Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... orange is the new green
Het blijft Zwitserland.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... orange is the new green
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... orange is the new green
@ Dirk-Jan,

Haha de bezem van die werkweigeraar is zelfs al doorgezakt van het veelvuldig leunen  8o. En ik kijk "Samson en Gert" met de kleinkinderen, dan pak je af een toe een woordje Vlaams mee :D.

@ Gerard,

Die twee staan niet uit te rusten, maar overleggen wanneer hun pauze begint. Ook daar zijn de Zwitsers erg punctueel in (koekoek) :P.

@ Michel,

Kijk dat is twee updates voor de prijs van één! Ik kreeg toevallig wat extra hobby geld, dus kon ik dat veegwagentje + straatvegers bestellen. En ik had er precies nog een mooi plekje voor ;).

@ Piet,

Bedankt voor de complimenten. De Heki putdeksels/roosters (6525) heb ik gelijk op mijn wensenlijstje gezet :thumbup:.

@ Tony,

Dit is de nieuwste uitvoering van de Kärcher MC130; dit model is uitgerust met zelfreinigende borstels. Slimme jongens die Zwitsers :P

@ Erik,

Precies, jij snapt het!

Groeten,
Wico

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Vandaag maar eens begonnen aan het parkeerterrein voor naast het station. Ik maak ook dit keer gebruik van een aparte plaat 6mm multiplex, die ik straks in één keer kan plaatsen. Niet moeilijk, wel leuk om te maken :D. En omdat lege parkeervakken ook niet echt boeiend zijn, maar even wat auto's geparkeerd voor de foto. De volgende stappen: trottoirs en groen aanbrengen, slagbomen en betaalautomaten plaatsen, verlichting installeren en nog wat meer van die zaken :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
-WICO,
Goed idee! Van jou verwachten we niets anders. Ja, er zal - gezien het aantal parkeerplaatsen - veel volk op de been zijn met de trein. Vertrekken 's morgens en komen dan 's avonds weer terug! Er zal inderdaad 'spitsuur' zijn op bepaalde uren. Maar met zo'n kolossaal station is er geen sprake van wat ik zojuist schilderde, maar is het eigenlijk de gehele dag door veel publiek en veel auto's. Levendig noemen we dat!
Dat beloofd heel wat! We gaan het allemaal met jou meemaken.
Dank in elk geval voor de geplaatste foto's en indrukken van de opzet! Suk6 en veel plezier!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Welvaart is van goed niveau zo te zien aan de mooie bolide's op het parkeerterrein ;-)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
 B) Ja, ja, mooi allemaal, maar waarom moeten die hardwerkende plastic Zwitsers nou weer betalen om hun karretje te stallen? 8o
Zo groot is dat Donnerwetter Alm niet, tis meer een dorp dan een stad. :D
:roll: Ik overweeg om al je berichten te ondertekenen met Dagobert Duck i.p.v. Wico :mrgreen:

Citaat van: Dagobert Duck op maandag 20 september 2021, 17:12:30
en betaalautomaten plaatsen

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
@ Gerard,

Het is wel de bedoeling om er straks weer een levendig geheel van te maken. In Donnerwetter is namelijk altijd wat te doen: soms springt een sein op rood en dan weer op groen (vrij naar Herman Finkers :)).

@ Barry,

De gemiddelde levensstandaard van de Zwitser ligt hoog en BPM kennen ze daar niet :D. En reizen met de trein is voordelig, dus daarmee spaar je weer geld uit om een luxe auto te kopen :?.

@ Dirk-Jan,

Niet alleen de Zeeuwen bin zunig, die Zwitsers kunnen er ook wat van 8o. En even een misverstand uit de wereld helpen: de "Donnerwetter Alm" is een bergweide gelegen op de Kleberklemmergipfel (met dank aan Tony). De stad (ja inderdaad stad, al zie je er maar een heel klein deel van) heet Donnerwetter :important:.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Citaat van: Wico op maandag 20 september 2021, 20:23:04
de "Donnerwetter Alm" is een bergweide gelegen op de Kleberklemmergipfel (met dank aan Tony)
:roll: Mmmhhh.... ja, dat wist ik eigenlijk wel nou je het zo zegt typt. :)

