Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Wico's Donnerwetter Alm ... gemzen en steenbok gespot ...

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje
Ik heb niet altijd tijd en zin om op zolder te werken, dus ik zocht even afleiding voor beneden aan de eettafel. Nu liggen er nog een aantal bouwdozen op zolder te wachten op betere tijden, dus als tussendoortje heb ik er maar eentje naar beneden gehaald. Veel hoef ik niet meer te maken, maar voor de toekomstige steengroeve annex betoncentrale moet er nog wel het een en ander worden gebouwd c.q. verbouwd. In de afgelopen dagen een Faller Backenbrecher (# 130173) c.q. steenbreker in elkaar gezet.

Deze maakt zoals de naam al zegt van grote stukken rots fijner materiaal in diverse groottes. Dit exemplaar heeft er al de nodige jaren opzitten en is eigenlijk aan vervanging toe. Maar zolang hij het nog doet een prima ding :P. Tegen de tijd dat ik hem op de baan ga plaatsen (kan nog zomaar een jaartje duren :O) komt er nog een laagje stof en gruis overheen en natuurlijk moeten er rotsblokken in de trechter en grind op de loopband. Maar dat is zorg voor later.

Overigens staan bij Smilestones in Zwitserland ook twee van zulke steenbrekers :). En de grote steenslagfabriek op die laatste foto ligt hier ook in de kast :P.

Groeten,
Wico       
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje
Die gaat zeker wat toevoegen, neem aan dat je de transportband ook nog met een servo heen en weer gaat bewegen.
Kan je dan mooi aansturen met een Actie in iTrain waarmee een actieve trein in een bepaald blok de beweging aan- en uit zet.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje
 :) Leuk tussendoortje en mooi geweatherd. :thumbup: B)

Citaat van: Wico op dinsdag 20 september 2022, 15:08:46
Overigens staan bij Smilestones in Zwitserland ook twee van zulke steenbrekers
:o) Ja, en??? Met twee van zulke plastic dingetjes kunnen ze daar weinig uitrichten lijkt me. >:-D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje
Mooi in elkaar gezet Wico deze steenbreker. :thumbup:
Ik heb meteen het nummer genoteerd zodat hij misschien ooit hier de stenen kan gaan breken bij de betoncentrale.
Wederom bedankt voor de inspiratie. :)

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje
Dag Wico.

Oef, da's een flinke puinbreker!  :thumbup:
Zo'n machine gebruikt best wat energie,
dus een aggregaat met een dieseltank
kun je ook nog wel bij inelkaar plakken  :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje
Ik neem aan, dat je tevreden je bordje eten op de bank genuttigd hebt, Wico  :P
(Zo'n eettafel mag gerust even voor wat anders gebruikt worden.)
Imposant gevaarte en het eindresultaat ziet er al goed uit  :thumbup:
Nog wat Zwitserse Fachleute erbij en het zaakje kan draaien........maar da's voor later zorg !

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje
Als ik de vakliteratuur erop na sla dan is deze machine een grote concurrent van het (Amerikaanse) gevangeniswezen, waar gedetineerden zoals de gebroeders Dalton met grote hamers stenen kapot slaan. Een paar bewakers en gevangenen kunnen dit nuttige werk dus ook doen! Michel heeft een gevangenis op zijn spoorbaan, vast met het steenbreken in gedachten!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje
@ Tom,

Het model kent inderdaad de mogelijkheid om de transportband te laten draaien. Nu ben ik niet zo van beweging en geluid op de baan (behalve de treinen dan), maar daar kan ik zeker nog een jaar over na denken :).

@ Dirk-Jan,

Voordat je daar een beetje Alpenreus mee hebt weggewerkt ben je wel even bezig. Maar Zwitsers zijn een geduldig volkje O:-D.

@ Michel,

Speciaal voor jou had ik het artikelnummer vermeld. Er is vast nog wel een plekje op je baan te vinden, of je haalt gewoon wat spoor weg ;).

@ Erik,

Het is zeker een stevige jongen. Diesel is niet te betalen op dit moment, dus voorlopig alleen proefdraaien :P.

