Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten
Peter,

Ik had inderdaad gezien dat er ook een autobeurs is (maar bedankt voor de link). Ik durf er alleen niet naar toe, want dan zie ik vast veel te veel moois :o).

Zo lees ik bijvoorbeeld dit bericht en mijn interesse is meteen gewekt :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten
Wico,
dan kan je er wagonnetjes erbij aanbouwen voor een lange trein, en jou aanwinsten verwisselen,

Re: Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten
Benny,

Ik zal er eens over nadenken :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten
Aah dus toch een 54ér Olympia, ik wist het wel. Dus soms luitert hij toch naar het baasje. Prachtig modelletje hoor.

En ja, precies die gele, die had ik ook. Weliswaar niet meer in zo mooie showroom staat.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten
Mooie aanwinsten Wico. Je kunt weer voor uit met een nieuwe Opel show.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten
@ Henk,

Van mijn vrouw mag ik zeggen dat ik hier thuis de baas ben :?

@ Freek,

Verzamelen zit een beetje in mijn bloed, er zullen er dus nog wel een paar bij komen :P.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten
Het wordt tijd dat ook de Manta's toegelaten gaan worden tot de H.O.C.H.; wellicht in een eigen Manta-register B) !
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten
Hans,

Maak me maar gek (al valt het mee als ik me houd aan Brekina Manta modelletjes) :o).

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten
Hallo Wico,

Mooie aanwinsten, :thumbup:  :thumbup:  helaas heb ik je niet gezien afgelopen zaterdag.
Ik was wel laat daar vandaan. En bijna als eerste binnen. :biggrin:
Volgende keer beter.

M.vr.gr. Erwin
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten
Erwin,

Inderdaad jammer dat we elkaar gemist hebben, sterker nog ik heb geen enkele bekende gesproken :|.

See you next time :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten
Citaat van: Degeluidsman op zondag 07 mei 2023, 08:15:12Hoi Wico,

Wist je dat er voor modelauto's ook 6 x per jaar een beurs georganiseerd wordt in Houten namelijk de Namac
Veel plezier met je nieuwe aanwinsten  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman

Voor H0 auto's hoef je daar niet naar toe te gaan.
99% is in een grotere schaal. Afgelopen beurs in Feb. zelf ondervonden.Bij een stand of 6 de juiste schaal auto's gevonden.

Mvg Robin
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten
Robin,

Dat vroeg ik me al af, dus bedankt voor de update/info :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten
Hoi Wico,

Ook hier na lange tijd maar eens bij aan het lezen en vooral je nieuwe ouwe Opels bewonderd  :P
Die karretjes worden steeds leuker en mooier  :favorite: en wekken ook hier steeds meer verzamelwoede op  :D
Na het zomerreces zal er wel weer een clubtreffen zijn........en ondertussentijds.......geniet van het buitenleven  B)

Grtz Tony
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten
 @citaat

 :o) Toch vraag ik me af of Wico nou werkelijk van dat buitenleven geniet. :roll:
Achter die honden aan hollen lijkt me geen pretje, die lopen 40 km/u of harder.
Maar misschien stimuleert mevrouw Wico dat juist, zo blijft Wico een beetje in model. :-) :mrgreen: 

Re: Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten
 @citaat  Nou zie ik opeens Wico op een skateboard met een span honden ervoor over de Zeeuwse dijken flitsen..............
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten
Ben jij nu niet in de war met die husky's. Die zijn daar veel beter voor geschikt. Een whippet zie ik nou niet echt als een trekdier.  :P
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... nieuwe aanwinsten
@ Tony,

Dat met die Opeltjes loopt hier een beetje uit de hand, maar ze zijn zo leuk :P. En ik verwacht inderdaad dat er ook dit jaar weer een septembershow komt!

@ Dirk-Jan,

Haha achter de honden rennen heeft geen zin, die halen inderdaad de 50 km/uur. En wat betreft mijn model: "with curves in all the right places" :mrgreen:.

@ Tony,

Vervang het skateboard door een fiets en je beeld klopt wel ongeveer :).

