Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Knap dat je achteraf deze fraaie verlichting nog zo mooi hebt kunnen monteren  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Wico,

Wil je aub stoppen met dit soort foto's.
Als herintreder vraag je jezelf af of je dit niveau ooit (weer) kan bereiken.
Tegelijkertijd zit je met een groeiend verlangen sprakeloos te genieten.

Ach, vooral doorgaan  :arrow:

Vrgr,
Wilko
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
@ Gerard,

Het zijn warm witte leds en die stralen juist voldoende licht uit. Ik hou zelf ook niet van dat koude felle licht. Op zithoogte zie je wel de individuele leds onder de luifel branden, maar dat is niet storend. 

@ Michel,

Ik ben ook erg tevreden met het resultaat. Dit is precies wat het station/perron nog nodig had! En ik kan er zelf ook met veel plezier naar kijken.

@ Barry,

Eigenlijk ging dat verrassend simpel. Led strip met plakrand op maat knippen en zorgvuldig tegen het dak van de luifel plakken en klaar :).

@ Wilko,

Excuses, ik ben slechts een goedwillende amateur :o). Ik zie soms nog veel mooiere banen, waarbij je twijfelt of het echt of model is.

Ach iedere man zit toch wel eens met groeiend verlangen sprakeloos te genieten. Of dat altijd voor treintjes geldt weet ik niet >:-D.

Groeten,
Wico 

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Ha Wico

Met de verlichting van je station geef je dit grote gebouw een passende uitstaling op je baan.
Succes, plezier met de uitbouw van station gebied met de andere perrons.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Hi Wico,

Prachtig gedaan alleen, volgens mij, nog iets te fel. Maar ach anderen vinden het goed.
Eventueel een DC-DV step-down converter ertussen dan kan je het instellen.

groet
Harald
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Citaat van: Wico op maandag 22 november 2021, 18:43:52

@ Wilko,

Ach iedere man zit toch wel eens met groeiend verlangen sprakeloos te genieten. Of dat altijd voor treintjes geldt weet ik niet >:-D.

Zeker niet Wico, ik kan ook genieten van mijn verbeelding bij Noch poppetjes  >:-D

Vrgr,
Wilko
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
@ Erik,

En die passende uitstraling daar was ik naar op zoek. Ook de reden waarom ik alle vensters verlicht heb gelaten. Misschien niet reëel, maar het geeft wel de gewenste grandeur van zo'n groot station goed weer :thumbup:.

@ Harald,

Bedankt voor je advies, in de praktijk is de uitstraling voor mij volledig naar tevredenheid (dat anderen dat ook vinden is slechts een bonus :D).

@ Wilko,

Ieder zijn ding, maar een levendige fantasie help wel :o).

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Heerlijk licht, Wico  :thumbup:

Lijkt me ook mooi, als je met je neus op de rails ernaar kijkt  :P

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Tony,

Ik heb het geprobeerd met mijn neus op de rails, maar die puko's doen verrekte zeer en je ziet niks :o). Dat was dus geen succes. Daarna heb ik met mijn telefoon/camera een zo laag mogelijk standpunt ingenomen en dat leverde onderstaand verrassend plaatje op. Geen idee hoe mijn telefoon/camera tot dit lichtspel is gekomen, maar het ziet er wel grappig uit :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Ik schreef alleen over de rails of heb jij zo'n lange neus dat je de puko's raakt ?

( :D)

Maar zonder gekheid, dat ziet er flitsend uit.
Kun je nagaan, hoe dat straks met nog meer verlichte perrons er nog voor gaat uitzien  :P

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
 @citaat @citaat

Prachtige foto Wico. :thumbup:

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Jeetje Wico, ik heb anderhalve week niet op het forum gekeken. Je perrons en station gaan als een trein  :D 8o. Wat een groot ding en wat een bak met licht, maar hartstikke netjes en het past zeer goed bij elkaar! De folie ' op de gok' heeft goed uitgepakt  :thumbup:
Hier ga je een hoop plezier van beleven  :thumbup: :thumbup:.

Van welk merk zijn de hekjes die je aan de achterzijde van de perrons plaats waar de preiser 'eraf' kunnen lopen?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
@ Tony,

Ook voor de twee andere perrons liggen de led strips al te wachten. Maar ik moest van jou eerst de flats gaan plaatsen O:-D.

@ Michel,

Die foto is meer geluk dan wijsheid :?. Blijkbaar zorgt de reflectie van de leds op de rails voor dit effect.

