Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Meerdere 63410 kastjes aansluiten

Gestart door jkos zaterdag 17 februari 2018, 12:32:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Meerdere 63410 kastjes aansluiten
Momenteel heb ik 2 Uhlenbrock 63410 kastjes om mijn wissels aan te sturen.
Ik ben nu bezig om mijn derde kastje aan te sluiten om hiermee de wissels 20 t/m 30 aan te sturen.
Het kastje heeft module nummer ?3? gekregen dat gaat nog goed, maar wat moet ik nu in LNCV ?1? zetten om de wissels 20 t/m 30 te bedienen.
Ik heb al meerdere draadjes gelezen, maar ik begrijp niet welk getal in het derde kastje moet op LNCV 1
De volgende uitbreiding zal worden aangestuurd met servo decoders van Rosoft, maar eerst dit oplossen.
Re: Meerdere 63410 kastjes aansluiten
Ik gok het startadres van je eerste wissel 21.
Maar misschien handig als je ook even meld wat lncv1 regelt.
Een adres. Dat herinner ik me nog. Maar of dat het module of wisseladres is.

Re: Meerdere 63410 kastjes aansluiten
Ik heb even voor je in de handleiding gekeken.

Op LNcv1  moet je een 4 cijferig startadres invoeren gevolgd door een getal dat de mode van de unit aangeeft.

Startadres 0021
Mode 1 schakelt de uitgangen met 0,5 sec. Puls.

Dus voer je 00211 in.
Re: Meerdere 63410 kastjes aansluiten
LNCV ?0? bepaalt welke module het betreft, ik heb hier ?3? ingevuld en vervolgens komt de module in de programmeer stand.
Maar ik kan ?00211? niet invullen, wel ?211?, maar dan kan ik hem niet bevestigen.
Re: Meerdere 63410 kastjes aansluiten
Dan moet je LNCV#1 selecteren/kiezen, en dan 211 invullen als waarde daar achter. Dat is alles.

Groetjes
Re: Meerdere 63410 kastjes aansluiten
Ik krijg 211 niet bevestigd.
Momenteel heb ik er een zooitje van gemaakt, wissel 21 welke op het derde kastje is aangesloten reageert nu als ik het adres ingeef van de eerste wissel.
Een positief punt; hij reageert wel, nu nog alles op een rijtje zien te krijgen.
Re: Meerdere 63410 kastjes aansluiten
Het probleem is opgelost, het bleek in de module zelf te zitten.
Ik heb de module uitgewisseld met een andere module en toen kon ik het wel gewoon programmeren.
Aangezien het om een nieuwe module gaat zal ik maar kontakt opnemen met de verkoper.
Kunnen we in ieder geval weer verder.