Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Marklin 3374 met hoogvermogensmotor

Gestart door Bas woensdag 14 februari 2018, 11:36:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 3374 met hoogvermogensmotor
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Marklin 3374 met hoogvermogensmotor
Dag 3 railers,

Een paar jaar terug kocht ik deze beige-oceaanblauwe BR-216 / 3374 uit tijdperk IV. De locomotief is van oorsprong een Delta uitvoering dus met een 3-polige motor met veldspoel (DCM). Ik had het idee om deze loc te voorzien van een hoogvermogensmotor met permanentmagneet. Maar eenmaal ontvangen deed ik de kap open en zag tot mijn verbazing, dat er al zo?n setje in zat. Zie hiervoor ook de foto. Blij dus dat ik niet alvast onderdelen had besteld!
Een vergelijkbaar ombouwdraadje staat overigens hier op de wiki:

https://wiki.3rail.nl/index.php/Märklin_3374_naar_MFX_met_schakelbare_sluitlichten

Ondertussen een paar jaar verder en zou er graag geluid in hebben, maar ja dan wil je ook schakelbare sluitlichten , metalen kap, vind ik die ruitenwissers en andere details ook niet zo mooi etc.  Dan komen er mooiere modellen in beeld zoals de 39183/39186(BR-218) met Sinusmotor of de 37768 met een dc-motor. Alle ?V160?-modellen staan hier:

https://wiki.3rail.nl/index.php?title=Sjabloon:Märklin-V160-modellen

De 39183 en 39186 hebben best wel een prijsje en dan moet deze 3374 natuurlijk verkocht worden. Mijn 3374 ziet er nog echt puntgaaf uit dit net als de doos. Over de rijeigenschappen ben ik ook heel tevreden. Op Ebay.de staan de standaard 3374?s dus met Delta-uitvoering voor rond de 90 euro (direct kopen) in de boeken.
Met de ombouw die er al in zit heb ik niet echt een goed idee wat ik er dan voor zou moeten vragen?  Hoor graag een richting.

Groeten,

Bas
Re: Marklin 3374 met hoogvermogensmotor
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Marklin 3374 met hoogvermogensmotor
Tja Bas.
Toch zijn die ?direct kopen?-locs nog beschikbaar.
Maar reken op niet meer dan ?70,-.
Als de loc is omgebouwd is het gewoon wat een gek er voor geeft.
Verzamelaarswaarde heeft het niet meer, en hoog was het toch al niet.
Kijk eens naar de verkochte locs. Dat geeft een beter beeld van de waarde.
Overigens is het een Moterola I decoder. Die heeft geen verdere functies.
Mvg. Marcel
Re: Marklin 3374 met hoogvermogensmotor
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Re: Marklin 3374 met hoogvermogensmotor
Dag Marcel,

zo dat is een snelle reactie, bedankt!  :thumbup: :thumbup: Van dit model is idd zoveel aanbod, niet alleen van Marklin (zie bovenstaande link) maar ook van de overige fabrikanten. De biedingen op Ebay liggen lager dan direct kopen maar die heb ik niet gevolgd. De 70 euro geeft al een aardige richting, prijzen zijn voor locs op Ebay.de ook vaak wat hoger dan op Marktplaats.

Groeten,

Bas
Re: Marklin 3374 met hoogvermogensmotor
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Re: Marklin 3374 met hoogvermogensmotor
Bovenstaande BR-216 verlaat morgen station Castricum richting station Dronten en wel voor 63,50 euro ex verzenden.

Ondertussen is mijn nieuwe BR-216 model van Brawa (41155) compleet met sound hier al binnen. Zondag wat rondjes gereden.... en ja dit model rijdt zoals onze oosterburen dat noemen " fährt butterweich". :thumbup: :thumbup: :thumbup: :P
Weet nu in ieder geval wat ze daar mee bedoelen, draadje/modelbespreking volgt nog.

Groeten,

Bas