Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Kofje (Marklin 36342) rijdt niet meer

Gestart door Plexat dinsdag 06 maart 2018, 16:08:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Kofje (Marklin 36342) rijdt niet meer
Het lijkt wel in de lucht te zitten. Ik heb een Kofje art. 36342 van Marklin. Prima locje. Al die tijd mooi gereden. Vooral rangeren omdat hij zo'n mooi ontkoppelmechanisme heeft.
Gisteren wilde ik hem weer laten rijden. Helaas geen beweging in te krijgen. Niet vooruit en niet achteruit. Alle overige zaken werken wel. De koppelingen voor en achter, de verlichting voor en achter. Als ik de rijrichting wissel dan gaan de lichten netjes mee. Maar rijden .... ho maar. Gisteren opgeborgen in de doos. Vanmorgen weer op de baan gezet omdat ik gewoon niet snap dat hij het niet doet. Wat denk je. Rijden. Dus hele tijd laten rijden om er zeker van te zijn dat hij het blijft doen. Prima.
Na de lunch. Kofje op gang ... euh nee toch niet. Zelfde euvel. Alles werkt maar rijden ho maar. Niets.
Ik rij meestal via iTrain maar ook als ik die ertussen uithaal en rechtstreeks via de CS2 aanstuur. Rijdt de Kof niet!

Hellup!!! Snap hier geen snars van.

Vast bedankt voor het meedenken.
Re: Kofje (Marklin 36342) rijdt niet meer
Decoder even op de pinnen van de dragerprint drukken of er is iets mis met het motortje.

Verder gebeuren er meer rare dingen: https://nos.nl/artikel/2220882-digitale-klokken-zijn-in-de-war.html

Gr, Ben. ;)
Re: Kofje (Marklin 36342) rijdt niet meer
Citaat van: Ben den Hollander op dinsdag 06 maart 2018, 16:37:06
Decoder even op de pinnen van de dragerprint drukken of er is iets mis met het motortje.

Verder gebeuren er meer rare dingen: https://nos.nl/artikel/2220882-digitale-klokken-zijn-in-de-war.html

Gr, Ben. ;)
Hi Ben,
je suggestie uitgevoerd maar helaas geen soelaas.
Alles werkt maar rijden ... niet dus.

Ja mooi he dat verhaal van de klokken.  :D

Gr,
Eric
Re: Kofje (Marklin 36342) rijdt niet meer
Krijgt de motor wel spanning? Of draait hij wel, maar rijdt de loc niet? Was het bij deze decoder niet zo dat je deze onder een kleine hoek moest zetten om goed contact te krijgen?
Re: Kofje (Marklin 36342) rijdt niet meer
Lid sinds: 2006

Groeten uit Maastricht Brupo-x .

offline
Re: Kofje (Marklin 36342) rijdt niet meer
Ander geef eens een fabrieks- reset kan ook wel eens helpen niet altijd maar ik heb het al een paar keer gehad met marklin loks met vriendelijke groeten .

Groeten uit Maastricht Brupo-x . :cool: :cool: :cool:
Re: Kofje (Marklin 36342) rijdt niet meer
Van alles geprobeerd maar helaas niets geholpen tot nu toe.
Lokje net maar terug gebracht naar mijn hobbyshop. Zij sturen hem nu op naar Marklin.
Hopelijk dat ze daar wel een oplossing kunnen vinden.

Dank voor de suggesties.  :)