Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 12 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
@ Gerard,

Plaatsen zal vandaag wel gaan lukken, alleen de verlichting moet dan even wachten tot alles echt definitief staat en de gaatjes op de juiste plek kunnen worden doorgeboord.

@ Dirk-Jan,

Dat dikke asfalt op sommige plekken heb je goed gezien. De herinrichting van het stationsplein, inclusief bushaltes, is in het verleden via een openbare aanbesteding gegund aan een Italiaanse onderneming. Die heeft het helaas niet zo nauw genomen met het egaliseren van het asfalt. Iets waar de busreizigers achterin nog iedere dag aan worden herinnerd als ze met een flinke "bonk" met name de rechter busbaan op rijden. De Italianen zijn al snel daarna failliet gegaan, dus reclameren had helaas geen zin 8o.

Die drukte in de avond viel mij ook al op. De foto is gemaakt op zaterdagavond, dus heel was natives en toeristen gaan dan stappen. Navraag leert verder dat er in de omgeving van Donnerwetter inderdaad een aantal ondernemingen zitten die 24/7 shifts draaien (productie van koekoekslokken). Het zijn dus deels ook harde werkers, die des avonds hun centjes verdienen. Maar gelukkig zijn de Zwitserse ondernemers goed van betalen; je hoort dus ook weinig klachten :thumbup:. Heel anders dan in Nederland, waar al gauw afgunstig wordt gekeken naar mensen die het iets beter dan gemiddeld hebben >:-D.

Forza Verstappen :P.

@ Michel,

Ik was even bang dat dit een nachtelijke graffiti spuiter was, maar ook deze meneer doet gewoon zijn werk met afwijkende werktijden (dat moet je herkennen ;)). In de avonduren geeft het plakken van nieuwe posters de minste overlast, vandaar :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Ik wacht geduldig op de plaatsing bij het station, om de Total-Erlebnis te kunnen ervaren  O:-D
Tijd zat, want al met pensioen  O:-D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Tony,

Je wordt wederom op je wenken bediend, want hier volgen de eerste plaatjes voor de TEE (Total Erlebnis Euforia) :P. Het is effe iets totaal anders dan wat jij recent in elkaar hebt gestoken, maar ik hoop dat je hier ook de charme van ziet :D. Met de tip van Tony/Tom ga ik nog wel de voorste populier vervangen door een hoger exemplaar. Voor de betere dieptewerking op 10 echte centimeters :thumbup:.

Straatlantaarns ontbreken, want nog geen tijd gehad om de gaatjes te boren :?. Volgend projectje wordt het afwerken van de grondplaat en flat links van het busstation.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
En gezien van de andere kant, met een bonus foto van de rechterzijde van het station voor Tom (het is een beuk, geen eik) :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Beste Wico,

Welk merk is het station op uw baan?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Hoi Frenk,

Ik moest eerst even slikken toen ik je avatar links zag (grapje van een MV fan :D). Het station is van Faller: 190297 Station Friedrichstadt.

Groeten en fijne race!
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Bedankt Wico,

U ook een fijne race!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
  @citaat @citaat @citaat Je gooit er wel gelijk de beuk in  :)
Het zijn en blijven mooie bomen.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
-WICO,
Ik durf het bijna niet te zeggen. maar wat - ik zal de eerste zijn, die erover gaat beginnen - wat ga jij doen met de schuine wand op jouw treinkamer? Blijft het zo? Ga jij die nog beplakken met 'achtergrond materiaal'?
Oh, wat heb ik nu weer aangehaald!
Ik weet het. Dat had ik niet moeten doen.
Nou, laat het maar zoals het is! Ieder zal denken, dat het bij jou op de kamer altijd heel mooi weer is met hele blauwe luchten! O.K. Probleem opgelost!

Als jij alles hebt gedaan en de modelbaan van alles is voorzien, dan let je daar niet meer op! Toch?
Bij een complete 'scenery' ziet je dat immers niet meer. Dan hebben we veel meer oog voor de rijdende treinen door berg en dal en vooral langs het in het oog-springende station DONNERWETTER met al zijn opstelsporen en rangeerterrein. Even wennen zal het wel zijn. Maar daar hebben we tenslotte nog een tweetal jaren voor, nietwaar?

