Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Laatste update 2021
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Laatste update 2021
@ Bas,

In mijn bureaustoel op zolder lukt het ook prima :D.

@ Henk,

Het is voornamelijk heel veel kleber: polystyreen kleber om de XPS platen te verlijmen en holzkleber und sprühkleber om het groen vast te zetten.

@ Dirk-Jan,

De hele berg is zeker nog niet af, alleen het eerste deel achter de flats wat ik al heb laten zien. Dat gedeelte is straks als alle rails definitief ligt niet meer (goed) bereikbaar, dus dat heb ik nu eerst gemaakt. De rest van de berg (inclusief verborgen sporen) komt als ik de spiraal helemaal weg ga werken. Ik verwacht daar eind 2022 mee aan de slag te gaan. Geduld dus ... O:-D.

@ Sander,

Laten we hopen dat 2022 voor iedereen een mooi jaar wordt. Een beetje terug naar het normale normaal zou wel fijn zijn.

@ Jan,

Ik ben zelf ook benieuwd. Genoeg plannen in mijn hoofd om het stationsgebied verder vorm te geven.

@ Tony,

Zoals je weet geeft de scenery mij het meeste plezier (naast het laten rijden van de treintjes). Voor jou ongetwijfeld heel herkenbaar, net als het dagdromen trouwens :P.

Vandaag werd er nog een doos met extra bussen groen en verlichting voor de perrons afgeleverd, dus we gaan vol goede moed het nieuwe jaar in.

@ Wilko,

Bedankt voor de complimenten! Zoals gezegd ga ik volgend jaar lekker door met bouwen aan het stationsgebied, en hoop ik nog de nodige mooie updates af te leveren.

Groeten,
Wico       

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Laatste update 2021
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Laatste update 2021
Bedankt voor de vele updates dit jaar.
Kijken alweer uit naar de volgende van 2022
Beste wensen voor het nieuwe jaar en blijf genieten van de hobby.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Laatste update 2021
Dag Wico, fijn om regelmatig mee te kijken hoe anderen hun baan tot leven brengen en veel tijd stoppen in het voeden van het forum. Je hebt mooie progressie geboekt dit jaar en bent lekker op stoom gekomen voor een mooi en gezond 2022!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Laatste update 2021
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Laatste update 2021
-WICO,
Ja, jij mag best wel eens heerlijk gaan uitrusten na al die hele mooie plaatjes van jouw Donnerwetter Alm. Ga lekker onderuit op het bakje zitten en doe er wel een kussentje onder. Dat droomt een stuk fijner. Inderdaad er is dit jaar heel wat door jouw handen in elkaar geknutseld. De complimenten vlogen over het forum. Maar jij hield vast aan jouw standpunten. Vastberaden neemt jij jouw besluiten over 'hoe' het er allemaal moet gaan uitzien.
Maar jij bent er nog lang niet.
Het wordt een druk jaar! In volle vaart komt het er aanzetten. Van 'rust' is eigenlijk geen sprake.
Van eventjes 'wegdromen' in de zon naast de flat wordt je best slaperig. Maar jouw gedachten gaan naar vele momenten en vooral vanaf 'hoe' het er vanuit een 'drome' (?) zou uit kunnen zien. Laat ik jou maar weer eventjes daarmee helpen. Droom in die 'drone' van dat spektakel dat je hieronder te zien krijgt.

Fijne jaarwisseling en een gezond, gelukkig, Zwitserleven in de jouw bergenwereld!

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Laatste update 2021
Ha Wico,

Mooie afsluiting van het jaar geworden.  Perfect bij passende Preiser, tijd om even van te genieten.
Ik uit naar de uitbreidingen in het nieuwe jaar.

Ik wens je en jullie een goed uiteinde en een gezond 2022.

Groet Erik

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Laatste update 2021
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Laatste update 2021
Ik hoop dat we in 2022 net zo mogen genieten als afgelopen jaar Wico, de flats staan er prachtig bij en de groene afscheiding voor de spiraal lijkt er al jaren te staan  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Laatste update 2021
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Laatste update 2021
Wico,

Bedankt voor een jaar (mee)genieten van je (scenery)opbouw aan je prachtige baan.
Het heerschap zit heerlijk onderuit na te genieten van de laatste update van dit jaar en diep van binnen zou ik graag op het andere bankje willen zitten naast hem zodat ik volgend jaar alles van dichtbij mee kan maken.
Ik zit klaar om volgend jaar wederom te gaan genieten van je updates gelukkig voor mij is het al bijna volgend jaar. :P

Goed uiteinde toegewenst en het allerbeste voor 2022.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Laatste update 2021
Citaat van: Wico op donderdag 30 december 2021, 17:30:37
In mijn bureaustoel op zolder lukt het ook prima :D.
Ik had niet anders verwacht :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Laatste update 2021
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Laatste update 2021
@ Tom,

Ook de beste wensen voor jullie en hopelijk snel uitzieken van de griep!

@ Silco,

Bedankt voor de complimenten. Het delen op het forum geeft voor mij weer een extra dimensie aan deze leuke hobby. En letterlijk op stoom met de aanschaf van de eerste stoomloc in Donnerwetter Alm :P.

@ Gerard,

Mooie woordspeling die "drome" en het brengt me wel weer op nieuwe gedachten :idea:.

@ Erik,

Met het genieten zit het wel goed, ook voor jullie de beste wensen!

@ Peter,

Ik ga mijn best doen om er ook in 2022 weer wat moois van te maken. Als straks het stationsgebied verder af is, kan ik ook weer wat meer tijd aan de treinen en het rijden besteden.

@ Michel,

Graag gedaan, ik heb er zelf ook lol in om mijn werk en vorderingen te delen. Zo leer ik zelf ook weer van anderen op dit forum. Ook voor jullie natuurlijk de beste wensen!

@ Bas,

Je kent me :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Laatste update 2021
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Laatste update 2021
Hallo Wilco,

Mooi stukkie geworden, ziet er mooi uit zo.

Groen voorziening is ook mijn idee om het zo te doen, niet te netjes.

Gr Einte
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Laatste update 2021
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Laatste update 2021
Hoi Einte,

Bedankt voor de complimenten! Dat is één van mijn standaard adviezen om zeker bij natuur/groen niet te netjes te werken :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
De oliebollen zijn op, de champagneglazen weer schoon in de kast, de servers op het forum bijgewerkt. Laat het nieuwe jaar maar beginnen! Tijdens ieder project laat ik de meeste spullen slingeren, dus mijn eerste voornemen voor 2022 was om de zolder op te ruimen. Dit voornemen kan ik nu aftikken, want alles ligt waar het hoort, het afval zit in de container, de sporen zijn weer schoongemaakt en de vloer is gestofzuigd :thumbup: .

Nu kunnen we een start maken met de nieuwe werkzaamheden. De plannen voor 2022 in een notendop:

Fase I
- de bebouwing in Donnerwetter Ost afmaken,
- twee perrons aanleggen inclusief onderdoorgang,
- tunnelportalen links en rechts van het station aanbrengen,
- bovenleiding plaatsen en ballasten van de station sporen

Fase II
- alle rails en sporen definitief leggen en voorzien van bezetmelders
- iTrain bijwerken en testen of het complete baanplan correct werkt
- historisch emplacement vormgeven, inclusief festival terrein

Fase III
- de Kleberklammergipfel verder bekleden en begroenen (spiraal wegwerken)
- tunnelportalen en galerij maken om de sporen weg te werken

Kortom, vandaag geen echt nieuws maar wel mooie plannen. Eens kijken hoe ver we komen ;). Vandaag even wat foto's gemaakt zodat ik eind van het jaar het verschil kan laten zien :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
-WICO,
Het goede "begin" is van start gegaan. Tevens is het alom bekend, dat het het halve werk is. Zal mij benieuwen "hoe" dat bij jou gaat verlopen. Nee, ik blijf optimistisch en zie op de foto's dat het er netjes uitziet. Over het 'schoon' zijn wil ik het niet hebben. Ik mis alleen de 'tijdlijn', waar ieder ook op zit te wachten. Op dit moment is daar niets over bekend. Dat is 'voorbedacht'! Of 'doordacht'?

Opvallend is wel, dat ik geen enkel BLS-voertuig langs het perron zie staan. Oh, die staan allemaal op jouw verlanglijstje, zeker? Daar komt die 'aap' uit de mouw! Op naar de verjaardag en de komende feestjes! Dat wordt wel lang wachten.

Veel plezier in de scenery dit komende jaar; plannen zijn goed en nu de tijdsplanning nog! Blijf vrolijk; dat doen wij ook! :-)

Edit Dirk-Jan; GIF plaatje verwijderd, zie forumregel D4
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
@citaat

De volgorde van aanpakken zit in de fases aangegeven, maar een tijdlijn die heb ik niet. En als ik hem had dan plaatste ik hem niet, want dan wordt ik door jullie alleen maar opgejaagd 8o.

