Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

PiCommIT wordt FerrotronicS

Gestart door Ben den Hollander woensdag 21 februari 2018, 07:39:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
PiCommIT wordt FerrotronicS
Ben den Hollander
gast

PiCommIT wordt FerrotronicS
Nieuws, workshops 2018 (nu ook in zuid-NL), jubileumkorting en Rail 2018: https://ymlp.com/z8zRP6

Gr, Ben.
Re: 10 jaar PiCommIT, nieuws en workshops
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: 10 jaar PiCommIT, nieuws en workshops
Leek me interessant workshops in zuid-NL. Maar ik zie alleen Zwolle en Drunen.  8o Die liggen beide wel erg noordelijk.
Re: 10 jaar PiCommIT, nieuws en workshops
 @citaat Tja, voor jouw ligt alles erg noordelijk. Ik post dit ter informatie, vind je het te ver dan gaat het over zou ik zeggen. ;)
Re: 10 jaar PiCommIT, nieuws en workshops
Ach, Henk gaat ook naar Houten. En dat lijkt mij vergelijkbaar met naar Drunen rijden. >:-D
Re: 10 jaar PiCommIT, nieuws en workshops
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: 10 jaar PiCommIT, nieuws en workshops
Dat is wel incl. 2 overnachtingen Gerrit  :D :D :D
Re: 10 jaar PiCommIT, nieuws en workshops
Kijk, dat bedoel ik nu. Je moet wel wat over hebben voor de goede zaak. :D :D
Re: 10 jaar PiCommIT, nieuws en workshops
Samenwerking met Bentink Modelspoor: http://www.picommit.nl/bentink.html

Gr, Ben.
Re: 10 jaar PiCommIT, nieuws en workshops
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: 10 jaar PiCommIT, nieuws en workshops
Re: 10 jaar PiCommIT, nieuws en workshops
Da's minder.
Re: 10 jaar PiCommIT, nieuws en workshops
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: 10 jaar PiCommIT, nieuws en workshops
Dat zijn geen leuke berichten, deze zag ik niet aankomen  :(


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: 10 jaar PiCommIT, nieuws en workshops
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: 10 jaar PiCommIT, nieuws en workshops
Re: 10 jaar PiCommIT, nieuws en workshops
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: 10 jaar PiCommIT, nieuws en workshops
Zal voor veel mensen hard aankomen.
Hoop niet dat er veel hobbyisten gedupeerd zijn.
Re: 10 jaar PiCommIT, nieuws en workshops
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: 10 jaar PiCommIT, nieuws en workshops
Zag dat ze door gaan onder de naam ferrotronics.
Website is in ontwikkeling.
Re: 10 jaar PiCommIT, nieuws en workshops
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: 10 jaar PiCommIT, nieuws en workshops
Ik lees net het volgende in hun nieuwsbrief.

Nadat in januari van dit jaar een overname door Bentink Modelspoor in Apeldoorn van al onze activiteiten werd overeengekomen, hebben we om redenen die buiten onze invloed lagen, toch niet het hele bedrijf kunnen verkopen.

De externe merken, zoals we dat altijd noemden, gingen uiteindelijk op 1 mei 2018 wel over naar Bentink, maar Dinamo, DinaSys en iTrain gingen niet mee en bleven een PiCommIT activiteit. We hebben u hierover medio april in een e-mail uitvoerig geinformeerd.

Vervolgens is een poging gedaan om de activiteiten op te splitsen binnen het PiCommIT-team. De opsplitsing zou worden een Nederlandse onderneming (de voortzetting van PiCommIT) en de oprichting van een nieuwe onderneming voor de Duitstalige landen. Dit is jammer genoeg niet geslaagd, waardoor we hebben besloten PiCommIT in afgeslankte vorm voort te zetten. Dit betekende echter wel het ontslag voor twee medewerkers en daarmee het stopzetten van enkele specifieke activiteiten.

Bovenop deze tegenslagen kwam een hele mooie zomer (en dan bedoelen we weer, maar niet de zaken), die ons uiteindelijk niet uit het financiële dal heeft kunnen halen en hebben wij ons eigen faillissement moeten anvragen. Het gevolg heeft u wellicht in de pers, op het forum dan wel op social media kunnen vernemen: de rechtbank in Zwolle heeft op 9 oktober het faillissement uitgesproken.

Tot zover het slechte nieuws. Maar bij slecht nieuws hoort natuurlijk ook goed nieuws! Dat was in onze ogen de overgang van de externe merken naar Bentink, waarmee onze klanten continuiteit geboden is. Nu is dat er ook voor de producten Dinamo, DinaSys, de activiteiten rond iTrain en andere diensten en producten.

Eerder dit jaar hebben we het bedrijf FerrotronicS opgericht dat destijds bedoeld was voor met name de activiteiten in de Duitstalige landen, maar ook voor ontwikkeling van elektronica ten behoeve van de industrie. Omdat dit bedrijf er toch al is, kunt u nu terecht bij FerrotronicS voor uw Dinamo, DinaSys, iTrain en de andere activiteiten die u van ons gewend was.

