Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Roco draaischijf 42615

Gestart door Carel Richters vrijdag 02 maart 2018, 18:36:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco draaischijf 42615
Carel Richters
gast

Roco draaischijf 42615
Hallo allemaal,
Ter vevanging van mijn oude Roco draaischijf Roco 42615, die het heeft begeven, heb ik via eBay een, naar de verkoper zei, niet gebruikte, zelfde draaischijf aangeschaft. Bij het met testen met de handregelaar blijkt, dat hij alleen naar rechts draait en bij kort vasthouden van de regelknop stopt op de eerst volgende en bij lang vasthouden (en tijdig loslaten) op de geplande railaansluiting. Draai ik de regelknop naar links dan stopt de brug. In de beschrijving staat, dat links of rechts draaien van de regelknop de brug hetzelfde moet doen alleen tegengesteld. Nu heb ik mijn vorige draaischijf alleen na ombouw voor gebruik in Koploper gebruikt en nooit getest hoe deze handmatig werkte. Als hij slechts in een richting draait, is hij natuurlijk wel bruikbaar, maar ik vraag mij af:
- wat kan hiervan de oorzaak zijn?
- luistert hij na ombouw nog naar de commando's van de decoder?

Is er iemand, die mij hierover inlormatie kan verstrekken?

P.S.
Nieuwe draaischijven zijn op dit moment van geen enkel merk meer verkrijgbaar, zodat ik ben aangewezen op 2e hands en maar moet geloven, wat de verkoper mij vertelt.
Re: Roco draaischijf 42615
Lid sinds: 2017

offline
Re: Roco draaischijf 42615
1. draaischijf is dus wel gebruikt en dus niet 100% in orde (waarschijnlijk een contactprobleem.
2. dezelfde draaischijf is nog steeds nieuw leverbaar af fabriek: http://www.roco.cc/en/product/22697-42615-0-0-0-0-0-005002006/products.html = available !

Cees
Re: Roco draaischijf 42615
Carel Richters
gast

Re: Roco draaischijf 42615
Cees,
Je hebt gelijk. Hij is nu weer verkrijgbaar, maar enkele weken geleden was dat niet het geval.
Als het een contactprobleem is (of omschakeling?) is dit oplosbaar?

Mvrgr
Carel
Re: Roco draaischijf 42615
Lid sinds: 2017

offline
Re: Roco draaischijf 42615
Carel

Of in dit geval een contactprobleem o.d. oplosbaar is, weet ik niet.
In het dagelijkse leven heb ik veel letters gegeten maar (elektro)techniek ? Niet dus.

Cees
Re: Roco draaischijf 42615
Carel Richters
gast

Re: Roco draaischijf 42615
Cees,
Ik weet niet, wanneer jij letters eet, maar ik doe dat alleen omstreeks 5 december. Maar misschien zijn er anderen, die het wel weten. ik hoop het.

Mvrgr
Carel

P.S.
Sorry lezers, dat dit onderwerp op de verkeerde plaats staat: foutje!