:o) Maar ik blijf die parkeerautomaten afkeuren, jij uitbuiter. >:-D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Hey Wico, mooie verzameling voitures heb je daar bij mekaar geraapt. En heel weinig foute auto's, dat doet mij erg veel deugd. Goed bezig, alhoewel ik geheel achter de mening van Dirk-Jan sta.  :?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Vergeet de parkeerwachters niet, Wico  :warning:
Dus (oftewel ) ; zorg voor voldoende hoog struikgewas/bosschages waarachter ze zich schuil kunnen houden, om vervolgens op het juiste moment tevoorschijn kunnen floepen om een passende bon achter de ruitenwisser te kunnen schuiven  O:-D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
 @citaat
:o) Ik wist niet dat Limbabwianen ook al van die uitbuiters zijn, dacht dat alleen Zeeuwen centjes afpakkers van eerbare plastic Donnerwetters zijn. :P

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
@ Dirk-Jan I,

Het parkeergeld van de P&R wordt gestort in de Donnerwetter Gemeinde Kasse (DGK). Dit geld komt dan weer ten goede aan de gemeenschap. Denk bijvoorbeeld aan de stratenvegers bij de bushaltes die recentelijk zijn opgetrommeld. Die werken met het modernste materieel en de beste bezems, mogelijk gemaakt door een extra donatie uit de DGK regeling. Dus niks geen uitbuiting, maar een bescheiden bijdrage in het algemeen belang :D.

@ Henk,

Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd wat jij verstaat onder foute auto's :?. Maar ik ben blij dat mijn keuze jou deugd doet :thumbup:.

@ Tony,

Parkeerwachters zijn niet nodig hoor, want de P&R is voorzien van solide slagbomen. Dus zonder te betalen kom je het terrein niet af 8o.

@ Dirk-Jan II,

Wil je nou eens ophouden. Limbabwianen en Zeeuwen zijn zulke aardige mensen, ze lopen er alleen niet altijd mee te koop :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
 @citaat @citaat Gewoon een beetje extra actie op de baan, Dirk-Jan !
En tevens een fijne aanvulling op Wico's pensioen  :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Met veel interesse volg ik je prachtige parkeerterrein Wico want ook in Michelstadt gaat er parkeergeld betaald worden in de toekomst. ;)
Het begin ziet er trouwens al veel belovend uit :thumbup:

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
@citaat

Laat Dirk-Jan het maar niet horen dat Michelstadt ook parkeergeld gaat heffen. Voordat je het weet wordt ook jij uitgemaakt voor Dagobert Duck O:-D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
En wat is er eigenlijk mis met Dagobert Duck, afgezien van z'n neefjes ...
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
@citaat

Oom Dagobert staat met name bekend om zijn gierigheid. Hij leeft zelf erg sober en probeert op elke mogelijke manier geld te besparen. Als het op geld verdienen aankomt, laat hij zich echter door niets of niemand tegenhouden. Hij zoekt voortdurend nieuwe doelen om na te streven en zo meer geld te verdienen. Als zakenman gaat hij vaak agressief en doortastend te werk ... In oudere verhalen was hij erg cynisch over dingen als morele waarden en ging tot het uiterste voor geld.

Bron: Wikipedia

Kortom, een oude gierige eend met een over mijn lijk mentaliteit. Is daar iets mis mee? Oordeel zelf :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
 @citaat Dagobert heeft me altijd flink laten lachen en plezier gebracht en daar is zeker niks mis mee  :P
Wel heeft hij ons een inkijkje gegeven in de financiële wereld. Zoals het Zwitserse bankgeheim  :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Citaat van: Tony op woensdag 22 september 2021, 00:07:55
Zoals het Zwitserse bankgeheim  :D
Het echte Zwitserleven gevoel ....  :-)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Citaat van: Wico op dinsdag 21 september 2021, 08:43:04
@citaat
Laat Dirk-Jan het maar niet horen dat Michelstadt ook parkeergeld gaat heffen. Voordat je het weet wordt ook jij uitgemaakt voor Dagobert Duck O:-D.
Groeten,
Wico

Er is zoveel moois uitgeven voor de Zwitserland modelspoorliefhebber dat ik gewoon geld te kort kom om een deel van dat moois te kopen Wico. :)
Vandaar het parkeergeld wat in de toekomst betaald gaat worden in Michelstadt als voorschot op het geld heeft de gemeente kas van Michelstadt al 2 locs besteld die hopelijk snel in Michelstadt zullen arriveren en dat de preisertjes kunnen zien wat er met het parkeergeld gaat gebeuren als de parkeerautomaten er staan. :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Zo, al even niet gereageerd, maar wat een prachtige vorderingen toch weer Wico!

Terugkomend op Dagobert, de verhalen zijn nog steeds prachtig en ik geniet nog elke week van het prachtige weekblad. Ondertussen begint mijn zoon er zelfs heel erg van te genieten, al doet die nog op dit moment plaatjes kijken want lezen kan die (nog) niet.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
@ Tony/Dick,

Die Dagobert Duck die maakt was los :D. Gelukkig wordt hij in de moderne verhalen een stuk sympathieker neergezet :thumbup:. Leesplezier voor jong en oud!

