Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Fleischmann H0 houdt in 2019 op te bestaan.

Gestart door 10103 zaterdag 03 maart 2018, 00:27:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Fleischmann H0 houdt in 2019 op te bestaan.
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Fleischmann H0 houdt in 2019 op te bestaan.
Zojuist lees ik op het Stummi-Forum dat Fleischmann vanaf 2019 geen H0-modellen meer zou gaan uitbrengen. Fleischmann zou echter wel blijven bestaan en zich concentreren op de kleinere N-modellen. Zie ook dit officiële bericht van de Modelleisenbahn GmbH.

Eerlijk gezegd heb ik de nieuwe H0-modellen van Fleischmann (als AC-versie) pas sinds kort 'ontdekt'. Ik ben daarbij behoorlijk gecharmeerd geraakt van de E60, E69 en E52 die ze in de afgelopen jaren hebben uitgebracht. Voor dit jaar had ik dan ook goede hoop, dat ze weer met zoiets op de proppen zouden uitkomen. Dat er in januari echter geen nieuwe ontwikkelingen gepresenteerd werden vond ik toen al geen goed teken. Hopelijk gaan dit soort mooie modellen voortaan onder de naam van Roco er komen. Moet Roco wel weer eens wat meer interesse gaan tonen voor de periodes van vóór 1968...

Groet, Marc   
Re: Fleischmann H0 houdt in 2019 op te bestaan.
Dat is inderdaad slecht nieuws, om dezelfde redenen die jij aanhaalt...
Re: Fleischmann H0 houdt in 2019 op te bestaan.
 @citaat en  @citaat Helaas, ik vind de Fleischmann, 3rail oude E-loc en stoomloc, modellen super mooi.
Re: Fleischmann H0 houdt in 2019 op te bestaan.
Volgens een gezaghebbende bron worden bestaande h0 producten als rail, toebehoren en materieel overgezet naar Roco.
Re: Fleischmann H0 houdt in 2019 op te bestaan.
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Fleischmann H0 houdt in 2019 op te bestaan.
 @citaat Haha, gezaghebbend. Gewoon CvD.  :D

Gr.  Charlie
Re: Fleischmann H0 houdt in 2019 op te bestaan.
 @citaat Ik onthul nooit mijn bronnen. :P
Re: Fleischmann H0 houdt in 2019 op te bestaan.
Fleischmann en Roco behoren al sinds 2008 tot hetzelfde bedrijf. Jammer dat ze vanaf 2019 niet meer naast elkaar kunnen bestaan als hO.
Re: Fleischmann H0 houdt in 2019 op te bestaan.
Dit is zeker jammer.... Ik heb zelf geen Fl* materieel rijden, maar het is -weer- een einde van een tijdperk.
En bijna de helft van de banen wordt geschrapt, dus of de modellen daarom onder Roco naam zullen verschijnen is ook nog maar de vraag (laten we hopen!).

:-(
Re: Fleischmann H0 houdt in 2019 op te bestaan.
Reactie van Fleischmann:

Liebe Fleischmann-Fans!
Zur Optimierung unserer Marktperformance haben wir das Portfolio unserer beiden Marken Fleischmann und Roco auf den Prüfstand gestellt und als Ergebnis daraus werden wir beide Marken neu positionieren.

Es wird zu Änderungen im Produkt-Portfolio der Spurweite H0 kommen. Die Modelle von Roco und Fleischmann überschneiden sich in diesem Segment sehr stark. Wir werden deshalb bei der Marke Fleischmann die Spurbreite H0 im Jahr 2019 auflassen und stattdessen die Spurweite N forcieren.

Diese Entscheidung wirkt sich auch auf unsere Geschäftsbeziehung aus:
> Ab 2019 produzieren wir in Spurweite H0 keine Fleischmann Modelle mehr. Ersatzteile, Zubehör, Gleise und einen Reparaturservice bieten wir selbstverständlich weiterhin an.
> Wir werden die H0-Sortimente der beiden Marken Roco und Fleischmann Stück für Stück evaluieren und das jeweils bessere Modell unter der Marke Roco in unseren Lieferkatalog übernehmen. Das heißt, einige Fleischmann-Modelle werden unter der Marke Roco ?weiterleben?. Weiters ist angedacht, ausgesuchte Fleischmann-Modelle unter ?Fleischmann by Roco? anzubieten.
> Ab 2019 werden wir im Gegenzug bei Fleischmann die Spurweite N verstärken und entsprechend unserer Marktführerschaft das Vollsortiment attraktiv erweitern. Wir werden mehr neu konstruierte Modelle auf den Markt bringen.

