. 5 verdiepingen hoog. Als hij iets verder af is za ik ook wel wat fotootjes plaatsen.
Op eBay.de staan ook erg mooie moderne torens vppr N-spoor. (zoekwoord: Hochhaus) Allemaal handgemaakt en echt heel gaaf. Als het goed is ga ik zelf even langs in Kamen (bij Dortmund)