@ Michel,

Het zijn dure tijden tegenwoordig en ook in Michelstadt kost dat wat. Maar ik lees twee nieuwe locs in aankomst, dus de financiën zullen er zeker op orde zijn :P. Benieuwd wat er nu weer komt binnenrollen!

Gelijk maar even een paar foto's plaatsen van de vorderingen. Het begint al ergens op te lijken, maar nog lang niet af. De trottoirs staan inmiddels in de grondverf, er moet nog wildgras rond de boom greengekiepert worden, verlichting moet en nog komen en betaalautomaten, putdeksels, piepels etc. Kortom ik kan nog even doorklussen :).

Groeten,
Wico 

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Wel ff één slagboom + betaalautomaat omdraaien Wico, anders kunnen ze er niet meer af ;).
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Wico,

De tweede foto geeft een mooi sfeerbeeld met de prachtige boom in het midden van de parkeerplaats. :thumbup:

Misschien zit de uitgang recht is de hoek Hans en gaat de slagboom open doormiddel van camera's scan op het kenteken.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
@ Hans,

Links dubbele inrit met ticket uitgifte, rechts dubbele uitrit met kentekenherkenning. De betaalautomaten moeten nog geplaats worden, voorlopig is het vrij parkeren :P.

@ Michel,

Jij begrijpt het helemaal :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Misschien nog stootbanden (varkensruggen) toevoegen in de parkeervakken om te voorkomen dat auto's te ver doorrijden?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
 :roll: Best mooi die parking van je, maar het neemt ook aardig wat plek in zo te zien. 8)
Je mot die Preiserzwitsers maar gaan stimuleren om te fietsen, kan de parking kleiner, en dan weer een flat erbij plaatsen, kan je weer huur vangen. >:-D
:o) En als ik er geparkeerd stond ging ik zo dwars door die haag heen i.p.v. de parkeerautomaat, doei. :-)
En dan wel met een James Bond kentekenplaat, zo ééntje die draaien kan, want ja, der hange natuurlijk ook al weer camera's. 8o

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
@ Johan,

Bedankt voor de suggestie. Eens kijken wat ik daar mee kan doen :thumbup:.

@ Dirk-Jan,

Op de totale vierkante meters op zolder valt het met die parkeerplaats wel mee O:-D. Ook in Donnerwetter is de woningnood hoog, dus wie weet komt die flat er sowieso wel :). En die Zwitsers zijn wel goed maar niet gek; de heg camoufleert massief stalen paaltjes die om het terrein geplaatst zijn. Dus mocht een domme Holländer à la 007 (Meine Name is Bund ... James Bund) versuchen die Hecke zu molestieren, kommt er von einer kalten Messe nach Hause >:-D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
De uitrit zat verscholen achter die grote boom, dus die kon ik niet zien. En de eerste foto had ik snel door gescrolld want daar stonden geen auto's op.
@citaat Slechte smoes waarom ik t niet gezien had  :roll:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
@citaat

Heule slechte smoes, maar van jou kan ik hem wel hebben :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Wico, je kan nu al de sfeer van de modelbaan opsnuiven met het stationsplein en de parking. Je bent op goede weg om een modern Zwitserland te creëren. Dat zullen de Preisertjes appreciëren die in Donnerwetter komen wonen.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Grote passen, snel thuis, Wico !
Op deze manier krijg je lekker snel je baan wat aangekleed en een beeld van hoe het gaat worden  :thumbup:
Als straks die flats weer wat hoger staan, krijg je waarschijnlijk een fraai en wijds uitkijkje met veel diepte-effect vanuit je stuurstand.
Vooral, wanneer er even geen treinen voor het station geparkeerd staan  :P

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
@ Luc,

Ik zie tot nu toe alleen maar tevreden gezichten bij de architect, de uitvoerder en de toekomstige inwoners  :D.

@ Tony,

Dit werkt wel lekker zo, en het achterste deel komt zo al een beetje tot leven :P. Zowel vanuit de cabine als vanuit de flats heb je straks een prachtig uitzicht B).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
-WICO,

Ja, die Zwitsers zijn een proper volkje en houden het ook zo! Zij halen alles uit de kast om Ch te maken,  zoals zij het in hun idee kunnen behouden! Mooi voorbeeldje is hier te vinden:




Ben heel erg nieuwsgierig, of jij in jouw "Donnerwetter-Alm" ook zoiets in stand houdt
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Haha, je zou bijna denken dat dit filmpje op 1 april gepubliceerd is. Maar blijkbaar hebben die Zwitsers toch humor :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Ik ben het wel 'n beetje met Tony eens, grote passen snel thuis.
Het is bedoelt als opbouwend dus kijk wat je er mee wil doen, het is jouw baan maar een duwtje in de rug kan nooit geen kwaad.

