Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
 B) Mooie lok heb je er weer bij. :thumbup:
Hoewel ik een V200 net iets mooier had gevonden. :D
Maar dat verbaasde me eigenlijk al een beetje, een V200 past niet goed in  je Zwitserse landschap.:roll:
En je scenery materialen zijn wel op zijn plek, kan je die kale baan eens een beetje opleuken en aankleden. :mrgreen:

Dirk-Jan

N.B.
B) Veel plezier met het 8) kijke naar Max, we gaan :thumbup: duimen voor hem. :)
Wordt een spannende en enerverende race denk ik zomaar. :roll:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
@ Gerard,

Ja het heerlijke scenery bouwen gaat langzaam maar zeker starten. Ideeën genoeg en ook genoeg inspiratie op YouTube om er wat moois van te maken!

@ Peter,

Ook bij mij kwam de gedachte aan de pakjesboot boven drijven toen ik de blijde doos mocht ontvangen :P.

@ Wilco,

Jij maakt het hele evenement dus een soort van live mee :thumbup:. Wij wonen vrijstaand dus van de buren gelukkig geen/weinig last ;).

@ Michel,

Leuk dat jij dezelfde loc ook besteld hebt (ik had eigenlijk ook niet anders verwacht :)). Hopelijk heb je hem snel in huis, want hij is erg mooi!

@ Dirk-Jan,

Niet waarschijnlijk, maar ook weer niet onmogelijk. Märklin heeft hem zelfs in model uitgebracht onder #39801:

Aus Deutschland zur SBB - Die in den 1950er-Jahren von der Deutschen Bundesbahn angeschafften schweren Diesellokomotiven der Baureihe V 200 (später BR 220) wurden gegen Ende 1980er-Jahre außer Dienst gestellt und teilweise verkauft. Einerseits hatte die zunehmende Fahrdrahtüberspannung des DB-Streckennetzes den Bedarf an Dieselloks verringert und andererseits war der Unterhaltungsaufwand dieser ersten deutschen Großdiesellok mit ihren zwei getrennten Antriebsaggregaten nach heutigen Maßstäben zu hoch. Daher wurden zahlreiche dieser Maschinen an deutsche Privatbahnen und ins Ausland verkauft. Auch die SBB erwarben 7 dieser Groß-Dieselloks von der BD und reihten sie ab 1987/88 als Am 4/4 in ihren Triebfahrzeugpark ein. Diese Maschinen benötigte man in der Schweiz für umfangreiche Streckensanierungs-Arbeiten zum Materialtransport. Da bei solchen Baumaßnahmen keine funktionsfähige Oberleitung zur Verfügung steht, waren die SBB auf kräftige Diesellokomotiven angewiesen, von denen man jedoch in der Schweiz keinen ausreichenden Bestand besaß. Da die Loks beim Gleisbaudienst auch während der Nacht eingesetzt wurden, sanierte man die ehemaligen DB-Paradeloks grundlegend und versah sie mit einer aufwändigen Motor-Schallisolation, um die Lärmbelästigung der Anrainer zu minimieren. Einige Jahre später gelangten die Am 4/4 nach Abschluss ihrer Streckenbau-Einsätze wieder nach Deutschland zu Eisenbahnmaterial-Vermittlern zurück..

Veel race en kijk plezier toegewenst!

Bron: Bahnbilder.de

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
 B) Eigenlijk misstaat een V200 op geen enkele baan, ongeacht tijdperk, land of wat dan ook, een V200 past er altijd wel bij. O:-D
Maar ik snap je wel, hou het voorlopig maar lekker bij al dat mooie Zwitserse spul, jij leeft het Zwitserleven gevoel. :thumbup: :)

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
Fraai, nuttig en rijk gevuld zomerpakket, Wico !
En die Cargo-loc is om te smullen  :P
Die had ik ook veel liever dan zo'n Zwitserse V200 in de foute kleurstelling en zonder de originele belijning.

Dat wordt nog secuur werken met je stratenfolie.

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
@ Dirk-Jan,

Voor het officiële Zwitserleven gevoel moet ik nog even wachten tot 1 oktober. Tot die tijd ben ik al een paar maanden aan het oefenen en dat bevalt me prima :D.

@ Tony,

Haha ik begin maar geen discussie over de V200; ieder zijn ding zullen we maar zeggen. Feit is dat de cargo loc een plaatje is, en sterk en soepel over de baan gaat :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
 @citaat Je hebt eind deze maand jouw laatste werkdag?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
Citaat van: Wico op dinsdag 07 september 2021, 11:33:52
Voor het officiële Zwitserleven gevoel
Als dat 't is bij jou, jaag het geluk dan nog even na, voor alle zekerheid.
Bij mij ging er iets fout met de datering, en niet alleen bij zl, maar ook bij nn.
Kwam door een nieuw computer systeem, zeiden ze op de helpdesk ...
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
Citaat van: Wico op dinsdag 07 september 2021, 11:33:52

Voor het officiële Zwitserleven gevoel moet ik nog even wachten tot 1 oktober. Tot die tijd ben ik al een paar maanden aan het oefenen en dat bevalt me prima :D

Hallo Wico,

Dat oefenen is heerlijk hè, ben ook al bezig sinds februari dit jaar.
Neem een baantje bij een non-profit organisatie want dan verveel jij je niet zeiden ze tegen mij.
Dat zal bij jou wel meevallen, jij bent immers al architect, voeger, stratenplanner, natuurbehouder, machinist, enz enz.

