Nieuws:

Stichting 3rail wordt mogelijk gemaakt door reclame en donaties. Doneer eenvoudig via onze Stichting 3rail Shop :thumbup:

Wico's Donnerwetter Alm ... vectron video

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... auto meeting
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... auto meeting
Weer een leuk evenement Wico, de auto's staan er prachtig bij  :)

Is de ballast nog steeds niet leverbaar  8o
Is dat bij de nieuwe importeur voor Nederland?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... auto meeting
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... auto meeting
Citaat van: Sanderz28 op woensdag 27 mei 2026, 19:45:21Gedaan , zie ze nog steeds niet :D  Je bedoeld toch niet die New Beetle cabrio he?

Ik heb even Google Translate erbij gepakt. Beetle = Kever B).

@ Adriaan,

Jij scoort deze keer de bonuspunten :).

@ Peter,

Ik heb contact gehad met Bentink Modelspoor, maar die kunnen momenteel niet leveren, en de leverancier kan hun niet melden wanneer hij weer voorraad heeft :(. Maar ook in het buitenland momenteel niet (meer) te krijgen.

Bij www.topbaum.de heb ik al de laatste beschikbare 1,5 kg gekocht. Dus als iemand weet waar ik de Spuren Welten ballast (nr. 415) kan kopen, dan hoor ik het graag!

Groeten,
Wico

De ballast
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... auto meeting
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... auto meeting
Vervelend dat de ballast niet meer voorradig is, gaan ze er mee stoppen of komt er weer een nieuwe voorraad?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... auto meeting
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... auto meeting
Peter,

In het verleden heb ik ook wel eens een half jaar moeten wachten. Schijnbaar is het niet de eerste prioriteit van de steengroeve om de natuurlijke ballast voor SpurenWelten te produceren 8o.

Ik hou dus hoop, maar baal er wel van.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... auto meeting
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... auto meeting
Wico,

 @citaat
Dat doen ze bewust.
Ook jij moet wel eens afgeremd worden.
Niet voor ons, maar voor jezelf.  >:-D  >:-D

Voorlopig dus even lekker genieten van het mooie weer.  O:-D  O:-D

Henk
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... auto meeting
Leuke meeting van VW, hopelijk is iedereen terug veilig thuis geraakt. Mooie foto's van beide auto's met schitterende achtergronden, altijd een genot om daa te kunnen rijden!
Hopelijk komt je ballast ergens terug op voorraad, best vervelende zaak maar gelukkig kun je ondertussen genieten van het mooie weer!
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... auto meeting
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... auto meeting
 @citaat  @citaat

Dit weekend zijn we weer actief met de honden, dus gelukkig hoef ik me niet te vervelen.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding

Het spreekwoord zegt: "Beter een goede buur dan een verre vriend". Maar soms geldt ook het omgekeerde, want vandaag ontving ik een pakketje met 3kg ballast van een kilometervreter uit het midden van het land.

Heel erg blij mee, want momenteel nergens leverbaar. Dat betekent dat er weer rustig verder gewerkt kan worden aan de afronding van de scenery :).

20260601_113717.jpeg

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
 @citaat

Prachtig Wico dat je weer verder aan je scenery al is het wel zo iedere meter ballast is dichtbij de eindstreep wat betreft de scenery. :-(
Het spreekwoord luid toch wie goed doet wie goed ontmoet. ;)

Succes met de scenery en laat de foto's maar komen. :favorite:

Groet Michel

Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Michel,

De weersverwachtingen zijn gunstig (lees kan op regen), en het gras is vanmiddag al gemaaid dus wie weet ...

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Dat is een leuk pakketje! Hier ga je zeker en vast even zoet meer zijn.
Hier ga je komende week toch tijd voor hebben door het mindere weer
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Citaat van: Wico op maandag 01 juni 2026, 16:06:22De weersverwachtingen zijn gunstig (lees kan op regen), en het gras is vanmiddag al gemaaid dus wie weet ...

Klopt, behalve in Zeeland.

