Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?

Gestart door brund55 maandag 05 maart 2018, 18:00:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
In allerlei topics worden wensen t.a.v. een nieuwe MS van Märklin geuit. Om het wat overzichtelijker te houden kan je hier je wensen voor een (eventueel) nieuwe MS van Märklin kwijt.

Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Even wat bij elkaar gesprokkeld:
Citaat van: Barry1972 op maandag 05 maart 2018, 15:46:13
Ik zou zou er graag meer locomotieven in kunnen zetten, zonder deze telkens in/uit de loc. List te moeten halen.

En update van het scherm naar (touchscreen?) denk aan een smartphone met een draaiknop erbij zou mooi zijn.
De extra speelfunctie van kolen laden enz. Zou ook leuk zijn.


Allermooiste en goedkoopste? zou misschien wel zijn, software leveren voor op je telefoon, en je telefoon in een marklin houder klikken met 2 draaiknoppen , stopknop, ect..  :thumbup:

Maar dan verdienen ze waarschijnlijk te weinig haha
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Draadloos zou handig zijn.
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Dan zullen de kosten ook hoger gaan uitkomen.

De vraag is, wanneer is het omslagpunt naar een (eventueel oudere versie van) Central Station (CS2 of CS3).
Want dan met de Marklin APP connectie leggen met je Console geeft je een hele mooie mobiele optie.

Groeten,

Jan
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Voor mij is de Mobile Station volledig overbodig geworden sinds ik de app op m'n smartphone(s) gebruik. Hoe meer smartphones, hoe meer regelaars!

Maar mijn grootste wens (en reden waarom ik de app verkies) is toch dat hij draadloos wordt. Verder zou het bedienen van de memory ook wel handig zijn.
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Dat kan toch gewoon? De rijwegen, wissels en looks komen gewoon in je CS en dus in je foon.
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Laurent, als je de app bedoelt, de Mobile Station app kan geen rijwegen bedienen. Al de rest wel.
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Ik gebruik de Remote CS3 app en die kan dat wel. Een hij is nog gratis ook.
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Dat wou ik nou net zeggen. Ik gebruik zelf een app van diezelfde ontwikkelaar, RemoteCS2. Erg goeie app! Ik werk met die ontwikkelaar samen als bèta-tester voor nieuwe functies. Maar goed, dit is allemaal  :offtopic:
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Goed, nog wel een wens: en stukje hardware dat je, net als met de ECOS, je CS kan gebruiken als loconet master waarmee je boosters, handregelaars en dergelijke kan aansturen/gebruiken.
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Citaat van: speeltmettreintjes op donderdag 08 maart 2018, 01:01:45

Draadloos zou handig zijn.


Als je 'm niet aansluit is het draadloos..... :P

@citaat Laurent: het CS op die manier opwaarderen gaat niet gebeuren ben ik bang. Marklin heeft er alle belang bij haar spullen vooral niet compatibel te maken met handel van derden. Dat geldt natuurlijk ook voor het MS2. En gelijk hebben ze.

Gr, Ben.
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
 @citaat ik denk dat Maxim bedoeld dat de ms3 opvolger draadloos wordt. Zou een mooie optie zijn al zit de draad mij niet in de weg. Dan heb je een mobielere bediening zonder dat je een interface nodig hebt.
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Dick,


Leuk idee  :thumbup: Wat word er dan met de verzamelde ideeën gedaan?

Zal een voorzetje geven zie plaatje, misschien nog de functie toetsen erbij ?
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
En hoe verwacht je precies dat de rest allemaal gaat werken?
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Via het stopcontact, of de trafo?

Grapje Laurent , wat bedoel je met de rest?
Neem aan het regelen?
Mijn smartphone heeft tig meer rekenkracht dan een ms2, dus de app op de smartphone gaat dat doen.
Deze dient gelijk als touchscreen , en het is maar een voorzet.

Het moet geen centrale worden, maar een ms2 met touchscreen. Dus laag qua prijs. Daar ben ik van uit gegaan.

Eventueel kan het spel element van mfx+ op de touchscreen van de smartphone, en komen er boven de rijregelaars nog ledjes voor de rijsnelheid ?

Het is maar een voorzetje :help: :idea:
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Een shift toets links en rechts op de display om de hogere functietoetsen te bedienen.

Groet, Jasper
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Jasper Zo iets? Zie plaatje .
En had zelf gedacht om dan Bluetooth toe te voegen?

Er kan dan misschien een kleine losse handheld rijregelaar bij, deze maakt verbinding met de Bluetooth van de smartphone? Die in het dockingstation ligt.

En het allerbelangrijkste de naam,
De mbd 1

Marklin moBile Docking-station versie 1


Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Ik lees net dat er een CS nodig is om de MS 2 te updaten. Een nieuwe versie zou dat natuurlijk zelf kunnen, via een USB poort bijvoorbeeld.
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Citaat van: Barry1972 op donderdag 08 maart 2018, 20:47:27
Dick
Leuk idee  :thumbup: Wat word er dan met de verzamelde ideeën gedaan?

Het zou doorgespeeld kunnen worden naar de importeur of naar Märklin zelf. Voorlopig nog geen plannen in die richting.
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Wat hierboven staat bestaat eigenlijk al als de Piko Smartcontrol / ESU Mobile Control 2 / ESU Cabcontrol DCC. Is eigenlijk allemaal hetzelfde, een smartphone met een grote regelaar erbij. :p

Maar helaas hebben we nog geen Märklin variant. Maar voor wie het niet absoluut Märklin moet zijn, hierboven staan de alternatieven.  >:-D
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Gelukkig werkt de ESU gewoon met het CS3, naast de ECOS.
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Bedoel je de Mobile Control Laurent? Kan dat namelijk nergens terugvinden. Niet in de handleiding en niet op het esu forum. Dacht dat het enkel werkte met ECOS.

