Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Schaduwstation 400x120

Gestart door philippe_007 vrijdag 28 december 2007, 16:40:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Schaduwstation 400x120
philippe_007
gast

Schaduwstation 400x120
ziehier hoe ik mijn schaduwstation plan. In de eerste fase moeten er rondjes gereden worden, tot het hoger niveau klaar is.
Groen gaat dus wegvallen met de tijd.
Links komt het spiraal met een diameter ongeveer zoals R2 en R3 (zal normaal met K gebouwd worden)
Treinen rijden links, dus de grote diameter om omhoog te gaan.
De 2 sporen boven zijn er om treinen klaar te zetten zonder te storen (in eerste fase gebruikt om rond te rijden.
Laat de opmerkingen maar komen.... hoe meer hoe liever.....
Re: Schaduwstation 400x120
Lid sinds: 2006

ICE-3

offline
Re: Schaduwstation 400x120
Dag Phillipe,

Heb je misschien een iets groter plaatje, dan is het gemakkelijker te lezen namelijk?

Groet, Paul
Re: Schaduwstation 400x120
philippe_007
gast

Re: Schaduwstation 400x120
Het is maar een vraag  :D
Ziehier de grotere versie



Re: Schaduwstation 400x120
Tja, dit zal wel werken.Hier kan je weinig opmerkingen over maken.
Volgens mij is het met deze wel zo dat als de trein eenmaal van richting is verandert dat je nooit meer terugkan. (kan echter niet helemaal zien hoe de lussen lopen).

Begin je met de klok mee te rijden kan je uberhaupt niet van richting veranderen.
Dit is voor deze opzet echte rook niet zo belangrijk. Zolang je dat straks maar kan als je begane grond niveau gemonteerd wordt

Ben benieuwd naar de rest van het plan; de begane grond.

Gr
Arjan
Re: Schaduwstation 400x120
philippe_007
gast

Re: Schaduwstation 400x120
dit wordt niveau -2, op -1 komt nog een schaduwstation, wel kleiner, 3 of 4 sporen. De bedoeling is dan dat niveau 0 wordt verbonden met een kant niveau -2 en andere kant niveau -1. Een hondebeen om hiet in de vaktermen te zeggen.
Ik ben nl voorstander om treinen het station te laten inrijden uit de zelfde richting dat ze vertrokken zijn... zoals in het echt dus....Daar gaat een trein ook van oostende naar keulen en terug..
Niveau 0 en hoger helegen stukken moeten wel nog uitgetekend worden...
eerst het eerste schaduwstation afwerken en bekabelen en blokken installeren. dan as begin ik een de volgende stap.
en voor ik aan de baan begin de zolder verder afwerkken zodat ik geen stof meer maak.
Re: Schaduwstation 400x120
philippe_007
gast

Re: Schaduwstation 400x120
Het schaduwstation op niveau -1 zal iets zijn in deze aard.
De rode sporen zullen bloot liggen en in het decor geintegreerd worden...