Liebe Grüße
euer Fleischmann Facebook-Team
Re: Fleischmann H0 houdt in 2019 op te bestaan.
Des te beter, er is al genoeg meuk in Ho.
Persoonlijk vind ik  Fleischmann N mooier er uit zien als een model in Ho.
En vooral de Br 023 N schaal, een goed voorbeeld voor een te verwezenlijke Märklin model in Ho.
Re: Fleischmann H0 houdt in 2019 op te bestaan.
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Fleischmann H0 houdt in 2019 op te bestaan.
Hola,

Tja, wat moet ik ervan zeggen. Ik begrijp de beweegredenen, maar had persoonlijk liever gezien dat Fleischmann in H0 zou voortgaan in plaats van Roco. Met name omdat Fleischmann met haar superbe stoomlocomotieven in mijn optiek onverslaanbaar is en ik mijn hart vast houd als ik er alleen al aan denk dat het delicate stoommateriaal voortaan van Roco moet komen. Roco valt in vergelijking met Fleischmann al uit elkaar als je er bij wijze van spreken enkel naar kijkt. Daarnaast ben ik absoluut geen fan van de modellen waar je zelf nog allerhande miniscule assesoires aan moet zien te prutsen. Bovendien zijn de paar overigens zeer fraaie Roco locomotieven die ik heb veel storingsgevoeliger op mijn c-rail baantje dan de Fleischmann varianten. Maar ach, wat maak ik me druk. Ik heb momenteel eigenlijk alles wat mijn stoomhart begeert en zal voorlopig toch geen nieuw materiaal aanschaffen.

Hasta la Pasta
Fred
Re: Fleischmann H0 houdt in 2019 op te bestaan.
Zeker houdt hier een stuk geschiedenis op. :-(
Zoals Fred al aanhaalde: de mooi gedetailleerde stoomlocs.
Modellen waren degelijk en goed in elkaar geschroefd.  Had een BR211 uit een startset des Jahres  (ook typische Fleischmann-uitdrukking) en dat was een robuust en behoorlijk goed gedetailleerd model.
Die "typische Fleischmanndingetjes": aparte schakelaars, denkende wissels.
Vergeet de mooie 3-raildraaischijf niet.
Re: Fleischmann H0 houdt in 2019 op te bestaan.
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re: Fleischmann H0 houdt in 2019 op te bestaan.
Ik vind het niet zo erg.
De laatste tijd kwam er op tijdperk V en VI toch al niets nieuws op de markt bij fleischmann.
De kwaliteit stoomloks kan ik niet over meepraten, daar ligt mijn interesse niet.

De mallen van goederenwagons worden nu toch al door Roco gebruikt neem bijvoorbeeld de gesloten autotransporters (zeer mooi product, heb ze zelf ook) en de FALS kolenwagens,
welke nu in grote getalen en uitvoeringen door Roco op de markt worden gezet, allemaal fleischmann ontwikkelingen!
Het grote pluspunt bij Fleischmann wagens is dat de marklin koppeling erin past (loopt niet vast op de buffers, bij Roco wel)


Re: Fleischmann H0 houdt in 2019 op te bestaan.
Ik ben benieuwd hoe ze het verschil in bufferhoogte tussen fleischmann en roco modellen gaan oplossen?
Fleischmann is goed te combineren met marklin roco juist niet :(
Re: Fleischmann H0 houdt in 2019 op te bestaan.
Citaat van: hmmglaser op zaterdag 31 maart 2018, 11:37:23

Ik ben benieuwd hoe ze het verschil in bufferhoogte tussen fleischmann en roco modellen gaan oplossen?


Wie bedoel je met "ze"?  Fleischmann stopt, daar gaat dit topic over.
Re: Fleischmann H0 houdt in 2019 op te bestaan.
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Fleischmann H0 houdt in 2019 op te bestaan.
Fleischmann stopt niet, ze gaan alleen niet door met het H0-assortiment. De H0-modellen zullen in het Roco-assortiment worden opgenomen.

De vraag die hier boven wordt gesteld gaat over het verschil in bufferhoogte tussen de Roco- en Fleischmann-modellen. De vraag die 'hmmglaser' stelt, is dan ook wat Roco aan dit verschil gaat doen als ze de Fleischmann-modellen in het eigen assortiment opnemen.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Fleischmann H0 houdt in 2019 op te bestaan.
 @citaat Open deur Maikel.......

Roco gaat geen Fleischmann modellen aanpassen. Men kijkt welk Fleischmann model doorgaat in het Roco assortiment. Nergens wordt gesproken over aanpassing van wat dan ook.
Re: Fleischmann H0 houdt in 2019 op te bestaan.
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re: Fleischmann H0 houdt in 2019 op te bestaan.
Er zijn al vele "fleischmann" modellen in het Roco assortiment en gewoon met de hogere buffer stand, ik heb er hier meerdere....
Re: Fleischmann H0 houdt in 2019 op te bestaan.
Was ergens te verwachten dat dit zou gebeuren.