Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Wico's Donnerwetter Alm ... verrassend pakketje ...

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 5 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Ziet er goed uit Wico 👍🏻, ga zo door op de ingeslagen weg.

Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Wico,

Met zeer veel plezier naar de vorderingen gekeken man man wat mooi allemaal alles past / staat vlekkeloos bij elkaar met als hoogte punt de twee foto's met de schitterende locs half in de tunnels. :favorite:

Succes met de verdere bouwwerkzaamheden aan deze prachtige Alm.

Groet Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
@ Jelmer,

Bedankt voor de complimenten, ik doe mijn best meer kan ik niet doen :).

@ Benny,

De roestige rails liggen alleen in het historisch emplacement. Daar wordt niet intensief en zeker niet op hoge snelheid gereden. De risico's ter plekke zijn dus onder controle :D.

@ Dirk-Jan,

Het mooie van deze hobby is dat ieder lekker zijn eigen ding doet, af en toe wat oppikt bij een ander en soms wordt gestimuleerd om de lat hoger te leggen. Daar is ook helemaal niks mis mee, want uiteindelijk ben je baas op eigen baan. En het klopt dat ik (gelukkig) nog vele strekkende meters scenery te gaan heb, maar dat is niet mijn maatstaf voor de kwaliteit die ik nastreef.

Het is een hobby en zeker geen haastwerk (dat zeg je ook niet, maar ik wou het even kwijt O:-D).

@ Dirk,

Volgens mijn vrouw volg ik die ingeslagen weg soms dwangmatig, maar ik zie dat toch anders ;).

@ Michel,

Dank voor de complimenten. Met het vorderen van de scenery lukt het ook steeds beter om fraaie plaatjes te maken :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Wico, als CEO van een modelbaan heb je ongelooflijk veel werk. Je bent verantwoordelijk voor de bouw van huizen, industrie, bergen en begroeing, de spoorinfra, de beveiliging, de treinenloop, het materieel, het welzijn van de preisers en dan is er ook nog de vrouw, de minister van financien die af en toe ook nog eens een duit in het zakje doet.

Jij legt de accenten ergens anders als Tony, Dirk Jan, Tom, etc. Het is maar wat je ligt in deze hobby.
Dat gezegd geschreven hebbende, het ziet er allemaal schitterend uit! Dat doe ik je niet na.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Freek,

Met die duit in het zakje ben ik altijd wel blij, kan ik er weer mooie scenery spullen van kopen :favorite:.

Ik heb het vaker geschreven en ben het helemaal met je eens, juist de grote diversiteit in banen en interesses vind ik één van de leuke aspecten van dit forum!

Groeten,
Wico   
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Voor iedereen die graag een hoogfrequente update ziet, heb ik vandaag alweer nieuwe foto's geplaatst :P. Alle sneeuw is inmiddels van de hellingen verdwenen, op dit moment overheerst het basis grijs/bruin. Ook het tweede deel van de galerij is nu compleet in elkaar gelijmd en in de grondverf gezet.

20230221_163719a.jpg


20230221_163642a.jpg


20230221_163654a.jpg
   
Hoewel een lawinegalerij in mijn ogen vooral een functioneel bouwwerk is, heb ik de façade een beetje meer smoel gegeven met de resten van perronranden die ik nog had liggen. Komt denk ik ook nog een klein hekwerkje achter de pilaren (wie had het daar over kietelen ... ;)). Daarna verder vervuilen en het dak deels bedekken met allerhande stenen en rommel die van de helling naar beneden zijn gekomen. De kritische kijkert ziet dat galerij en helling nog niet op elkaar aansluiten. Dat klusje moet dus eerst gebeuren. Tot zover het nieuws van vandaag :).

20230221_163822a.jpg

Groeten,
Wico   
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Machtig die Alm, Wico,
mooi plaatjes,
steeds verder gaat het groeien en afgewerkt worden je baan,
ik moet nog beginnen,
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Deze kritische kijkert denkt dat het helemaal goed gaat komen met die galerij, Wico !  :)
Die perronranden geven een mooi extra accent  :thumbup:
Als dat zo doorgaat, zit je straks niet te wachten tot de trein uit de galerij komt, maar op het moment dat die doorheen knart.

Grtz Tony
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
 :o) Ook ik zie hier graag hoogfrequente updates maar ik ga niet steeds reageren, ik geef wel effe een duimpie. :thumbup:
Geen tijd, moet station bouwen en werken en zuks.
Eeehhh...... chips, nou reageer ik toch. :o)
Nou, oké dan, ik ben ook een kritische kijker, zie van alles wat nog gebeuren moet, maar dat weet je zelf ook wel. :-)
Dus knutsel lekker verder, dit gaat een heel mooie Kleberklammergipfel worden voorspel ik zo. :roll:

Dirk-jan
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Zo, kijk nu gaan we weer genieten.
Met die perronranden heb je een juiste stap gemaakt.
Het gaat de kant op van een echte galerij maar dan in h0.  :thumbup:
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Wederom weer genoten van de update Wico. :thumbup:
De laatste foto van de lawinegalerij is er één om in te lijsten prachtig mooi gefotografeerd.