@ Henk,

Hadden we geen whippets dan waren de husky's het eerste alternatief. Ooit zo'n husky race bezocht (in de blubber, geen sneeuw). Fantastisch om te zien :thumbup:.

Groeten,
Wico       
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
Iedereen kent natuurlijk de modeltreinbeurs in Houten, maar zes keer per jaar organiseert de NAMAC er ook een beurs voor modelauto's. Dat leek me ook wel eens leuk en misschien kon ik wat extra Opel modellen scoren. Ik had eigenlijk verwacht dat er naast schaalmodellen ook bijvoorbeeld radiografisch gestuurde auto's, racebanen etc. zouden zijn. Maar dat viel dus een beetje tegen, want het is alleen modelauto's wat de klok slaat. Ook het aanbod 1:87 is beperkt, lees: minder dan bij de treinenbeurs (daar was ik al voor gewaarschuwd). Wel grappig: het publiek is gemiddeld jonger en meer gevarieerd. Zo zag ik veel meer vrouwen en kinderen en niet vrijwel uitsluitend blanke witte mannen van (bijna) gepensioneerde leeftijd >:-D . Toch was het leuk om er een kleine twee uur doorheen te wandelen en hier en daar te graaien in de bakken met koopjes. Gelukkig waren er ook nog wat Brekina Opel modellen te vinden :P.

Op een rij de drie aankopen. Van links naar rechts: Opel Kadett A, Opel Record PI en Opel Record PII.

20230603_143043.jpg

Verder vond ik in een Opel krat een mij onbekend Brekina model dat leek op een Opel Kapitän model '54 of '56 dat ik voor vijf euro maar meegenomen heb. Dat blijkt na uitzoekwerk thuis een volledig WOSA-waardige Wartburg uit de jaren vijftig te zijn. Foutje ... bedankt 8o! Maar daar kan ik vast iemand anders blij mee maken ...

20230603_143152.jpg

Kortom: leuk voor een keertje, maar volgende keer toch weer de treinenbeurs.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
Hahaha, even Apeldoorn bellen? Je bent toch nog niet zo oud dat je al kippig begint te worden, of? Volgens mij staat er toch duidelijk Wartburg op de motorkap van dat model en daarbij is een Kapitán wel een hele slag(schip) groter.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
Prachtige aanwinsten Wico. :thumbup:
De stationwagon is wel heel erg fraai zeker de kleur is schitterend. :)

Groet Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
@ Henk,

Duh op de foto is het makkelijk te lezen, maar als je het modelletje in je handen hebt dus echt niet :?. En natuurlijk zie je nu de verschillen. Maar een zwart modelletje in een duister doosje in een krat vol Opel modelletjes ... En bij twijfel voor die prijs gewoon meenemen ;).

@ Michel,

Ik ben er weer erg blij mee :thumbup:.  

Groeten,
Wico

Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
De NAMAC beurs ging ik ook af en toe wel eens heen voor de afwisseling. Voor wat betreft auto's vond ik het altijd wel meevallen. Ja er is ook veel te vinden in de andere schalen. Maar uiteindelijk niet veel meer of minder aan automodellen voor 1:87 dan de treinenbeurs. Sinds mijn vaste autoleverancier met pensioen is gegaan (stond op beide beurzen) en de toegang voor de beurzen wel omhoog is gegaan maar het aanbod niet ben ik er niet meer geweest. Dus kan zijn dat er voor wat betreft aanbod veel gewijzigd is.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
 :) Toch leuk dat je er geweest bent, zo kom je Zeeland nog eens uit. :D
En eens een keer een beurs zonder al die strompelende (bijna) bejaarde treintjeszoekers. >:-D
(Ik was er vorig jaar, een Ford GT 40 Gulf 1:12 gescoord. B) )
Erg leuke Opeltjes voor bij de verzameling maar die W.O.S.A. Wartburg vind ik de mooiste. B)
Ik snap het wel, tis allemaal piepklein, het had mij ook kunnen overkomen
en die 5 euro voor zo'n erg mooi gedetailleerd modelletje is een mooi prijsje. :thumbup:
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
@ Johan,

Ik zag inderdaad ook enkele handelaren die ik ook op de treinenbeurs zie. Als auto(model) liefhebber is zo'n modelbeurs ook zeker eens leuk om te bezoeken.