@ Silco,

De hekjes zijn overschot van andere bouwsets van Faller. Ik heb even gezocht maar ze zijn ook los te koop: Faller 180403 (laat je niet misleiden door het plaatje op de voorkant van de doos).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Mooie foto's heb je weer geplaatst.

Echter de reflecteren op je perron.
Is dat wel juist? of Juist de bedoeling.

Of heeft het te maken met de licht inval van de camera etc.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
 @citaat @citaat Heel goed, Wico !
Vergeet ook het eerste stuk Zwitserse Berg niet  O:-D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
 B) Geinige foto zo met die lichtspeling, het geeft een bijzonder effect. :thumbup:
Zo komt de grandeur van het station nog beter tot zijn recht. B)

Dirk-Jan

:o) N.B. Hoe gaat het met je neus? :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
@ Tony II,

Als je de laatste foto bedoelt, dan is dat een "fata morgana" veroorzaakt door mijn telefoon. Je ziet het lichteffect wel, maar het is er niet :?.

@ Tony,

Aan de Zwitserse berg wordt inmiddels gewerkt. Het wordt een onorthodoxe bouwwijze, waarbij ik met de top begin 8o.

@ Dirk-Jan,

De foto's laten een blijvende indruk achter, de puko's gelukkig niet :o).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
-WICO,
Wat is "onorthodoxe"? Alleen wandelen en/of bergbeklimmen geschiedt aan de voet van een berg. De kabelbaan brengt je vrijwel direct bovenaan en daarna gaat het met skieen bergafwaarts (kan trouwens ook met wandelen). Maar skieen gaat het niet worden, dan rest alleen maar het bergwandelen dalwaarts. Is met voor de man (op leeftijd), die met zijn speciale Zwitserleven Gevoel bezig is.
Dus kwestie van makkelijk starten en je laten 'vallen' naar beneden tot in het dal!

Bij jou gaat het een kolosale berg worden, die de (spiraal)rails verbergt. Ja, wie het 'breed' heeft, laat het ........

Veel bouwplezier, maar die flats ook niet vergeten, hoor! Jij hebt nog heel wat tijd te verbrengen in jouw treinkamer/zolder!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Gerard,

Aan de spiraal ga ik nog niet beginnen hoor. Dat wordt in de verre toekomst pas echt een bere-klus! Daar heb ik ook nog wel leuke ideetjes voor :P. Nu wordt alleen de eerste bergflank opgetuigd waar de flats op komen te staan. Ook leuk, maar iets kleinschaliger :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
De laatste bewegende beelden in dit topic dateren van 1 september, want door de bouw van het stationsgebied ligt de dienstregeling volledig stil 8o. Ik sta dus al een tijdje droog en dan gaat het kriebelen ... Gelukkig hebben we dan altijd de filmpjes nog. Dus voor jullie (maar vooral voor mezelf :D) wat beelden uit de nog niet zo oude doos.



Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
-WICO,
De "ouwetjes" doen het nog prima. Het 'stof' is eraf! Er gaat zonneschijn komen in Donnerwetter. Ook daar wordt de laatste maand van dit jaar goed ingeluid. Maar we hebben nog een maand te gaan. Er komen nog heel wat verrassingen in de hoek van de flats naast de berg te zien. Het gaat spannend worden! Ja, dat wisten we al! De 'Meester' is wakker geworden en gaat verder! Het werk moet tenslotte niet dit jaar nog af te zijn. Neen, daar zetten we er nog flink wat aanvast! Waar 'lijm' al niet goed voor kan zijn!
Het was een feestelijk gezicht bij de start van de nieuwe maand!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Via het forum kwam ik er achter dat bij Miniatur Wunderland verschillende modelautootjes flink in de aanbieding zijn. Dus rap gekeken en zelf ook wat mooie modelletjes van Herpa, Wiking en Schuco aangeschaft voor weinig. Beetje beperkt qua merkkeuze, maar dat mag de pret niet drukken :P.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Had je ze daar beter niet even op kunnen halen Wico  :D ik weet niet of je daar al eens geweest bent maar je kijkt je ogen uit.