Groet Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Ziet er goed uit Wico. De Alm begint er heel goed uit te zien, maar er is ook nog genoeg werk aan. benieuwd wat de volgende updeet wordt.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
@ Benny,

Als je nog met je baan moet beginnen is er op het forum natuurlijk een schat aan informatie te halen. Les 1: het gaat om jouw speelplezier :important:.

@ Tony,

Ik heb er zelf ook wel vertrouwen in (with a little help from my friends) :). Ik kan zelf ook nauwelijks wachten tot de eerste treinen hier doorheen gaan rijden.

@ Dirk-Jan,

Je bent zelf ook weer lekker bezig om je baan verder aan te kleden. Ik volg dat met veel plezier :thumbup:.

@ Tom,

Het is weer een stap verder in de goede richting ...

@ Michel,

Wacht maar tot er een trein in de galerij staat, wordt het nog mooier :P.

@ Freek,

Zeker nog een hoop werk te doen, maar het leukste moet nog komen (het stoeien met gras en groen).

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
:offtopic:
Wico,
eventjes geduld!
ben nu mij kamer aan reorganiseren!
had een tafel van 300 cm op 180 cm,
die heb ik terug gedemonteerd, :o)
wat kasten verzet zodat ik een grote plaats heb voor mijn baan,
nu hout halen voor onderstel en wij vertrekken met mijn topic, O:-D
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
 @citaat
Waar ga je naartoe dan met je topic?
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
 @citaat
Henk, Benny woont in België, met dat vertrekken bedoeld hij starten.
De Belgen gebruiken het Nederlands wat op een schonere manier. O:-D
 :o) Jij als man van de wereld zou dat toch moeten snappen, het is je voormalige buurland. :D

Dirk-Jan

N.B.
En dan nu weer verder met de Kleberklammergips berg updates.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Ja duh, mijn vlaams is nog steeds zeer acceptabel. Maar soms moet je er gewoon even eentje inkoppen. Zou jij toch moeten weten als de Guust van dit forum.  ;)

Wico, terug naar jou. Ik zou nog wel een update willen zien voor we vertrekken.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Hoi Wico, 

Ik liep even achter met lezen ( mot ik niet meer doen  :) ) je bent weer een mooi stukje verder en het kietelen heeft zo zijn voordelen  :D
De foto waarbij 2 loc's uit de berg komen rijden is kalender materiaal  :thumbup:

Het aankleden van de lawine galerij is een echte + die Tom heeft jou het zetje in de goede richting gegeven  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Voordat de taalstrijd tussen Nederland en België hier helemaal losbarst gauw weer on topic :D. Henk zou nog wel een update willen zien, dus die wordt op zijn wenken bedient! Vandaag de grijs/bruine helling nog dunnetjes over gedaan met verdunde zwarte verf om de details beter zichtbaar te maken. Ook de eerste delen voorzien van een dunne basis aarde. Daar kan morgen verder groen op worden geplant. Levert allemaal niet echt spannende foto's op, dus die sla ik over.

Verder ben ik wat micro management gaan doen om een acceptabele bosbodem te krijgen. Wilde wat met thee blaadjes proberen en er stond nog een doosje met oude zakjes biologische "hertjes thee", overgebleven uit een kerstpakket. Die gemengd met wat verkruimeld zeeschuimmos en dat leverde wel een mooie natuurlijke bodem op :P. Gelijk maar even gebruikt op een eerste stukje helling om de smaak te pakken te krijgen. Na het planten van de dennen en het verder begroenen zie je alleen niet veel meer van de bodem mix :?.  De boswachter en zijn hond waren er al rap bij om het resultaat in ogenschouw te nemen. Dit smaakt naar meer :).

20230222_162426a.jpg


20230222_162511a.jpg

Bij het inzoomen bleek de hond pleiterik, die had een bergmarmot ontdekt in het struikgewas 8o

20230222_143700a.jpg

Groeten,
Wico   
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Het is al wel wat laat op de dag, eigenlijk meer in de nacht maar ik wilde wel ff kwijt dat ik die bosgrond echt super vind.
Hoop wel dat de hertjes-thee-blaadjes zo geconserveerd genoeg zijn en blijven in deze mixture met verkruimeld zeeschuim.
Dat er niet veel meer van terug is te zien geeft wel aan dat het een op deze manier een natuurlijke bodem is geworden.

Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Aan de ontspannen zithouding te zien van de boswachter is het stukje grond en beplanting en de bomen zeer geslaagd of zou het door de hertjes thee ondergrond zijn dat hij er zo happy bij zit. ;)
Wederom een fraai stukje scenery Wico uiteraard smaakt dit naar meer veel meer.

Groet Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
@ Tom,

Bedankt voor de complimenten. Wat betreft de houdbaarheid  maak ik me niet echt zorgen. Het was een mooie droge mix die ik heb aangebracht en die vervolgens lekker doorweekt met verdunde houtlijm.

@ Michel,

Die boswachter is helemaal zen, mede door de rustgevende geuren van kamille, kruizemunt en citroengras die uit de bosgrond opstijgen :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
 @citaat Weet je zeker dat er dan geen Cannabis tussen zit?  :roll:  :lol:

Groeten,

Erik.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Haha, volgens de samenstelling op de verpakking in elk geval niet ... O:-D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
-WICO,
Al met al ben ik toch nieuwsgierig naar de reden, dat die Boswachter zo dicht zit te rusten nabij de bebouwing. Mogelijk is het de ouderdom van die Boswachter en hond, maar ik verwacht die situatie veel meer naar hoger sferen. Het 'wandelen' op bergpaden zal die Boswachter niet meevallen, want hij rust al wel snel uit! Maar meestal zijn die ALM bewoners kranige mensen, die het wandelen in het bloed zit. Maar ik ben vooral nieuwsgierig naar de rest van de te bebouwen Alm!!
Kleurt tot nu toe prima en geeft een mooi bossfeer; ga door op deze wijze en het wordt alweer heel geweldig! Jij hebt de smaak te pakken gekregen met die 'oude rommel' van een oud Kerstpakket!
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Gerard,

De boswachter is op de terugweg van zijn vroege rondje over de alm, die heeft er dus al de nodige kilometers op zitten en geniet nog even na :).

En het wordt met de dag groener op de berghelling. Foto's volgen binnenkort.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Oohh nou snap ik het, het kwartje is gevallen. Zat me al af te vragen wat die boswachter daar nou moet doen. Er staan welgeteld zes bomen op dat stukkie grond en dan is een boswachter toch wat overdone. Maar die moet de hele Alp/alm beboswachteren. Tja, moet er wel even bijverteld worden.
Een mooi stukkie scenery met fijne bosgeuren is het dus geworden. Hoewel Kamille en kruizemunt heel aannemelijk zijn verbaas ik mij toch over het citroengras. Wist niet dat Zwitserland tropisch is.

En bedankt voor die snelle update. Helemaal tof man.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Sommige mensen moet je ook alles uitleggen :o). En als er sawa's in België op de baan verschijnen, moet citroengras in Zwitserland ook kunnen :D.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Als Henk zijn gewenste update krijgt, dan moet ik die voor Gerard natuurlijk ook plaatsen. Dus bij voorbaat mijn excuses voor de spam O:-D. De plaatjes zeggen genoeg, vandaag voornamelijk weer extra groen tegen de helling geplakt :P.

Morgen de bergwand verder van kleur voorzien, en daarna weer verder met ... groen, groen, groen.

20230223_173317a.jpg


20230223_173055a.jpg


20230223_173348a.jpg

Groeten,
Wico 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
@citaat

Wico,
Bij de laatste foto is geen prachtig Zwitsers materiaal wat de tunnelingangen in of uit gaat maar wat een schitterende foto heb je gemaakt.
Deze foto gaat als screensaver op mijn nieuwe laptop ik zeg bedankt Wico. :thumbup:  :thumbup:

Groet Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Michel,

Als je goed kijkt zie je nog wat groen her en der in de tunnelingang liggen. Het treinverkeer is dus gestremd :O. Maar ik beloof dat als alles klaar is, ik nog een paar foto's met locs voor je maak :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Prachtige foto's Wico. Boswachter houdt wel wat meer in dan in het bos wachten. Wat doet zo' boswachter:
* Beheren van het natuurgebied (dus niet alleen die paar bomen)
* Handhaven van de regels
* Voorlichting geven aan bezoekers
* In balans houden van de flora en fauna
* Snoeiwerk
Zie daar, mag de beste man een beetje uithijgen in zijn natuur gebied? Het is niet niks om te beoordelen of de grond me herte-thee-blaadjes en zeeschuimdinges geen afbreuk doet aan de balans van de flora en fauna.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Citaat van: Wico op donderdag 23 februari 2023, 16:52:07Sommige mensen moet je ook alles uitleggen :o). En als er sawa's in België op de baan verschijnen, moet citroengras in Zwitserland ook kunnen :D.

Groeten,
Wico 

Mij hoef je niks uit te leggen hoor, ik kom er zelf wel op. Duurt soms wat langer maar ja, die leeftijd hé. Dan gaat alles niet zo vlot meer. En dan komen er ook nog tropenjaren bij.
Tuurlijk moet dat kunnen met citroengras. Betekent gewoon wel iets harder stoken en dat met de huidige energieprijzen. Tja, het is jouw baan hé.

Dat heb jij mooi opgesomd Freek. Ervaring op dat gebied? Je vergeet het geurenboeket, dat moet ook kloppen op zo een alm. Vanwege de chocolade.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Citaat van: Freek op donderdag 23 februari 2023, 18:41:58Wat doet zo' boswachter:
Typerend een 9-5 pc-baan. Zeldzaam als je er eentje in het wild tegenkomt, en al helemaal zittend op een bankje.

Kennelijk is er hier nog geen roedel wolven gesetteld geraakt. Want dan zat dat Preisertje daar niet zo rustig.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
De hond is verdwenen! Zal best wel op jacht zijn gegaan, want z'n baas bekijkt de bomen die beneden staan! Ach, mogelijk is die aan het rennen tussen al dat 'groen' in! Er zal allicht wel iets te vinden zijn.
Het gras is overal 'groen'! In dat 'groen, groen knollenland' jaagt de hond op hazen! We heben nu al veel plezier.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
@citaat @citaat @citaat @citaat

Heerlijke reacties, dit is waarom ik het forum zo leuk vind. Soms serieus on topic over treinen en banen, soms gewoon een beetje dollen en elkaar op een positieve manier een beetje plagen :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Ziet er weer veelbelovend uit Wico!
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Henk: Enigszins wel ervaring met boswachters. De vogelstand hoort er natuurlijk ook bij. En de Alm zal ongetwijfeld ook begrazen moet worden, anders wordt die chocola ook niets.

Jan22: We hebben het hier niet over een Nederlandse boswachter. Overigens kom ik ook met enige regelmaat alhier in het Purmerendse bos een boswachter tegen. Ook na 17.00 uur en ook voor 9.00 uur.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
 @citaat
En dan komt natuurlijk meteen de vraag op wat jij op een dergelijk tijdstip in het bos doet. Dat wil die boswachter dan waarschijnlijk ook weten.

Ja, er staan toch zat koeien op die alm, zo kippig ben ik nou ook weer niet.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Henk, vogels kijken doe je niet op de dag maar in de avond en vroege ochtend. Tja, jij bent dan niet "kippig" maar ik wel  ;)   
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
We houden de dagelijkse update er nog maar even in. Vandaag de berghelling in de verf gezet, en omdat ik toch lekker bezig was gelijk maar de eerste laag groen ruim rondgestrooid. Dit weekend verder met grof groen en bomen.

En toen ik even niet oplette waren de eerste sportieve preiserinnetjes ook al aan de slag gegaan :P.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Leuke klauterend dames preisers, maar eh zo ongezekerd naar boven klauteren ..... zoals ik al schreef ik ben kippig dus ik zie touw.

Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Ondanks de onoplettendheid een heel aardig tafereel gecreëerd. Dat mag gezien worden, zeker met die schone deernen.

Freek jij ziet het goed met dat touw. Duidelijk is te zien dat de dames allemaal een "harnas" om de bevallige billetjes hebben en dat is niet voor niks. Ook de stand van de armpjes duiden er op dat ze een touw in de handen hebben. Het mag duidelijk zijn dat een touw van 8 of 10mm in 1:87 op die afstand met het blote oog niet waarneembaar is.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Heerlijk die dagelijkse updates Wico nu kan ik iedere dag genieten van je scenery en de prachtige foto's. :P  :thumbup:
En ja de berghellingbeklimdames waren er snel bij om deze prachtige berghelling te beklimmen. :)

Groet Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Prachtige foto's weer Wico! Hoge WAUW-factor :thumbup:  :thumbup:  :thumbup: .

Tevens een opmerkelijk feit: in een hotpants ben je eerder boven dan in een lange broek B).
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Allemaal weer bedankt voor de positieve reacties. Die dames heb ik op de Kleberklammergipfel al eens eerder betrapt, maar toen wisten ze wel hoe het hoort. Ik zal ze vermanend toespreken en zorgen dat een volgende klim op verantwoorde wijze plaats gaat vinden!

20211224_084837a.jpg

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Toen gebruikten ze wel érrug degelijke rotspennen, Wico ;).
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Citaat van: Wico op dinsdag 24 januari 2023, 22:43:11maar er is een mysterieuze dierenkop te zien 8o 8o.

 :o) Wico, ik zie dit keer een Ewok uit Star Wars.  :-)
Aparte bergbouwknutselaar ben jij. >:-D

Dirk-Jan
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Om een echt klimtouw na te bootsen kan je beter geruit garen gebruiken.  :)
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Indien er toch aanleiding voor is om de 'bergen' in te gaan, dan eerst maar eens aandacht besteden aan bijvoorbeeld:

https://www.bergfreunde.nl/klimmen-boulderen/