De scenery is toch bij uitstek iets waar we meer details in kunnen/willen aanbrengen, Preisertje naast de auto zetten die net de parkeerplaats komt binnen rijden geeft al het idee dat er iets mis is met de ticket-automaat.
Een Ch baan vraagt juist om de scenery te verfijnen.

Een voorbeeld van een parkeerplaats in Luzern  ;)

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Tom,

Volgens mij doelt Tony meer op het feit dat ik in één keer een aardige ruimte vul, maar dat maakt verder niet uit. Ik ben ook nog helemaal niet klaar, maar neem de lezers graag mee in de stappen die ik maak. Dus wat jullie zien is een P&R in wording. Zaken die in elk geval nog op de rol staan:

- wegdek verouderen
- trottoirs aanbrengen
- afvoerputten plaatsen
- verlichting installeren
- betaalautomaten plaatsen
- fietsenstalling plaatsen
- bankjes aanbrengen
- reizigers toevoegen
- ...

En misschien verzin ik er nog wel wat bij :). Dus ik lees geen kritiek want we zijn het met elkaar eens, er moet nog een hoop gebeuren :D. En het hoeft ook niet in één keer helemaal af, het is ook leuk om later nog extra details toe te voegen (ik zoek bijvoorbeeld nog een SBB Police auto van Herpa, die een controle rondje maakt over de P&R).

Vandaag in elk geval het wildgras onder de boom aangebracht. Wat blijft dat dat toch een leuk ding die RTS Greenkeeper. Op het web zie je natuurlijk allerlei prachtige voorbeelden, maar ook als amateur kun je al snel iets leuks maken (al zeg ik het zelf :o)). Voor degenen die het ook willen proberen de vier stappen, alles gelijmd met houtlijm verdund met een weinig latex voorstrijk:

1. Bruine acrylverf (goedkope van de Action) - ondergrond
2. Woodland Scenics Blended Turf earth blend (T1350) - bodembedekker
3. Woodland Scenics Static Grass Flock medium green (FC635) - kort gras
4. Noch Wildgrass maisgroen (07104) - hoog gras

Mooie foto trouwens van de parkeerplaats. Zelf zoek ik ook altijd voorbeelden uit de 1:1 wereld om mijn inspiratie uit te halen. De uitwerking blijft wel altijd een fantasie modelwereld (al heb ik ook een witte VW Transporter ;)).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Ziet er steeds beter en echter uit, Wico  :thumbup:
En je had me goed begrepen  ;)
Voordeel van deze werkwijze is, dat het al snel goed oogt en je ook goed kunt zien wat voor uitstraling/effect het heeft en je het - indien nodig - ook snel kunt aanpassen /veranderen.
Dit is de meest scheppende en inspirerende fase van de hele baanbouw; iets uitproberen, kijken, beetje schuiven, wat anders proberen , kijken enz............en vooral de volgende dag - na een nachtje erover slapen - nog eens heel lang en kritisch vanuit alle relevante hoeken kijken.

De details bepalen daarna de rest van de sfeer en uitstraling en dat is vooral heel persoonlijk; een desolaat bijna leeg parkeerterrein kan ook zijn charmes hebben.
En de voorstellen van Tom hebben die ook  ;)

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Wico, Heb je laatste foto's uitgebreid bekeken en onderzocht. Dat het een mooi tafereel gaat worden, linksom of rechtsom, twijfel ik helemaal niet aan maar een witte VW transporter kan ik niet ontdekken, helaas.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
@ Ben,

Doe ik (al lerend en met waardevolle input vanuit dit forum) :thumbup:.

@ Tony,

Ik geloof dat ik in mijn eerste post over het P&R terrein al schreef "niet moeilijk, maar wel leuk"", en dat is het nog steeds. En precies dat creatieve proces van hoe e.e.a. in te vullen (al dan niet met feedback van anderen) vind ik één van de leukere aspecten van deze hobby. Vaak zit dat in de details, zoals het opstellen van de auto's: afwisseling in neus naar voren of naar achteren geparkeerd, hoeveel auto's naast elkaar parkeren, afwisseling gevulde/lege vakken, hoe leeg/vol komt de totale parkeerplaats, wie heeft er parkeerschade (mini-scene :idea:), kleur- en vlakverdeling etc. Net zolang tot het naar mijn zin is en mijn gedachtenspinsels dan in de praktijk ook een tevreden resultaat opleveren :P.

