Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Even een boompje opzetten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Even een boompje opzetten
Gerard,

Vreemd, want bij mij werkt de link wel :?. Belangrijkste is dat je hem hebt gevonden :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Even een boompje opzetten
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Even een boompje opzetten
Ter informatie : Hier werkt de link óók
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pastorie in het groen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pastorie in het groen
Vandaag toch nog even tijd gevonden om de oude pastorie van Donnerwetter Ost (lees hier) rondom in het groen te zetten. Ook de traditionele bloembakken voor de ramen zijn weer gevuld :P.

De eerste "ossies" (in Donnerwetter voorzien van een luxe 4x4) hebben het pand inmiddels in gebruik genomen :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pastorie in het groen
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pastorie in het groen
-WICO,
Jij hebt zeker 'groene vingers'. Dat was geen uitzondering! De tuinman van de pastorie is goed aan het werk gezet. Ja, dat moet ook wel. HIJ van boven houdt alles goed in de gaten. Over de rest kunnen we alleen maar gaan gissen. Daar bemoeien we ons niet mee. De 'aankledng' is weer perfect; we missen nog heel wat kleine spulletjes, maar die zitten allemaal nog wel in het verschiet! Ja we hebben geduld! Vragen nergens om! Ga maar lekker door! De 'Oppas-Opa-dagen' zijn blijkbaar voorbij!
Suk6 en blijven doorgaan!

Edit Dirk-Jan; GIF plaatje verwijderd, zie forumregel D4
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pastorie in het groen
 B) Mooie oude pastorie en rondom voorzien van stemmig groen, ziet er sfeervol uit. :thumbup:
En bedoel je met Ossies de Preisers gemaakt in voormalig Oost-Duitsland?
:o) Zo ja, dan snap ik em. :D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pastorie in het groen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pastorie in het groen
@ Gerard,

Ik hoop dat Hij van boven ook zijn zegen kan geven aan mijn geknoei met groen :).

@ Dirk-Jan,

Met de "ossies" worden hier de bewoners van Donnerwetter Ost bedoeld. Dit is een welgestelde buurt is, met veel oud geld. Dat is ook goed te zien aan de dure auto's die je er ziet rijden.

Lokaal wordt daarvan afgeleid wel het scheldwoord "dossie" gebruikt. Wat zoveel wil zeggen als: "Du bist ein Dikker Ossie" (je bent een rijke stinkerd) :o).

Groeten,
Wico     
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pastorie in het groen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pastorie in het groen

Ik heb via Carl vernomen dat die Pastoriesnuiters met hun 4x4 de crossies genoemd worden, Wico  :?
Als ik hún tuinen zo bekijk, snap ik wel waarom.........

Grtz Tony

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pastorie in het groen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pastorie in het groen
Tony,

Ik las in de krant dat de hoveniers het heel druk hebben omdat mensen in corona tijd hun geld in tuinaanleg en verbetering steken. Dat zal in Donnerwetter niet anders zijn, dus ik verwacht binnenkort meer groen :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pastorie in het groen
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pastorie in het groen
 @citaat
Alleen maar 'Tuin'-onderhoud?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Tussen de hoge woonblokken heb ik een klein stadsparkje gemaakt, waar de bewoners van Donnerwetter Ost even kunnen ontspannen en bijkomen van hun drukke dagelijkse werkzaamheden. Daarbij hebben ze ook nog een prachtig uitzicht op de treinenloop :P. De woonblokken zelf moet ik nog even in de bloemetjes zetten en verder afwerken, maar toch alvast een sneak preview van hoe het er nu bij staat :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Met die prachtige boom midden in het park ziet het er veel beter uit.  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
 B) Dat ziet er erg leuk uit, bijzonder sfeervol. :thumbup:
Toch kan je dat wel, dat scenery aanleggen, jij hebt daar wel oog voor en handigheid in. O:-D
Ik zie het er ook nog wel van komen dat men daar de hondjes gaat uitlaten, effe stiekum laten piesen tussen de bossies. :D
Enne dat benne heule mooie bomen die je daar aanplant. B) :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Ziet er weer erg netjes uit allemaal, maar ik twijfel wat over die boom, staat ie daar nou mooi of neemt hij teveel zicht van de flats weg (en daarmee ook het uitzicht voor de bewoners op de langsdenderende treinen)... Heb je geen wat smaller model?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
die grote boom ontneemt vooral het zicht van de kleine boom aan de achterkant,


los daarvan is het allemaal mooi gedaan,


mvg,
Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Om door een ringetje te halen :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
@citaat @citaat @citaat

