Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

De raadselen omtrent de MS2 en MS3

Gestart door Gerrit-1959 maandag 05 maart 2018, 11:20:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
De raadselen omtrent de MS2 en MS3
Hallo,

Om helderheid te verschaffen omtrent de MS3 en MS2, ben ik zo vrij geweest contact te leggen met de importeur (Kleine in Meppel).
Het antwoord is heel simpel: Inwendig zijn de beide besturingsunits identiek, alleen is de MS3 en designaanpassing in analogie met de CS3. Dit betekent dus simpel gezegd, dat er alleen verschil is in kleur en de uitwisselbaarheid 100%.
Re: De raadselen omtrent de MS2 en MS3
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: De raadselen omtrent de MS2 en MS3
Jammer.

Gemiste kans.

Re: De raadselen omtrent de MS2 en MS3
 @citaat Nou, gemiste kans? Dat ding is al een poosje op de markt en 2 jaar geleden zijn de verschillen tussen MS2 en MS3 besproken: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=60040.0

Geen verschillen noch raadselen dus: "Beproefde techniek in een nieuw jasje" aldus Marklin.

Gr, Ben.
Re: De raadselen omtrent de MS2 en MS3
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: De raadselen omtrent de MS2 en MS3
 @citaat Conclusie: op dit topic zou een slotje kunnen, of samenvoegen met https://forum.3rail.nl/index.php?topic=60040.0
Re: De raadselen omtrent de MS2 en MS3
Wat mij betreft prima. Heb het topic alleen gemaakt, omdat het vaker langskwam.
Re: De raadselen omtrent de MS2 en MS3
heren,
Er is wel een verschil: De zwarte gedraagd zich bij meerdere MS2 als de Master.
Dat was eerder de MS met het laagste productienummer!
gr digibert
Re: De raadselen omtrent de MS2 en MS3
Citaat van: brund55 op maandag 05 maart 2018, 12:02:02
@citaat Conclusie: op dit topic zou een slotje kunnen, of samenvoegen met https://forum.3rail.nl/index.php?topic=60040.0

Of weggooien. Het MS3 bestaat niet.
Re: De raadselen omtrent de MS2 en MS3
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: De raadselen omtrent de MS2 en MS3
Re: De raadselen omtrent de MS2 en MS3
@citaat en  @citaat @citaat Heren,

Onderstaand het antwoord van Kleine:

Hartelijk dank voor uw e-mail en interesse in onze producten.
De MS3 is aangepast aan het design van de CS3. Voor de rest zijn er geen veranderingen.

Hopend u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Wat is nu jullie punt? Of weten jullie meer dan Kleine?
Re: De raadselen omtrent de MS2 en MS3
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: De raadselen omtrent de MS2 en MS3
Nee hoor, men weet het graag beter...
Re: De raadselen omtrent de MS2 en MS3
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: De raadselen omtrent de MS2 en MS3
Citaat van: Ben den Hollander op maandag 05 maart 2018, 11:52:14
@citaat Nou, gemiste kans? Dat ding is al een poosje op de markt en 2 jaar geleden zijn de verschillen tussen MS2 en MS3 besproken:

Ik denk dat het wel degelijk een gemiste kans is geweest.

Als je als Marklin zijnde een nieuw product hebt aangeleverd als de CS3 (en Plus) en hier schijnbaar een 'nieuwe' generatie mee hebt geintroduceerd met een daarbij horend mooi zwart kleurtje. Dan verwacht je dat als de MS3 (waar dus het nummertje ook geplust is) met eenzelfde mooi bijbehorend kleurtje, eenzelfde verandering / verbetering heeft ondergaan.

Maar goed. Ik snap ook wel dat de marketing afdeling ook een sterke vinger in de pap heeft en hier een mooie gelegenheid zag om met weinig moeite de markt weer in beweging te krijgen.

En hoewel de MS2 een werkpaard is en ikzelf hele goeie (en iets minder) ervaringen heb gehad, is er (dus) altijd ruimte voor verbetering.
Het scheelt in ieder geval dat ik de MS2 gewoon nog steeds bij de CS3 kan blijven gebruiken.

Groeten,

Jan
Re: De raadselen omtrent de MS2 en MS3
 @citaat Wat wil je dan verbeterd hebben aan het Mobile Station Jan?

Het is een instappertje met een beperkte functionaliteit. Marklin snijdt zich in de vingers als ze dit product gaat opwaarderen met bijvoorbeeld een interface, het zal ten koste gaan van de duurdere centrales.

Citaat van: IJsengel op maandag 05 maart 2018, 12:57:33

Nee hoor, men weet het graag beter...


Waarom post je dit Fred? Hier communiceren mensen normaal met elkaar en worden meningen uitgewisseld. Van "beter weten" is geen sprake. :thumbdown:
Re: De raadselen omtrent de MS2 en MS3
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De raadselen omtrent de MS2 en MS3
Ik zou zou er graag meer locomotieven in kunnen zetten, zonder deze telkens in/uit de loc. List te moeten halen.

En update van het scherm naar (touchscreen?) denk aan een smartphone met een draaiknop erbij zou mooi zijn.
De extra speelfunctie van kolen laden enz. Zou ook leuk zijn.


Allermooiste en goedkoopste? zou misschien wel zijn, software leveren voor op je telefoon, en je telefoon in een marklin houder klikken met 2 draaiknoppen , stopknop, ect..  :thumbup:

Maar dan verdienen ze waarschijnlijk te weinig haha
Re: De raadselen omtrent de MS2 en MS3
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: De raadselen omtrent de MS2 en MS3
Nee, dan wordt het te duur. ESU heeft een Android handregelaar met draaiknop, is ?250 ofzo. Werkt op WiFi, heb je alle randapparatuur dus nog nodig.
Re: De raadselen omtrent de MS2 en MS3
Hoezo meer lokomotieven in en uit je lijst?
Met 2 ms-en op je railbox kun je 40 loks in je loklijst zetten en op je ms-en ieder 10 oproepen dus zonder problemen met 20 actieve loks rijden.
En als je op je baan 20 loks tegelijk laat denderen is het tijd voor een grote centrale. 
digibert
Re: De raadselen omtrent de MS2 en MS3
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De raadselen omtrent de MS2 en MS3
Ik dacht met 2 keer een ms2 maximaal 20 locs.
Maar als het dus 40 is, dan kom ik zeker toe haha

En ik rijd met maximaal 5 locs op de baan , de rest staat in de kast/vitrine  :D