Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Sint Petrusburg: IB-Com weigert dienst

Gestart door Petrus zondag 25 februari 2018, 21:51:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Sint Petrusburg: IB-Com weigert dienst
Beste allen,

Vanochtend nog vrolijk gemeld dat alles hier onder controle was. Vanmiddag 'geoefend' met iTrain en met de bezetmelders. Dat liep naar wens.
Helaas. Er is geen communicatie meer mogelijk. Vanaf 17.30 uur doet de IB-Com (Uhl* 65070) niet meer mee. Led-lampje blijft op rood staan, wat ik ook probeer. Alle draden losgehad en weer vastgemaakt. De Uhl* 70V Trafo gecontroleerd.
En dan natuurlijk zoeken op het forum. Ik lees zo her en der verschillende dingen, maar een oplossing anders dan terug naar de winkelier zie ik niet.

Misschien dat ik iets over het hoofd zie. Misschien is het domme pech.

Weet iemand raad, dan is dat van harte welkom.

Petrus
Re: Sint Petrusburg: IB-Com weigert dienst
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Sint Petrusburg: IB-Com weigert dienst
En, inmiddels al de oplossing gevonden of nog steeds in het ongewisse.
Re: Sint Petrusburg: IB-Com weigert dienst
Dag Tom,

De centrale is terug naar de fabriek. Vervelend. Ik wacht het af. Het zal wel even duren.
Ik heb kortsluiting gehad. De IB-Com is door de sluiting afgeschakeld en niet meer in gewone doen gekomen.

Groet, Petrus
Re: Sint Petrusburg: IB-Com weigert dienst
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Sint Petrusburg: IB-Com weigert dienst
Dat is vervelend, hoop dat het nog onder de garantie valt.
Heb zelf ook zo iets gehad met mijn IB Basic, half jaar oud en kortsluiting, niet meer aan de praat te krijgen.

Opgestuurd naar de importeur met het antwoord dat het een week of 4 zou duren, uiteindelijk zijn dat 7 weken geworden en bij terugkomst werkte de Interface niet. Weer terug naar de fabriek maar heb toen wel een bruikleen IB gekregen want weer 7 weken wachten werd ik niet vrolijk van. Uiteindelijk volledig hersteld terug en het was allemaal garantie.
Re: Sint Petrusburg: IB-Com weigert dienst
Dag Tom,

Het ding kocht ik jongstleden in januari. Garantie zal geen probleem zijn. Jammer dat de automatisering nu op zijn gat ligt. Enfin... ook virtueel valt er veel uit te dokteren in iTrain.

Groet, Petrus
Re: Sint Petrusburg: IB-Com weigert dienst
Beste allen,

Vandaag mijn IB-Com opgehaald bij de leverancier. De reparatie onder garantie heeft precies twee maanden geduurd. Het ?Reparaturreport? vermeld ?Endstufe defekt?.  Uitgangstrap kapot.
Ik herinner mij dat ik kortsluiting maakte bij het op de rails plaatsen van een locomotief. Vanaf dat moment viel het - kort daarvoor aangeschafte - apparaat uit. Jammer. Ik was er zeer content mee.
Ik vraag mij af of de kortsluiting dit defect daadwerkelijk heeft veroorzaakt. Dit soort dure apparaten zijn daar toch tegen beschermd?
Enfin: we zijn terug in zaken. Vandeweek de boel installeren en de automatisering weer ter hand nemen. Mijn iTrain-proeflicentie is inmiddels verlopen; dat dan weer wel.

Hier schijnt de zon weer.
Groet, Petrus
Re: Sint Petrusburg: IB-Com weigert dienst
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Sint Petrusburg: IB-Com weigert dienst
Leg het aan Xander uit, wellicht krijg je een nieuwe proeflicentie.
Re: Sint Petrusburg: IB-Com weigert dienst
Ik heb hetzelfde probleem gehad, daarom nu geen Uhl* meer direct aan de rails, en alles alleen nog maar via primair én secundair afgezekerde boosters.  Ik gebruik glaszekeringen van 3A, maar sinds ik Digirails en Littfinski boosters gebruik is er eigenlijk nooit meer een zekering doorgebrand.
Re: Sint Petrusburg: IB-Com weigert dienst
@ Tom: Dank voor meedenken. Ik zal er een mailbericht aan wijden.
@ Erik: Dank voor meedenken. Ik heb niet helemaal helder hoe dat er uit ziet. Als het niet teveel moeite is, dan wil ik je vragen om voor mij een schema te maken van de door jou voorgestelde aansluiting.
Re: Sint Petrusburg: IB-Com weigert dienst
Draadje afhechten

De IB-Com werkt naar tevredenheid. Afgelopen weekend 10 wissels aangesloten met een loconet-schakelmodule. Dat functioneert.
Met dank aan een van de leden van stamtafel Utrecht die me via een pb'tje adviseerde over de zekering. Aan de IB-Com hangt er nu een van 2,5A. (Er rijden drie treinen op de baan: 0,5A.)

Groeten uit Sint Petrusburg