Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

M83 60831 resetten of programmeren cs3

Gestart door Stijn Laceur zaterdag 03 februari 2018, 21:15:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
M83 60831 resetten of programmeren cs3
Ik heb een M83 overgenomen en deze schakelt als volgt: rood - rood + groen - groen - niets en terug opnieuw.
Ik veronderstel dat dit ingesteld is geweest voor iets anders dan een gewone wissel.

Nu zit ik hier in de handleidingen uit te vlooien hoe ik die terug naar de normale werking moet zetten, echter het lukt niet.
Wat heb ik tot hier toe gedaan:
m83 als enige aangesloten op programmeerspooruitgang van de CS3+. (draden zitten correct, lampjes pinken normaal zoals ze horen te doen)
Artikel (icoon streep met een bol erop) aangemaakt met als adres 5.
Getest in zowel mm als dcc (switch 10 daarvoor verzet om te schakelen tussen de twee talen)
in tabblad configuratie cv8 (dat trouwens bij mm niet direct zichtbaar is, dcc laadt er veel meer) op 8 gezet zoals in de handleiding van de m83 staat om te resetten
cv s geladen
cv s opgeslaan
geprogrammeerd
Ik zie de m83 reageren op het programmeren-commando door een dubbel pinkend rood licht aan de aansluiting

resultaat: nada, noppes, niets

wie kan er me stap voor stap uitleggen wat ik moet doen, want ik mis duidelijk iets.
Re: M83 60831 resetten of programmeren cs3
Stijn,

Ik kan je niet helemaal volgen.
Maar het klinkt alsof je een drieweg wissel aanstuurt.
Heb je die niet per ongeluk in je CS3 staan op dat adres? Van een eerder tests oid.


Mvg Robin
Re: M83 60831 resetten of programmeren cs3
Robin,
neen, ik heb geen driewegswissel, de decoder deed dit van in het begin, ik heb er ook aan gedacht dat het misschien dat patroon is.
De decoder is met die instellingen bij mij terecht gekomen.
Het probleem zit hem in het goed stellen van de cv's. In mm protocol geeft hij slechts 6 cv's, en ik weet dus niet welke ik moet aanpassen. De handleiding spreekt van hele andere cv-nummers.
Re: M83 60831 resetten of programmeren cs3
Ik neem aan dat je allang een ander adres hebt geprobeerd. En daar het zelfde resultaat hebt.
Ik heb niet genoeg kennis van een CS om je uit de brand te helpen. Van de decoder ook niet trouwens.
Maar het zit dus in de function mapping van de decoder.

Soms helpt het om na een reset de spanning er even af te halen.
Ik weet dat bij digikeijs dat nodig is om de reset tot een correct einde te brengen.