Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

Nielzie en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Ikzelf heb altijd moeite met het netjes afwerken van de stijle hoogteverschillen, het ziet er altijd een beetje vreemd uit een dorpje dan een stijle hoge gemetselde wand recht naar beneden, vooral het mooi optische maken van de weg en de muur.. (de overgang)

Bij een schuine rotswand lijkt het natuurlijker te ogen.. als je het om zou rekenen is het denk ik ook wel een muur van 35 meter hoog

Benieuwd hoe jij het gaat doen  :)

Ik heb het in jou plaatje rood gemaakt
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Barry,

Blijkbaar ben ik niet de enige die wat aan het stoeien is met een oplossing voor een stadswal. Na een nachtje slapen ga ik toch de basis wat breder maken, zodat er iets meer verloop in de bergwand komt. En omdat alles nog kaal is, toont het ook wel heel veel muur. Maar daar verdwijnt nog een deel van achter de bergwand en de tunnelportalen. Het hoogteverschil tussen beneden en boven gedeelte is 14 tot 16 centimeter. Omgerekend is dat zo'n 12 tot 14 meter. Dat valt dus reuze mee :).

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
-WICO,
Er zijn tal van opties. Alleen om de juiste te kiezen zal heel moeilijk zijn. Maar ik heb iets gevonden. Kijk hieronder en laat jouw fantasie maar de vrije loop!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
 @citaat

Hoi Gerard, gaarne wel de fotobron vermelden indien het geen eigen foto's zijn.
Ik ga er eigenlijk een beetje van uit dat je meestal eigen foto's plaatst maar uit je tekst lijkt het alsof dit geen eigen foto is.
Dus bij deze graag even erbij vermelden.

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
En als hij wel van Gerards eigen baan is dan wil ik graag van meer foto's genieten!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
 @citaat
Komt uit mijn archief. Alles van een van mijn bezoeken aan buitenlandse modelbaanclubs. Zal wel ergens uit CH komen. Stond bij mijn onderwerp: "Scenery"!

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Citaat van: Hanzi op vrijdag 28 januari 2022, 14:05:11
En als hij wel van Gerards eigen baan is dan wil ik graag van meer foto's genieten!

Maar dan wel graag in een eigen topic :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
@GWS: Ik gok dat die foto van Appenzeller Michel is.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... aankleding stadswal
 @citaat
:offtopic:

Behalve dat zijn naam mooi is  ;) ook prachtige foto's van een mooie baan. :thumbup:
Bedankt voor de link Henk ga de site met de vele foto's op mijn gemak bekijken.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Ik hoor jullie al zeggen: "Kan die jongen niet even de focus op de stadswal houden, want zo schiet het niet op". Maar ik kan niet elke dag op zolder zitten en dan is de eettafel een mooi alternatief om te knutselen. Nu lag er nog een Faller actieset "Kleine Kermis" (artikelnummer 190070) op mij te wachten. Die heb ik dus vandaag maar even in elkaar gestoken. Het is wel een grappig setje met een mini draaimolen, een springkussen, een schiettent , een snoepkraam en een toiletwagen. Ooit gekocht omdat ik op zoek was naar een springkussen voor het evenemententerrein, maar iets uitgebreider dus ... Het in elkaar zetten was een fluitje van een cent, met hier en daar een likje verf om de draaimolenfiguurtjes wat op te fleuren. Daarna nog even de juiste preisertjes en preiserinnetjes er bij zoeken en klaar. Deze kan weer op de plank voor later :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Zo'n kermis-tussendoortje is juist erg goed voor de stadswal, Wico !
Even de zinnen verzetten en afstand nemen. Dan kan alles goed bezinken en langzaam rijpen  ;)
En ze zien je beneden ook weer eens  :D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
@Gerard,
Bedankt voor de foto, maar ook hier zie ik niet echt een oplossing in het hoogteverschil, zo ie zo ligt er geen dorpje boven maar een spoor, en de oplossing ligt net buiten beeld. Rood gemarkeerd wederom in de bijgevoegde afbeelding 😊