In mijn oorspronkelijke plan zaten alleen goederentreinen, maar toen kocht ik een paar hele mooie Märklin SBB Re 460 locs. En daar horen natuurlijk personenrijtuigen achter, dus toen moest er ook een station komen :D. BLS treinen staan dan ook niet op de verlanglijst. Er staat wel een mooie Märklin BLS Re 460 loc in de bestelling, want die rijdt daarmee ook goederentreinen :P.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Hallo dan,

Tijdje dit topic niet meer bekeken, maar daar heb ik spijt van gekregen :O.
Hele fraaie treinen heb jij rondrijden zeg, vooral die COOP trein is een hele fraaie  :favorite: :favorite:.
Groetjes,

Marcel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
@citaat

Spijt hoef je niet te hebben hoor, maar vaker kijken in 2022 is het advies :D. Omdat ik druk ben met de scenery wordt er momenteel bijna niet gereden en zijn er weinig nieuwe filmpjes. Maar dat komt ook wel weer goed!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Soms is het net of ik naar Minitrix aan het kijken ben. Je hebt zoveel ruimte dat je gewoon van een afstandje kunt fotograferen en alles veel kleiner lijkt.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
  :o) Tis inderdaad een update van niks, ik zie nog heel veel kaal hout. :D
Maar eigenlijk wel zo prettig, kan je nog heel veel uurtjes lekker knutselen op zolder. :)

Citaat van: Wico op zondag 02 januari 2022, 20:09:27
maar een tijdlijn die heb ik niet. En als ik hem had dan plaatste ik hem niet, want dan wordt ik door jullie alleen maar opgejaagd 8o.
Citaat van: Wico op zondag 02 januari 2022, 18:31:56
De plannen voor 2022 in een notendop:

:roll: Lijkt me toch een soort van tijdlijn. :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
De eerste foto is een fijne eindejaarsbonus, Wico  :P
Het (bijna) complete plaatje van het stationsgebied. ( dat miste ik nog )
Zelf zou ik eerst de rotswand wat verder afmaken. Oogt wat prettiger en een beetje "af".
Als ik je planning lees, ligt er aardig wat infra- en knutselwerk in het verschiet.

Hopelijk beleef je ook plezier aan fase 2, lijkt me een langdurige kluif.

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
@ 1200Blauw,

Om het beeld compleet te maken, ook maar even de andere kant nog laten zien. Ik heb inderdaad heerlijk de ruimte!

@ Dirk-Jan,

Op onderstaande foto's nog veel meer kaal hout. Daar kan ik de komende jaren t/m 2030 ook nog verder mee :P.

@ Tony,

De prioriteit ligt op het afmaken van de scenery op de slecht bereikbare plaatsen. Vandaar dat Donnerwetter Ost nu eerst de aandacht krijgt.

Het meeste werk in iTrain is al gedaan, alleen het stationsgebied moet ik daar nog in uitwerken en testen. Gelukkig geeft dat ook voldoening als alles goed werkt :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
 @citaat Ik droomde even helemaal naar Klein Zwitserland.............   O:-D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... het zwarte schaap
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... het zwarte schaap
Ze hadden me nog zo gewaarschuwd: als er één zwart schaap over de dam is, dan volgen er meer. En inderdaad kon ik de verleiding niet weerstaan om nog een SBB stoomlocomotief te kopen toen ik een leuke nieuwjaar bonus van mijn vader kreeg. Dus hierbij de laatste aanwinst: de Märklin 39251 SBB C 5/6 "Olifant". Mooi gedetailleerde loc en af fabriek met uitgebreide lichtfuncties, geluid en rookgenerator. Het is toch een mooi begin van het nieuwe jaar :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... het zwarte schaap
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... het zwarte schaap
Ik vind de olifant mooier dan de krokodil, Wico !
Leuk ook, dat kleine gouden slurfje aan de zijkant  :thumbup:

De zwarte schapen gaan rap bij jou  :D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... het zwarte schaap
Mooie plannen Wico, we gaan genieten van jouw kunsten :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... het zwarte schaap
Ha Wico,

Gefeliciteerd met deze schitterende loc.
Met alle functies echt een hele mooie.

Heel veel plezier er mee.
Groet,
Erik
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... het zwarte schaap
 :) Zo heb je er geen en zo heb je er twee, da's errug leuk natuurlijk. :thumbup:
Dat is een bijzonder mooi stomertje, die misstaat helemaal niet op een Zwitserse baan, paar leuke wagonnen erachter en je begint een museumspoorlijntje.
Het kan allemaal in de wereld van de modelspoorder. O:-D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... het zwarte schaap
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... het zwarte schaap
@ Tony,

Het zal een beperkte kudde blijven hoor. Gelukkig heeft Märklin niet veel SBB stoomlocomotieven uitgegeven :?

