Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 10 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Sommerfest 2022 update
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Sommerfest 2022 update
Vanwege het tropisch warme weer ben ik de hele week niet op zolder geweest. Maar ik was toch nieuwsgierig hoe het staat met de voorberedingen voor het grote Ae 6/6 Sommerfest. Dus vanochtend vroeg toen het nog koel was de trap opgelopen en eens om het hoekje gekeken. Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben, want er is flink wat werk verzet. Ik zag dat het festivalterrein al helemaal gevuld is met een draaimolen en diverse andere kramen en foodtrucks. Ik heb begrepen dat die de komende week al los gaan. Met het voorspelde mooie weer zal dat vast een gezellige drukte geven. Hoogtepunt wordt natuurlijk de presentatie van een scala aan oude Ae 6/6 locomotieven :P. En ook daarvan staan er ondertussen al meerdere te blinken op het historisch emplacement. De officiële opening is zaterdag 13 augustus om 10.00 uur en ik zorg dat ik er bij ben :D.

Hoewel nog niet open voor het publiek heb ik stiekem toch even een foto gemaakt (en ik was niet de enige) :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Sommerfest 2022 update
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Sommerfest 2022 update
 De voorpret is in volle gang Wico, mooi dat jij alvast een foto kon maken, nu maar hopen dat de organisatie dit niet erg vind   :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Sommerfest 2022 update
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Sommerfest 2022 update
-WICO,
Die warmte is niet alleen op jouw lokatie en modelbaan, maar er is namelijk zelfs in het mooie Zwitserland een totaal verbod op vuurwerk en alles wat "vuur"  kan voortbrengen! Dus zelfs alle stoomlokomotieven zijn buitengebruik gesteld!! Die kunnen, neen, moeten zelfs 'binnen' blijven! Jammer, maar wel een maatregel, die helemaal begrijpelijk is door de overheid. Ja, zelfs op hun nationale festdag was er GEEN vuurwerk! Tja, al die BBQ's staan buitenwerking!
Zolang die 'warmte' voortduurt, blijven zulke maatregelen van kracht!

Maar, jij zegt, dat zoiets niet geldt voor jouw DONNERWETTER!  Of weet jij weer een andere maatregel?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Sommerfest 2022 update
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Sommerfest 2022 update
Verrassende preview, Wico  :thumbup:
Zelfs de bovenleiding hangt er netjes bij !
Zal nog een hele toer zijn, om daar de feestverlichting aan op te hangen  O:-D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Sommerfest 2022 update
Mooi plaatje Wico.
Dat jij zomaar binnen mag in Klein-Zwitserland met alle gevolgen van dien zoals het uitlekken van wat tentoongesteld zal worden. Nou nou...daar zal de organisator best geen weet van krijgen, anders riskeer jij uitsluiting voor één jaar van toegang tot Donnerwetter.
Maar wij hebben in ieder geval genoten van de preview.

Dag, Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Sommerfest 2022 update
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Sommerfest 2022 update
Deze prachtige sfeerfoto beloofd veel goeds voor wat er nog gaat komen.
Bedankt voor het kijkplezier Wico. :thumbup:

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Sommerfest 2022 update
 B) Mooie aanblik die blinkende loks onder de draad. :thumbup:
:o) Hopelijk worden de rails nog wel effe gepoetst, al dat roest past er niet bij. :D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Sommerfest 2022 update
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Sommerfest 2022 update
@ Peter,

Als hoofdsponsor van de V.H.E.D. heb ik een klein steepje voor. De renovatie van het historisch emplacement is grotendeels uit mijn zak betaald :D.

@ Gerard,

Het blijven brave en oplettende burgers die Zwitsers. Ben ik even blij dat de er voor de opening geen stoomevenement op de planning staat!

@ Tony,

Die feestverlichting moeten we er dan maar bij denken, want het budget voor dit evement is reeds ruim overschreden :P.

@ Luc,

Zoals gezegd heb ik wel wat krediet bij die jongens opgebouwd. En ze weten dat ik mijn/hun fans in Holland een beetje tevreden moet houden O:-D.

@ Michel,

Graag gedaan en er staan nog veel meer van die stoere beauties op ons te wachten :favorite:.

@ Dirk-Jan,

Oh die roest was jou ook al opgevallen. Zonde hè, want het zag er eerst zo mooi uit >:-D.

Speciaal voor jou nog even een foto uit betere/vroeger tijden ;).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Sommerfest 2022 update
 @citaat

:o) Errug mooi al die schone rails, maar ja, dat is uit lang vervlogen tijden, die Zeeuwse zeelucht heeft de rails doen roesten. :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Sommerfest 2022 update
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Sommerfest 2022 update
Zeeuwse zeelucht, in Zwitserland? Wat bazel je nu weer Dirk-Jan.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Sommerfest 2022 update
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Sommerfest 2022 update
@citaat @citaat

We zijn niet anders van hem gewend :o).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Sommerfest 2022 update
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Sommerfest 2022 update
 @citaat @citaat Bazel ligt anders wél mooi in Switserlant !  :o)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Sommerfest 2022 update
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Sommerfest 2022 update
Er is sindsdien dat deze fraaie foto is genomen veel veranderd in Donnerwetter wat het kijkplezier alleen maar ten goede is gekomen. :thumbup:
Schitterend ook hoe de ogen van de uil op de mooie loc je overal aankijken waar je ook kijkt één van de mooiste reclame op de Re 460 locs vindt ik persoonlijk.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Sommerfest 2022 update
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Sommerfest 2022 update
@citaat

Gewoon omdat het kan en omdat'ie zo mooi is :P

Bron: David Gubler (http://www.bahnbilder.ch)

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Sommerfest 2022 update
 @citaat

:o) Ik zie geen roestige rails onder die B) mooie lok. 8)
Dus ik weet niet wat jij op je baan aan het uitbeelden ben, maar de werkelijk is anders. >:-D :-)

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Sommerfest 2022 update
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Sommerfest 2022 update
Stel, zo'n loc staat 's morgens vroeg met panne stil bij dat weiland en je hebt daar je tentje bij de boer staan.
Een paar meter van het prikkeldraad.
Je wordt wakker, ritst de tent open en kijkt in twee enorme uile-ogen  8o
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Sommerfest 2022 update
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Sommerfest 2022 update
@ Dirk-Jan,

Phantasialand :D.

@ Tony,

Zoals een bekend Zwiters spreekwoord luid: "Was die Eulenaugen sehen, kann keiner erraten" 8o.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Sommerfest 2022 update
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Sommerfest 2022 update
Gelukkig is het bijna 10 uur zodat het lang verwachte evenement kan gaan beginnen. :)
Ik zit er klaar voor Wico. :thumbup:

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
Jetzt geht's los! Het heeft even geduurd maar vandaag om exact 10 uur is de expositie van de SBB Ae 6/6 locomotieven op het historische emplacement van Donnerwetter dan eindelijk geopend. In aanwezigheid van burgemeester Rudolf Römertopf en zijn lieftallige vrouw Hannelore stapten de bestuursleden van de Verein Historische Eisenbahn Donnerwetter (V.H.E.D.) pakkie deftig als eersten het terrein op, om de voormalige stoere werkpaarden van de Gotthardpas te kunnen aanschouwen. Uit diverse windstreken zijn de mooiste exemplaren op het emplacement verzameld en kunnen jong en oud zich dit weekend vergapen aan de techniek van weleer. Vooral veel ouderen koesteren nog de herinnering aan de feestelijk doop van "hun" kantonslok in de jaren 50 en 60 van de vorige eeuw.

Ter verhoging van de feestvreugde staat er al de hele week op het festivalterrein een kleine kermis inclusief foodtrucks, zodat een uitje naar Donnerwetter aantrekkelijk is voor het hele gezin. Vanaf station Donnerwetter vertrekt zaterdag en zondag vier keer de volledig gerestaureerde SBB Ae 6/6 Olten (o.a. met een schenking van Märklin voor ieder verkocht H0 model *) met een aantal Leichtstahl wagens voor een Erlebnisfarht in de wonderschone omgeving van Donnerwetter.   

Even een stukje geschiedenis voor de geïnteresseerden:
De Ae 6/6 is de (oorspronkelijke) benaming van een serie van 120 elektrische locomotieven van de SBB voor zware reizigers- en goederentreinen, ontworpen voor de dienst op de Gotthardpas. In de jaren 60 en 70 van de twintigste eeuw waren ze op deze route beeldbepalend; voorts werden ze ingezet op de Simplonpas. De serie werd later aangeduid als Ae 610. De 120 locomotieven zijn tussen  1952 en 1966 gebouwd. De eerste 25 locomotieven worden vaak kantonlocomotieven genoemd omdat ze het wapen van de toenmalige 25 Zwitserse kantons droegen. Er zijn decoratieve chromen lijnen op de locomotief lichamen en een "snor" op de voorkant. Deze decoratie, vergezeld van de wapenschilden op de zijpanelen, was erg populair en maakte deze krachtige machines beroemd in heel Europa. De overige 95 locomotieven in de serie waren niet met chroom versierd, maar hadden wel de wapenschilden van de kantonhoofdsteden en belangrijke steden en dorpen. De machines waren oorspronkelijk dennengroen geverfd (periode III). Vanaf eind jaren tachtig zijn ze deels bij een grote revisie rood geverfd (periode IV). De laatste actieve locomotieven werden ingezet bij SBB Cargo en kennen een rood/blauwe kleurstelling. Tot ongeveer 2013 hebben deze locomotieven nog in actieve dienst gereden. Inmiddels zijn ze allemaal buiten dienst gesteld en veelal "verschrottet". Enkele exemplaren zijn bewaard gebleven en worden door enthousiastelingen gekoesterd en onderhouden als historisch model (o.a. Transport museum Luzern (Verkehrshaus der Schweiz)) en SBB Historic Depot Erstfeld).


Natuurlijk was ik er als de kippen bij om het geheel op beeld vast te leggen. Handzaam verpakt in een video van tien minuten :P. Veel kijkplezier gewenst!

* Helaas is de werkelijkheid minder rooskleurig dan de fantasie, want ondanks de sponsoring door o.a. Märklin is de restauratie van de Ae 6/6 Olten nooit voltooid en is de loc inmiddels gesloopt.



Groeten,
Wico

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
Geweldig leuk gedaan Wico, mooi om te zien dat je C rails met ballast een heel andere uitstraling krijgt  :thumbup:

De treinen zijn om te smullen, maar dat wisten we natuurlijk al  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
Mooi evenement en nog mooier in beeld gebracht weer, Wico  :thumbup:
Al het werk bij je station is niet voor niks geweest; je hebt een handige extra ruimte gecreëerd met veel mogelijkheden om naar hartenlust te variëren.
Dat zal Römertopf nog veel extra gasten in Donnerwetter opleveren en de stadskas spekken en dat levert weer mooie scenery op voor jou ! :P
Nogmaals dank, dat het je in het verleden gelukt is om ook mij tot een Ae 6/6 fan te maken  :thumbup:
Anders had ik je filmpje versneld bekeken  :D

Grtz en drink niet teveel met deze temperaturen,
Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
Nette film hoor, kermis is wel een beetje statitsch.

Succes met het evenement, je hebt goed je best gedaan om het in beeld te brengen.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
Net genoten vande eerste beelden van het Sommerfest.
Het ziet er gezellig uit.
Krijg heel veel zin om koffers te pakken en te komen mee feesten bij het zien van al dat moois.

Veel plezier met het vervolg.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
Geweldig filmpje Wico, en dan te bedenken dat dit nog niet de helft van de verzamelde Ae 6/6 van jouw spoorwegmuseum zijn! Op naar het volgende spoorfeest in Donnerwetter!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
Geïnspireerd door het Sommerfest dacht de lokale verzamelaar dat het een goed idee was om het groen in het zonnetje te zetten.

Op verzoek van Wico deel ik hier een beeld.

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
Leuke film Wico. Heb samen met kleindochter zitten kijken. Zij vond er niet zo veel aan, nou ja. Mooie verzameling oldtimer locs. Maar kreeg de indruk dat het overig rollend materieel niet van dezelfde ouderdom is/was.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
Mooi!
Kleine correctie: Luzern heeft geen Transportmuseum maar je bedoelt natuurlijk 'das Verkehrshaus'
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
Mooi Wico, zo zien we ze graag komen de filmpjes. Het ziet er allemaal zeer zwitsers gelakt uit: orde en netheid troef. Het heeft zeker wat moeite gekost om dit allemaal bij elkaar te zetten en de scenes op te bouwen.

Nog meer van dit zou ik zeggen,

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
Leuke video heb je gemaakt. ook goed je best gedaan met de muziek. Het geeft ook een aardig beeld van je treintafel. Een flink project!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
Wico,

Bedankt voor het meekijken meebeleven van dit leuke evenement.
Alles ziet er tot in de puntjes verzorgd uit door de organiseerde vereniging. :thumbup:
Zeker het Zwitserse (rijdend) materiaal is voor mij een lust voor het oog.
Zoals je bij Tony het Ae 6/6 virus heb toegebracht zo heb je bij mij het Zwitserse materiaal virus toegebracht en ik dank je ervoor wat het kijkplezier van je mooi film alleen maar ten goede komt.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
@ Peter,

De grijze ballast van Woodlands Scenics is eigenlijk wat te grof, maar het geeft wel een mooi contrast met de donkerbruine ballast van Spurenwelten die ik op de rest van de baan gebruik.