Henk
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Henk,

Gisteren ook in Zeeland gewoon regen hoor, dus de laatste ballast ligt er in :). Nu wachten tot alles goed droog is en dan de laatste rijdraden verwijderen voor een panzergrau verfbeurt.

20260602_204734a.jpg
 
Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
 @citaat Dag Wico.

Het verschil tussen geschilderd en
onbehandeld is op bovenstaande zeer
fraaie foto duidelijk te zien:
de grijze kleur heeft een
flinke toegevoegde waarde  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
 :)  Tja, tis weer een plaatje van een plaatje wat jij ons hier voorschotelt. B)
Voor het sfeertje zou ik eigenlijk wat te zeuren willen hebben maar dit is gewoon Profi-modelbouw in optima forma. :thumbup:  B)
 :o) Eehhh... o ja, ik zie toch wat, dat hoekje rechts onder; dat ziet er niet uit. >:-D
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
@ Erik,

Het verven van de draden is niet mijn meest favoriete klus, maar het resultaat heeft inderdaad toegevoegde waarde!

@ Dirk-Jan,

Toch spotte mijn kritisch oog nog een paar verbeterpuntjes, maar die zijn gelijk aangepakt ;).

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Wat een prachtige foto! Dit ziet er toch geweldig uit.
Ik zie toch nergens iets wat beter kon maar je ogen zien toch net iets meer dan wij! Ik denk dat het toch over iets heel klein zal zijn!

Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Kenny,

Het zijn inderdaad heel kleine details, die de meeste niet eens opvallen. Maar als ik het zie, wil ik het toch verbeteren (noem het een afwijking :D ).

Zo ontbreekt er nog wat groen langs het spoor, en het slingerende pad in het park is niet overal even breed 8o.
 
20260602_204734b.jpg
 
Met wat extra groen is dat dan zo opgelost ...

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Kijk, dat zijn inderdaad de kleine dingen die hier niet waren opgevallen. Maar je zit met je ogen korter erop & dan zie je zoiets beter!
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Wico,

Zelfs zonder treinenverkeer is de foto van grote schoonheid. :favorite:
Het paadje in het parkje was mijn niet eens opgevallen nu heb ik ook geen scenery-oog. ;)

Groet Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Michel,

Nog even geduld, en dan heb ik alle tijd om de treintjes te laten rijden :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

online
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Wico, misschien ook een afscheiding als een hoog hekwerk tussen spoorbaan en parkgedeelte? Zo kan natuurlijk iedereen direct het spoor op lopen...
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Frans,

Enige vorm van afscheiding zou wel op zijn plaats zijn. Ik ga eens kijken wat ik daar mee kan doen!

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Ald dat het laatste stukje scenery was dan zou jij werkloos moeten worden. Vraag is of Donnerwetter's Alm wel genoeg middelen in de sociale kas heeft. Omscholen tot treinmachinist is dan een optie.
Vraag is of Wico dat wel aankan om scenery te verlaten of gaat hij hier en daar wat details bijwerken? De toekomst zal het ons leren.

Luc
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Luc,

Als de baan echt klaar is dan gaan we dat eerst groots vieren :D. Wat er daarna zal gebeuren zal de toekomst uitwijzen ...

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Wico ik ben effe niet op het forum en je hebt weer iets moois gemaakt. Ben het wel eens dat een veilige afscheiding tussen spoor en park gewenst is. Mooie haag of zo. Gr henk
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Citaat van: Wico op woensdag 03 juni 2026, 12:26:08het slingerende pad in het park is niet overal even breed.


Groeten,
Wico

Dat is toch nergens zo? Ik vind het het een heerlijk paadje, zou er graag wandelen, of mountain biken bijvoorbeeld 😊😂😂
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

online
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
 @citaat of even de hond uitlaten...
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
@ Henk,

Voor een haag is het strookje net te smal, maar het hekwerk is inmiddels wel besteld :).

@ Barry,

Ik zei het al: zie het maar als een afwijking, soms verlies ik me (teveel) in visuele details. Zo heb ik ook een hekel aan bomen die scheef staan, terwijl je die in de vrije natuur natuurlijk volop terug vindt.

@ Frans,

Moeten er ook nog afvalemmers met gratis poepzakjes komen ;).

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
 @citaat en wat je bijna nooit ziet maar wel in de natuur zijn dode bomen/takken c.q. struiken.
heel summier op m'n baantje her en der wat dood hout en takken "neergelegd" 

gr. Ruud
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Ruud,

Zeker in de vrije natuur zie je dat regelmatig, ook ik heb dat spaarzaam op de baan toegepast. Het parkje wordt echter met Zwitserse precisie onderhouden :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Citaat van: Wico op woensdag 03 juni 2026, 12:26:08en het slingerende pad in het park is niet overal even breed
Dat lijkt mij dan wel normaal te zijn. Ik dacht niet dat het in het echt ook allemaal zo precies was aangelegd... tenzij misschien in Japan... :lol:
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Herman,

Had ik al gemeld dat ik soms wat doorschiet met dit soort zaken >:-D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Citaat van: Wico op woensdag 03 juni 2026, 09:43:27Henk,

Gisteren ook in Zeeland gewoon regen hoor, dus de laatste ballast ligt er in :). Nu wachten tot alles goed droog is en dan de laatste rijdraden verwijderen voor een panzergrau verfbeurt.
Grrrr.  >:-D  >:-D
Ik ga het KNMI bellen en een klacht indienen.
Ik had mooi weer met veel zon besteld!  :-)  :-)

Citaat van: Wico op woensdag 03 juni 2026, 12:26:08Zo ontbreekt er nog wat groen langs het spoor, en het slingerende pad in het park is niet overal even breed 8o.
Met een groene viltstift is dat zo opgelost.
Heb je er wel een meetlat langs gelegd?

Citaat van: Wico op donderdag 04 juni 2026, 07:17:31Had ik al gemeld dat ik soms wat doorschiet met dit soort zaken >:-D.
Nee, en het valt ook niet op.  8o  8o  8o

Zo dat was het weer voor vandaag.

Het ziet er weer picobello uit Wico.  :thumbup:

Henk
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Hoi Wico,

Lekker even een paar dagen regen  :)
Je bent weer een mooi stukje opgeschoten  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
@ Henk,

Vandaag hier tussen de buien door droog, dus toch maar wat aan de tuin gedaan. Met al dat water schiet het onkruid de grond uit :O .

@ Peter,

Ieder nadeel heb zijn voordeel :). De laatste rijdraden zijn inmiddels verwijderd voor een verfbeurtje.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Ha die Wico !

Met verfraaien kan je (bijna) eindeloos doorgaan, hoor  O:-D
"Dat zie je pas, als je goed kijkt", heeft een beroemde voetballer (nr 14) ooit eens gezegd  :D
Niet te vroeg op je lauweren rusten dus !

En als je echt niks meer weet, kun je altijd nog de rails "roesten"  ;)

Grtz Tony
( Die zelf ook nooooit klaar zal zijn...... )

Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Tony,

Klopt helemaal, een baan is nooit klaar. Ik heb hier nog een lijstje met tips en suggesties liggen :D. Maar er borrelt meer in mijn hoofd voor de toekomst ...

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Da's een hele geruststelling, Wico !
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
 @citaat

Zeker weten Tony!

Henk
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Wauw Wico, wat een vooruitgang weer!  8o  :thumbup:

Wat betreft het pad, in het echt is het ook niet altijd overal even breed. Het geeft juist een natuurlijk effect als het een beetje afwijkt en af en toe een pietje precies zijn is helemaal niet erg. B)
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... verder met de bovenleiding
Dick,

Ik ben nu in elk geval tevreden met het resultaat :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... baan klaar ...
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... baan klaar ...

Vandaag heb ik de laatste rijdraden aan de bovenleiding bevestigd, en daarmee komt er een einde aan de bouw van Donnerwetter Alm. Natuurlijk is een baan nooit af, en moet er o.a nog een afwerkrand aangebracht worden, maar na ruim 8 1/2 jaar bouwen is er voor mij een mijlpaal bereikt!