@ Sander,

Ik ben al weer aan de slag, de eerste foto's volgen binnenkort :)

@ Erik,

Ik kon deze nieuw voor een mooie prijs kopen bij loco-loko. Ze hebben er trouwens nog één in nieuwstaat in de aanbieding :idea:

@ Dirk-Jan,

Deze past er prima bij op het historisch emplacement. Ik kom alleen nu al sporen tekort 8o.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Ost in de steigers
Ik ben begonnen om Donnerwetter Ost in de steigers te zetten. De basis bestaat uit twee triplex plaatjes van 6 mm, met daarop piepschuim (licht gewicht). Deze platen blijven los liggen, zodat ik in geval van nood nog bij het spoor kan komen wat er onderdoor loopt. Daarna met zagen, snijden, schuren, knippen en plakken de basis voor de bebouwing en de weg uitgewerkt. Als derde stap de hele boel in de basis verf gezet en rondom de huizen de eerste "bestrating" aangebracht. Deels zeer fijn grind om de losse huizen, deels kinderkopjes rond de twee voorste woonblokken. Volgende stap is het aanbrengen van het wegdek (Spurwelten zeer fijne ballast voor spoor N) en daarna kan ik met het groen, de bomen en de beplanting aan de slag.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Ost in de steigers
 :) Lekker bezig, het zal weel weer mooi worden alleen ik zie iets wat me toch verontrust; 8o
een paar bakstenen, dat lijkt me niet echt licht gewicht bouwmateriaal. :D
8) En voor de bestrating rondom de huizen klopt de maatvoering niet. :o)

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Ost in de steigers
Dat doe je erg mooi!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Ost in de steigers
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Ost in de steigers
Doe je goed Wico.
Flinke klus en gaat zo te zien weer helemaal op jouw manier van scenerybouw afgewerkt worden.
Schiet ook wel lekker op zo, gelijk grote delen aanpakken en doordacht om het los er op te maken om als er een catastrofe is in te kunnen grijpen.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Ost in de steigers
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Ost in de steigers
-WICO,
Die 'cursus' is door jou snel doorgewerkt van 'leerling' tot 'Meester'! Er komt toch best wel heel wat kijken na zo'n cursus 'scenery-maken'! Dit behoort je inderdaad alleen te doen en geen mede-leerlingen aan het werk zetten. Ja, afstand houden is zelfs in Donnerwetter Alm een vereiste.
Wordt heel perfect uitgewerkt en stap voor stap doorgelopen tot het eindresultaat osn totaal laat verstommen! Jouw werkwijze laat niets aan een toeval over!

Bedankt voor deze mooie Update!
Kan niet wachten tot de volgende!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Ost in de steigers
@ Dirk-Jan,

Je hoeft je niet ongerust te maken hoor. Die bakstenen zijn gebruikt als "presse de piep", maar ik zal ze verwijderen voor een esthetisch verantwoord plaatje :D.

@ Marc,

Dank je, ik doe mijn best :).

@ Tom,

Waar jij werkt op de vierkante millimeter, doe ik het per strekkende meter 8o. Mooie hobby hebben we toch, waar we op heel veel manieren onze energie en creativiteit in kwijt kunnen.

@ Gerard,

Een cursus heb ik nooit gevolgd hoor. Maar ik heb wel veel geleerd en afgekeken van het forum, youtube en filmpjes die regelmatig in mijn mail zitten :thumbup:.

De komende dagen ben ik vooral oppas opa maar daarna ga ik weer snel verder, dus je hoeft niet lang te wachten op de volgende update :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Ost in de steigers
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Ost in de steigers

Mijn hart ging sneller slaan, bij't zien der tempexplaten,'
zo maagd'lijk wit en eerst nog zonder straten.
En dan; het blauwe schuim, voorzien van verf,
met uitsnee voor het huis en basis voor het erf.

Opeens zijn daar de villa's dan,
getuigend van een masterplan !
Al ligt een deel nog altijd braak,
hier is een prachtwijk in de maak !

