Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

(Reclame)Trams in Rotterdam

Gestart door frenkievee donderdag 15 februari 2018, 20:10:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
(Reclame)Trams in Rotterdam
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
(Reclame)Trams in Rotterdam
Een beetje geïnspireerd door het draadje van Frank(-103) met de Amsterdamse reclametrams, ben ik vandaag (donderdag 15 februari) tussen de bedrijven door op "missie" geweest in Rotterdam. Daarom een klein uurtje doorgebracht op het stationsplein van Rotterdam Centraal om te kijken of ik een speciale tram kon vastleggen. Helaas was dat op dat moment niet gelukt, maar wel onderstaande trams vast kunnen leggen. Niet altijd de mooiste foto's maar ik heb mijn best gedaan.

1. De standaard trams van de RET, ook in de standaard uitvoering zoals deze door de stad rondrijden.


2. En van de andere kant.


3. Reclame tram van Pathe bioscoop.


4. En ook deze van de andere kant.


5. De bibliotheek.


6. De hele tram is wel een kleurrijk geheel.


7. Reclame voor Zuidplein en dan te bedenken dat op Zuidplein geen tram komt....


8. Alhra glas.


9. Zou deze met een inbusboutje rondrijden? :D


10. Een roze stippentram van Cluse.


11. En voor de liefhebberts van een Brammetje!


12. En tram 2101 kwam ook nog langs hobbelen.


13.


14.


15. En verder achter zijn moderne broertje aan.


16. En de tram, die ik wilde vastleggen, kwam ik uiteraard niet tegen.... :( maar toen ik naar huis reed en voor het verkeerslicht bij Marconiplein prompt wel natuurlijk....


17. Misschien zie je het al wel, want.....


18. .... ik vind deze wel een Frank-waardige reclame voeren  >:-D

Re: (Reclame)Trams in Rotterdam
-Frank:
Dank voor het delen van de mooie tramplaten,  :thumbup:
Re: (Reclame)Trams in Rotterdam
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: (Reclame)Trams in Rotterdam
Frank,

:thumbup:
Re: (Reclame)Trams in Rotterdam
Briljante serie Frank, vooral die laatste tram: Be Frank! Is nu al een klassieker! Je merkt vast dat het niet meevalt die trams op de foto te zetten, de neus of het achtereinde (afhankelijk van de rijrichting) ontbreekt met enige regelmaat! Ik heb in januari 2018 geen enkele reclametram gespot in Amsterdam  (sloterdijk), ik denk dat ze allemaal in Rotterdam reden.

Ga zo door!  :thumbup:
Re: (Reclame)Trams in Rotterdam
Ben den Hollander
gast

Re: (Reclame)Trams in Rotterdam
Citaat van: frank-103 op donderdag 15 februari 2018, 22:14:27

Ik heb in januari 2018 geen enkele reclametram gespot in Amsterdam  (sloterdijk), ik denk dat ze allemaal in Rotterdam reden.


Die kans is nihil...... :P
Re: (Reclame)Trams in Rotterdam
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: (Reclame)Trams in Rotterdam
Dank!!

Citaat van: frank-103 op donderdag 15 februari 2018, 22:14:27
Briljante serie Frank, vooral die laatste tram: Be Frank! Is nu al een klassieker!
Dat dacht ik :D Ik zag hem vorige week al een paar keer rijden en was vastbesloten hem op de gevoelige pixel vast te leggen. Dus al een aantal keren buiten bij het EMC gezeten (waar lijn 8 langs tuft en ik hem voor het eerst zag), maar daar nooit meer.... of uiteraard als je in de auto zit en dan is het onmogelijk om hem te fotograferen.

Citaat van: frank-103 op donderdag 15 februari 2018, 22:14:27
Je merkt vast dat het niet meevalt die trams op de foto te zetten, de neus of het achtereinde (afhankelijk van de rijrichting) ontbreekt met enige regelmaat!
Nee, dat is inderdaad niet echt gemakkelijk. Daar was ik trouwens in Boedapest al achter gekomen. De combino's aldaar zijn nog een stuk langer dan de trams in Rotterdam. Maar binnenkort nog maar eens proberen.

Citaat van: frank-103 op donderdag 15 februari 2018, 22:14:27
Ik heb in januari 2018 geen enkele reclametram gespot in Amsterdam  (sloterdijk), ik denk dat ze allemaal in Rotterdam reden.
Ik zou dan de Bram-Tram (foto 11) nog wel eens in Amsterdam zien willen rijden.... Denk dat er daar maar weinig zullen zijn, die weten wat een Brammetje is, laat staan er eentje gaan halen  >:-D. Verder wat Ben zegt.  ;)

Citaat van: frank-103 op donderdag 15 februari 2018, 22:14:27
Ga zo door!  :thumbup:
Doe ik!
Re: (Reclame)Trams in Rotterdam
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: (Reclame)Trams in Rotterdam
Vrijdagmiddag (16 feb) nog in de stad geweest en daar nog wat trams vastgelegd.

1. Onderweg richting de stad bij de halte bij het Erasmus MC. De tram met de duidelijke reclame! Hij kwam helaas een beetje te snel voorbij. En achteraf natuurlijk gewoon in die tram moeten stappen om op het eindpunt wat betere foto's te maken. Maar ja.... dat is achteraf.....  :|


2. Inmiddels op de Coolsingel ter hoogte van het WTC. Daar waar de trams of rechtdoor gaan richting Hofplein of afbuigen richting Van Oldenbarneveltplaats (ofwel daar waar de trams langs de Koopgoot rijden richting de Lijnbaan).


3. Twee standaard trams (dus zonder reclame) waarvan er eentje vanuit de richting Koopgoot komt, en netjes voorrang kreeg van zijn collega die vanaf het Hofplein onderweg is.


4. Wederom kruisend verkeer.


5. Reclame voor fa. Amac, vanuit de richting de Koopgoot. Vanwege de spits en daardoor automobilisten die niet snappen dat je kruispunten moet vrijhouden, kostte het deze tram wat moeite om vrij door te kunnen rijden.


6. Op rollend materieel reclame voor rollend materieel.


7. En om de tram terug te nemen naar mijn bestemming moest ik terug naar de halte. Daar stonden inmiddels drie trams op een rijtje, wat van achteren gezien best een flinke lengte maakt.

Re: (Reclame)Trams in Rotterdam
Schitterend Frank.

Alleen die BeFrank met pensioen vat ik ff niet......man je bent nog een jonge God.....in die tram wil je toch niet zitten naar het eindpunt.......als ik dat nu is zou doen.....tja , dan mot ik ff wachten tot de Alex tram............ :D :D :D

Nog ruim 1,5 jaar hoop ik er van te genieten (ik ga er langzaam aan al naar toe bouwen)........   :D :D :D

Mvg: Alex
Re: (Reclame)Trams in Rotterdam
Fraaie foto's!
Re: (Reclame)Trams in Rotterdam
De trams zijn fraai Frank, de achtergrond geeft te denken. Een koopgoot? Heel hachelijk!