Op dit moment is er nog geen FerrotronicS website en webshop, maar deze komen spoedig. Voorlopig zijn we bereikbaar via e-mail of telefonisch. Uiteraard kunt u ons na afspraak bezoeken!

Wij bedanken u voor uw klandizie in de afgelopen jaren, maar zeker ook voor uw enthousiasme dat u altijd heeft gehad voor PiCommIT, haar producten en haar medewerkers. Wij willen u graag bij FerrotronicS in de toekomst op dezelfde manier van dienst zijn! U treft ons op 10 november op de modelspoorbeurs in Houten.

Met vriendelijke groet
Frans Staal en Pauline de Groot

Het lijkt dus allemaal mee te vallen
Re: PiCommIT failliet, doorstart als FerrotronicS
Citaat van: PaT op vrijdag 12 oktober 2018, 06:30:18

Het lijkt dus allemaal mee te vallen


Nou, het is maar is wiens schoenen je staat. :D

Wie niet kan wachten op de FerrotronicS doorstart: Martin Domburg is een alternatief voor Dinasys / Dinamo / OC32 etc. maar ook voor workshops. Martin staat doorgaans ook op Houten.

https://domburgtrainsupport.nl/

Gr, Ben.
Re: PiCommIT failliet, doorstart als FerrotronicS
Een klassieke constructie dus  :D
Re: PiCommIT failliet, doorstart als FerrotronicS
Juist : een nieuw of ander b.v.-tje en het circus draait rustig verder.
De schuldeisers blijven met lege handen achter.

Cees
Re: PiCommIT failliet, doorstart als FerrotronicS
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: PiCommIT failliet, doorstart als FerrotronicS
Citaat van: Pt2/3 op vrijdag 12 oktober 2018, 11:16:32het circus draait rustig verder.

Dat is maar de vraag. Na een doorstart is het voortbestaan van de nieuwe onderneming bepaald niet gegarandeerd. Alleen als de leveranciers en klanten geen noemenswaardige schade hebben geleden door het faillissement, geef ik het een kans, maar leveranciers en klanten met vorderingen staan bij een faillissement tamelijk ver achteraan in de rij.

Leveranciers die niet betaald zijn, zullen geen zaken meer willen doen met de opvolger, of in het beste geval alleen maar willen leveren bij betaling vooraf. Oude klanten die niet hebben gekregen waarvoor ze al betaald hadden, komen niet terug. Nieuwe klanten winnen is ook moeilijk: Ten eerste omdat dat blijkbaar sowieso al lastig was, anders had de oude onderneming immers niet failliet hoeven te gaan, ten tweede omdat nieuwe klanten extra voorzichtig zullen zijn. En als het nieuwe bedrijf klanten probeert te winnen door ze achteraf te laten betalen, brengt dat weer een debiteurenrisico met zich mee. Nee, het is zeker niet hetzelfde circus.
Re: PiCommIT failliet, doorstart als FerrotronicS
Allemaal speculaas mannen. :thumbdown:
Re: PiCommIT failliet, doorstart als FerrotronicS
"Nee, het is zeker niet hetzelfde circus"
U bent zelf ook ondernemer ?
Ik wel en spreek uit ervaring !
De gemiddelde (internet)consument is slechts geïnteresseerd in meestal een enkel aspect: de laagste prijs
Garantie en zgn "after-sales" krijgen geen aandacht. Op dit forum zijn daaraan meerdere topics gewijd.
Voor onderzoek naar voorafgaande faillissementen neemt men tijd noch moeite.
Klanten die gekozen hebben voor een bepaald systeem (bijv. Märklin CS3) en bijbehorende componenten zijn daartoe veroordeeld.
Waarschijnlijk ook zij die gekozen hebben voor de producten van Dynasis.
Tijdig - ook vooraf- je leveranciers betalen, verzekert je van voortzetting van je activiteiten.
Zo eenvoudig als je schuldeisers kunt negeren, verander je ook van leveranciers.
Maar zoals Ben terecht opmerkt: het is allemaal speculaas (of pepernoot)

Cees

Re: PiCommIT failliet, doorstart als FerrotronicS
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: PiCommIT failliet, doorstart als FerrotronicS
Tja en meestal komt er nog een Zwarte Piet uit de zak, na het beëindigen van het faillissement wegens gebrek aan baten willen de schuldeisers alsnog proberen om de tegoeden te incasseren.
Re: PiCommIT failliet, doorstart als FerrotronicS
Zoals altijd groot groter grootst failliet.
Aan de doorstart onder een andere naam zit meestal een luchtje.

Re: PiCommIT failliet, doorstart als FerrotronicS
Het verbaast me niet, 1 van hun personeelsleden was in september al gaan werken voor de N-spoor store.
Ik vroeg ik mij al wel af, wat er aan de hand was bij PiCommIT.
Het zal me benieuwen morgen op hun stand in Houten.

Groeten van Jarno
Re: PiCommIT wordt FerrotronicS
Ben den Hollander
gast

Re: PiCommIT wordt FerrotronicS
.....