@ Tony,

Gelukkig kunnen we ook nog in de keuken eten, dus ik kan de spullen lekker laten staan (zolang er geen kleinkinderen rondspoken).

@ Frank,

Zwitsers hebben respect voor mens en dier. Inzet van gevangenen vindt men hier te hachelijk :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
Ik was er al een beetje bang voor, want als ik één keer begin met plakken ben ik niet meer te stoppen ;). Nu had ik nog een half afgebouwde set cementsilo's van Walthers staan dus die heb ik nu zover afgemaakt. Keurig in de Holcim huiskleur gespoten met een spuitbus van de Action. Nou ja keurig, zoals altijd weer iets te ongeduldig en nauwelijks tijd voor de verf om te drogen.

Het bijpassende logo er op et voilà. Het verder inkleuren en verouderen bewaren we voor later. Daarna mijn oude DHL expeditie centrum gesloopt. Hier ga ik in de toekomst nog een bijpassend bedrijfspand van maken. Geen idee of dat straks allemaal past op de baan, maar dat zien we tegen die tijd dan wel weer :D.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
Citaat van: Wico op maandag 26 september 2022, 15:15:36
Ik was er al een beetje bang voor, want als ik één keer begin met plakken ben ik niet meer te stoppen ;). Nu had ik nog een half afgebouwde set cementsilo's van Walthers staan dus die heb ik nu zover afgemaakt. Keurig in de Holcim huiskleur gespoten met een spuitbus van de Action. Nou ja keurig, zoals altijd weer iets te gehaast en nauwelijks tijd voor de verf om te drogen.

Groeten,
Wico

Je hebt tijd genoeg, zo jammer om steeds te lezen dat je en te gehaast bent en geen tijd hebt om de boel goed te laten drogen.
Nadeel van een grote baan, men heeft altijd haast, waarom  :? moet het voor Kerst 2022 klaar zijn, nee toch.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
Tom,

Eerlijk gezegd had ik je reactie al verwacht en natuurlijk heb je helemaal gelijk. Maar noem het enthousiasme, gedrevenheid of een karakterfout bij mij werkt het blijkbaar toch anders. Het heeft ook niets te maken met haast en/of een grote baan, want alle tijd en hopelijk nog vele jaren bouwplezier. Het is meer een kwestie van ongeduld, en inderdaad soms tegen beter weten in. Verstand komt met de jaren zeggen ze, maar of dit na meer dan zestig jaar nog gaat veranderen weet ik niet ... :?.

En nog een tip voor degenen die dezelfde handicap hebben als ik: zet de lelijke kant gewoon naar achteren, dan ziet niemand het ;).

Groeten,
Wico     
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
Dat gevoel/die drang is heel herkenbaar, Wico   :D
Al heb ik dat meestal wel onder controle. Onder het motto; tijd is je belangrijkste gereedschap.
Nemen en geduld hebben dus, maar soms is dat best moeilijk. En dat effe snel aan- of afleren.........lastig, zo niet onmogelijk.
Gelukkig zie je op je baan bijna altijd hooguit 2 kanten van ieder bouwsel, met dat gegeven kun je je vaak je voordeel doen  O:-D

Silo's zijn imposant en je aangepaste ex-DHL loods past er uitstekend bij  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
Wico, maak je niet druk man. Dat euvel hebben veel meer mensen dan jij te eten kan geven. Ikkesook. Vaak sla ik tijdens het bouwen ook nog enkele stappen over, resultaat moet er komen! En snel.
Zelfbeheersing oefenen is een goed ding, maar jij bent jij en ik ben ik en we zijn allemaal net iets anders. Dat houdt het leven leuk.

Oooh dus dat bosje PVC pijpen is een cementsilo zentrale dingsboems, Ja nou snap ik het. Van spuitverf fouten is anders niks te zien. Of wordt ik nu ook nog kippig.  8o
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
De cementsilo's zien er prachtig uit Wico prachtige kleur heb je ervoor gebruikt. :thumbup:
Ook de oude DHL expeditie loods mag er zijn hopelijk vindt deze loods straks een plekje op de baan als je zover bent.

Citaat van: Wico op maandag 26 september 2022, 15:55:36
En nog een tip voor degenen die dezelfde handicap hebben als ik: zet de lelijke kant gewoon naar achteren, dan ziet niemand het ;).     