Dank voor de uitleg en de foto's! Het is en blijft genieten om ernaar te mogen kijken!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
@ Tom,

Nogmaals dank voor de kritische noot en suggestie. Ik ga er mijn voordeel mee doen :thumbup:.

@ Gerard,

Die vraag is makkelijk te beantwoorden: helemaal niets :O. Zoals je zelf al zegt ligt de focus op de scenery en het rijdend materieel, en de achtergrond is niet meer dan ... slechts de achtergrond.

Groeten,
Wico

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Wico,

Het busstation staat erg leuk naast het grote station en geeft meteen een sfeervolle aanblik.
Maar misschien is het een idee om de halte's om te draaien zodat je de voorkant van de bussen ziet ipv de achterkant want voor kan je ook meteen de plaatsaanduiding zien waar de bus heen gaat.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
 @citaat Briljant idee Mies. De bussen komen dan beter tot hun recht want nu lijkt het er op dat ze vertrekken.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
@citaat @citaat

Op zich helemaal geen slecht idee, alleen is de hele opstelling (inclusief de vastgeplakte wachtende passagiers) er nu op gericht dat de bussen met de neus naar de denkbeeldige weg voor het station staan. Dus de bussen staan inderdaad in de richting waarin ze vertrekken. Op die manier kunnen ze ook veilig rechts invoegen op de doorgaande weg. 

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2020

Er is altijd een oplossing. Koffie staat klaar.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Zeer mooie aanblik zo! :thumbup: Nog even een vraagje, van welk merk zijn die Zwitserse wagens?
Groetjes Egidius
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Hoi Egidius,

De postauto's zijn van AWM (MB Citaro) en Rietze (MB Integro). Maar misschien bedoel je de wagons, die zijn van Märklin (EW IV) :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2020

Er is altijd een oplossing. Koffie staat klaar.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Super Wico bedankt :thumbup: :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
even stoeffen met een PRACHTIG busstation en subtiel een mooie sleep ervoor zetten. gedurfd gedurfd gedurfd ;-)
ik blijf je volgen!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Dat ziet er goed uit zo, Wico  :thumbup:

Dat geeft al een mooi stukje baan met scenery weer !
Naast het kleine gebouwtje bij de witte auto zou je nog een knoeperd (kastanje, rode beuk) kunnen poten. Net als aan de andere kant van het station.
Eigenlijk zonde, om daar straks voor de bushaltes een trein te laten stoppen  :D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
@ Jos,

De betekenis van stoeffen moest ik even opzoeken, maar ik zat wel in de goede richting :P. Dank voor de complimenten. En een volger erbij is natuurlijk altijd welkom :).

De mooie sleep verhult eigenlijk dat daar nog een perron ontbreekt 8o. Staat wat mooier op de foto :D.

@ Tony,

Het is het begin zullen we maar zeggen, en ik mag nog lekker vele meters scenery vol gaan maken. Aanstaande herfst/winter krijg ik daar extra tijd voor ;). De suggestie voor een extra boom hou ik in gedachten!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Dat is de Belg (tjah, vlaming) in mij. Volgens mij gebruiken jullie pochen/opscheppen of iets in die aard?
anyway, zeer zeer mooi :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
@citaat

Ik geniet vaak van de taal van mijn Belgische (Vlaamse) vrienden :thumbup:. Zelfs als jullie mopperen klinkt dat meestal nog vriendelijk :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
De nieuwe RTS Greenkeeper heeft zijn eerste klusje er op zitten. Ik ben rustig begonnen met een strak gazon om de flat. Ik ben tevreden met het resultaat, al ligt de halve zoldervloer vol met groene vezels :?. Voor de kinderen gelijk maar even een speelplaatsje gemaakt, met eerste klas uitzicht op de voorbijrijdende treinen :D. Voetballen op het gras is verboden, jullie snappen vast wel waarom 8o.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Wico, het begint zo maar te leven op jouw baan. Dat voetballen snap ik. Ooit lag een bal van mij op de sporen terwijl er een stoomloc over reed (wij woonden vlak naast de spoorlijn Gent-Eeklo). Ik als kind spannend kijken of de bal het overleefde en ja hoor als de trein weg was kon ik hem gaan halen. (foei spoorlopen :D)

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Mooimooimooi, Wico  :thumbup:

Je zou ook nog wat met de balkons kunnen doen; bloembakken, preisers en tuinmeubelen en.......

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
-WICO,
Het verdient een compliment! Jazeker! Vooral te bedenken, dat dit de eerste keer is, dat de Grassmaster is ingezet. Mooi afgewerkt en heel secuur alles in de 'tuin' geplaatst. Ja, jij hebt alles goed uitgedacht en weloverwogen geplaatst. Het doet mij alleen wat 'steriel' aan. Ik mis iets van 'leven' rondom de flat. Nu weet ik wel, dat de achterkant langs de spoorbaan ligt en je daarom die voorzijde niet opmerkt. Uitgaande dat de spoorzijde de zonnige kant is, zou je kunnen voorstellen, dat daar nog iets van planten kunnen gaan groeien. Maar, ach, het is jouw modelbaan en jij weet 'hoe' alles er in de toekomst nog gaat uitzien.
De meeste flats in Ch hebben toch iets op het balkon en dan bedoel ik dat men er toch iets laat bloeien en groeien. Veel meer dan in NL. Ik ben misschien wat te detailachtig, maar dat komt door mijn "band" met het CH-gebeuren!
Heel veel ramen hebben ook jaloezieën ervoor (kou/warmtewering). Afhankelijk hoe de 'binnenverlichting' er gaat komen, kunt je ook wat papierplakken met ruitmotieven. Dat zal het een stuk aangenamer gaan maken. Het is maar een soort van 'hint'!
Overigens is het een knap stukje handenarbeid wat jij op de 'tafel' hebt gelegd. Uitstekend gedaan!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Hi Wico het ziet er goed uit.

groet
Harald
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Wico,
Je hebt het werken met de Grassmaster al goed door zo te zien, het is een mooi strak gazon geworden :thumbup: .
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
@ Luc,

En zo zie je maar weer dat de werkelijkheid soms de fantasie inhaalt :thumbup:. Bedankt voor de bevestiging dat een bal op de baan echt wel kan :).

@ Tony,

Helemaal met je eens. De ondergrond is klaar, maar aan de flat is nog niets gebeurd. Binnenwerk en verlichting moeten er eerst in, anders liggen al die potplanten zo bij de bovenburen op het balkon :D.

@ Gerard,

Zoals ik al schreef, is de flat inderdaad nog kaal. Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van die bloembakken, maar je hebt gelijk heel Zwitserland hangt er vol mee. En het lijkt wel of ze daar alleen rode geraniums verkopen 8o.

Dus er is nog genoeg werk aan de winkel!

@ Harald,

Bedankt en mee eens :thumbup:.

@ Dirk,

Ik dacht maar met het eenvoudige werk te beginnen, en dat is goed gelukt. Wildgras creaties met vezels van verschillende lengtes vormen in de toekomst de volgende uitdaging. Gelukkig genoeg voorbeelden en tutorials hier op het forum en op YouTube.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Mooi groen is niet lelijk.
Ik denk dat je de vloer van de zolder beter niet van gras moet voorzien, gaat in de papieren lopen.
Vermoed dat je 2mm gras gebruikt, dan blaast de RTS Greenkeeper zo de voorraad leeg.
Er zijn maskers voor om te doseren of fijnmazig gaas (stukje horrengaas) er in leggen wil ook wel eens helpen.

Wacht altijd even met de gaasring er af te draaien, de boel is en blijft aardig lang statisch en dan blaast alsnog de rest van de voorraad er uit en ligt de rest op de vloer of in je haar.

Snel ontladen kan ook natuurlijk, met een stevige schroevendraaier met kunststof handvat en een harde knal is de Greenkeeper ook zo ontladen.  :-)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Hoi Tom,

Ik was begonnen met de fijnste zeef en het grootste masker, maar dat duurde de me te lang :O. En dat de boel nog even statisch blijft heb ik inmiddels ook ontdekt! Maar bedankt voor de tips, want al doende leert men :thumbup:. De stofzuiger (met oude sok voor het terugwinnen van de vezels) heeft inmiddels zijn werk gedaan :D.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Het groen wordt -net als de rest van je baan- weer met Zwitserse precisie aangelegd, strak en ordentelijk.
Speeltuin is een erg leuk detail om het geheel wat te "breken".
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Oja, ik vergat de airco's en de schone was nog  :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
@ Hans,

Blijkbaar een stijl die bij me past, met hier een daar een kleine frivoliteit om het nog een beetje gezellig te houden :D.