Grtz + schouderklopje,
Tony  O:-D




Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Ost in de steigers
Tony,

Ik ben ontroerd door zulke mooie woorden :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Ost in de steigers
Lid sinds: 2021

De koffie staat altijd klaar

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Ost in de steigers
hoi wico

ziet er al goed uit

ik heb net ook de fontijn tijdelijk aangesloten

mvgr. gewrard
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Ost in de steigers
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Ost in de steigers
Hoi Wico,

Daar wordt weer een mooi stuk bijgebouwd, in dit tempo halen we de vraag naar woningen snel naar beneden  :)

Ik kijk de kunst weer graag bij jou af.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Ost in de steigers
@ Gerard,

Ik had hem nog over van mijn oude baan. Het mechaniek is bij mij defect, maar het blijft een leuke fontein.

@ Peter,

In Donnerwetter kennen we gelukkig geen woningnood; het blijft een fantasiewereld :P. En afkijken is prima, dat heb ik ook bij jou gedaan in de eerste stappen van mijn baanbouw :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Ost in de steigers
Nou Wico, dat zijn weer serieuze bouwwerken in Donnerwetter Alm. Ik moet dringend investeren in de bouwbedrijven van die stad. Is volgens mij een winstgevend zaakje.
Succes ermee.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Ost in de steigers
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Ost in de steigers
 @citaat
-LUC,
Dat zal niet meevallen. Deze Zwitser is behoorlijk zuinig met 'investeren'! Hij houdt het 'belang' graag zelf in de gaten en het bouwen gaat maar door. Ook die bouwers hebben flink 'eigen geld'! 60% eigen geld en dan pas bouwen! Typisch Zwitsers!
Gewoon gaan afwachten 'hoe' die gebouwen uit de grond worden gestampt! Want 'werken' zijn ze daar wel gewend! 8o :-) :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Ost in de steigers
@ Luc,

Ja de lokale aannemers varen er wel bij. En het zijn ook geen bescheiden pandjes die er worden neergezet. Veel oud geld denk ik ;).

@ Gerard,

In Nederland kopen we eerst een huis en gaan dan eens kijken of we de financiering rond kunnen krijgen. Dat is in Zwitserland dus blijkbaar andere koek :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Even een boompje opzetten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Even een boompje opzetten
Vanavond het wegdek in Donnerwetter Ost naar tevredenheid aangebracht, zodat ik met het groen kan starten.

Ik kon het vervolgens niet laten om gelijk de bomen op proef te plaatsen om te kijken hoe dat er uit gaat zien. Ik denk dat het wel een mooi geheel gaat worden zo :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Even een boompje opzetten
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Even een boompje opzetten
Wat een beetje groen al niet kan doen.
Blijven mooie bomen om te zien.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Even een boompje opzetten
Lid sinds: 2021

De koffie staat altijd klaar

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Even een boompje opzetten
welk merk  bomen zijn dat wico

mvgr gerard
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Even een boompje opzetten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Even een boompje opzetten
@ Tom,

Het is qua groen verder nog een kale bedoening, maar je krijgt al wel een indruk van de sfeer die Donnerwetter Ost gaat uitstralen.

@ Gerard,

Dit zijn handgemaakte bomen van MBR (www.horstermodelbouwwereld.nl). Meer specifiek: Berk, Beuk, Canadese Populier en Plataan.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Even een boompje opzetten
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Even een boompje opzetten
Even een brilletje opzetten :P

Ja ! Zo krijg je meteen een beter beeld van het geheel, Wico !
Het wonder van groen is goed te zien en roept op tot verdere actie.
Je handen zullen wel jeuken.

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Even een boompje opzetten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Even een boompje opzetten
Tony,

De komende dagen niet veel tijd vanwege oppas verplichtingen plezier. Maar aanstaand weekend ga ik helemaal los :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Even een boompje opzetten
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Even een boompje opzetten
Erg mooie bomen :thumbup: kost een paar centen maar dan heb je ook wat en een loc kost een stuk meer ;).
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Even een boompje opzetten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Even een boompje opzetten
Hans,

De bomen zijn inderdaad niet goedkoop, maar als je ziet hoe mooi ze gemaakt zijn toch ook wel weer betaalbar. En ik kan er straks jarenlang van genieten (hoop ik dan toch), en die ervaring is ook wat waard :P.

Wat betreft de locs zit ik inmiddels wel redelijk aan mijn taks. Er staan er nog twee uit 2021 in de bestelling, maar veel meer zal er ook niet bijkomen.

Heel eerlijk geeft het bouwen van de scenery mij ook meer voldoening dan het rijden van de treinen.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Even een boompje opzetten
Lid sinds: 2021

De koffie staat altijd klaar

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Even een boompje opzetten
hoi wico

die link werkt niet van horstermodelbouwwereld.nl

deze werkt bij mij wel https://horstermodelbouwwereld-239036.webshopapp.com/

mvgr. gerard