Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Servo?s aansturen met iTrain.

Gestart door jkos dinsdag 06 februari 2018, 19:02:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Servo?s aansturen met iTrain.
Lid sinds: 2015

offline
Servo?s aansturen met iTrain.
Ik gebruik Marklin K-rail met de ouderwetse magneetspoel aandrijving.
Regelmatig geven deze de geest, en moeten dan weer worden vervangen
Nu wil ik echter overstappen op servo aansturing, wat heb ik dan nodig?
Ik gebruik iTrain in combinatie met een Intellibox IR en Loconet.
Re: Servo?s aansturen met iTrain.
Wat heb je nodig:

- Een servodecoder om je servo's mee aan te sturen. Deze kan gewoon via het railsignaal. En meestal hebben deze een aparte ingang voor de hulpspanning
- Servo's.

Groet Ronald.
Re: Servo?s aansturen met iTrain.
Hallo,
Dat is ook toevallig (alhoewel). Ik ben momenteel al mijn K-rails-aandrijvingen aan het uitbouwen en deze vervangen door servo's over gans mijn baan inclusief schaduwstation (aangezien deze nog open ligt.
In het vorig draadje staat beschreven wat je nodig hebt + draadstangen voor de mechanische werking van de servo's.
Als systeem ga ik de OC32 gebruiken. Deze kun je fijner afstellen dan de meeste servodekoders (volgens mij).
Mvg

755philippe
Re: Servo?s aansturen met iTrain.
hoi,

Citaat van: 755philippe op dinsdag 06 februari 2018, 20:33:05
Als systeem ga ik de OC32 gebruiken. Deze kun je fijner afstellen dan de meeste servodekoders (volgens mij).

Met welke systemen heb je allemaal ervaring dat je zo kan zeggen dat het afstellen van een servo via de OC32 fijner af te stellen is dan een willekeurige andere servodecoder? Denk dat het meer aan persoonlijke voorkeuren en handigheid ligt dan aan een decoder :)

Groet Ronald.
Re: Servo?s aansturen met iTrain.
heb ooit een servodekoder van ühlenbrock gekocht maar qua instellingen eerder beperkt. De servo's kon ik niet zo fijn tunen als in de oc32 en vond het resultaat toch maar pover. Is enkel wat ik heb ervaren misschien zijn andere hierover wel tevreden. Is ook afhankelijk wat je met de servo wil aansturen.
het type servo speelt hierbij ook een belangrijke rol want hier zitten ook verschillen in alsook in prijs-kwaliteit.
Mvg

755philippe