Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

WinTrack workshop? Waar?

Gestart door Locjochie maandag 05 februari 2018, 15:05:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
WinTrack workshop? Waar?
Locjochie
gast

WinTrack workshop? Waar?
Is iemand op de hoogte waar een cursus WinTrack zal worden gegeven?
Persoonlijk zou ik graag zo?n workshop mee willen maken.
Is het anders misschien te organiseren?
Re: WinTrack workshop? Waar?
Goed idee,  :thumbup:
Re: WinTrack workshop? Waar?
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: WinTrack workshop? Waar?
Ik heb aangeboden om, samen met Treinbert, op de Belgische gastendag (17 maart a.s.) een presentatie over ontwerpsoftware te geven.
Daarbij gebruik ik SCARM als voorbeeld omdat ik daarin mijn banenplan heb gemaakt.

Op zich ben ik van mening dat de verschillende pakketten elkaar in het gebruik niet veel zullen ontlopen.
Belangrijker is hoe je ermee om durft te gaan.

Wellicht ben je in de gelegenheid om daar heen te komen?
Re: WinTrack workshop? Waar?
Hartelijk dank Henk,
Ik heb die info gelezen op hun website. Een presentatie is in mijn beleving toch nog iets anders dan een workshop.
Voor mij is de afstand niet te groot, echter is op deze dag (17 maart a.s.) ook een 3-rail forum stamtafel Noord Nederland. Mijn voorkeur geniet de stamtafel.
Indien er géén workshop WinTrack elders zal worden gegeven, zal ik op zoek moeten naar iemand die mij de fijne WinTrack kneepjes tegen een vergoeding bij zou willen brengen.
Re: WinTrack workshop? Waar?
Ben den Hollander
gast

Re: WinTrack workshop? Waar?
Citaat van: Trainhenk op dinsdag 06 februari 2018, 13:47:45

Op zich ben ik van mening dat de verschillende pakketten elkaar in het gebruik niet veel zullen ontlopen.


Nou, Scarm en Win Track maakt toch wel enig verschil. Ik denk dat je nog nooit met het laatste gewerkt hebt?

@Locjochie, er is een actief Duits forum: http://www.ibschneider.de/phpBB2/index.php
Re: WinTrack workshop? Waar?
Citaat van: Ben den Hollander op dinsdag 06 februari 2018, 14:34:22
@Locjochie, er is een actief Duits forum: http://www.ibschneider.de/phpBB2/index.php

Bedankt voor de tip Ben. Ik heb mij daar aangemeld.
Re: WinTrack workshop? Waar?
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: WinTrack workshop? Waar?
Citaat van: Ben den Hollander op dinsdag 06 februari 2018, 14:34:22
Nou, Scarm en Win Track maakt toch wel enig verschil. Ik denk dat je nog nooit met het laatste gewerkt hebt?

Klopt Ben, maar het is volgens mij niet de bedoeling om uitputtend alle verschillen tussen de diverse pakketten te demonstreren.
Daar is simpelweg niet genoeg tijd voor.
Ik krijg 1 à 2 uur de tijd.
Wat ik wil is aangeven is wat je er op hoofdlijnen mee kunt.
Mijn ervaringen en hoe ik er mee omga.
In het praattopic van de Belgische gastendag zijn al een paar vragen gesteld en daar wil ik antwoord op geven.
Tevens wil ik laten zien hoe ik mijn baanplan (in SCARM) heb opgebouwd.
Waarom SCARM? Ik liep er tegen aan, het beviel mij goed en ik ben er aan blijven plakken.
Treinbert zal als het mee zit zijn programma voor de MAC laten zien.