Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Marklin 39241

Gestart door Arnold woensdag 28 februari 2018, 22:09:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 39241
Lid sinds: 2015

offline
Marklin 39241
Hi Modelspoor vrienden,

even een vraagje:
Weet iemand de reden waarom de Marklin 39241 zo duur is, was 599,99, en nu kan je hem niet vinden
onder de 900,-.

Is een mooi ding, maar de prijs is belachelijk.

Re: Marklin 39241
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Marklin 39241
Misschien:

Eenmalige oplage, beperkte productie, het eerste Marklin model dat niet gemaakt is om ook door 360mm bochten te gaan ...

Mijn docent prijscalculatie zei altijd: "Een prijs is maar een nummer. Wat je betaald is altijd anders". (De laatste opmerking had niet noodzakelijk iets met het bedrag te maken ...)

Jan-Peter
Re: Marklin 39241
Gerrit-1959
gast

Re: Marklin 39241
 @citaat Zeker een éénmalige serie. Lokomotief heeft ook rol gespeeld in een film. Weet zo niet welke, maar dat heeft ongetwijfeld de interesse doen stijgen, net als de prijzen. Heeft minimaal radius 437,5 mm nodig, dus de 24230. Op ebay staat er op het moment nog 1 maar staat bij dat hij niet wordt verscheept naar Nederland.
Re: Marklin 39241
nobody
gast

Re: Marklin 39241
 @citaat "Im November erscheint die Neuverfilmung des "Mord im Orient-Express" mit einer Menge hochkarätigen Schauspielern, wie Kenneth Branagh, Johnny Depp, Josh Gad, Penélope Cruz, Michelle Pfeiffer uvm. Einen Trailer und mehr Infos zum Film gibt es hier: Mord im Orient Express

Noch interessanter ist aber die eingesetzte Lok. Es handelt sich um eine französische Dampflokomotive BR 241 mit der Achsfolge 2'D1'. Als deutsche Lokomotive gab es nur eine einzige dieser Art, die DR 08 1001. Infos zu den Mountains genannten Lokomotiven findet ihr hier: Die Mountains."

Bron van het citaat ===> klik
Re: Marklin 39241
Lid sinds: 2018

offline
Re: Marklin 39241
Re: Marklin 39241
nobody
gast

Re: Marklin 39241
 @citaat Beschikbaarheid: Uitverkocht !
Re: Marklin 39241
Lid sinds: 2018

offline
Re: Marklin 39241
Oeps, uitverkocht!
Ik zag het net te laat.
Maar hij is wel mooi hoor!
Re: Marklin 39241
BW Rheine
gast

Re: Marklin 39241
Het zelfde gebeurde met de marklin 37893 Br 44 store-lok.
Deze was de eerste voor de marklin store, weleens waar geen movie-lok.
Maar de prijs steeg ook van ?450 tot boven de duizend euro en snel uitverkocht en waarom, hij was gealtert en een Br 44( later in het echt werd hij omgenummerd naar 043 100).
Re: Marklin 39241
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Marklin 39241
Er is voor één 3-railer en één 2-railer "hoop": op donderdag ga ik na de clubdag bij de MSG/Den Bosch vaak even een bakkie doen bij mijn winkel en bij mijn rondje ontdekte ik deze lok in de vitrine......

Ik heb er met de winkelier even over gesproken waarbij het volgende belangrijk is:

de lok wordt verkocht tegen de adviesprijs

de lok wordt niet verkocht aan een handelaar, dus alleen aan een echte hobbyist

de winkel doet niet aan "webshoppen" en verzenden, ook opbellen wil nog wel eens mislukken door drukte, dus de koper zal er gewoon naar toe moeten, dat is overigens helemaal geen straf, het is een lekkere ouderwetse modelspoorwinkel die van boven tot onder vol staat met modelspoorspullen, te meer daar er net een hele grote verzameling van een overleden modelspoor collega binnen is gekomen.

Ik heb hem niet gezien, maar er zou ook een Trix uitvoering zijn.

Succes, groet, Anne W


Edit Looney Tunes: gegevens van de winkel weggehaald i.v.m. forumregel B1
Re: Marklin 39241
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

online
Re: Marklin 39241
Citaat van: BW Rheine op donderdag 01 maart 2018, 11:41:53
Het zelfde gebeurde met de marklin 37893 Br 44 store-lok.
Maar de prijs steeg ook van ?450 tot boven de duizend euro en snel uitverkocht en waarom, hij was gealtert en een Br 44.

Deze loc heb ik afgelopen zomer, voor iets onder de normale prijs, nieuw, in Berlijn gekocht bij een winkel aldaar. Was wellicht een gelukje...
Groet, Paul
Re: Marklin 39241
BW Rheine
gast

Re: Marklin 39241
Dat is geluk hebben Paul, ik had hem toen gekocht voor 375 euro bij de heer J Kürvers.
En nu op ebay gaan ze voor meer dan 1000 euro weg, als je er nog één ziet.
Ik zou zeggen geniet ze van deze mooie verouderde, nostalgische Br 44. :thumbup:

( Sorry, dit even tussen door, nu terug naar de 39241)
Re: Marklin 39241
Lid sinds: 2015

offline
Re: Marklin 39241
Dank jullie wel voor jullie alle reacties, ik ga een bij die winkel kijken.

Mvg,
Arnold
Re: Marklin 39241
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Marklin 39241
Beste Arnold,

Hij is 364 dagen per jaar open, die ene dag dat hij dicht is, is 1e kerstdag......

Groet, Anne W
Re: Marklin 39241
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Marklin 39241
Beste Arnold,

Ben jij geweest?, want hij is weg....

Groet, Anne W