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
-WICO,
Is dat een aanschaf voor de nog ontbrekende garage in Donnerwetter Alm? Daarom staan die in de ondergrondse parkeergarage van de nog te plaatsen flats. Staan 'ze' in elk geval veilig en vooral droog!Het zijn zeker wel hele schone modelletjes; ook eens een 'koopje'!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Fraaie bolides zijn er bij je binnen gekomen Wico. :thumbup:
Die gaan vast een mooi plekje krijgen op de prachtige baan in wording.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Mooie aanwinsten, en inderdaad voor leuke prijzen zie ik  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
@ Peter,

Ik ben er nog nooit geweest, maar Miniatur Wunderland staat voor volgend jaar op de planning :).

@ Gerard,

Zulke fraaie bolides verstoppen we natuurlijk niet ondergronds. Die mogen strak in het volle daglicht staan te pronken :P.

@ Michel,

Die Zwitsers kennen een hoge levensstandaard, daar horen dus ook serieuze auto's bij :D.

@ Barry,

Voor die prijs kon ik ze in elk geval niet laten liggen. Het zijn ook (grotendeels) actuele modellen, dus geen afdankertjes of zo.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Hallo Wico,

Mooie aanwinsten en nog even je filmpje terug gekeken.
En ik ben abonnee nummer 500  :)

M.vr.gr. Erwin
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Erwin,

Mooie (maar bescheiden) mijlpaal :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... 3-rail kalender 2022
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... 3-rail kalender 2022
Hoewel ik mijzelf met hart en ziel inzet voor de uitgave van de WOSA kalender, zal een plaatsje op die kalender voor mij altijd een droom blijven. Ik heb hier nog nooit een inspecteur gezien, en eigenlijk begrijp ik dat wel. Er vallen in Donnerwetter Alm nou eenmaal bar weinig WOSA punten te scoren. Gelukkig biedt de 3-rail kalender een mooi alternatief, dus heb ik ook dit jaar weer een foto opgestuurd.

En of het nu ligt aan een schitterende opname of een gebrek aan een beter alternatief dat weet ik niet, maar feit is dat de maand juni wordt opgeleukt met een foto van mij (niet van mezelf dus, maar gemaakt door mij :o)).

Alle reden dus om (ook) deze kalender aan te schaffen, doe je het niet voor mij (wel jammer 8o) doe het dan voor de Stichting 3rail die elke financiële bijdrage goed kan gebruiken :thumbup:.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... 3-rail kalender 2022
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... 3-rail kalender 2022
Vorig jaar viel je ook al terecht en verdiend in de 3railkalenderprijzen, Wico  :P
En als je op jouw manier doorknutselt, sta je er volgend jaar weer in. ( Mits je de steekpenningen niet vergeet  O:-D )

Wat de Wunderbare PKW's betreft; waar blijven -naast de luxe bolides- de stinknormale Opeltjes van het Zwitsere Voetvolk ?
Der moet straks ook wat bij de plattenbauflats geparkeerd staan  :D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... 3-rail kalender 2022
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... 3-rail kalender 2022
Tony,

Ik blijf gewoon mijn best doen en dan zien we volgend jaar wel weer :).

Wat betreft de standaard bolides ben ik afhankelijk van wat er op de markt is/komt voor periode VI. En daar zitten weinig doorsnee modelletjes tussen. Het is vooral VW, Audi, BMW en Mercedes wat de klok slaat (in elk geval bij de mij bekende producenten). Trouwens VW's zijn toch letterlijk auto's voor het volk (zelfs de good old kever zit er bij, al heet hij nu dan "VW Beetle Cabrio") :D. En ach en ik hou wel van mooie auto's dus ik stoor me er niet zo aan :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... 3-rail kalender 2022
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... 3-rail kalender 2022
Norev en Brekina brengen ook leuke spullen uit. Die niet altijd van Duitse automerken zijn..
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Challenge
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Challenge
Barry,

Klopt helemaal, probleem is alleen dat ze zich vooral richten op historische modellen terwijl ik op zoek ben naar actuele modellen die passen in het tijdsbeeld van Donnerwetter Alm.

Misschien moeten we er maar een challenge van maken (volgens mijn kleindochters is dat erg in tegenwoordig ;)). Dus wie vindt het eerste 1/87 model van één van onderstaande auto's in de actuele uitvoering:

- Opel Corsa/Astra/Mokka
- Ford Fiesta/Puma/Focus
- Toyota Aygo/Yaris/Corolla

Antwoorden mogen in dit topic. Voor de winnaar oneindige dank en eeuwige roem :D

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Challenge
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Challenge
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Challenge
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Challenge
Hoi Tony,

Tis een Opel, dus tot zover prima. Maar helaas geen bonuspunten want dit is zeker niet de laatste versie van de Zafira. En dat model is inmiddels helemaal uit productie dus die telt niet mee :O.

Ik weet het ik ben kritisch (en geen Opel fan :o)).

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Challenge
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Challenge
Het Zwitserse voetvolk rijdt wél 2e hands hoor, Wico  :D
Dat je geen Opel fan was, vermoedde ik al  :-)
Ik was het ook nooit, maar als secondhandman die ouwe lorren als laatste op rijdt, rolde ik na 2 Passats vanzelf in Vectra 1, Vectra 2, Zafira en nu Meriva.
Die laatste stuurt trouwens als een scheermes.

Ik koop al jaren bij dezelfde garage en als er iets anders moet komen, kies ik uit wat er dan voorhanden is.
Frau Tony moet hem groot genoeg vinden en als ik er fatsoenlijk in kan zitten is de deal altijd snel rond  :P

Je hebt groot gelijk dat je die wagens kiest, die je het meest aanspreken. Doe ik ook  O:-D
Ik stang je maar wat, maar dat wist je vast al.
Herpa heeft overigens wel veel keuze aan moderne bolides.

Grtz Tony

( die nog één maand actueel van zijn eerste WOSA-kalender mag genieten  :thumbup: )
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Challenge
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Challenge
Tony,

Wees niet bevreesd, er is voldoende tweedehands materiaal aanwezig in Donnerwetter Alm voor het voetvolk (inclusief Opel Kadett en Opel Vectra). Het komt alleen niet op de foto's want staat meestal ondergronds in de parkeergarage :D. Oudere Opels hebben wel wat, zeker de sportievere modellen zoals de Opel GT, Opel Mantra, Opel Kadett C Coupé. Van de huidige modellen ben ik wat minder gecharmeerd, maar dat is puur persoonlijk. En ik hou van mooie auto's, die meestal voor mij financieel niet haalbaar zijn. Door ze op de baan te zetten, kan ik er dan toch van genieten. Het is een beetje hobby in de hobby zullen we maar zeggen :P.

Wat betreft het stangen en plagen: vooral doorgaan ... :thumbup:. Zo houden we het leven en de hobby een beetje luchtig!

En gelukkig ligt de WOSA kalender 2022 al op je te wachten. Niet zo mooi natuurlijk als de eerste uitgave, maar hij komt in de buurt :).

Groeten,
Wico     
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Challenge
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Challenge
 @citaat

Waar blijven die twee-deurs-modellen dan? :-)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Challenge
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Challenge
Ik vind het zoeken en verzamelen van treinbaanauto's ook erg leuk, Wico  :P
Van de echte snoepjes geniet ik net zoveel als van de treintjes.
Ik koop ze zogenaamd voor Carl & de Twins  O:-D
Het zijn er onderhand zoveel, dat er tijdperkmatig niks meer van klopt  :D
De straten waren nagenoeg leeg in die tijd en wanneer we met pa en ma naar Düsseldorf of Mönchengladbach of Eindhoven reden om te winkelen, konden we in het centrum makkelijk de auto kwijt.

De auto's van ons tijdperk vind ik niet meer zo spannend, ze lijken zoveel op elkaar dat ik naar het merklogo moet kijken, om te weten wat het nou precies is.
Al was dat in vroeger tijden voor het gros van de wagens natuurlijk ook vaak zo.

Mijn WOSA kalender 2021 is overigens nog in mint condition; die wordt gekoesterd, maandelijks afgestoft, niet beschreven en hangt uit het directe zonlicht  B)

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Challenge
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Challenge
Tony,

Tis een treintjesforum dus ik doe het met één foto. De trots van mijn vader medio jaren 60 (een spliksplinternieuwe Opel Kadett B ) :P. Luxe uitgevoerd met rechterspiegel, autoradio en mistlampen :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Challenge
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Challenge
Toppie !
En mét snelle lampen  :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Challenge
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Challenge
Ha, auto's, leuk. Zelf heb ik ook zo een Kadett gehad, begin jaren zeventig. Zelfde uitrusting als op jouw foto, alleen was die wit.In totaa lheb ik ooit drie Opels gehad. De eerste was een Olympia Rekord, de eerste Rekord dus eigenlijk. Mijn tweede auto ooit, toen had ik er nog niet zo'n kijk op. Daarna veel bijgeleerd. De tweede Opel was dus die kadett en in 1990 Heb ik een splinternieuwe Omega Caravan gekocht. Daar heb ik een spijt van gehad. Drie Opels en drie keer niks.In de vroege 80ér jaren heb ik een tijdje een Ascona mogen rijden als vervanging van mijn eigen Toyota. Was ook een bak van niks. En mijn laatste werkgever in Nederland had een dikke Vectra waarmee ik een dienstreis mocht maken. Gaspedaal diep intrappen en dan rustig afwachten of er beweging in wil komen. Man, man wat een zooi die Opels. Nu heb ik laatst ergens gehoord dat Opel is overgenomen door PSA. Die kunnen verrekt goeie motoren bouwen dus misschien is er nog licht aan de horizon.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Challenge
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Challenge
Henk,

