Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Driewegwissel in iTrain

Gestart door Ivo Dekker vrijdag 09 februari 2018, 19:39:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Driewegwissel in iTrain
Ivo Dekker
gast

Driewegwissel in iTrain
Ik probeer een driewegwissel van Marklin met iTrain aan te sturen.
In de CS3 van Marklin heeft de wissel 1 adres.
Volgens de handleiding van iTrain heeft een dww 2 adressen. Ik heb al diverse settings geprobeerd kom er niet uit. Iemand hetzelfde probleem gehad en opgelost? ik hoor het graag.
Re: Driewegwissel in iTrain
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Driewegwissel in iTrain
een driewegwissel heeft zoals die al heet ...3 posities en een adres kan slechts 2 posities aansturen, dus ja  2 adressen
Re: Driewegwissel in iTrain
Ben den Hollander
gast

Re: Driewegwissel in iTrain
Citaat van: Ivo Dekker op vrijdag 09 februari 2018, 19:39:46

In de CS3 van Marklin heeft de wissel 1 adres.


Zonder enige kennis van het CS3 denk ik zo maar dat er ook een 3wegwissel met 2 adressen in het keyboard zit. Effe zoeken dus in de tabbladen.
Re: Driewegwissel in iTrain
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: Driewegwissel in iTrain
Nee, dat zit er niet. Het CS3 werkt ook niet meer met tabbladen zoals het CS2 werkt. Het CS3 pakt automatisch het opgegeven adres+opvolgend adres voor de sturing. Zelfde verhaal met een dubbel aangedreven Engelsman. Dus als jij voor je CS op hebt gegeven dat je wissel op 1234 staat, is het tweede adres dat je niet hebben 1235.
Re: Driewegwissel in iTrain
Ben den Hollander
gast

Re: Driewegwissel in iTrain
 @citaat Dom ding dan zo'n CS3. :D
Re: Driewegwissel in iTrain
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Driewegwissel in iTrain
 @citaat

Nee hoor, heel intuïtief, het is juist de mens die steeds minder zelf wil nadenken.

Beste Ivo,

Dus in iTrain twee adressen gebruiken, het adres wat je bekend is en het tweede adres is dan +1

Groet, Anne W
Re: Driewegwissel in iTrain
Ben den Hollander
gast

Re: Driewegwissel in iTrain
@Laurent, ik zie toch echt het symbool van een DWW wat je kunt selecteren en adresseren....... :help:

Re: Driewegwissel in iTrain
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: Driewegwissel in iTrain
Dat klopt Ben, echter kan je daarin maar 1 adres opgeven. En een klassiek tabblad, zoals de CS2 heeft, waarbij hij het beslag legt op 2 adressen, is er niet. Zie onderstaande foto's van het configuratiemenu: Geldt zowel voor het DWW als het DKW met 2 aandrijvingen. Het is dat ik ze zelf meestal als naam het adres geef waaronder ze dienst doen.





Het CS mag je ook tot de intelligente besturingen rekenen: Als ik van linksaf op mijn DWW naar rechtsaf op mijn DWW wil gaan, schakelt hij eerst links naar rechtdoorgaand om daarna pas rechts op rechtsaf te schakelen, hetzelfde als bijvoorbeeld koploper of Rocrail doet.

Groet,
Laurent
Re: Driewegwissel in iTrain
Ivo Dekker
gast

Re: Driewegwissel in iTrain
Het werkt! Bijvoorbeeld Adres in CS3 51 in iTrain 51 en 52 gebruikt. Toen stuurde iTrain de bochten precies andersom aan als de CS3. In de CS3 was linksaf - linksaf en rechtsaf - rechtsaf. in iTrain linksaf -rechtsaf en rechtsaf - linksaf. Toen de adressen in iTrain omgedraaid, adres 1 52 en adres 2 51, en het werkt!

Bedankt voor jullie reacties.
Re: Driewegwissel in iTrain
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Driewegwissel in iTrain
 @citaat

Voor alles  is een oplossing, alleen voor het onmogelijke is het wat meer werk.

Groet, Anne W