Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

icoontjes CS2

Gestart door peterke33 donderdag 08 maart 2018, 11:06:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
icoontjes CS2
peterke33
gast

icoontjes CS2
Hallo spoorvrienden,

Ik weet er is een site waar je afbeeldingen kan opslaan, en dan via USB naar je CS2 overzetten.

Nu heb ik enkele locs nieuwe waar geen icoontje bijstaat of heb, kan ik deze zelf maken of ergens afhalen en die dan makkelijk naar mijn CS2 brengen. Heb al echter van alles geprobeerd niets lukt, zelf verkleinen naar 128/48 en dan naar USB maar dan zegt de CS2 niets gevonden. Ik weet niet meer wat te doen nu wie is er berijd om mij te helpen thuis om dit op te lossen, ken zelf niets van pc en dergelijke dus zeg niet van het is makkelijk want zo en zo moet je het doen nee het lukt me niet.

De icoontjes staan op een USB stick nu en krijg ze niet in mijn CS2
Re: icoontjes CS2
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: icoontjes CS2
Uit de handleiding:

CiteerLokbild auswählen
Falls kein Lokbild angezeigt wird (Anzeige ?????) können Sie aus der
Datenbank ein passendes Bild aussuchen und nach anwählen bestä-
tigen. Sollten Sie kein passendes Bild finden, können Sie eigene Bilder 
im png-Format hochladen. Die maximale Größe von 128x48 Pixel bzw. max.
6 kB
darf hierbei nicht überschritten werden. (Vorher auf USB-Stick Ordner
?Icons? einrichten und dort abspeichern. Dann über USB-Anschluss ein-
spielen. Weiteres finden Sie auch bei der ?Hilfe-Funktion?).

https://www.gebruikershandleiding.com/Marklin-60215-Central-Station-2/preview-handleiding-702330.html

In png formaat, maximaal 128*48 pixels en maximaal 6 kb groot.
Als ik het goed lees moet je die afbeeldingen in een map "icons" op je usb-stick zetten.

Re: icoontjes CS2
peterke33
gast

Re: icoontjes CS2
Hoi Patrick

Het lukt me echt niet, ik heb nog icoontjes van vroeger op mijn cs2 staan.
Maar helaas staan daar niet alle nieuwe locs in, en wilde graag nieuwe locs in de cs2 zetten dat lukt me dus niet.
Re: icoontjes CS2
Lid sinds: 2009

Vooral voor de technische kant.

offline
Re: icoontjes CS2
Vergeet ook niet dat je stick het FAT32 bestandsysteem moet hebben. Anders kan de CS2 hem niet uitlezen. Indien dit niet het geval is, stick even leegmaken en formatteren naar FAT32.

Bij mij werkt de stick methode soms wel en soms niet. Vandaar dat ik ze voortaan altijd via het netwerk op de CS2 zet. ;)
Re: icoontjes CS2
peterke33
gast

Re: icoontjes CS2
Maxim

Ik heb echt alles gedaan, ik geraak er niet meer aan uit hoor.

Mocht je ooit de tijd hebben, dan mag je dat hier komen doen ik wil er zelfs je benzine of zo voor te betalen.
Re: icoontjes CS2
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: icoontjes CS2
Even stap voor stap en met het standaard programma "paint".

Je opent een afbeelding in het programma paint
Je drukt op de knop "formaat wijzigen" kiest daar voor "pixels" en zorgt dat het minder dan 128 x 48 pixels is
Je kiest links boven in beeld voor "opslaan als" en kiest daar "png-afbeelding"
Sla de afbeelding op een makkelijk terug te vinden plek op, bijvoorbeeld op de usb stick die je in FAT32 geformatteerd heb in de map "icons". (als je niet weet hoe je een stick in FAT32 formaat formateert, dan moet je dat even zeggen, leggen we dat ook nog uit).

Ga met je verkenner naar het opgeslagen bestandje en klik met de rechter muisknop op de afbeelding en kies voor "eigenschappen" (of als je in de verkenner de weergave op "details" heb staan, zie je direct de grootte van het bestand. Ik heb dat net gedaan met een simpele afbeelding, maar die werd dus al 9kB groot en dat is te groot voor de CS2 (maximaal 6kB).
Als dat zo is, kan je er voor kiezen je afbeelding eerst als .gif op te slaan en hem daarna als .png. De beeldkwaliteit wordt dan wel wat minder, maar daarmee dus ook de kB's. (in mijn geval van 9 kB rechtstreeks opgeslagen als png naar 3 kB via de tussenstap naar .gif).

Ik ben benieuwd of het zo lukt.
Re: icoontjes CS2
peterke33
gast

Re: icoontjes CS2
Ik heb alles gedaan zoals het moet, maar op de een af andere reden vind mijn CS2 mijn usb stick niet terug.

Het is een lexar van 16GB groot, heb ooit icoontjes afgehaald en op mijn cs2 gezet.
Raar dat het nu niet nu niet lukt, maar toch alvast bedankt voor de moeite die jullie voor me doen.
Re: icoontjes CS2
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: icoontjes CS2
En je weet ook zeker dat je USB-stick FAT32 geformatteerd is? Standaard is tegenwoordig NTFS en dat zal de CS2 niet snappen.
Re: icoontjes CS2
peterke33
gast

Re: icoontjes CS2
Patrick

De usb stick is naar FAT32 geformatteerd, klein maken lukt me ook van de foto alleen herkent hij de usb stick niet.
Heb al icoontjes op de CS2 staan, maar nieuwe locs hebben geen afbeelding wat het soms moeilijk maakt voor me.

Ik had een link gekregen, waar er nieuwe foto's opstaan maar dat lukt me niet om deze in de CS te zetten.
Re: icoontjes CS2
Ben den Hollander
gast

Re: icoontjes CS2
Volgende week is toch de Belgendag, kun je je mooi effe laten helpen door een expert en vergeet je het nooit meer. ;)
Re: icoontjes CS2
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: icoontjes CS2
Dat is zeker geen verkeerd advies van Ben, maar kan je aangeven wat je doet en krijg je soms foutmeldingen?
Heb je het al geprobeerd met een andere (kleinere) usb stick. 16 GB is net de grens van FAT32 als ik mij het goed herinner. Dat is dus 32GB
Re: icoontjes CS2
Lid sinds: 2008

offline
Re: icoontjes CS2
Citaat van: peterke33 op donderdag 08 maart 2018, 14:14:51
Ik heb alles gedaan zoals het moet, maar op de een af andere reden vind mijn CS2 mijn usb stick niet terug.

Het is een lexar van 16GB groot, heb ooit icoontjes afgehaald en op mijn cs2 gezet.
Raar dat het nu niet nu niet lukt, maar toch alvast bedankt voor de moeite die jullie voor me doen.
Hoi Peter,

De USB-stick mag volgens mij niet groter zijn dan 8GB (tenminste dat was zo in versie 3.8.1.).
Probeer het eens met een stick die niet groter is dan dat.

Groeten,
Ton.
Re: icoontjes CS2
peterke33
gast

Re: icoontjes CS2
@Ben
Inderdaad volgende week is het gastendag, zal alles meenemen en dan kunnen er die er verstand van hebben eens naar kijken indien.

@Patrick
Inderdaad een zeer goede tip, krijg het echt voor geen meter klaar ook niet dankzij jou hulp en stap voor stap.

@Ton
Ik zal me eens een USB stick gaan kopen van 8GB, zo duur is dat ook weer niet dank je voor de tip ook !!!!