Auto's zijn zeker leuk :thumbup:. Ik zit regelmatig op diverse sites de mooiste voitures samen te stellen ;). Zoals mijn vrouw zegt: "Als jij een auto koopt, zit je de volgende dag alweer te denken aan de volgende." :favorite:.

Opels zijn aan jou duidelijk niet besteed :D. Ik ben al jaren een tevreden VW rijder. Maar heb in het verleden ook heel gelukkig in een lease Toyota Avensis rondgereden.

Verdere discussie over goede en/of slechte auto's maar op het autoforum :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Kleberklammergipfel
Maar weer terug naar de treintjes, of beter de scenery. Ik ben begonnen met de westflank van de Klebberklammergipfel. Hierop komen straks de flats te staan, maar vanwege de bereikbaarheid ben ik begonnen met het bovenste deel dat achter/boven de flats komt. Hiervoor heb ik de nodige reststukken XPS plaat samen gekit en vervolgens ben ik los gegaan met de draadsnijder, rasp en stanley mes. Zoals gewoonlijk heb ik wel een beeld in mijn hoofd, maar het eindresultaat wordt altijd anders :? Het is gelijk ook een proefstuk voor als ik in de toekomst het grote bergmassief ga maken.

De foto's zijn misschien nu nog wat verwarrend, maar dit deel wordt links van de spiraal geplaatst. Het zwarte deel komt straks tegen het schuine dak. De bedoeling is om een klein stukje bergweide over te laten gaan in dichte begroeiing naar achteren toe. Ook de bergwand zal grotendeels onder het groen verdwijnen. Over verdwijnen gesproken: als dit deel straks op zijn plek staat en de flats zijn ook geplaatst, dan zie je er niet veel meer van. Een beetje prutsen en knoeien kan hier dus niet veel kwaad ;). De basis is nu klaar en wordt vervolgd ...

Groeten,
Wico       
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Kleberklammergipfel
-WICO,
Veel suk6 met het afmaken van jouw "Kkg"! Denk vooral aan de struktuur van hoe het er allemaal uit gaat zien en hoe het moet worden vanuit jouw gedachten. Is een heerlijk karwei om de juiste weg te gaan vinden al die rommel van materialen, diue ervoor nodig zijn. Dit wordt het leukste wat er is. Wordt zeker een spektakelstukje in Donnerwetter! Doorgaan, Wico, en de dagen worden steeds langer dus de resultaten zullen zich meer en meer gaan aftekenen. Suk6! 8o 8) :O
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Kleberklammergipfel
Ik geef even een locje onderhoud want die was er aan toe kijk daarna even op het forum en Wico heeft er weer een prachtige update opgezet. :) :thumbup:
Dat ziet er al veel belovend uit en ik en ja ik denk menig ander forumlid kijken alweer uit naar de volgende update.

Succes met de verdere scenery handelingen. :thumbup:

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Kleberklammergipfel
@ Gerard,

Volgens mij gaan er vierentwintig uur in een dag en dat is al jaren zo >:-D. Maar ik ploeter lekker door en het resultaat is voor ons allemaal nog een verrassing :D.

Over verrassing gesproken, er komt een kerstcadeau deze kant op via de post. Het is wel een SBB model maar niet in het bekende blauw met rood 8o.

@ Michel,

Er wordt aan gewerkt, dus de volgende update zal niet lang op zich laten wachten :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Kleberklammergipfel
Ik denk dat het straks als het op zijn plaatst staat heel anders zal overkomen en het duidelijker zal zijn hoe het moet gaan worden.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Kleberklammergipfel
Dat lijkt wel een stukje Taunusgebergte, Wico  :P
Ik heb al/wel een idee, hoe dat eruit gaat zien straks en wacht intussen onrustig af  O:-D

Grtz Tony