Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Liliput 132033 (BR219)

Gestart door Lucmj zondag 25 februari 2018, 15:22:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Liliput 132033 (BR219)
Lid sinds: 2015

offline
Liliput 132033 (BR219)
Vorige maand heb ik aan een zeer gunstige prijs de BR219 van Liliput (132033 - AC-versie) op de kop kunnen tikken. Hij is voorzien van een MTC21-decoder van ESU. Daar deze decoder meerdere programmeerbare uitgangen heeft, begrijp ik niet waarom ze de switch hebben ingebouwd. Nu moet je telkens het dak openen als je de treincombinatie verandert om de lichten correct te laten fungeren. Dit vraagt om aanpassingen, doch een klein probleempje : de kap zit ongelooflijk vast (jaja, ik heb de 4 schroeven losgemaakt), waardoor ik schrik heb om ze te beschadigen.
Nu nog even uitdokteren hoe ik de switch moet overbruggen om het gewenste resultaat te bekomen.
Oplossingen en reacties welkom.
Re: Liliput 132033 (BR219)
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Liliput 132033 (BR219)
Hallo Luc,

Ik heb een br 215 van Roco met ook zo'n schwitch ingebouwd. Deze schwitch heb ik gewoon laten zitten en op de standaard uitgang gezet. In de decoder heb ik de juiste seinbeelden geschakeld. Mijn loc rijdt storingsvrij en ik gebruik dus eigenlijk deze schwitch niet.

Met vriendelijke groet,
Jasper
Re: Liliput 132033 (BR219)
Lid sinds: 2016

offline
Re: Liliput 132033 (BR219)
Ik heb deze loc in TEE kleuren, volgens mij kun je hem gewoon op basic laten en de lichten via een F-toets uitschakelen. Zal eens kijken.

edit:
Ben in de war, de witte frontseinen zijn altijd aan in de basic stand. Alleen de rode sluitlichten zijn dan schakelbaar. Ik denk dat het een redelijke klus wordt om dit aan te passen.