Al die jaren heb ik met veel plezier aan de baan gewerkt en, mede door jullie reacties, opmerkingen en suggesties, ben ik zeer tevreden met het resultaat. Als vanaf de eerste stappen had ik een idee in mijn hoofd wat ik allemaal op de baan wilde realiseren. En ik kan zeggen dat dat ook allemaal vorm heeft gekregen. Natuurlijk zijn er gedurende de afgelopen jaren steeds nieuwe ideeën bij gekomen, en die hebben gezorgd voor een nog completer resultaat.

Onderstaand een foto-impressie vanaf de start tot heden, die me weer doet realiseren hoeveel hobby uren ik uiteindelijk in deze baan heb gestoken. Oorspronkelijk een 10-jaren plan, maar met wat extra motivatie en een gebrek aan geduld, dus eerder klaar.

Uiteraard komt er ook nog een vervolg met bewegende beelden! Inmiddels zijn de pantofixers (met vertraging) binnengekomen, dus de pantografen kunnen omhoog en dan kan er uitgebreid gereden gaan worden.

En na de voltooiing van Donnerwetter Alm rest er natuurlijk nog maar één belangrijke vraag: "Wat gaat Wico hierna doen?" Nou eerst genieten van de zomer, maar daarna ...

Ik zie graag jullie reacties en suggesties op het forum verschijnen 😊.

Dus: BAAN KLAAR, SPECULEREN MAAR ...

Groeten,
Wico

20170707_105401.jpg

20180815_184037.jpg

20260607_140709a.jpg

20260607_141235a.jpg

20260607_141528a.jpg

20200229_113516.jpg
   
20260607_141818a.jpg 
 
Wordt vervolgd.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... baan klaar ...
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... baan klaar ...
Vervolg.

20201101_124338.jpg

20260607_142039a.jpg

20201224_135210.jpg

20260607_142358a.jpg

20241204_132814.jpg

20260608_145524a.jpg

20200516_081826.jpg

20260608_150024a.jpg

20200402_194104.jpg

20260608_150345a.jpg         
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... baan klaar ...
Lid sinds: 2021

De koffie staat altijd klaar

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... baan klaar ...
hoi wico

jij bent ook mooi bezig

mvgr. gerard
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... baan klaar ...
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

online
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... baan klaar ...
Wico, het is prachtig wat jij in die 8,5 jaar hebt weten te creëren.  :thumbup:  Na de zomer iets nieuws, je hebt al eerder je gedachten daar wel eens over losgelaten. Maar als ik zo'n prachtige baan zou hebben en helemaal als voltooid beschouwen, dan zou mij enkel nog maar een ding resten: lekker genieten en je materieel laten rijden en waar nodig zo nu en dan iets verbeteren wanneer ergens een defect optreedt. Maar het is jouw baan en jij bepaalt.  B)
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... baan klaar ...
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... baan klaar ...
Dag Wico.

Gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal  :thumbup:
Maar toch ook een beetje triest
nu einde daar is gekomen  :-(
Ik heb enorm genoten van de bouw in woord
en beeld gebracht van jouw modelbaan!
Dank voor de afsluiter met voor en na
opnamen van de modelbaan: erg verhelderend.
Ik hoop dat dergelijke beelden ook in
de afsluitende film voorbij komen  :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... baan klaar ...
Ik zie niet veel verschil :P
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... baan klaar ...
Jawaatte! 8.5 jaar voor dit project is eigelijk niet zo gek. Wat een prachtige baan & ruimte. Nu valt alles pas op wat een ruimte je hebt!

Hier mag je zeker en vast trots op zijn!
Volgend project even rusten en dan nieuwe treinkamer ergens beschikbaar voor een nieuwe baan?🤪
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... baan klaar ...
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... baan klaar ...
afbreken en iets compleet anders gaan bouwen  :P  ;)
je weet het niet  B)

groetjes,

Ruud

PS

voor degene die het niet snappen.... ;) onzin natuurlijk en ipv daarvan een dikke  :thumbup: