Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

sein 7241

Gestart door piet timmerman zondag 04 februari 2018, 16:02:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
sein 7241
piet timmerman
gast

sein 7241
Hallo,

Na jaren mijn trein van zolder gehaald en weer een baan aan het leggen maar ook heb ik nog enkele seinen.
ik heb ook een combinatie sein 7238 en 7241 maar van die laatste de 7241 ben ik het stalen plaatje kwijt om har seinblok aan de rails te bevestigen, ik heb k-rails.
Mijn vraag is nu of zo`n plaatje nog te koop is en waar.
De andere seinen doen het wonder bij wonder nog goed hoor

bij voorbaat dank
Re: sein 7241
Lid sinds: 2008

offline
Re: sein 7241
Kijk eens rond op eBay.de of op de beurs in Houten.
Daar kom je het vast wel tegen, of plaats een zoekertje op het forum hier.

Groeten,
Ton.
Re: sein 7241
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: sein 7241
Je moet je afvragen of je die bodemplaat wel nodig hebt. Een draadje doet soms ook wonderen.

Waar dient de plaat voor: om massa van de rails af te tappen naar het sein. Anders gezegd, het sein schakelt tegen de massa van de k-rails door middel van dat plaatje. In feite staat dat plaatje in de kleurcode van Märklin gelijk aan de functie van de bruine draad.

Plaatje zoek? Ik zou denken bruin draadje trekken naar het sein, vanaf de "ringleiding" of trafo.
Re: sein 7241
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: sein 7241
Het bewuste bodemplaatje is voor de massaverbinding van de lampjes van het sein.
Je kunt dit oplossen met een (bruin) draadje naar de algemene massa of een spoorstaaf.

John
Re: sein 7241
Lid sinds: 2009

offline
Re: sein 7241
Denk dat Piet het plaatje bedoeld om de seinpaal los van de electronica tekunnen monteren..

Gr.ton
Re: sein 7241
piet timmerman
gast

Re: sein 7241
hoi,

Nee ik bedoelde wel degelijk het bodemplaatje. Maar ik heb inmiddels opgelost met een bruindraadje vast te maken aan de rails en alles werkt.

dus allemaal bedankt