@wico,
Ik zou het setje al kopen alleen voor het springkussen 😂 haha
Helaas is het niet meer te koop, ik ga zoeken of er nog wel een setje is met een springkussen 😉
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Leuk setje heb je in elkaar gezet Wico. :thumbup:
Het springkussen is zeker leuk net als de wc wagen en de draaimolen die 3 dingen zou ik nog wel kwijt kunnen bij het loc festival en de voetbalwedstrijd.
Bedankt voor het nummer van het setje die gaat zoals je begrijpt op de verlanglijst. :P
En ja even je gedachten op wat anders focussen zodat je met een frisse blik aan de muur kan beginnen.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
 :) Inderdaad een leuk setje, goed voor een sfeervol stukje scenery. B) :thumbup:
En het geheel hoeft niet op de plank hoor, kan zo op je baan, plek zat nog met kaal hout. O:-D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
@ Tony,

Jij begrijpt het helemaal :thumbup:.

@ Barry,

Even googelen: https://huisjesmakelaar.nl/artikel/8656/faller-h0-actie-set-kermis.html.

En wat betreft de aansluiting: ik heb de stadswal iets hoger opgetrokken dan het maaiveld, zodat er aan de bovenkant een muurtje ontstaat van 1,5 cm. Dat muurtje wordt afgewerkt met gips dekstenen.

@ Michel,

Ik had al zo'n vermoeden dat jij dit wel een leuk setje zou vinden, dus ik dacht zet gelijk het nummer er maar bij :D.

@ Dirk-Jan,

Dat sfeertje gaat wel goedkomen. En een plank is ook kaal hout, dus het setje ligt daar voorlopig prima :?.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Leuk keukentafel projectje.
Het mooie van onze hobby is dat je makkelijk wat anders kan oppakken wat ooit goed terecht komt.
De kinderen op het springkussen hebben hem al weer getest.
Groet,
Erik
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Erik,

Klopt helemaal, en het evenemententerrein staat al redelijk snel op de planning dus het hoeft geen stof te happen.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Knutselen aan de keukentafel altijd leuk.
Maar waarom moet alles zo snel, straks is je baan klaar en dan. ??
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Tom,

Ik heb geen haast hoor, maar het houdt me lekker van de straat. En deze week geen kleinkinderen om op te passen, dus wat meer tijd voor de hobby.  Verder wacht er nog zo'n 15 strekkende meter kaal hout wat ik moet gaan voorzien van scenery. Dus de komende jaren maak ik me gelukkig nog geen zorgen.

En als de baan af is, kan ik altijd nog mooie diorama's gaan maken ;)

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
 @citaat @citaat

Ik lees altijd, een modelbaan is nooit af  :)

Je bent lekker bezig Wico, ik hoop tegen de tijd dat ik met pensioen mag ook zo actief met mijn baantje bezig te zijn.



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Peter,

Zoals gezegd, ik maak me daar ook nog niet druk over. Ik heb nog genoeg werk en plannen in mijn hoofd. En ik wens jou voor de toekomst ook veel vrije tijd :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Kort maar krachtig: vandaag zijn de eerste tunnelportalen in Donnerwetter Alm geplaatst. Het dak ligt er los op, zodat ik er altijd bij kan. Het binnenwerk moet nog wel, maar dat komt als de sporen definitief worden gelegd. Met een foto erbij voor het bewijs ;).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
 @citaat Duidelijk hoe je nu verder kan met de muur rechts van de tunnelingangen.
Zou een hele mooie overgang kunnen worden  ;) zou zo maar een hele mooie diepte werking geven.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Mooi plaatje Wico  :thumbup: :thumbup:

Als het kan zou ik de rails wat meer naar links in het portaal leggen, anders heb je kans dat lange rijtuigen tegen de rechterkant van het portaal komt.
Maar dat heb je wellicht al getest  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
@ Tom,

Door eerst de tunnelportalen te maken, ontstaat er nu inderdaad beter beeld voor een natuurlijke overgang naar het volgende stuk stadsmuur.

@ Peter,

De rails liggen er nog los in voor de foto. Zoals je zegt, dat moet ik straks nog gaan uitlijnen met de lange rijtuigen.

Groeten,
Wico

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Netjes  :thumbup:

En bedankt voor het idee 💡
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
 @citaat @citaat

Hier sluit ik me bij aan,
Dank voor deze mooie ideeën. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Wico,

De tunnelportalen vormen een mooi geheel met de achterliggende muur.
Het wauw gehalte wat ik in begin miste bij de muur is nu volledig terug hoor. :)
Bedankt voor het kijkplezier en succes met de verdere sceneryactiviteiten.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
 B) Ziet er goed uit, als het klaar is is het vast weer helemaal toppie. O:-D :thumbup:
:o) Maar ik maak me wel wat zorgen over de wijnkelders van je bewoners, met al dat zware treinenverkeer eronderdoor rammelen de wijnflessen uit de rekken. :roll:

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 01 februari 2022, 19:56:20
rammelen de wijnflessen uit de rekken
bubbels, veel bubbels ....  :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Wat begon met wat enigzins knullig geplaatste witte gipsplaatjes groeit nu toch weer uit tot een mooi geloofwaardig geheel! :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Eerste deel van de bergwand mooi, speels en overtuigend opgelost, Wico  :thumbup:
Die nachtjes slapen hebben je goed gedaan  :P

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
WICO,
Jouw creativiteit straalt er weer vanaf! Jij laat iedereen verbaasd staan. Alleen het komt mij iets te vlak over. Uiteraard is het nog niet 'af'! Ik wacht geduldig af en zie wel de wijze waarop jij het gaat 'in-', 'aanvullen'! Suk6 in elk geval en tot het volgende 'plaatje'!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
@ Barry,

Goed voorbeeld doet goed volgen ;).

@ Freddy,

Graag gedaan en leuk dat jullie mijn resultaten zo waarderen.

@ Michel,

Ik kwam wat moeilijk op gang en het beeld in mijn hoofd kwam niet uit mijn handen. Nu ben ik tevreden met dit resultaat en kan ik lekker verder bouwen.

@ Dirk-Jan,

Bedankt, mede door jullie feedback denk ik ook wel dat het weer mooi wordt :).

@ Jan,

Ik moest ook gelijk aan sekt denken :P.

@ Hans,

Ach ja, het kan niet altijd gelijk een schot in de roos zijn. En zijn we niet allemaal een beetje knullig begonnen O:-D.

@ Tony,

Veel vrije tijd, een mooie hobby en een goede nachtrust, wat kan een mens nog meer wensen :D.

@ Gerard,

Soms sta ik ook nog verbaasd van mijzelf 8o. Gelukkig is dit een mooie basis om op verder te werken.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Zo zie je, de ideeën komen soms door wat meer tijd te nemen.

Ik heb nog een beetje zitten fröbelen in Power Point en kwam dit er uit.

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Tom,

Meer tijd nemen en goed luisteren naar anderen kan inderdaad geen kwaad :D. Bedankt voor de suggestie, bij mij ziet het tweede deel er inmiddels al een beetje anders uit 8o. Maar je geeft wel weer inspiratie voor het vervolg :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Wow wat een veranderingen weer ineens, heel erg mooi zo en goed opgelost met die portalen en de muren er achter.  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Leuk, heel leuk en minder leuk, helaas. Wat is er dan minder? Het uitzicht! Als ik het perspektief goed zie, zien de bankzitters bij de fontein niets van het treinengebeuren. Die muur is daarvoor te hoog en dat is jammer. Zoveel moois dat niet gezien kan worden, daar wordt een Preiser toch heel erg verdrietig van.

Mocht het geval zich voordoen dat ik het perspektief verkeerd heb gezien, dan gelieve bovenstaand commentaar als niet geschreven beschouwen. Enige onderbouwing is daarbij echter wel gewenst. ;)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
wat komt er onderaan te staan ? Mss kan je dan wel een trap of zoiets maken naar beneden om dat volledige zicht te breken
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
@ Dick,

Ik werk stiekem gewoon door ...

@ Henk,

Als ik de bouw van je treinenkamer annex guesthouse volg, denk ik dat je over minstens één timmermansoog beschikt :thumbup:. Maar nu zit je er toch lelijk naast, want er is helemaal niks mis met het uitzicht (behalve dan de rommel, want de baan is deels mijn werkbank :D). Dus je reactie lees ik als: "Leuk, heel leuk." en de rest negeer ik, of toch niet :?. Wat ik al niet doe om mijn volgers tevreden te houden :P.

@ Johnny,

Trapje is niet nodig hoor, als je beneden staat ga je onder het tunneltje door links af en volgt de weg en dan kom je vanzelf in Donnerwetter Ost :).

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Je werkt ook heel netjes zo te zien.

MvG,

Timaximus
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... ff wat anders
Citaat van: Wico op vrijdag 28 januari 2022, 19:37:48


En wat betreft de aansluiting: ik heb de stadswal iets hoger opgetrokken dan het maaiveld, zodat er aan de bovenkant een muurtje ontstaat van 1,5 cm. Dat muurtje wordt afgewerkt met gips dekstenen.


Groeten,
Wico

Eeh Wico, die foto overtuigd mij helemaal. Dat 'ziet' er goed uit. Ik kwam op deze reactie door jou eigen post (zie citaat boven). Een hoogte van 1,5cm plus deksteen. Geeft al een werkelijke hoogte van circa 1,35meter. Nu ben ik een vrij lang mens met mijn ruime 190cm en wanneer ik, op mijn "hoge"bureuastoel, zit bevinden mijn ogen zich op 122cm. Op een parkbankje is dat dus wel iets lager. Dan kom ik al snel op een zichtlijn die vanaf de ogen omhoog loopt en niet naar beneden. Snappie?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Hoi Henk,

Haha mooie semi-wetenschappelijke discussie met een ooghoogte van exact 122 cm bij een lengte van 190 cm vertaalt naar mijn fantasiewereld op zolder. Maar ik heb het even nagemeten (ja echt geen moeite is mij te veel, zo ben ik dan ook wel weer :)) en mijn eerdere inschatting was wat aan de positieve kant. Het muurtje inclusief dekstenen is 1,2 cm hoog, dat is dus zeg maar een meter in de echte wereld. Lager kan echt niet, want dan donderen de preisertjes zo naar beneden :o). Als je overigens je ogen omhoog richt geniet je in de toekomst van een schitterend uitzicht op de Donnerwetter Alm, de naamgever van mijn baan. Nu zie je alleen maar drie potten houtlijm en een keukenrol :P.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
 @citaat
Drie potten houtlijm en een keukenrol. Ga je water maken?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
 :o) Ik heb van horen vertellen dat een Preiser of Nochie niks ziet, die oogies zijn geen oogies, tis gewoon plastic. :surprised:

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
@ Henk,

Je wilt niet weten wat je allemaal met houtlijm kunt doen :P. Maar als je het echt wilt weten: één lege pot gebruik ik om groen strooisel op zijn plek te "blazen" zodat het zich op een natuurlijke manier verspreidt. De andere pot is net leeg en (je raadt het al) de derde is een volle nieuwe pot :D. En ik hou van kliederen en knoeien voor het beste resultaat, dus een keukenrol is zooo handig!

@ Dirk-Jan,

Spoiler-alert :o).

En nu ik toch op het forum zit, gelijk maar twee foto's met de vorderingen van vandaag. Morgen verder met verf en groen :).

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Prachtige foto's laat je weer zien Wico. :thumbup:
Zeker die foto gezien vanuit de preiser view die is nu al fraai laat staan als de bouw artikelen er niet meer staan maar de baan vol ligt met scenery en rijdende treinen dan wil ik graag naast die meneer op het bankje zitten om alles in mij op te nemen. :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Schitterende baan. Goed voor mij om te zien dat ik niet enige ben met baan ook als werkbank. Geweldige tip van lege lijmfles en gras blazen. Top.
Gr henk
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
@ Michel,

Ik verwacht in de toekomst nog wel meer treinspotters op dat plekje :P. Maar je bent uiteraard van harte welkom!

@ Henk,

Je kunt ook gewoon zelf blazen maar dan vliegt de boel overal. Op deze manier kun je veel gerichter/nauwkeuriger werken (niet te hard knijpen ;)).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... eerste tunnelportalen
Hallo Wico,

Je bent lekker bezig, het geheel zit er netjes uit.
Blijf je volgen, want ben benieuwd wat voor verrassingen er nog komen.

M.vr.gr. Erwin