Bedankt voor de tip deze tip zal ik zeker vaak toe gaan passen. ;)

Groet Michel

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
@ Tony,

De  DHL loods is slechts ontdaan van stickers en deuren. Daar komen straks vaste wanden voor in de plaats en dan kan alles in de witte verf om er één geheel van te maken. Aan de zijkant blijven nog enkele laaddeuren over, zodat de vrachtwagens daar de cementzakken en andere stukgoederen kunnen laden.

@ Henk,

Ik maak me gelukkig ook helemaal niet druk, dat laat ik graag aan anderen over ;). Die omschrijving van de "cementsilo centrale dingsboems" is wel ongeveer wat ik nastreef. Het hoeft niet allemaal conform de werkelijkheid, maar een beetje geloofwaardig geheel is wel fijn.

De verfdruiper bij de cementsilo's zit aan de achterkant, niemand die het ziet :P.

@ Michel,

Zoals gezegd moet de oude loods nog opgeknapt worden. De nieuwe wandjes zitten er inmiddels al in. Nu rustig wachten tot de lijm droog is en dan weer verder.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
Citaat van: Wico op maandag 26 september 2022, 17:39:48
De nieuwe wandjes zitten er inmiddels al in. Nu rustig wachten tot de lijm droog is en dan weer verder.
Hoezo wachten, Wico? Je kunt het gebouw toch nu gelijk wel schilderen?  >:-D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
Hans,

Wat hebben we nu net geleerd (al valt het niet mee) ...  O:-D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
 @citaat Dat er op zijn tijd gelachen moet worden  O:-D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
 :-) :-) :-)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
 :) Hee plakWico, lekker bezig. :thumbup:
En goed dat je doorwerkt, dat pensionada geluier leidt tot niks.
Maar soms is een beetje geduld natuurlijk wel op zijn plaats. O:-D

Citaat van: Wico op maandag 26 september 2022, 15:55:36
zet de lelijke kant gewoon naar achteren, dan ziet niemand het
:o) Doet je vrouw dat ook met jou? >:-D :-)

:-) Bovenstaande opmerking is in het kader van;
Citaat van: Tony op maandag 26 september 2022, 19:29:22
Dat er op zijn tijd gelachen moet worden

Dirk-Jan

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
Dirk-Jan,

Mijn vrouw ging niet voor het uiterlijk, zij vond me gewoon een leuke en vrolijke jongen :favorite:. Na 35 jaar huwelijk denkt ze er nog steeds zo over (hoop ik ... :?).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
Je vergeet het geld, Wico........ 8o
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
Tony,

Klopt dat was mijn grootste drijfveer >:-D.

En voor het geval ze meeleest: dit is forumhumor schat, daar schuilt geen enkel kwaad in :favorite:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
 :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
Herkenbaar heren, heel herkenbaar. Goh Wico alweer 35 jaar huwelijk achter de rug, wat vliegt die tijd hé. Zelf heb ik al een paar jaren meer, maar wel met drie verschillenden. De laatste nu alweer twintig jaar en daarvan is het einde nog niet in zicht. Een record poging.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
 :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
Citaat van: Wico op maandag 26 september 2022, 20:00:29

Na 35 jaar huwelijk denkt ze er nog steeds zo over (hoop ik ... :?).

Groeten,
Wico

'''' en hoe lang staat er nog op de planning  :)
Hoop voor jullie nog vele jaren want je bent nog jong genoeg maar mij haal je niet meer in (54 jaar)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
Citaat van: Wico op maandag 26 september 2022, 15:55:36
Maar noem het enthousiasme, gedrevenheid of een karakterfout bij mij werkt het blijkbaar toch anders. Het heeft ook niets te maken met haast en/of een grote baan, want alle tijd en hopelijk nog vele jaren bouwplezier.
Ik snap het wel Wico. Ik herken het bij mij zelf ook wel. Je wilt gewoon lekker door. Nu weet ik niet wat voor verf je gebruikt hebt, maar acrylverf is meestal wel droog na een uurtje. Washes en verf op oliebasis mag je wat meer uurtjes geduld voor hebben voordat dat droog is :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... tussendoortje II
@ Tom,

Ik kan nog niet eens vertellen wat er over vijf minuten gebeurt, dus een planning laten we maar achterwege ;). En ik hoop inderdaad dat wij jullie nooit inhalen, want dan worden jullie samen heel oud :D.

@ Bas,

Ik heb nu even tijd om te typen terwijl de verf droogt. Maar het ligt niet aan de verf, het ligt gewoon aan mij 8o.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Terwijl ik dit weekend beneden lekker zat te plakken, bleek op zolder de Septembershow van de Historischer Opel Club Helvetia plaats te vinden. Een keur aan oude Opels stond opgesteld om het talrijke publiek te vermaken. Jong en oud kon zich vergapen aan diverse historische modellen in diverse kleuren en uitvoeringen. Ook Olaf de gepensioneerde clown van Circus Krone was weer van de partij met zijn kleurrijke combinatie. Ondanks al het blinkende chroom was de jury vooral onder de indruk van een eenvoudige Opel Kadett Caravan in steenrood met crèmekleurig dak. Die ging er dus met de ere prijs vandoor!

Gelukkig was ik nog net op tijd om de nodige foto's te maken. Plaatjes zeggen meer dan woorden, dus kijk en geniet (in twee delen) zou ik zeggen :P.

En voor ik het vergeet: binnenkort "Donnerwetter unter Dampf" als volgend evenement op het historisch emplacement. Het kan niet op :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Es geht weiter ...
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Ha Wilco

Leuk om te zien dat het festivalterrein van Donnerwetter goed gebruikt wordt.
Mooie verzameling zo bijelkaar..

Met de gedachten nog bij het stoomfeest van Delemonte drie weken geleden, krijg ik zin in in nog zo'n feest.
Succes met de voorbereidingen.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
 B) Erg leuk en gezellig samenzijn van allemaal mooie oude Opeltjes. :thumbup:
:roll: Ergens toch jammer dat het geen autootjes zijn van Zwitserse makelij.
Ze maken mooie dingen die Zwitsers maar hun auto historie stelt weinig voor. :?
:o) Om het een echt Zwitsers gebeuren te laten zijn kan je misschien een keer een evenement maken met een Victorinox of Milka thema. :D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Dat is weer smullen, Wico !  :P
En zo'n Opeltje snort net zo lekker en betrouwbaar als een Zwitsers Bernina naaimachientje  :thumbup:
Dat zie je ook aan de stand met onderdelen; er hoeft nauwelijks en bijna nooit iets vervangen  :D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Hoi Wico,

Fijn dat de gemeente veel vergunningen verstrek voor al die unieke evenementen, sind een aantal jaren rij ik zelf Opel dus ik begrijp het enthousiasme van deze club wel  :)
Ze staan er weer mooi op  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Het is zeker weer smullen met deze prachtige Opel update Wico. :thumbup:
Helaas heeft de ijscoman niks te doen mede omdat iedereen bij de fraaie auto's staan te kijken. :-(
De Opel Kadett Caravan in steenrood met crèmekleurig dak is een terechte winnaar een goede keuze van de jury die er duidelijk verstand van heeft. :)

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Het is altijd weer een gok om zo'n meeting voor eind september op de agenda te zetten, maar gelukkig is het weer mooi weer op je zolder. Dit in tegenstelling tot het donnerwetter hier...
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
@ Eric,

Het zal lastig worden om de sfeer van Delemonte in Donnerwetter te evenaren, maar we gaan ons best doen :).

@ Dirk-Jan,

Je brengt me weer op nieuwe ideeën, vooral dat Milka (koeien) thema spreekt me aan :thumbup:.

@ Tony,

Ze verkopen in de stand ook Opel H0 modelletjes, die lopen erg goed :P.

@ Peter,

De gemeente Donnerwetter is inderdaad druk bezig om zich op de kaart te zetten ;).

@ Michel,

Die ijscoman verdient wel wat klanten, dus er zullen nog wat preisertjes bij moeten komen.

@ Hans,

Als ik in Zwitserland ben schijnt altijd uitbundig de zon (vraag maar na bij Michel) B).

Groeten,
Wico

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Wico,

dit is allemaal "onwijs gaaf" zoals ze in het Gentse zeggen....

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Luc,

Bedankt voor de complimenten :thumbup:. Het is leuk om af en toe eens te wisselen tussen mini-kermis en autoshow.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Met het oog op "Donnerwetter unter Dampf" wil ik je nog een paar leuke modelletjes onder de aandacht brengen.
https://www.modellbahnshop-lippe.com/Steam+Locomotive/Tank+Locomotive/Fulgurex-2254%2F3/gb/modell_360688.html
https://www.modellbahnshop-lippe.com/Steam+Locomotive/Tender+Locomotive/Fulgurex-2275%2F2/gb/modell_337778.html

Zullen op dat festival zeker niet misstaan.

Wat Opel betreft had ik je mijn gedachten al een keer geopenbaard. Ooit heb ik een foto gezien van een Amerikaanse rally Opel Rekord. Op de spatborden stond de tekst "Opel is a 4 letter word". Dat vond ik wel toepasselijk.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Henk,

Leuke modelletjes voor de heb, maar mijn zwitserleven gevoel kent ook zijn beperkingen :?. Mijn keuze voor Opel was op puur economische gronden, de eerste Kadett miniaturen die ik kocht waren zwaar afgeprijsd :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
 @citaat De keuze ooit uit puur eucomenische economische gronden hebben we begrip voor.  >:-D

Als ex Opel rijder kan ik het beamen dat deze Historischer Opel Club Helvetia op jouw zolder een juiste keuze was om daar een September show mee te maken.
Nu afwachten wat er voor verrassing in Oktober zal plaats vinden op het terrein, misschien een "Bierfest Oktober" of drinken de Zwitserse broeders geen goudgele rakkers.  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Tom,

Die economische overwegingen voor de eerste vier modelletjes hebben daarna niet lang stand gehouden. Alle Opel modelletjes zijn van Brekina en die zijn naast heel mooi ook niet heel goedkoop :D.

Of er een "Bierfest Oktober" komt weet ik niet, dan moet ik eerst eens overleggen met de uitbater van Gasthof "zur Eisenbahn". Die ziet zijn klanten liever op het terras ;).

Zelf sla ik in elk geval wel een kratje in voor mijn bijna aanstaande verjaardag :P.

Groeten,
Wico 

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Ze zijn alvast gewaarschuwd daar in de fabriek in het kanton Graubündne

Bron: Foto: Michael Huwiler, Rorschach

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Tom,

Met koeien op een bierfeest heb ik toch een andere associatie :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Een vraagje, Wico; na vergelijkend fotoplaatjesonderzoek met het vorige Opel-treffen tel ik op het laatste evenement meer Opeltjes aan dan op de vorige editie.
Is het aantal auto's/leden van de club uitgebreid, telde ik niet goed, of zijn de vorige keer niet alle leden/auto's op komen dagen ?

Grtz Meriva-Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Tony,

Na het overweldigende succes van de paasshow begin dit jaar is het ledenbestand van de H.O.C.H. inderdaad beetje bij beetje gegroeid :P. Er kunnen nu nog enkele leden bij, want anders moet uitgeweken worden naar een andere en grotere locatie ;).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Heel begrijpelijk allemaal en ik had het dus goed gezien  ;)
Een pak van mijn hart, want als Opelrijder en -fan zie je veel meer Opels dan zij die dat niet zijn .
(Een alom bekend verschijnsel bij de - meestal mannelijke - rijders van welk automerk dan ook, die zien "hun" merk ook opeens veelvuldiger)

Grtz Tony

( ps. wij staan in de top tien van de gastendagdeelnemers  O:-D )
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Septembershow H.O.C.H.
Tony,

Heel herkenbaar, sinds ik een andere (hybride) auto heb besteld zie ik die nu ook ineens veel vaker rondrijden :P. Er mankeert dus niks aan je ogen en ik ben blij dat ik je Opel hart weer even extra heb laten gloeien. :favorite:.

Eens kijken of de top 10 ook met extra egards behandeld wordt. Ik vind dat ze dat wel hebben verdiend O:-D.

Groeten,
Wico