Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Tams redbox vs Ecos

Gestart door guuske vrijdag 09 maart 2018, 22:36:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Tams redbox vs Ecos
Lid sinds: 2016

offline
Tams redbox vs Ecos
Ik overweeg een Tams redbox (icm bijvoorbeeld een multimaus als handcontroller) aan te schaffen om mijn modelbaan te gaan sturen in combinatie met koploper of i-train. Andere keuze zou Ecos2 zijn, maar dat kost een paar cebten meer  ;)
Ik kan echter geen Nederlandstalige handleiding vinden. Van de redbox hetgeen wel een puntje is aangezien mijn Duits niet zo best is.
Weet iemand of deze meegeleverd wordt met de redbox of anderszins verkrijgbaar is.

Daarnaast zijn adviezen ten aanzien van de jeuze ook zeker welkom  :D
Re: Tams redbox vs Ecos
Lid sinds: 2012

offline
Re: Tams redbox vs Ecos
wat gebruik je nu om je baan aan te sturen?

ik zou geen Ecos kopen als je de baan wilt besturen met pc,dient toch alleen maar als doorgeefluik;ik gebruik de z21 met iTrain;

Michel

Re: Tams redbox vs Ecos
Lid sinds: 2016

offline
Re: Tams redbox vs Ecos
Mijn voordeel is dat ik nu alleen een ms3 heb en nog geen baan (wel ideeën/plannen). Ben dus vrij om te kiezen, maar het aantal bomen is groot in het bos  ;). Ik heb een paar mfx loks dus een centrale moet ook m-protocol praten.
Re: Tams redbox vs Ecos
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Tams redbox vs Ecos
Ik heb uiteindelijk bewust gekozen voor de ECoS.

Naast het automatisch rijden middels koploper wil ik een deel (rangeerterrein etc) puur handmatig rijden. Schakelen van wissels kan ik dan kiezen tussen computer of centrale.
Daarnaast ben ik met de ECoS zeker dat de mfx locs ook herkend worden.

Maar er zijn zeker meer mogelijkheden al naar gelang het budget reikt.
Re: Tams redbox vs Ecos
Lid sinds: 2006

offline
Re: Tams redbox vs Ecos
Waarom ga je eerst niet met je MS2 aan de slag.
Als je bij de bouw rekening houd met uitbreidingen (secties e.d.) kun je later altijd nog beslissen.
gr digibert
Re: Tams redbox vs Ecos
Lid sinds: 2016

offline
Re: Tams redbox vs Ecos
Het lijkt me handig om klein (testbaantje) te beginnen om het besturingsprogramma onder de knie te krijgen.