@ Dirk-Jan,

Die Wartburg is inderdaad een snoepje, de nieuwe eigenaar zal er vast heel blij mee gaan zijn. Wie weet zien we hem hier nog wel eens terug op het forum ;).

En in de grotere schalen heb ik de meest mooie (en dure) modellen gezien vandaag. Je komt bijna in de verleiding om ...

Groeten,
Wico 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
Dus als ik het goed begrijp Wiko had je beter op de beurs een foto kunnen maken van die zgn. Opel. Beetje vergroten en dan had je dus kunnen zien dat het geen Opel was.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
Freek,

Dat had ik ook bedacht ... achteraf O:-D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
Ik vind die Wartburg juist het mooist :P
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
@citaat Klaus ook :D !
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
@citaat  @citaat

Dat ik hem heb meegenomen kwam ook omdat het inderdaad een smaakvol model is zo in two tone uitvoering. Maar ja om nu met een tweede merk te beginnen ... :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

online
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
Die Wartburg, brengt bij mij een jeugdsentiment naar boven. In oktober 1970 verhuisde ik van Den Haag naar Baarn ('het groene graf van het Gooi'  :(  ). Daar natuurlijk naar de lagere school, in de vierde klas bij mijnheer Miltenburg. Die had exact zo'n Wartburg in wit met zwart. Hij parkeerde die altijd op het voorplein van de kerk, recht tegenover de school. En als hij uitstapte en het portier afsloot, controleerde hij steeds of alle portieren ook op slot zaten, ook die van de kofferruimte. Dus je zag hem elke dag na aankomst een ronde om zijn auto maken. Ik geloof dat hij in Baarn de enige was die in een Wartburg reed, andere auto's van dat merk zag ik daar niet. Het had ook wel een duidelijk motorgeluid, het was bepaald geen VW of een Renault.
Maar het is een leuk model, die Wartburg.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
Wico, je hele baan vol zetten met Opels is het natuurlijk ook niet, dus geen zorgen. Af en toe een ander automerk kopen betekend niet da je meteen aan een hele verzameling moet gaan denken. Je moet het zien als twee hobby's die bij tijd en wijle gecombineerd worden. Je vond die Wartburg een mooie wagen dus uitstekend geschikt om ergens op je baan te plaatsen.
Mij buurman had vroeger een Wartburg, probleem waren onderdelen. Nu staat er dus een Trabant voor de deur.
 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
Citaat van: FransW op zondag 04 juni 2023, 14:58:43Het had ook wel een duidelijk motorgeluid, het was bepaald geen VW of een Renault.
Maar het is een leuk model, die Wartburg.

Net als Trabant, die andere auto uit de DDR, had de Wartburg een tweetakt motor. Het verschil met Trabant was dat de Wartburg gewoon benzine kon tanken. De olie werd bijgemengd vanuit een speciaal olietankje. Na de wiedervereinigung is Trabant (Sachsenring) overgenomen door VW en nog een korte tijd met viertaktmotor uitgebracht. Van de Wartburg weet ik dat niet.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
@citaat  @citaat

Dat is nou zo leuk aan dit forum. Koop je een "verkeerd" model en krijg je er gratis mooie jeugdherinneringen en leerzame info gratis bij. Die vijf euro was dus een prima investering :thumbup:.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
Hoi Wico,

Jammer dat het aanbod op de Namac beurs van 1:87 modellen tegen viel, ondanks dat heb jij weer een aantal mooie auto's aan je collectie kunnen toevoegen.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
Peter,

Gelukkig was ik vooraf al ingeseind dus het kwam niet als een verrassing. Maar je hoopt natuurlijk altijd net dat ene model te vinden wat nergens te vinden is...