@ Tony,

Gelukkig is het Ae 6/6 virus geheel onschuldig, al kom je er nooit meer van af ;). En een lekkere Leffe gaat er zeker met het warme weer prima in :P.

@ Tom,

Een werkende draaimolen had zeker wat extra's bijgedragen aan de video. Wellicht later eens kijken of dat (achteraf) nog in te bouwen is.

@ Erik,

Dit evenement is na morgen alweer snel verdwenen van de baan. Maar ik heb nog wat stoomlocs die gezelschap zoeken voor een volgend evenement :).

Mooie groene verzameling Zwitserse E-locs heb je trouwens trouwens (Ae 6/6 - Re 4/4 - Re 6/6) :thumbup:. En groene locs zijn helemaal in tegenwoordig!

@ Frank,

Je hebt helemaal gelijk, ik kan makkelijk nog zo'n Ae 6/6 feestje organiseren. Maar dat wordt misschien wel een slaapverwekkende video :?.

@ Henk,

Ik denk dat je kleindochter liever naar TikTok filmpjes kijkt; mijn kleinkinderen wel in elk geval. Ze willen wel altijd even bij opa op zolder kijken, maar na vijf minuten zijn ze het al weer snel zat :O.

Ik heb ooit het idee opgevat om alle (unieke) door Märklin uitgebrachte Ae 6/6 modellen te verzamelen. Die verzameling is inmiddels compleet met 26 exemplaren (zie ook het topic hierover in mijn onderschrift). Daar zitten dus zowel oude als recent(er) uitgebrachte modellen bij.

@ Jos,

Je hebt helemaal gelijk want ik bedoel inderdaad het "Verkehrshaus der Schweiz" in Luzern. Of zoals de Zwitsers het in het engels noemen "Swiss Transport Museum" :D.

@ Luc,

Ik heb er ook plezier in om de videos te maken, dus het Zwitserse zakmes snijdt aan twee kanten :thumbup:. Alles bij elkaar toch wel een weekje bezig geweest om alles zo voor elkaar te krijgen :).

@ Henk II,

Ik zie wat parallellen met jouw nieuwe baan in opbouw, dus die volg ik met veel interesse. Mijn tempo ligt alleen wat lager, zodat ik de komende jaren nog lekker kan hobbyen met de scenery.

@ Michel,

De V.H.E.D. heeft inderdaad tijd, kosten noch moeite gespaard om er een mooi en aantrekkelijk evenement van te maken. Ik denk dat we mogen concluderen dat dat gelukt is.

En ik weet zeker dat er nog meer mooie evenementen in de pijplijn zitten (o.a. "Donnerwetter unter Dampf", "TEE Traum Tage", "SBB Cargo aufs Spur" en "Viele Vectrons Veranstaltung").

Wel uitkijken met dat virus trouwens, want zonder dat je er erg in hebt wordt je bankrekening zwaar aangetast O:-D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
Ook hier is de Ae 6/6 in het zonnetje gezet, Wico  :P
Speciaal voor jou  :P

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
Tony,

Ik voel me vereerd. Een geweldig mooi stel bij elkaar :thumbup:. En de Märklin 3050 als enige echte stamvader van de Ae 6/6 serie :P.

Als smaakvol toetje de Ae 6/6 11411 Zug zoals ik hem zelf in Erstfeld op de foto heb gezet.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
 :) Je hebt een erg leuk filmpje gemaakt van de geslaagde expositie en de sfeervolle gezelligheid op het festivalgedeelte. B) :thumbup:
En meteen maar weer eens een goede indruk gekregen van andere delen van je baan. 8)
De SBB Ae 6/6 is inderdaad toch wel een mooie lok om te zien, eigenlijk best wel recht toe recht aan, maar de lok heeft wel wat. B)
Robuust en stoer, en gebouwd met Zwitse precisie. (hoewel de jouwe door Märklin zijn gemaakt, maar die kunnen dat ook wel aardig. O:-D)
Maar niet genoeg voor mij om er ook eentje te willen. :P :D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
CiteerAls smaakvol toetje de Ae 6/6 11411 Zug

Weleens in Zug geweest? Daar hebben ze ook een interessante modelspoor winkel "Kolibri". Moet je bij gelegenheid maar eens bezoeken. Heeft hele zeldzame aanbiedingen in de winkel.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
@ Dirk-Jan,

Bedankt voor de complimenten en er komt een dag dat jij je stroomlijn locs inwisselt voor deze stoere jongens O:-D.

@ Henk,

Nee nog nooit in Zug geweest, dus bedankt voor de tip!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
 @citaat

Mijn mooie B) stroomlijners inwisselen voor die stoere jongens ????
:o) Heeft u een zonnesteek of zo, dit neigt naar raaskallen. >:-D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
Bedankt weer voor het zeer fraaie filmpje..
Heel mooie collectie ook
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
@ Dirk-Jan,

U bent waarschijnlijk in de war met racletten :o). Maar dat is meer wat voor de winter :D.

@ Barry,

Graag gedaan :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
Wico,
ik sluit bij de  @citaat @citaat aan,
mooi en zalig filmpje, :thumbup: :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
Benny,

Blij dat jij het ook mooi vindt. Ik ben al afspraken aan het maken voor een volgend stoomfestival, dus er komt in de toekomst nog meer :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
I.v.m. privé redenen heb ik een hele poos niet op het forum gekeken en lag dus flink achter. Ik moest wel meerdere pagina's terug om naar je mooie vorderingen te kijken  :D. Ziet er allemaal top en strak uit Wico!  :thumbup:

Heb je die stelcon/betonplaten zelf gemaakt of is er een fabrikant die dit soort platen maakt?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
Silco,

Bedankt voor de complimenten. De betonplaten heb je uiteraard van diverse fabrikanten en in diverse varianten. Zelf heb ik eenvoudige kartonnen exemplaren van Busch (artikelnummer 7412) gebruikt, waar ik met een roestpen de randen heb geaccentueerd.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
-WICO,
Waar een verzameling al niet goed voor is! Deze lok zag ik op een Zwitserse Franstalige site, waarbij deze lok in een video kwam rijden uit een loods! Dus direct een "Printscreen" ervan gemaakt en aangepast
om deze in jouw te plaatsen!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
Gerard,

Het opschrift maakt het een uniek en fraai locje :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... SBB Ae 6/6 Sommerfest 2022 video
Citaat van: Wico op zondag 14 augustus 2022, 17:49:50
U bent waarschijnlijk in de war met racletten :o).
Tjeez! Racletten deden we vroeger in Wallis in de zomer, op de alp, na de Alp-Aufgang van de koeien.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Even terug in de tijd
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Even terug in de tijd
Na het lezen van de nieuwste aanwinsten van Michel (h0-miessie), waaronder een fraaie betoncentrale, kreeg ik even een flashback naar mijn oude baantje "Donnerwetter Wald". Daarmee is het voor mij allemaal begonnen op dit forum. En om zijn topic niet te vervuilen, deel ik hier een paar plaatjes van de betoncentrale die op die baan een plekje gevonden had :P.

Hij ligt nu geduldig in een doos te wachten op een Holcim remake voor op de nieuwe baan. Maar dat is lange termijn planning ;).

Fijne zondag,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Even terug in de tijd
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Even terug in de tijd
Citaat van: Wico op zondag 04 september 2022, 09:58:45
En om zijn topic niet te vervuilen

Wico,

Met deze prachtige inspiratie foto's mag jij mijn topic best vervuilen hoor net zo mooi als de bevuilde vrachtwagens en auto en bulldozer. :P
Bedankt voor de inspiratie waarvan ik zeker een aantal ga gebruiken bij mijn betoncentrale. :)

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Even terug in de tijd
 B) Mooi stukje scenery op je oude baan, toen was je er ook al handig mee om wat leuks te knutselen. :thumbup:

Citaat van: Wico op zondag 04 september 2022, 09:58:45
Maar dat is lange termijn planning ;).
:o) Hoezo :help: Je hebt toch geen baas meer, behalve dan je misschien bazige vrouw? >:-D
Dus je hebt vast wel eerder tijd dan die lange termijn, niet uitstellen tot later wat je vandaag komende week kunt gaan doen. :P
Vandaag niet, eerst effe Max kijken natuurlijk. :)

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Even terug in de tijd
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Even terug in de tijd
@ Michel,

Ik zou zeggen doe er je voordeel mee :thumbup:.

@ Dirk-Jan,

Hoho geen commentaar op mijn vrouw a.u.b. want je weet nooit of ze meeleest :o).

Die betoncentrale komt er heus wel, maar eerst start ik binnenkort met een ander megalomaan project. Deze herfst/winter staat de Donnerwetter Alm op de planning. Dit moet het letterlijk hoogtepunt van de baan worden, bovenop de (daarna verder uit het zicht te verdwijnen) spiraal. Zit nu in de fase van inspiratie opdoen en plannen, ook leuk :P.

Groeten,
Wico