Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
Net als jij wordt ik ook helemaal blij van dit leuke Opel evenement. :P :thumbup:
Wat een schitterend schouwspel dit evenementen terrein de gezelligheid straalt er van af.
Net als de andere scenery wat je gemaakt heb zijn ook hier de vele details het bekijken meer dan waard.
Kan je ook wat foto's maken van een afstand van het H.O.C.H terrein ?

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
Ach ja, dat roept weer jeugdherinneringen op. toen ik een jaar of vertien was deed ik vakantiewerk. Bermgras maaien, de baas reed ons in precies zo een zwarte Kapitän van en naar de werkplek. Hij meende trouwens ook dat een Kapitän altijd voorrang had. hahaha, plenty near misses.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
Leuk al die Opels Wico, de ene is nog mooier dan de andere  :thumbup: :thumbup:
Misschien ook tijd voor een Opel museum?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
ondanks dat het totaal het verkeerde merk is, toch erg leuk ;)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
 B) Dat ziet er erg leuk uit, een mooi en sfeervol stukje scenery. :thumbup:
:roll: Nergens een trein te zien en toch zoveel kijkplezier, zo zie je maar. :D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
@ Wim,

Verzamelen gaat bij mij altijd snel, tikkie ongeduldig type zeg maar ;).

@ Michel,

De draaimolen en snoeptent vervangen door wat autootjes en je hebt gelijk een heel andere sfeer :P. Inmiddels staat die draaimolen weer op zijn plek, dus helaas geen extra foto's (oh ik vond er nog eentje :)).

@ Henk,

Hoe ouder je wordt hoe meer herinneringen zullen we maar zeggen :thumbup:. Ik ben een stukkie jonger dus heb deze beauties (helaas) niet meer in het dagelijkse straatbeeld gezien.

@ Peter,

Wel een leuk idee zo een museum, nu nog een plek er voor vinden ...

@ Hans,

Sorry ik kan het niet iedereen naar de zin maken ;). De keuze voor Opel is ook stom toeval, omdat de Brekina Opel Kadett modelletjes in de aanbieding waren met 55% korting. Als zuinige Zeeuw kon ik zo'n kans natuurlijk niet laten lopen.

@ Dirk-Jan,

Zoals ik al eerder schreef: gewoon hier en daar de rails weghalen voor mooie scenery. Ik zie nog zoooveel mogelijkheden :o).

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
Je zou denken; van Opels gaan er 13 in een dozijn, maar het worden er stilaan heel wat meer  :P
En ook nog eens mooi gedetailleerde, Wico  :favorite:

Een feest om naar te kijken !

Grtzzzzzzzzzzzz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
Tony,

Ik ben zelf ook erg gecharmeerd van deze mooie modellen van Brekina. Zij zijn ook gul met het uitgeven van Opels in diverse (kleur) varianten. Een snelle inventarisatie levert al gauw meer dan 200 exemplaren op 8o. Kortom de keuze is reuze ....

Groeten,
Wico     
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
Dat wordt smullen voor de Opel liefhebber. En allemaal nog zo strak in de lak  :P
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
 @citaat

Nu maar weer eens naar waar dit voor bedeold was / is:

namelijk voor een "feestje" van de Historische SBB-modellen in Donnerwetter!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
@ Adrie,

Ja die eigenaren zijn zeer zuinig op hun oude automobielen. Binnenkort komt er nog een stand bij met onderdelen en poetsmiddelen, dus dan kunnen ze helemaal los gaan :D.

@ Gerard,

Kijk dat is een foto geheel in stijl en met een prachtige loc (ik mis alleen wat grote mensen preisertjes voor de betere sfeer ;)).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
-WICO,
Ja, ja! Jij bent niet snel tevreden.
Dat wist ik wel en dus maar even goed gezocht om toch nog iets te doen aan die sfeer, waar jij het over hebt.
Is dit goed dan?



Vanaf nu wordt het dus weer alles op het evenementen-gebeuren gezet! Preisertjes of niet; groot of klein! Vanaf nu dus geen auto's meer, maar alleen van die echte Zwitserse Treinen. Volgers genoeg! Die staan al  te springen van ongeduld! (Vrije tijd genoeg!)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
Jaren als zelfstandig ondernemer Opel Record gereden, later over gestapt naar de Ford Scorpio Ghia.
De laatste 15 jaar in mijn arbeidsbestaan Opel Ascona (lease) dus kan wel zeggen dat ik van deze autoshow kan genieten.
Nu al bijna 11 jaar met pensioen en nog steeds happy met mijn Witte Kanarie (Aygoootje)

Mis alleen nog wat bandensporen op het terrein, ziet er nu wel erg ongebruikt uit maar ja, dat is mijn mening.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
@ Gerard,

Haha ik ken je al een beetje dus had al een extra foto verwacht. Een mooi filmpje is natuurlijk nog beter :D.

@ Tom,

Jij bent de man van de details en dat houdt mij scherp om het beste resultaat te leveren :thumbup:. Deze opstelling is slechts tijdelijk en inmiddels al weer ingeruild voor de mini-kermis. Maar een volgende keer kan ik eens kijken wat ik met je suggestie kan doen.

De toiletwagen is inmiddels wel geweatherd (al zie je alleen maar de trappetjes op de laatste foto) :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
@Tom,
Na zoveel jaren is het miosschien niet helemaal fris meer in gedachten maar ik denk dat je je toch een beetje vergist. Na 11 jaar pensioen wil er wel eens wat vastroesten in de herinnering en dat is helemaal niet erg. Maar sinds 1994 worden er geen Ascona's meer verkocht. Die zijn toen vervangen door de Vectra's. En als jij tot 2011 in een leasebak reed zal dat zeker geen oude Ascona zijn geweest. De Aygo is ook een leuk bakkie, koekje erbij?

Een goede kennis van mij, Märklin vertegenwoordiger in Bayern, reed altijd in een dikke BMW. Op een goede dag kwam hij in een Ford Ka. Dat is nogal een verschil en hij was laaiend enthousiast over dat blikje. Lachen man.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
Wow Wico, ik heb 1,5 maand of zo niet meer kunnen kijken! Via me werk kan ik niet meer kijken, want daar ben ik door hier geblokkeerd om het forum op te komen. Nee niet me werk heeft het forum geblokkeerd maar het forum heeft me daar geblokkeerd.  :? :(

Afijn, dan maar vanuit thuis.

Nogmaals wow wat een mooie veranderingen, aanvullingen en vernieuwingen. Fantastische vooruitgang en de scenery die je allemaal al hebt gebouwd wat een werk joh!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
Wico, het ziet er lekker druk uit op jouw baan: een bak auto's, priestertjes, Locs & treinen; prachtig gewoon. En zoals Tom zegt, nog wat meer details ( bij mij ontbreekt dat ook wel hoor... :-) )
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
@ Dick,

Eén van de voordelen van vervroegd pensioen is dat ik lekker kan doorwerken aan de baan. En ja dan kan je in drie maanden flink wat vooruitgang boeken.

@ Wim,

De details maken het inderdaad af. Het is voor mij altijd wel een afweging om voortgang te boeken of nog meer details toe te voegen, dat blijft een persoonlijke keuze.

En niet alles hoeft in één keer af; vaak voeg ik later nog kleine verbeteringen toe.

Groeten,
Wico     
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
Citaat van: Lobomotion69 op maandag 25 april 2022, 17:27:57
@Tom,
Na zoveel jaren is het misschien niet helemaal fris meer in gedachten maar ik denk dat je je toch een beetje vergist. Na 11 jaar pensioen wil er wel eens wat vastroesten in de herinnering en dat is helemaal niet erg. 

Klopt, ik was even niet helemaal waterpas, we reden vanaf 1995 in Astra.
Wel een keer een uitstapje gemaakt naar een Peugeot dacht een 307 maar die stond meer in de garage dan rijden op de weg.
De Astra's altijd verder met plezier gereden, had vanaf 2000 altijd een Station (was ook wel makkelijk) in de Sport uitvoering waarom dat was is me nog steeds een raadsel maar ze reden wel lekker en hard.
Vond nog een plaatje uit 2002 ergens op de Monte Baldo (Gardameer)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... surprise surprise
Citaat van: Lobomotion69 op maandag 25 april 2022, 17:27:57
@Tom,
Na zoveel jaren is het miosschien niet helemaal fris meer in gedachten maar ik denk dat je je toch een beetje vergist. Na 11 jaar pensioen wil er wel eens wat vastroesten in de herinnering en dat is helemaal niet erg. Maar sinds 1994 worden er geen Ascona's meer verkocht. Die zijn toen vervangen door de Vectra's. En als jij tot 2011 in een leasebak reed zal dat zeker geen oude Ascona zijn geweest. De Aygo is ook een leuk bakkie, koekje erbij?

Een goede kennis van mij, Märklin vertegenwoordiger in Bayern, reed altijd in een dikke BMW. Op een goede dag kwam hij in een Ford Ka. Dat is nogal een verschil en hij was laaiend enthousiast over dat blikje. Lachen man.

In 1989 kreeg ik al een Vectra van mijn  baas.  De Ascona was er toen uit.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Het werk aan het stationsgebied vordert gestaag. Als laatste is nu ook spoor 5 volledig in de ballast gelegd. Als afscheiding naar de lager gelegen historische sporen wat aanplant neergezet. Ook alle bovenleiding masten staan nu, de draden komen later.

Bij de historische sporen wordt nog volop gewerkt aan het ballasten, dat staat voor het weekend op de planning.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Nog aardig wat meters te gaan, Wico  :o)
Maar daarna is de beloning wel groot; dan ziet het er "af" uit  :P
Kun je wat feestelijke ritjes door het station knarren !

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Prachtige overzicht foto's van de gedane werkzaamheden Wico. :thumbup:
Het gebied van de historische sporen vordert gestaagd en wordt met iedere update mooier en sfeervoller.
Ook het stukje feestterrein is een plezier om naar te kijken zeker met de vele leuke details die er zijn aangebracht.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
@ Tony,

Vanwege de prima bereikbaarheid kan ik de voorste sporen gelukkig eenvoudig ballasten en dat werkt heel rustgevend (kwast en liniaal klaar, ballasten maar ...) O:-D.

@ Michel,

Het feestterrein wordt binnenkort nog aangevuld, want ik heb een paar kleurige foodtrucks gekocht. Wordt het nog gezelliger :P.

Groeten,
Wico

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Hey Wilco,

Welk ballast heb je gebruikt bij het eerste spoor op de middelste foto?
Ik vind dat zeer mooi aansluiten bij de C rail.

Mvg
Patrick
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
 :) Lekker bezig jongeman, en het is buiten toch te frisjes, dus kan je mooi meters maken dit weekend met je ballastkunsten. :thumbup:

Citaat van: Tony op zaterdag 30 april 2022, 12:50:46
Kun je wat feestelijke ritjes door het station knarren !
:o) Loopt er dan een spoor door je station heen? Is dat spoor nul of zo? :P

Citaat van: Wico op zaterdag 30 april 2022, 17:25:02
want ik heb een paar kleurige foodtrucks gekocht. Wordt het nog gezelliger
B) Heel goed, want zonder eten is een feestterrein geen feest. O:-D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
@ Patrick,

Die ballast is van Spurenwelten (Porphyr dunkelbraun H0 artikelnummer: 415).

@ Dirk-Jan,

Volgens mij spoor jij zelf niet helemaal :o). En binnenkort zijn er naast suikerspinnen en ander snoepgoed ook overheerlijke braadworst en pizzapunten te koop voor de hongerige preisertjes :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Leuk idee Wico die foodtrucks, dat is helemaal van deze tijd  :thumbup: :thumbup:
Ik zou willen dat ik zelf al zoveel tijd had om aan mijn eigen scenery te werken, maar gelukkig kan ik bij jou meegenieten en de kunst afkijken  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Lid sinds: 2021

De koffie staat altijd klaar

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
hoi wico

van welk merk zijn die wagens

mvgr. gerard
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Leuk hoor die kermis nu nog die plastiek glans er af en een heel klein beetje verweren.
Ook de vreetkarretjes aanpakken en dan op hun plaats zetten.
Weet zeker dat het dan nog veel meer voldoening gaat geven, de toiletwagen ziet er nu ook beter uit zo met wat verwering.
Je maakt er wel een spektakel van.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
@ Peter,

Ik was al een tijdje op zoek naar geschikte foodtrucks en kwam toevallig deze kleurige exemplaren tegen. En ja het bouwen van de scenery geeft veel voldoening :P.

@ Gerard,

Deze foodtrailers zijn van Lima (artikelnummer HC5000 t/ HC5004).

@ Tom,

Op de kermis is natuurlijk vaak sprake van bling bling en sprekende kleuren, maar een beetje verweren gaat zeker gebeuren!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Er werd al met spanning en forse lekkere trek naar uitgekeken, maar eindelijk zijn de foodtrucks op het festivalterrein gearriveerd. Er kan dus vanaf heden genoten worden van overheerlijke bratwurst en pizzapunten. Ook de Donutfactory heeft een plekje gevonden, al moeten we nog even wachten op de nieuwe verse voorraad donuts :?.

En ja, de wagens zijn "fresh from the box" neergezet, dus daar moet nog een verouderingskwastje en een likje verf overheen ... 

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
-WICO,
Het kan gebeuren, natuurlijk. Maar een 'Donut'-val is altijd een nare gebeurtenis. Het zal wel door die dame gekomen zijn. Ja, dan geschieden er vreemde dingen.
Leuke en mooie opzet. Zal erg in trek zijn met zulke wagens op het feestterrein. Dat geld rolt, wisten we allemaal, maar toch best wel zonde van die 'Donuts'!
Er gaat in elk geval een heel mooi 'feest' verschijnen!
Tja, In Zürich hadden we ook een feestje maar nu wel met de echte poffertjes! Ja, inderdaad van een echte Hollander!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Die gestruikelde donutdrager maakt het helemaal af, Wico !
Al zal je nog heel wat (mooie) uurtjes zoet zijn, om het zo echt mogelijk te krijgen.
Ben benieuwd, hoever je wil gaan  :P
Paardjes van de carrousel (beetje) verven, bijvoorbeeld ?

Grtz Tony

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Tony,

Zoals je zelf weet ben je met de scenery nooit klaar; er ligt zeker nog werk in de fijne details en afwerking. De paardjes van de carrousel hebben trouwens allemaal al mooi geverfde manen en kleurige zadeltjes gekregen :P.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Citaat van: Wico op woensdag 04 mei 2022, 19:29:43
En ja, de wagens zijn "fresh from the box" neergezet, dus daar moet nog een verouderingskwastje en een likje verf overheen ... 

Wico Ik zou anders de food trucks niet teveel verouderen, als ik op een festival ben kijk ook ook wel een beetje naar het uiterlijk van zo'n food truck.

Verder ziet het er allemaal gelikt uit.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Hoi Marco,

Nee dat ben ik met je eens. Vaak zien die foodtrucks er spik en span uit. Ik ga alleen de glans er wat afhalen, een beetje modder en vuil op de wielen aanbrengen en de trekhaak in de juiste kleur(en) verven.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Wico,

De frisse vrolijke kleuren van de foodtrucks zijn een leuke verschijning bij het evenement. :thumbup:
En geven het geheel een leuke aanblik.
Inderdaad niet te veel "vervuilen" en alleen de dingen doen die je benoemde.
En ja jammer van de donuts die op het grasveld leggen. :-)

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Michel,

De foodtrucks zijn de "finishing touch" op het evenemententerrein. Nu moeten er alleen nog wat meer preisertjes op bezoek komen, maar het hobbygeld voor deze maand is op 8o.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
-WICO,
Toch hebben wij best wel veel geduld. Wij blijven wachten op nog meer geweldige momenten op het 'feestterrein'! Ik kan mij voorstellen, dat ook de machinisten tijdens een rit moeten wachten voor 'Rood'! Zelfs op jouw Donnerwetter Alm Bahn!
Volgens mij mag jij verder gaan rijden van de dienstleiding!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Gerard,

Geduld wordt beloond, vandaag een pakketje opgehaald met de nodige extra preisertjes voor de perrons en het festivalterrein. Dit weekend maar eens kijken waar ze een mooi plekje gaan krijgen :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Die met de rolkoffers had ik nog nooit gezien, Wico.
Leuk !  :P
( hier zijn ze helaas verboden.....)

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
-WICO,
"Geduld" hebben we heel veel; alleen zag ik niets meer verschijnen op jouw toch wel heel in trek zijnde topic! Maar dat het ZwitserLeven gevoel nu weer zijn intrede al heeft gedaan, dat was te verwachten. Maar allereerst welkom terug en gelijk weer in de weer met de perrons en het aanstaande evenement. Veel lof is al aan jouw zijde met al die hele mooie 'zomerse' Preisertjes.Toch weer een paar van die leuke figuurtjes erbij past geheel bij jou. Mooie keuze gemaakt!
Ja, wij wachten vol geduld op de volgende foto's, welke jouw topic weer eens gaan verfraaien.
(Hoewel 'time fly's'!)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Wico,

Er zijn weer fraaie Preisertjes binnen gekomen die diverse evenementen op je baan gaan verfraaien.
Net als Tony heb ik die Preisertjes met de rolkoffers ook nog nooit gezien maar die gaan zeker op de verlanglijst zodat die met de volgende bestelling bij mijn Duitse leverancier besteld kunnen worden net als het doosje naast de rolkoffers.
Laat de foto's van de week maar doorkomen als de Preisertjes geplaatst zijn.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
@ Tony,

Ik blijf me elke keer weer verbazen hoe gevarieerd en gedetailleerd die kleine preisertjes zijn. Heb je de juryleden in colbert voor het volgende Historischer Opel evenement ook gespot?

@ Gerard,

Afgelopen weken hadden de honden even voorrang en alle aandacht. Nu weer thuis na ruim 6.000 kilometer met de camper 8o. Dus kan ik weer verder met de aankleding van de baan.

@ Michel,

Je hebt de artikelnummers inmiddels in je mail, dus die kunnen zo op het lijstje :D. De foto's komen bij de grote opening die naar verwachting in juli gaat plaatsvinden :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Nu wel, Wico !
Ik meende dat het mensen uit het bankwezen waren  O:-D
( Er zijn trouwens opvallend weinig wezen in die Schweiz )

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
 :) Leuke Preisertjes heb je weer binnen gekregen. B) :thumbup:

Citaat van: Wico op zaterdag 04 juni 2022, 12:39:55
Nu weer thuis na ruim 6.000 kilometer met de camper 8o.
:o) Da's best veel kilometers. Paar keer verkeerd gereden of zo?  >:-D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
@citaat

Haha, verkeerd rijden heeft zeker 3 km extra opgeleverd :o). De rest keurig binnen de juiste lijntjes gebleven, maar naar Finland rijden via de poolcirkel tikt lekker aan :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
 @citaat Toe maar !
Binnenkort ook Finse treinen op de baan ?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... historisch emplacement
Citaat van: Wico op zaterdag 04 juni 2022, 14:24:39
maar naar Finland rijden via de poolcirkel
8o Dat zal koud geweest zijn voor die snelle honden van je. :O
:o) Of had mevrouw Wico voor allemaal een gebreid dekkie gemaakt?
Of heb je ze ingeruild voor Husky's? :P

Dirk-Jan