@ Tony,

De vuile was zullen we maar niet buiten hangen >:-D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Citaat van: Wico op donderdag 16 september 2021, 11:52:57
Hoi Tom,

Ik was begonnen met de fijnste zeef en het grootste masker, maar dat duurde de me te lang :O.
Groeten,
Wico

Het werken met de RTS Greenkeeper is een kwestie van geduld en doen.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
@citaat

Doen is het probleem niet, geduld meestal wel O:-D.

Groet,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Jij laat er geen gras over groeien Wico, jij stampt het ene na het andere uit de grond  :)

De kids in de speeltuin hebben een top uitzicht.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
 @citaat @citaat Geduld is toch wel nodig in de modelbouwhobby.
Ik wil ook wel  eens dat iets wat vlugger gaat maar meestal is het dan op het einde een teleurstelling en met wat meer geduld krijg je nog veel betere resultaten.

Deze sleper heb ik 5 jaar over gedaan, bijna alles is zelf gemaakt op de scheepsassen en schroeven na.



Nadat het model af was werd het 2 jaar later tijdens D.I.S. (Dordt In Stoom) verkocht aan het Sleepvaartmuseum in Maassluis waar ik nodig naar toe moet maar ik wacht op wat minder mooi weer.  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
@ Peter,

Het voordeel van meer vrije tijd betaalt zich ook in deze hobby uit :P. Die kids hebben inderdaad helemaal niets te klagen!   

@ Tom,

Een beetje geduld kan inderdaad geen kwaad, maar de lijm krijgt bij mij nauwelijks de tijd om te drogen :D. Het is daarom goed om je eigen beperkingen te kennen. Zo'n prachtig model als de Smit Enterprise zal ik dus nooit (kunnen) bouwen. Ik heb heel veel bewondering voor mensen zoals jij die dat wel kunnen, en alles tot in het fijnste detail weten te realiseren. Dat dit model al jarenlang in het museum staat is dan ook de terechte waardering voor al het werk dat er in zit :thumbup:.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
 B) Je hebt je gras er mooi opgekiept met die Greenkieper. :thumbup:
En je moet inderdaad aan de bloembakken, niet alleen geraniums maar van allerlei bloeiend gekleurd spul.
Of je het nou leuk vind of niet, dat hoort bij het Zwitserleven gevoel. O:-D


Citaat van: Wico op donderdag 16 september 2021, 11:52:57
De stofzuiger (met oude sok voor het terugwinnen van de vezels) heeft inmiddels zijn werk gedaan :D.
:-) Zeeuwen bin zuunig. En gelukkig kunnen de Preisertjes niet zo goed ruiken, dat hergebruikte sokkenstinkgras levert geen fleurige en geurige weiden op. :o)

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Je moet ook geen oude sok gebruiken maar een panty. Statistisch hebben vrouwen veel minder last van zweetvoeten.  :-*
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Wico, Maar weer efkes bijgelezen in jouw topic. Je gaat als een speer man. Veel te snel voor mijn oude dag.  ;) Jij moet natuurlijk nog in het pensionado ritme komen, dat ligt veel lager als het loonslaaf ritme.

CiteerVeel warmte stralen de lampen niet uit,
Die lampen hoeven ook geen warmte uit te stralen. Dat doen de posters wel.

Wat een gaaf gazonnetje heb je daar gezaaid. Da hedde gij efkes heul knap gemoakt warre. En ja die bloembakken is echt wel een must en er is veel meer keus als rode geraniums. Lobelia, Petunia, Afrikaantjes, Violen, Begonia, Dhalia en zo kan ik nog wel even doorgaan maar je vat hem vast al.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
@ Dirk-Jan,

Ja ja nou weet ik het wel, er komen heus wel bloembakken en geraniums :). Die sok kwam als eenling uit de was, dus brandschoon maar zonde om weg te gooien (zuuunig). Hij ruikt zomerfris en is blij weer een nuttige functie te mogen vervullen :D.