De grote plataan in het park is een echte blikvanger (letterlijk en figuurlijk). En daar kun je verschillend over denken, dat blijkt maar weer uit de reacties. Persoonlijk vind ik dat hij niet misstaat, maar twijfel ik ook wel een beetje. Ik heb nu geen andere boom van dezelfde hoogte liggen, maar misschien in de toekomst nog eens een eik of beuk kopen om te kijken hoe die staat. Voor de plataan vind ik dan vast wel een andere plek.

En ik ben al aan het zoeken naar een preiser baasje met hond :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Wico, ben zelf van de week ook opzoek geweest naar honden met een baasje voor een mede hobbyist. Ik kwam o.a. op deze uit: Woodland-A1827,  Preiser 10527, Busch 7896 en 7851.

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Dirk,

Bedankt voor de tips. Ik ga morgen eens kijken of er wat voor mij bij zit :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Nou Wico, jij gaat zo snel dat ik het amper an bijhouden laat staan jou aanpak te bestoefen. Heerlijk hoe Donnerwetter uit de plank wordt gestampt. Dit tempo kan ik niet aanhouden. Toch een welgemeende erkenning van jouw bouwkunsten.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Luc,

Het grote voordeel van vervroegd met pensioen :P. Al moet ik eerlijk zeggen dat andere klusjes nu even blijven liggen omdat ik zo lekker met de scenery bezig ben :O.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
De plataan in het park bleef me bezig houden, dus met de lijm amper droog heb ik Donnerwetter Ost maar weer eens "aangekleed" op zijn plek gezet. En met een kleinere beuk straalt het geheel toch meer rust en evenwicht uit. Ook levert het een mooier zicht op het groen in het park en geeft het een betere dieptewerking. Dus voorlopig hou ik het even zo. Nu moet ik alleen het plein met de fontein nog verder gaan afwerken.

En omdat een plaatje meer zegt dan duizend woorden, jawel weer een paar foto's :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Goed bezig.
Komen er ook nog lantaarnpalen bij of moeten de bewoners in het donker lopen.  ;)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Carl voor de monitor, Tony op een stoel daarachter en maar scrollen, Wico..........
Wat is nou het mooiste; met of zonder boom, of met die kleinere.........
Maar na 10 minuten waren we er uit  ;)
Niks meer aan doen. Tis prima zo  :thumbup:

Volgens Carl (en die kan het weten) kom je in aanmerking voor de Grote Tuinmanstrofee; de Gouden Kruiwagen  :P

Grtz Tony


Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Hallo Wico,

Ik vind het een mooi geheel geworden, bomen staan prima zo.

Ben benieuwd hoe de afwerking om het dorpje gaat worden, of wordt het een stad ?

M.vr.gr. Erwin
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Hallo Wico,

Wat gaat dat hard! Ziet er erg mooi uit. Ga zo door dan kan ik mooi bij jou afkijken! >:-D

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
@ Tom,

Er komt in elk geval geen werkende straatverlichting, want de sfeer moet komen van de verlichting uit de huizen. Maar ik zit er wel over te denken om nog een paar fraaie ouderwetse (dummy) lantaarnpalen te plaatsen.

@ Tony,

Als twee zulke experts tot de conclusie komen dat het zo goed is dan is het zo goed; einde discussie :thumbup:. En er hangt op zolder al wel een gouden krokodil in een vitrinekastje, maar de Gouden Kruiwagen van verdienste dat is toch wel het summum. Dus om daarvoor in aanmerking te komen, vind ik op zich al een hele eer!

@ Erwin,

Donnerwetter Ost is een voorstad van de gemeente Donnerwetter, waarvan maar een gedeelte zichtbaar is op de baan. Meer bebouwing zal er dus ook niet bij komen. Rondom moet ik natuurlijk nog wel de boel afwerken met tunnelportalen en muren zodat het aansluit op het lager gelegen historisch stationsgedeelte.

@ Marcel,

Het plaatsen van de foto's doe ik zowel voor mezelf (ik ben best tevreden met het resultaat :)) als voor de leergierige volgers en lezers op het forum. Dus de kunst afkijken is prima!

Groeten,
Wico

   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Citaat van: Wico op zondag 16 januari 2022, 10:47:02
En omdat een plaatje meer zegt dan duizend woorden, jawel weer een paar foto's

Gelukkig een paar foto's Wico.
Wilde hier de eerste beste gedownloade foto op het scherm draaien om de andere kant te bekijken.
Te veel verwend op het www de laatste tijd maar wat ook iets zegt over de kwaliteit van jouw bouwkunde.  :thumbup:

Vrgr,
Wilko
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Citaat van: Wico op zondag 16 januari 2022, 13:13:19
Er komt in elk geval geen werkende straatverlichting, want de sfeer moet komen van de verlichting uit de huizen.
:roll: Hhhmm.... Ik zou het als ik u was nog eens in overweging nemen. :roll:
U maakt toch al :idea: in de huizen, dus die paar extra draadjes van lantaarnpalen kunnen er dan ook wel bij.
Slaap er maar eens een paar nachtjes over, misschien ziet u dan het :idea: :D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
@ Wilco,

Sorry maar 360 graden foto's zitten er nog niet in, wie weet in de toekomst :). Als straks de treinen er onderdoor gaan rijden, zal er vast wel een video komen met sfeerbeelden van Donnerwetter.

@ Dirk-Jan,

Die paar draadjes zijn het probleem niet, maar ik ben bang dat de straatverlichting te overheersend wordt. Maar goed ik zal er nog een paar nachtjes over slapen ...

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
 @citaat Straatverlichting beetje laten gloeien dan is het zeker niet overheersend en geeft nog een betere sfeer.
Gebruik led en PWM dan komt het helemaal goed. O ja, is natuurlijk geen WOSA maar daar heb jij op jouw baan geen last van  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Tom,

Ik ben niet zo thuis in elektronica, dus PWM moest ik even opzoeken. Blijkbaar kun je hiermee je led verlichting dimmen. Ik zal me er eens meer in verdiepen.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
 @citaat Ik ben ook niet zo thuis in de elektronica en daarom altijd op zoek naar eenvoudige oplossingen.
Jaren geleden kwam ik de DCCNext van ArCoMoRa tegen tijdens een demo, die toen besteld en gelukkig iemand gevonden die alles netjes op de printplaat wilde solderen.

Tegenwoordig wordt de DCCNext volledig geassembleerd geleverd en is het gewoon een kwestie van aansluiten, configureren en programmeren (of net andersom) het is zo simpel dat zelfs ik het kan.  :) ;)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
-WICO,
Ik zal ook een gouden duit in het zakje gaan doen. Tom heeft het al gezegd. Die straatverlichting is zeker een 'must'! Tja, ik weet wel, wat jij in het hoofd hebt, is beslist niet tegen dovenmans oren gezegd. Maar je doet wat je wilt. Kennis van zaken hebben velen niet, maar iets ondernemen staat niet in de "Donner"-weg. Hoewel "'Dummy'"! Jij rijdt toch ook in een trein met motor! Zelfs die 4-wieler bij jou voor de deur heeft een motor! Kom nou! Plaats die paar lantaarnpaaltje maar en soldeer er een weerstand tussen. Anders vraag het maar eens aan een Belgische vriend; die weet er heel veel van!

Maar ik moet toegeven hoe langer je kijkt, hoe meer details je gaat zien. Ja, ook in CH kennen ze die groenbakken! Zelfs nog veel meer dan hier in NL. Toch nog maar eens een bezoekje brengen aan CH. Jouw ogen zullen alles niet kunnen geloven. Door een 'gouden' bril is alles in een heel ander perspektief te bekijken. Ja, die 'gouden' kruiwagen zou best op een pleintje mogen gaan staan! Maar zet daar dan ook een "LICHTJE" op!

Heb ervan genoten van die goudgerande foto's van jou!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park

Ditmaal een deja vu van Brig (woonkazernes tussen Migros en Rotonde):
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... A walk in the park
@ Gerard,

Bedankt voor je warme pleidooi voor verlichting, wie weet wat er in de toekomst nog gaat gebeuren. Voor nu laat ik het even zo en ga eerst het plein afmaken.

@ Jan Willem,

Dat mijn sfeerbeeld bij jou als Zwitserland kenner een deja vu gevoel oproept beschouw ik als een mooi compliment :thumbup:. Meestal zijn de woonwijken dicht op de sporen inmiddels wat verlopen, maar blijkbaar wil dat niet uit mijn handen komen. Donnerwetter Ost werd toch een plezierige en fraaie woonwijk voor de beter gesitueerden :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Zeg het met bloemen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Zeg het met bloemen
Vandaag de woonblokken in Donnerwetter Ost in de bloemetjes gezet :). Gelijk ook een beetje leven in de brouwerij gebracht op het plein. Zo zet oma de eeneiige tweeling op de foto bij de fontein, terwijl opa geniet van het uitzicht op de treinen. En geeft de ene buurvrouw de plantjes water, en ligt de andere buurvrouw lekker te zonnen. Die fontein is trouwens een beetje aangepast, want twee van de vier kunststof waterstralen braken af. Dus resoluut ook de andere waterstralen weggehaald en op zoek naar een ornamentje om bovenop te zetten. Nu had ik nog een setje boerderijdieren liggen, en een kwetterende gans is opgeofferd en in de grijze verf gezet. Die siert nu de top van de fontein :P.

De bebouwing en scenery is nu zover af (ik verwacht in de toekomst nog wel wat extra preisertjes). Wat nog moet gebeuren is het aanbrengen van de binnenverlichting. En verder ga ik de nodige muurdelen en portalen gieten om straks de boel verder te omkleden.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Zeg het met bloemen
Ha Wico,

De wijk staat een nu fleurig bij.
De extra kleuren doet wijkje goed.
Leuke oplossing van de gans in je fontijn.
:thumbup:

Groet, Erik
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Zeg het met bloemen
 B) Ziet er erg gezellig en fleurig uit. :thumbup:
Het aanbrengen van kleine scenery maakt de baan levendig en geeft een hoop om naar te kijken. 8)
En die Foie Gras gans is een prima oplossing. :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Zeg het met bloemen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Zeg het met bloemen
Het ziet er keurig, fleurig en Zwitsers netjes uit, Wico  :thumbup:
Je zou de straatstoepstenen wat kunnen poederen, maar tis maar net wat voor effect je wil bereiken.
Het totale plaatje is uitstekend geslaagd ! ;)
De "berg" eronder en de overgang er naartoe zal een lastiger klusje zijn.
Uitdaging noemt men dat  :D

Grtz Tony

(die zijn kleintwins ook graag op de foto kiekt en dan niet op de treintjes let  O:-D  mooie scene trouwens !)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Zeg het met bloemen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Zeg het met bloemen
Hoi Wico,
De sfeer in jou wijk neemt hand over hand toe, erg leuk om te zien hoe zo'n wijk ontstaat  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Zeg het met bloemen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Zeg het met bloemen
@ Erik,

De gans als nieuw ornament vond ik zelf ook wel een creatieve oplossing :).

@ Dirk-Jan,

Die invulling van de scenery brengt de boel inderdaad tot leven. Ik ga ook nog een BBQ in één van de tuinen organiseren. Lijkt me wel passen bij een mooie zomerse dag :idea:.

@ Tony,

De overgang naar het lagere deel ga ik oplossen met een stadsmuur, ben zelf ook wel benieuwd hoe dat er uit komt te zien ;). De straatklinkers zijn al behandeld, maar dat komt op de foto niet zo tot uiting. Als je er een eerdere foto bij pakt dan zie je wel het verschil.

Bij de scene met de twins moest ik ook even aan jou denken :D.

@ Peter,

Ik vind het leuk om mijn lezers en volgers stap voor stap mee te nemen in de ontwikkelingen. Dat zal je vast herkennen (wasmachine en droger staan bij ons gelukkig in de bijkeuken :o)).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Zeg het met bloemen
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Zeg het met bloemen
-WICO,
Ach, laat ik starten met dat jij alweer heel wat werk hebt verzet met jouw 'OST'-deel. Is al een stuk bloemiger geworden. Hetgeen jouw creativiteit volledig hebt opgebruikt. Het moet weer even wat worden opgevrolijkt. Ja, daar hebt je de tijd voor, want jouw 'OST' gaat erbij staan als een soort van donker Nazareth. Ik zie de bewoners al met kaarsjes lopen om de weg te vinden. Ook de jeugd vindt hun weg in het donker wel, maar die hebben tenslotte op hun fietsen nog 'verlichting'! Trouwens in OST heeft men toch wel fietsen? In al die flats vinden die fietsen zeker hun stalling in de garages onder de flats. Ja, dan is er niets gezegd. Maar toch .... Ja, het is een schoon volk wat plezier beleefd aan de Oma met haar foto's van kinderen en kleinkinderen.
Aan 'energie' wordt vrijwel niets uitgegeven. Maar de schoonheid staat op nr 1!
Toeristen worden in OST niet op prijs gesteld of komen er niet, merk ik. Dus zo'n marktkraampje o.i.d. wordt geweerd. Jammer voor die kleintjes met hun Oma! Weer geen ijsje! Weer geen hapje!

Misschien zien we het later niet meer en wordt alles op de treintjes gezet. Daar is het wel druk! En suk6 vol!!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Zeg het met bloemen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Zeg het met bloemen
Gerard,

De foto's die je laat zien passen mooi bij het evenemententerrein wat er nog gaat komen. De draaimolen en het springkussen liggen hier al te wachten :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Zeg het met bloemen
Zo, kijk even een poosje niet en zo staat er opeens een (mini-)dorp. Mooi gemaakt en maakt het weer een beetje af, ben benieuwd hoe je het gaat afwerken onder en naast de huizen.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Zeg het met bloemen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Zeg het met bloemen
Dick,

Bedankt voor de complimenten! Ik heb de laatste weken lekker doorgewerkt :). Hoe de verdere afwerking gaat worden ben ik zelf ook nog aan het uitvogelen. Logischerwijs komen er vier tunnelportalen (in/uit) want er loopt een dubbelspoor onder Donnerwetter Ost door. Maar hoe ik dat verder ga invullen moet ik nog bedenken.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Zeg het met bloemen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Zeg het met bloemen
Wico, Dat is een gans mooie gans die nu de ganse dag kan staan kwetteren. Weet niet of de bewoners daar dan erg blij mee zijn, tenzij je de volumeknop gans omlaag hebt gedraaid.
Voorlopig ben ik maar jaloers dat ik nog lang niet zo ver ben. Ga zo door, dan geniet ik stilletjes mee.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Zeg het met bloemen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Zeg het met bloemen
Henk,

De fontein wordt geleverd met licht en beweging (maar die heb ik allebei gesloopt); gelukkig zit er geen soundmodule in ;). Ach en je moet maar zo denken: ik ben weer jaloers op jouw fraaie guesthouse annex treinkamer :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Zeg het met bloemen
Citaat van: Wico op woensdag 19 januari 2022, 17:01:59
Dick,

Bedankt voor de complimenten! Ik heb de laatste weken lekker doorgewerkt :). Hoe de verdere afwerking gaat worden ben ik zelf ook nog aan het uitvogelen. Logischerwijs komen er vier tunnelportalen (in/uit) want er loopt een dubbelspoor onder Donnerwetter Ost door. Maar hoe ik dat verder ga invullen moet ik nog bedenken.

Groeten,
Wico

Zeker hard doorgewerkt  :thumbup:
Ja, over de afwerkingen doe ik vaak ook een tijdje voor ik weet hoe ik dat dan wil gaan doen. Soms ligt er iets voor proef, dan weer weg en opnieuw proberen  :) :-)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Dick,

Heel herkenbaar. Ik ben nu aan het kijken hoe de omkleding van de stadswal moet gaan worden. Een paar plaatjes voor het eerste idee :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Aankleding stadswal
Nou, ik begin al een beetje een beeld te krijgen zo :thumbup: