Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

MFX uitschakelen

Gestart door Loet zaterdag 10 maart 2018, 22:52:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
MFX uitschakelen
Lid sinds: 2011

offline
MFX uitschakelen
Hallo forum

Mijn baan wordt bestuurd met een ECoS en iTrain software. Nou heb ik 2 ESU loks en die schakelen automatisch op mFX als je ze op de baan zet. Nou zitten er een heleboel functies op die loks die je eigenlijk niet kan gebruiken omdat MFX er niet zoveel aan kan.
Is er een mogelijkheid om MFX uit te schakelen en alleen op DCC te rijden? Ik heb het geprobeerd via RailCom maar dan gaat er iets mis met mijn adressen en krijg ik de loks niet meer aan het rijden via iTrain. (Dat zal wel aan mij liggen want ik ben er net mee begonnen).
Het makkelijkste lijkt me gewoon alelen DCC aan, maar ik kan er niet achter komen hoe ik dat voor elkaar kan krijgen.
Bij voorbaat dank voor de hulp.

Groeten

Loet
Re: MFX uitschakelen
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: MFX uitschakelen
Als een normale LoPi V4.0 M4 in zit, dus zonder geluid, dan zou CV47 op 13 zetten voldoende moeten zijn. Dat is althans wat ik uit de programmersoftware haal als ik een leeg LPV4 project start en M4 uit zet (M4 is de ESU benaming voor MFX).
Re: MFX uitschakelen
Lid sinds: 2015

offline
Re: MFX uitschakelen
Als decoder origineel is, vanaf de fabriek, dan zou deze 16 functies moeten kunnen schakelen.

Ik kan me niet voorstellen dat er meer functies op de loc zitten dan dat je zou kunnen schakelen.
Re: MFX uitschakelen
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: MFX uitschakelen
Makkelijk. Zeker als je met verlichting gaat spelen kom je al makkelijk aan 4 functies. Heb je een geluidslok, zeker de ESU's, dan vliegen er nog bergen bij.
Licht: normaal front/sluitsein. Alleen frontsein cab. 1. Alleen frontsein cab. 2. Rangeerverlichting. Cabineverlichting. Toeter hoog, toeter laag, motorgeluid, luchtcompressor, piepen van de remmen, rangeersnelheid, directe sturing, omroep 1, omroep 2, stationsomroep, piepen in de bochten, kedeng kedeng geluid, vallen van de koppelhaak, etc. Of ze allemaal even boeiend zijn laat ik even in het midden, maar ze zijn er wel.
Re: MFX uitschakelen
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: MFX uitschakelen
Hallo Loet,

Railcom wel aanzetten, deze overruled Mfx (m4) in de multiprotocol decoders zoals in de Esu locs, en zullen de locs met DCC* op de centrale en via iTrain aangestuurd moeten worden, wel dienen de dubbel aangemelde locs zowel in iTrain als in de Ecos verwijderd te worden.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: MFX uitschakelen
Lid sinds: 2014

offline
Re: MFX uitschakelen
Een esu zou ook gewoon onder M4/MFX 32 functie moeten hebben dit is aan gepast ivm de CS3 en CS2 update.
Re: MFX uitschakelen
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: MFX uitschakelen
Nee. Dat is onder mfx+. Een dat spreekt de ESU vooralsnog niet.
Re: MFX uitschakelen
Lid sinds: 2011

offline
Re: MFX uitschakelen
Ok. Het is gelukt.

De beide loks uit de ECoS en uit iTrain verwijderd. Toen op de ECoS Railcom ingeschakeld. Loks weer op de rails gezet en weer ingevoerd bij zowel de ECoS en iTrain ingevoerd en toen deden ze het.
Ook de functies boven de 17, alle 28. (Enigzins overdreven van ESU).

Iedereen bedankt voor het meedenken en de suggesties.

Groeten

Loet