@ Henk,

Die stond ergens eerder al eens op de foto, maar voor jou in de herhaling ;).

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Langzaam maar zeker komt de parkeerplaats tot leven:

- wegdek verouderen          -> check
- trottoirs aanbrengen         -> check
- betaalautomaten plaatsen -> check
- fietsenstalling plaatsen     -> check
- bankjes aanbrengen         -> check
- reizigers toevoegen          -> check

Nu alleen nog verlichting aanbrengen (en het geheel op zijn definitieve plek zetten naast het station) en dan is ook dit stuk scenery in Donnerwetter Alm gereed :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
 B) Ja, ja, allemaal mooi en leuk maar haal die koeien daar effe weg. 8o
Die horen te grazen op de ruime alpenweiden, niet op een klein stukkie gras midden in de stad. :?

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
-WICO,
Niets is verrassender om meteen maar met jouw laatste 'werk' binnen te komen vallen. Het is in  1 woord: "Geweldig" gedaan. Op zich niets mis mee. Zelfs hele leuke ideetjes die niet alledaags zijn, hebt jij in scene gezet. Dat zijn juist de dingen, waarmee je kunt scoren. Dat is jou gelukt! Jij bent zelfs zover gegaan, dat niet alleen Autochtoon, maar ook Allochtoon op de parkeerplaats te vinden zijn.
Het is kenmerkend voor bijna elke Zwitserse Gemeente!
"Hoedje af"!

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Wico,

Mooi realistisch parkeerterrein is er verrezen in Donnerwetter Alm. :thumbup:
Het zijn de details die het hem doen en daarvan zitten er veel op en rond dit parkeerterrein.
Ook de koeien zijn leuk bedacht maar dan wel even een hekwerk maken aan de zijkant want nu kunnen de koeien zo de kleine wei uitlopen. ;)
Ben benieuwd hoe en wat en waar de verlichting gaat komen kijk nu al uit naar de update hiervan.

Bedankt voor de inspiratie.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
@ Dirk-Jan,

Nu zit je er toch even naast :o). Deze koeien zijn vervaardigd door de Zwitserse kunstenaar Herman Blechenbracher (1934 - 2011). Hij is vooral bekend geworden door zijn uit glasfiber vervaardigde levensgrote dierfiguren. Door ze vervolgens buiten de bekende context te plaatsen, levert dit een vervreemdend effect op met een licht humoristische inslag.

(Als je wilt weten waar de werkelijkheid de fantasie inhaalt, check dan even deze site: decomitpfiff.de :D).

@ Gerard,

Ik ben er zelf ook dik tevreden mee :P. En ook de firma Preiser heeft de multiculturele samenleving ontdekt!

@ Michel,

Bedankt voor de complimenten. Het verhaal van de koeien heb ik hiervoor al verklapt, er hoeft dus gelukkig geen hek omheen.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
 @citaat

:) Ppfff... zat ik er inderdaad effe naast. :D
Ik wilde al een bericht gaan sturen aan de BVWEZVAPDODM  (Bond Voor Welzijn En Zorg Voor Alle Preiser Dieren Op Den Modelbaan) :o)

Dirk-Jan

N.B.
:o) voortaan wel effe melden als je weer kunst gaat plaatsen, ik ben geen kunstkenner. :mrgreen:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Ziet er leuk uit, misschien nog wat banden- en remsporen  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Mooi, leuk, verrassend  :thumbup:
Eén koe voor een slagboom kan natuurlijk ook nog  :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Mooi werk weer Wico. Je hebt het parkeertafereel mooi uitgevoerd. Die koeien vind ik best leuk, het moet niet altijd zuivere ernst zijn, een beetje humor kan en, voor mij moet zelfs.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... P&R in de maak
Citaat van: Wico op maandag 27 september 2021, 13:28:17
@ Dirk-Jan,

Nu zit je er toch even naast :o). Deze koeien zijn vervaardigd door de Zwitserse kunstenaar Herman Blechenbracher (1934 - 2011). Hij is vooral bekend geworden door zijn uit glasfiber vervaardigde levensgrote dierfiguren. Door ze vervolgens buiten de bekende context te plaatsen, levert dit een vervreemdend effect op met een licht humoristische inslag.

(Als je wilt weten waar de werkelijkheid de fantasie inhaalt, check dan even deze site: decomitpfiff.de :D).


Blij dat ik om 12:25 m'n mond heb gehouden over die koeien  :oops:

Vrgr,
Wilko