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
Henk, ook de Wartburg kreeg in 1988 een viertakt Volkswagen motor.
Maar wat veel interessanter is, zeker voor Wiko, Wartburg is destijds overgenomen door ............... Opel! Onder andere de Corsa is destijds in de Wartburg fabriek geproduceerd.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
In 1988? Dat is een paar jaar voor de grensopening. En dat klopt dus volgens Wikipedia. Volkswagen heeft aan Wartburg een oude productielijn voor de Golf 1300 motor verkocht.
Na de grensopening is de productielijn van Wartburg stilgelegd omdat deze niet kon concurreren met de moderne westerse productie faciliteiten (hopeloos verouderd dus). De fabriek is daarna door Opel gekocht en dat is wat anders als dat Wartburg door Opel zou zijn overgenomen.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
Ergens heb je gelijk Henk, de "fabriek" werd destijds opgekocht door Opel. Dat was echter inclusief de machinerie die er nog stond. (uiteraard afgeschreven) Hoe het destijds met het personeel is gegaan, is vooralsnog voor mij niet echt duidelijk. Evenzo de merknaam Wartburg. Mijn kennissenkring over de grens kunnen daar ook geen duidelijkheid in brengen.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
Dit vond ik in KLIK: Wikipedia
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... NAMAC autobeurs
Tx Henk, goeie info 👌
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... H.O.C.H. Zomer show
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... H.O.C.H. Zomer show

Het ledenaantal van de Historischer Opel Club Helvetia groeit dermate rap dat de club heeft besloten om in 2023 na de paasshow ook een zomershow te organiseren. Zoals vanouds was een keur aan historische Opels op het evenemententerrein uitgestald. Dit keer was het wel een heel kleurrijk schouwspel.


20230718_162243a.jpg


20230718_162316a.jpg

 
Inmiddels zijn ook de eerste internationale leden tot de club toegetreden. Vandaar o.a. de fraaie tweekleurige blauwe Opel Record P2 in A.N.W.B. uitvoering en de Opel Snelbestelwagen uit Nederland.


20230718_162406a.jpg


Diezelfde Opel Record P2 bestaat ook in "Caravan" uitvoering, een driedeurs stationwagen. Hier door de trotse leden getoond in vier fraaie kleurvarianten.


20230718_162351a.jpg


Dit verhaal gaat verder na de break ...
 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... H.O.C.H. Zomer show
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... H.O.C.H. Zomer show

Na de eerste Opel Olympia '53 in cabrio uitvoering die lid werd van de H.O.C.H. was het hek van de dam. Inmiddels mag de club zeven van deze fraaie zonnige open automobielen tot haar leden rekenen!


20230718_162434a.jpg


20230718_162458a.jpg
 

Ook het vlaggeschip de Opel Kapitän 2.5 in '58 uitvoering kende een ongekende groei. Alle geleverde two tone kleurstellingen kunnen nu getoond worden. Daar wordt een mens vanzelf vrolijk van :P .


20230718_162559a.jpg


En tot slot de winnaar van de H.O.C.H. Sommer Pokal 2023. Ondanks alle kleurrijke getoonde modellen, ging de voorkeur van de vakjury uit naar deze smaakvolle bruin/crème "Handelsgold" combinatie. Een Opel Record P2 Kastenwagen in mint conditie die de eigenaar recent op een on-line veiling op de kop kon tikken.


20230718_163359a.jpg

Groeten,
Wico

P.S. Volgende bijdrage zal ik weer eens wat aandacht aan de treintjes en/of de scenery besteden. Voor je het weet wordt dit topic gesplitst vanwege het overvloedige auto nieuws >:-D.


Re: Wico's Donnerwetter Alm ... H.O.C.H. Zomer show
Een aardige collectie zo  :thumbup:
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... H.O.C.H. Zomer show
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... H.O.C.H. Zomer show
 @citaat
Sowieso een hele verzameling. En het is toch wel heel erg frappant dat er nog zo zoveel van die ouwe Opeltjes te bewonderen vallen. Mede door het feit dat die voetuigen de neiging hadden om er lustig op los te oxyderen. En dat los van de tierig welende technische mankementen aan deze vehikels.