@ Henk,

Ik zal wat minder vaak updates plaatsen, dan lijkt het tempo niet zo hoog :?. Die Zwitsers houden wel van een mooi stukje natuurschoon, ook bij de bushaltes :o).

Kan dat nog wel de kreet "Afrikaantjes" tegenwoordig? Volgens mij is de sociaal gewenste term "Tagetes patula", maar ik snap de hint: veul bloemen en wel rap een beetje :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Met Afrikaantjes heb ik totaal geen probleem, Afrikaanders is heul wat anders. En daarbij heb ik met die politiek correcte flauwekul weinig op. Dat heeft niets met racisme of discriminatie te maken. Dat is spijkers op laag water zoeken.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... green green grass of home
Hoi Henk,

Het was een opmerking met een knipoog. Ik ben het met je eens dat we af en toe doorslaan, maar die discussie mag elders gevoerd worden. Wij focussen lekker op treintjes en scenery :thumbup:

Ik broed alweer op een update, dat lagere tempo van publiceren voeren we dan later wel in :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... orange is the new green
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... orange is the new green
Genoeg over de greenkeeper en het gifgroene gazon, nu tijd voor oranje! Nee niet het Nederlands elftal of Max maar de stadsreiniging van Donnerwetter. Want hoewel ik spaarzaam ben geweest met vuil en onkruid bleken er in de afgelopen week bij het "Digitales Serviceschalter der Donnerwetter Gemeinde Reinigungsdienst" (DSDGR) toch diverse meldingen binnengekomen te zijn over de bushaltes. En omdat het gemeentebestuur van Donnerwetter het stationsgebied als één van de visitekaartjes van haar stad ziet, werd er direct ingegrepen. Ploeg 3 van de stadsreiniging werd op pad gestuurd om de boel een beetje op te kuisen :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... orange is the new green
 :) Tis wel realistisch, die Zwitsers zijn een proper volkje. :thumbup:
Alhoewel ik er wel gelijk eentje spot die staat te niksen al leunend op zijn bezem. 8o
Nou ja, zal wel bijna aan zijn pensioen toe zijn, net als zijn baas. :D

Citaat van: Wico op donderdag 16 september 2021, 18:46:07
om de boel een beetje op te kuisen :P.
8) U spreekt schrijft ook nog een woordje over de grens, leuk voor onze zuiderburen. O:-D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... orange is the new green
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... orange is the new green
-WICO,
Jij hebt al aardig de smaak van CH te pakken: nl. "aanpakken" die rommel! Bij nader aanzien staan er aal twee uit te rusten, want binnenkort komt natuurlijk het 'gebouw' ernaast aan de beurt! Tja, wat voor actie zullen zij nu gaan ondernemen? Maar één ding staat vast: het is modern materiaal; daar is goed in geinvesteerd! Lang leve de "DSDGR"! :-) :roll: :surprised:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... orange is the new green
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... orange is the new green
Ik val na een dag hard werken met mijn neus in de boter Wico 2 update's op één dag. :thumbup:
Prachtige stukjes scenery laat je zien eerst het prachtige strakke grasveld waar de buurtkinderen heel blij mee zijn en dan de schoonmaakploeg die het mooie aangelegde busplein schoonhouden. :P :thumbup:
De veegwagen is een leuk hebbedingetje die hier zeker ook niet zou mis staan maar voorlopig blijf ik lekker rijden zeker nu de Mehano loc lekker gewent raakt aan de baan van Michelstadt.

Maar wat betreft de vele update's laat ze maar komen ik geniet er met volle teugen van. :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... orange is the new green
Fraaie stukjes scenery Wico, ziet er strak uit.

Misschien zou je de wegen en pleinen kunnen aanvullen met putdeksel en waterafvoerrooster. Bijvoorbeeld Faller 180619 (Kanaldeckel), ook Heki 5625.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... orange is the new green
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... orange is the new green
De borstels van de veegwagen zijn wel érg schoon, Wico  O:-D