Nieuws:

Onze Stichting 3rail Wiki bevat een bron van informatie! Bekijk eens een willekeurig artikel in de Stichting 3rail Wiki.

Wico's Wekelijkse Video ... deel 21 & 22

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

Re: Wico's Wekelijkse Video ... deel 12
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail

@citaat
Mooi Wico! Weer een leuk filmpje in elkaar gezet!

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Heb weer zitten genieten.

doe maar een treintje

ik ook  ;) en die bietschtalbrug en de scenery daarom heen is heel goed gelukt  :thumbup:

gr. Ruud

Als het maar Zwitsers is.

Prachtige loc prachtige sleep schitterend filmpje Wico. :favorite:

Groet Michel
Daar zet ik zelfs mijn TV voor aan... ;)
Kan ik lekker genieten van een groter beeld.
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Prachtige opname weer Wico, helemaal mijn smaak  :favorite:
Ik kijk al uit naar de XXL stam  ;)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Schon filmke!  :D
Prachtig materiaal achter de sterke Vectrons, Wico.

Swiss rail .. what else?

Allen,

Toch lekker zo'n wekelijkse portie waardering :thumbup:. Helaas voor Peter passen XXL stammen niet meer in mijn schaduwstations. Maar ieder nadeel heeft zijn voordeel, want nu hoeft Henk geen grotere breedbeeld tv te kopen 8o.

Groeten,
Wico 
Weer een leuk filmpje Wico, en nu weet ik dat de "geest" niet in de fles zit maar op een wagon in Donnerwetter Alm. ;)

Luc

Swiss rail .. what else?

Luc,

Bedankt voor je "geestige" reactie :thumbup:.

Groeten,
Wico
 :offtopic:
@lucdiels @Wico
Ik heb nog een tijdje bananen vervoerd voor die jongens van Geest. St Lucia naar Southampton.

Swiss rail .. what else?

Ermin,

Hopelijk geen geestverruimende middelen verstopt tussen de bananen >:-D .

Groeten,
Wico
@Wico Dat was voordat dergelijke taferelen gemeengoed werden. Zo'n veertig jaar terug. Bij een andere gelegenheid hadden we wel eens een gasfles met dergelijk spul aan het schroefraam hangen. Die werd gevonden bij het (standaard) duiker-onderzoek.

Swiss rail .. what else?

En zo zoeken de heren criminelen elke keer weer naar nieuwe mogelijkheden om hun illegale handel te vervoeren 8o.

Groeten,
Wico
Speciale Gast

B) Mooie lok met een mooie en leuke gevarieerde sleep. :thumbup:
 :o) Ik raakte nog wel effe in de war van die sleep met die 2 loks ervoor bij minuut 0:58, daar ging het toch niet over dacht ik meteen toen ik die combi zag rijden. :roll:  :mrgreen:

Swiss rail .. what else?

Dirk-Jan,

Ja die trein zag ik ook plotseling voorbij komen bij het monteren ;). Die waren blijkbaar jaloers dat ze niet als eerste XL trein mochten optreden in de wekelijkse loc parade.

Ik heb gelijk even op het random lijstje gekeken, maar ze zijn eigenlijk pas als laatste voor de zomerstop aan de beurt B).

Groeten,
Wico 
Re: Wico's Wekelijkse Video ... deel 13

Swiss rail .. what else?

Het is weer tijd voor het karakteristieke rood en blauw van de SBB Cargo. In de video zien we de Märklin 37327 SBB Re 620 "Ruti" die een sleep Zwitserse en Italiaanse staalwagons trekt. De Re 620 is sinds 1975 het trouwe zware werkpaard van de SBB, die langzaam maar zeker uitgefaseerd wordt en vervangen door moderne Vectrons. We zien ze dus in de toekomst steeds minder op het Zwitserse spoor.

Groeten,
Wico

Deze rood blauwe Cargo krachtpatser met de prachtige sleep erachter is weer een lust voor het oog Wico. :favorite:
En ik ga zelfs het muziekje al wat harder zetten zo leuk wordt het deuntje. :P

Citaat van: Wico op dinsdag 25 maart 2025, 14:20:48We zien ze dus in de toekomst steeds minder op het Zwitserse spoor.

Ja jammer Vectrons zijn leuk maar hebben toch niet de uitstraling van deze schitterende loc.

Groet Michel

Swiss rail .. what else?

Michel,

Die moderne locs missen inderdaad de charme van de oude krachtpatsers die we al jaren zien rijden. Ben benieuwd of we ooit een Vectron in een spoorwegmuseum gaan zien.

Groeten,
Wico
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Een prachtige loc staat er weer voor Wico, Ja de Vectron's nemen de boel een beetje over maar daar zitten ook hele mooie exemplaren tussen.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Weer een leuk filmpje Wico, waar mijn vrouw van zei "net echt die bergen, en leuke groep koeien". Mooie lok met een weer ander type sleep erachter. Dat geeft variatie op de baan.

luc

Swiss rail .. what else?

@ Peter,

Er rijden hier meerdere Vectrons rond en daar kan ik ook erg van genieten :favorite:

@ Luc,

Complimenten voor je vrouw, ze heeft echt verstand van scenery (die moet je koesteren) :thumbup:.

Groeten,
Wico

zonder fantasie ook geen creativiteit

Filmpje was kort maar heel erg leuk weer zo'n mooie goederentrein te zien rijden. Schitterend die scenery-achtergrond.

Swiss rail .. what else?

Frans,

Deze was inderdaad aan de korte kant, dat viel mij ook al op. Maar ik had ook niet meer dan wekelijkse filmpjes van één minuut beloofd ;).

Groeten,
Wico
Leuk filmpje weer Wico, aantal bekende wagons. Heb die met die staalrollen erin ook. Helaas kan ik niet zo'n lange sleep hebben.

Gr henk

Swiss rail .. what else?

Henk,

Niks van aantrekken, gewoon genieten van de lengtes die op jouw baan passen :thumbup:.

Groeten,
Wico
Speciale Gast

:) Ook weer een mooie aflevering uit jouw wekelijkse filmpjes upload. :thumbup:
Mooie lok met een mooie sleep. B)
Maar het fillempie begon met een eerste shot van de lok met de pantograaf omhoog en verder reed de boel met de pantograaf omlaag. :roll:
 :o) Is dit zo'n lok met een op afstand beweegbare pantograaf? :P

N.B. U kunt natuurlijk altijd een klacht indienen bij het forumbeheer betreffende mijn wijsneuzerige opmerkingen. :mrgreen:

Swiss rail .. what else?

Dirk-Jan,

Dat was anderen ook al eerder opgevallen, zeker nu er steeds meer bovenleiding op de baan is aangebracht. Maar die bovenleiding is nog niet compleet en om ongelukken te voorkomen rijdt alles dus nog met de panto's naar beneden. Tunnels, spiraal en verborgen sporen hebben ook geen bovenleiding of panto vangers. Heb in het verleden de keuze gemaakt om panto's vast te gaan zetten met een draadje zodat ze net niet tegen de rijdraad komen. Dat is dus nog een klusje voor de toekomst.

Groeten,
Wico

De koffie staat altijd klaar

hoi wico

weer een mooi flimpje

mvgr. gerard

Ja, het was zeker weer een mooi filmpje.
Lekker van zitten genieten ook al is het een kort filmpje, dan nog is het bekijken waard.

Swiss rail .. what else?

Beiden bedankt voor de complimenten!

Groeten,
Wico
Re: Wico's Wekelijkse Video ... deel 14

Swiss rail .. what else?

De letterlijke ster deze week is de Märklin 39891 BR189 Dispolok 2 uit periode V. Dispolok werd in 2001 opgericht door Siemens als verhuurder van locomotieven aan spoorwegondernemingen. In 2006 is het bedrijf overgenomen door Mitsui & Co. Ltd (het huidige MRCE Mitsui Rail Capital Europe). Deze loc staat voor een Rollende Landstrasse (RoLa) met DB wagens. De wagens zijn van Märklin (47415/47418) maar de oorspronkelijke vrachtwagens zijn allemaal vervangen om een meer waarheidsgetrouw beeld te krijgen.

Deze trein past eigenlijk niet in mijn huidige setting met uitsluitend Zwitsers (transit) verkeer en staat dus de meeste tijd in het schaduwstation. Jaren geleden aangeschaft als eerste grote uitgave bij de herstart van de modelspoorhobby. Gekocht in de Märklin Store in Groningen die toen nog bestond. Dus een trein met persoonlijke herinneringen en eigenlijk zonde om weg te doen.   

Groeten,
Wico
Speciale Gast

Nou, of de trein er nou helemaal bij past of niet, het is een mooie lok en sleep met al die vrachtwagens, en op mij komt het geloofwaardig over in het plaatje. B)
Anders moeten al die vrachtwagens zelf door het schone berglandschap denderen met al die dieseldampen. 8o
 O:-D En een herinnering moet je koesteren, wegdoen kan wel als je 95 bent en toch niet meer weet waar de lok vandaan kwam. >:-D

Swiss rail .. what else?

Dirk-Jan,

Volgens mijn vrouw is dat proces van vergeten al lang begonnen (en daar kan ik soms handig gebruik van maken) :D.

Groeten,
Wico
Was er een Marklin Store in Leeuwarden? Ik weet alleen Utrecht, Amsterdam en Den haag.  :?

Nu begrijp ik waar mijn bestellingen blijven, die zitten nog in de 2 DHL vrachtwagens op jouw baan.
Leuk filmpje weer.  :thumbup:
Leuke trein weer Wico. Als daar persoonlijke herinneringen aan vast hangen moet je die koesteren en dus verdient hij een plaatsje op jouw baan.

Luc

Dit buitenbeentje is te waardevol aan herinneringen dus lekker af en toe zij  rondjes laten rijden.

De sleep met de prachtige vrachtwagens mag er zeker zijn en past perfect bij de loc.

Groet Michel

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Wico,

Een mooi filmpje van een mooie trein.
Verder sluit ik mij qua commentaar bij de vorige schrijvers aan.

Henk

Swiss rail .. what else?

@ Johan,

Ik kan natuurlijk zeggen dat het een 1-april grap was, maar ik bedoelde de Märklin Store in Groningen. Die zat van 2007 - 2010 aan de Westerhaven 44 (dat heb ik even opgezocht :)).

Ik heb de tekst gelijk even verbeterd.

@ Tom,

Op mijn oude baan had ik nog een DHL depot, maar nu rijden deze vrachtwagens eindeloze rondjes. Weinig kans dus dat de pakketjes ooit bij jou bezorgd worden ;).

@ Luc,

Dat klopt helemaal, dus hij blijft hier voorlopig ook lekker staan.

@ Michel,

Ik heb wel meer "oud" DB materieel verkocht, maar deze is te mooi om weg te doen.

@ Henk,

Bedankt voor de complimenten!

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... scenery spullen

Swiss rail .. what else?

Omdat @Sanderz28 zijn baanbouwplannen heeft gewijzigd had hij o.a. wat scenery spullen in het verkoophoekje gezet. En omdat een mens nooit genoeg scenery spullen kan hebben, waren we er snel uit dat ik het nodige bruikbare over zou nemen. Vandaag kwam het pakket met de post en ik ben er blij mee.

De Mifoshape en Mifoshell vullen de voorraad die hier staat aan en dat geldt ook voor de MBR achtergrondsparren. Die "verzamel" ik al een tijdje, zodat beetje bij beetje het toekomstige bosgebied wordt gevuld. Met deze laatste vier doosjes erbij zit ik denk ik nu aan de 80 bomen :). En gras en hekiflor komen ook altijd ergens wel van pas.

20250402_120409.jpg

Groeten,
Wico 
 B) Mooi spul allemaal. :thumbup:
En van de Mifoshape krijg je een :-) als je het gebruikt, leuk meegenomen. :o)
Beetje apart dat MBR het achtergrond sparren noemt, ze zijn zo mooi dat ze vooraan ook prima tot zijn recht komen.
Maar ja, jouw baan is niet zo heel diep, dus die komen prima in de kijker. 8)

Swiss rail .. what else?

Dirk-Jan,

Hoewel het bouwen nu (vrijwel) stil ligt, zit ik dus regelmatig met een grote :-) op zolder vanwege het witte poeder :o). En MBR doet zichzelf tekort door deze bomen achtergrondbomen te noemen. Ze zijn wat eenvoudiger en eenvormiger dan de "luxe" bomen van MBR, maar kwalitatief ruim voldoende om ze ook op de voorgrond te gebruiken. De Lange Leegte is inderdaad smal, maar vergis je niet want de kop van de baan (waar ook de toekomstige steengroeve moet komen) is zeker twee meter diep, dus daar kan ik wel een paar boompjes kwijt :D. De bomen op de tweede foto zijn trouwens van Anita Decor en Model-Scene en staan daar voorlopig alleen maar mooi te wezen tot ze hun definitieve plekje gaan krijgen.

20241204_133017.jpg

20241204_132828.jpg

Groeten,
Wico   
 :) Leuk om dat deel ook weer eens in beeld te hebben, mooi en knap stukje planning en railbouw. :thumbup:
 :o) Hopelijk blijf je nog lang lenig want voor penibele toestanden moet je eronder door kruipen toch?
Of ga je dan via een laddertje buiten door het raam naar binnen? :D

N.B. de bomen van Anita Decor en Model-Scene zijn ook :thumbup: , en ook wat variatie in kleur, erg mooi.

Mooie scenery aanwinsten Wico daar ga jij maar ik als trouwe kijker ook veel (kijk)plezier van beleven. :)  :thumbup:

Groet Michel

Swiss rail .. what else?

@ Dirk-Jan,

Soepel blijven is het devies, want het is een kwestie van kruipen om achter de baan de komen 8o.

@ Michel,

Bedankt! Ik hoop er weer wat moois mee te gaan bouwen :P.

Groeten,
Wico 

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

mooie update weer van de scenery!
Dat wekelijks rondrijden op de video vastgelegd is natuurlijk prachtig. Maar eh ......... volgens mij gaat Wico inmiddels wel gewoon verder met de scenery en zeker nu de voorraden aangevuld zijn. Uiteraard zijn we ook hier naar de vorderingen als genoeglijke gemeenschap zeer nieuwsgierig naar.

Swiss rail .. what else?

@ Ernst,

Graag gedaan :).

@ Freek,

Het is dat je er naar vraagt, want hier gebeurt momenteel niet veel aan de baan. Met het mooie weer krijgen de buitenactiviteiten en de hondensport weer voorrang. Maar af en toe pak ik toch even wat tijd, simpel omdat het blijft kriebelen om aan de scenery te werken :P.

Langzaam maar zeker komt het gebied rond de Blitzenbach in beeld. Op de foto zie je het laatste stuk ruwbouw op niveau 1 wat de aansluiting maakt op het spoorviaduct waar de Blitzenbach straks onderdoor zal stromen. Vanwege het feit dat hier de nodige bomen geplant gaan worden (de bruine vlakken) is dit stuk volledig uit PIR isolatiemateriaal opgebouwd. Dat geeft een mooie basis om er straks de bomen in te prikken.

Maar voordat ik met de afwerking van dit deel op niveau 1 verder ga, moet ik vanwege de bereikbaarheid eerst aan de slag met de achtergrond op niveau 2 (de nu nog maagdelijke blauwe lucht op de foto).

Updates daarvan verwacht ik niet voor augustus/september, maar je weet het nooit B).   

20250402_224019.jpg

Groeten,
Wico

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.