Toch wel grappig, ooit maakte ik een opmerking over het ontbreken van de Olympia. Nu ineens vormt die het grootste deel van de verzameling.  :thumbup:

Helaas nog één kritische opmerking:
Citaat van: Wico op dinsdag 18 juli 2023, 19:58:23Ook het vlaggeschip de Opel Kapitän in '54 uitvoering kende een ongekende groei. Alle geleverde two tone kleurstellingen kunnen nu getoond worden.
Er is ook een zwart/witte uitgebracht, die mis je nog.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... H.O.C.H. Zomer show
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... H.O.C.H. Zomer show
De zomershow van de Historischer Opel Club Helvetia is volgens mij een blijvertje gezien de toeschouwers en bolide's die er waren.
Prachtig kleuren hebben de Opel's wat het kijken zeer aangenaam maakt ook de diverse modellen geven het evenement een leuk aanzien.
Misschien had ik toch mijn oude Opel Kadett B (bouwjaar 1975) moeten houden waar ik 41 jaar geleden in toerde zonder rijbewijs want dan kon ik wat rijervaring opdoen voor later zei mijn vader die Opel had ook mooi bij het geheel gepast prachtige kleur blauw had deze auto.

Ik ben benieuwd naar de treinen en scenery update dus kom maar op ik zit er klaar voor.

Groet Michel

Re: Wico's Donnerwetter Alm ... H.O.C.H. Zomer show
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... H.O.C.H. Zomer show
Je hebt er weer een hoop werk van gemaakt Wico, de Opeltjes staan er weer mooi op, gelukkig kwam er in de break geen reclame blok voorbij  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... H.O.C.H. Zomer show
 B) Erg leuke en mooie collectie oude Opeltjes bij elkaar zo, indrukwekkende show voor je Preisertjes. :thumbup:
 :o) Ik zie wel een zielig Preisermannetje, die zijn voetjes zijn vastgeplakt op een stukje doorzichtig plastic, loopt ie anders weg of zo? :D
Bedankt voor deze mooie reportage, ook namens Brekina, die waarderen zulke klanten wel. O:-D
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... H.O.C.H. Zomer show
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... H.O.C.H. Zomer show
@ Ronald,

Gestart met een drietal voordelige Brekina Opel Kadett modellen die Harlaar in de opruiming had, telt de collectie inmiddels 82 Brekina Opel exemplaren :O. Ik heb wat met verzamelen ...

@ Henk,

Mogelijk lopen feit en fitctie hier door elkaar. In het ecchie zal hij vast hebben bestaan, maar in de Brekina collectie heb ik (nog) geen zwart/witte uitvoering kunnen ontdekken.

@ Michel,

Met die Opel Kadett B had je zo lid kunnen worden van de H.O.C.H :P. Ook mijn vader kocht in 1967 zijn eerste Opel Kadett B. Zeer luxe uitgevoerd in goud metallic en met grote ronde mistlampen (het mocht wat kosten ;)). 

@ Peter,

Voor het rijden met de treinen vind ik het nog te warm op zolder, maar dit vond ik wel een leuk zomer tussendoortje :).

@ Dirk-Jan,

Haha die zielige preiser had ik vanochtend ook ontdekt. Ik zal hem (digitaal) uit zijn lijden verlossen O:-D.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... H.O.C.H. Zomer show
Ik vroeg me al af hoe het publiek zich zo leuk gemengd heeft tussen die auto's.
maar het zijn dus allemaal figuren op een plastic plaatje?

Heel leuk gedaan die autoshow.

Groeten,
Jelmer
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... H.O.C.H. Zomer show
Citaat van: Wico op woensdag 19 juli 2023, 09:38:38Ik zal hem (digitaal) uit zijn lijden verlossen O:-D.
8o Wat moet ik me daar bij voorstellen? Een digitale stroomstoot of zoiets en laat dan de lijm van het plaatje los?  :roll:
Rare jongens die Romeinen Zeeuwen. >:-D