Heb je misschien een linkje?
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Nee. Die ESU Mobile Control II is gewoon een Android apparaat wat zich via de WiFi meldt bij je centrale. Als je er een Märklin App op gooit, bijvoorbeeld de Remote CS3, zou die ook met Märklins CS3 moeten werken. De instellingen zitten in ieder geval in de app.
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Citaat van: Barry1972 op donderdag 08 maart 2018, 22:03:41

Er kan dan misschien een kleine losse handheld rijregelaar bij, deze maakt verbinding met de Bluetooth van de smartphone? Die in het dockingstation ligt.


Ik heb het voor derde dag gelezen maar ik snap er nog steeds geen reet van. :-) :-)
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Citaat van: Laurent op zaterdag 10 maart 2018, 19:02:21
Als je er een Märklin App op gooit, bijvoorbeeld de Remote CS3, zou die ook met Märklins CS3 moeten werken. De instellingen zitten in ieder geval in de app.

Ja, de instellingen zitten in de app. Maar wat waarschijnlijk ook in de instellingen van de ESU app zal zitten is de controle via het stuurwiel. Als dat niet meer werkt kan je evengoed een gewone smartphone gebruiken. Dus de hamvraag is, werkt het stuurwiel nog met een andere app.

Edit: Antwoord is ja, maar enkel met de RemoteCS2/3 app. Daar staat expliciet dat je de Mobile Control 2 kunt gebruiken mits een betaalde upgrade. De toekomst van de MS2 bestaat dus al mensen, iedereen aan de Mobile Control!  :-)
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Citaat van: Ben den Hollander op zaterdag 10 maart 2018, 19:07:41
Citaat van: Barry1972 op donderdag 08 maart 2018, 22:03:41

Er kan dan misschien een kleine losse handheld rijregelaar bij, deze maakt verbinding met de Bluetooth van de smartphone? Die in het dockingstation ligt.


Ik heb het voor derde dag gelezen maar ik snap er nog steeds geen reet van. :-) :-)

Zie het als een draadloze koptelefoon , die kun je ook harder of zachter zetten zonder je telefoon aan te raken
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?

Wat mij betreft, mag er gerust ook een zeer eenvoudige versie/variant van de MS-1 gemaakt worden. Gewoon simpelweg alleen maar rijden.
Met de mogelijkheid om er 30 loc's in te zetten. Zou toen ook al makkie gekund hebben, maar ja dan kopen de fervente digibeten -waaronder ik- natuurlijk niet zo snel wat anders (duurders).
En ook de mogelijkheid, om alle functies van een loc aan te kunnen sturen. Ik vind het nog steeds erg vreemd, dat je een duur betaalde loc koopt, maar niet alle mogelijkheden mag benutten  8o
Alsof je een mooie Porsche koopt, waar maar 3 versnellingen van te gebruiken zijn. Tenzij je bijbetaald  :D
Het rijden los ik op, door meerdere loc's hetzelfde adres te geven; kan ik toch variëren.

De drie MS-enen die ik nu nog steeds gebruik, hebben nog nooit geweigerd of problemen gegeven.

Grtz Tony
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Tony,
Een MS2 kan al lang 40 loks in zijn loklijst opnemen.
Jij zegt dat je er 3 hebt dat betrekent dat je 20 loks (22 met 2 lokkaartebn) rechtstreeks kunt oproepen!
Dus MS2 mag van mij zo blijven of misschien een extra kopje zodat alle (nieuwste) functies ook kunnen worden aangesproken.
gr digibert
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Citaat van: Tony op woensdag 14 maart 2018, 17:09:28
Alsof je een mooie Porsche koopt, waar maar 3 versnellingen van te gebruiken zijn. Tenzij je bijbetaald  :D

Tja.... Je kan ook overwegen of je voor hetzelfde geld of minder naar een ander merk gaat kijken. Waarbij je dan wel versnelling 4 en 5 hebt of nog beter: 6de versnelling. Maar goed als je Porsche wil blijven rijden zal dan bij moeten betalen. Dat is het beleid  :D

Citaat van: Tony op woensdag 14 maart 2018, 17:09:28
De drie MS-enen die ik nu nog steeds gebruik, hebben nog nooit geweigerd of problemen gegeven.

Is dus 33 loks rechtstreeks (3x 10 loks met 3 lokkaarten)  :D

Groet Ronald.
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Kleurenscherm en idd draadloos dit kan gewoon voor een paar euro worden gerealiseerd en een uitgebreidere MFX instellingsmogelijkheid tabellen zoals de CS1 ook heeft om uitgangen aan functies te koppelen nu kan dit met de MS2 alleen door CV waarden aan te passen.
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Je wilt dus gewoon een CS3 mini... Goh, waarom zou Märklin dat nou toch niet doen? :P
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
- Meer locs direct regelbaar
- Toegang tot alle functies van een loc
- Touchscreen (met name voor sneller selecteren locs en toetsenbord)
- Draadloos

Dit zou het bedienen van een mobile station allemaal iets vlotter en leuker maken maar ik ben zeker niet ontevreden over de MS2.
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Citaat van: Laurent op zaterdag 24 maart 2018, 22:20:09
Je wilt dus gewoon een CS3 mini... Goh, waarom zou Märklin dat nou toch niet doen? :P

Geen flauw idee??
Ze hebben liever dat ecos er mee komt of ze kunnen het zelf niet??
Re: Wat voor wensen heb je voor een nieuwe Mobile Station versie van Märklin?
Ik mis gewoon een besturing systeem tussen de MS en de CS de ene heel simpel de andere heel uitgebreid.