Vrgr,
Wilko
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
@ Bas,

Mijn laatste interim klus zit er al een paar maanden op, dus mijn laatste werkdag is al een tijdje geleden. Vanaf 1 oktober zal ik van mijn pensioen moeten zien rond te komen :D.

@ Jan,

Niets nieuws onder de zon dus, want ook bij mij had "het programma" in eerste instantie een rekenfout gemaakt. Toevallig vandaag de definitieve berekening binnen gekregen :P.

@ Wilko,

Kijk dan ken jij het gevoel en daar is helemaal niks mis mee! Ik maak me sinds kort nuttig als bestuurder binnen de bond voor onze tak van hondensport.

Daarnaast als "multi-tasker" druk doende met het bouwen van de baan en de scenery :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
Citaat van: Wico op dinsdag 07 september 2021, 19:06:23
Mijn laatste interim klus zit er al een paar maanden op, dus mijn laatste werkdag is al een tijdje geleden. Vanaf 1 oktober zal ik van mijn pensioen moeten zien rond te komen :D.
Hè wat vervelend nou. Ik hoop voor je dat je nog wat te doen hebt om de dagen te slijten O:-D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
Citaat van: basjuh1981 op dinsdag 07 september 2021, 20:59:40
Ik hoop voor je dat je nog wat te doen hebt om de dagen te slijten O:-D
Ehh, je weet toch wel dat iedereen die uittreedt, binnen de kortste tijd om komt in het vrijwilligerswerk?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
 @citaat Geen idee. Dat uittreden duurt voor mij nog zo'n 30 jaar :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Nu de rails voor het stationsgebied ligt en alle bezetmelders etc. hun werk goed doen, is het tijd om aan de scenery te gaan beginnen. Allereerst komt de ruimte tussen de flat en de linkerzijde van het station aan de beurt. Hier moet een bushalte komen, zodat de preisertjes straks collectief kunnen worden aan- en afgevoerd. De bussen liggen al minstens een jaar in de kast, dus die waren blij dat ze weer eens daglicht zagen :D.

Vanwege de slechte bereikbaarheid, ga ik de bushalte op een aparte plaat 6 mm triplex van 70 x 26 cm opbouwen. Die kan dan straks in één keer worden neergezet. De beschikbare ruimte is breder, maar er moet straks ook nog een perron voor spoor 1 komen. Eerst maar eens begonnen met wat proefplaatsen en wat hulplijntjes trekken. Daarna met isolatieplaatjes de stoepen en verhogingen gemaakt. Met een scherp potlood vervolgens uit de vrije hand de stoepranden ingekrast. Niet zo strak als ik voor ogen had, maar dat noemen we dan maar de charme van handwerk :P. De eerste plakfolie zit er ook al op, morgen verder.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Het begin van het busstation ziet er al goed uit Wico.
Zeker de leuke bushokjes geven meteen al een prachtig sfeerbeeld bij de mooie Zwitserse bussen. :thumbup:

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Citaat van: Wico op donderdag 09 september 2021, 22:42:30
Niet zo strak als ik voor ogen had, maar dat noemen we dan maar de charme van handwerk :P.
8) Het lijkt er toch wel goed uit te zien, het zijn tenslotte Zwitserse bergkeien, die zijn best hard. :o)
Maar evengoed wel scherp blijven, die Zwitserse precisie moet wel gehandhaafd blijven voor het Zwitserlevengevoel. :D

Citaat van: Wico op donderdag 09 september 2021, 22:42:30
zodat de preisertjes straks collectief kunnen worden aan- en afgevoerd.
:offtopic: Dat collectief doet me denken aan de Borg (Star Trek), best wel een eng zootje. 8o >:-D


Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Hoi Wico,

Die bushalte-eilandjes zien er prima uit hoor, zeker als daar nog verf overheen zit.
Komt nog bij, dat de preciezelijken ze alleen met de verrekijker waar kunnen nemen  :P

Grtz Tony

( die nu pas begrepen heeft, dat je je ook bij de pensionado's mag rekenen  :thumbup: )
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Wico, slim dat je dat op een aparte plaat doet, bespaart je heel veel rek en buigoefeningen.
De opzet ziet er leuk uit met die verschillende eilanden. Is er ook plaats voor taxi's voorzien?

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
@ Michel,

Ik ben zelf ook tevreden met de eerste opzet. De bushaltes zijn van Rietze en doordat ze grotendeels doorzichtig zijn, kun je straks de zittende en wachtende preisertjes goed zien.

@ Dirk-Jan,

Ik denk dat die buschauffeurs ook wel eens een stoepje meepakken, dus dan is een rafelrandje snel verklaard 8o. Ik weet dat op jouw baan alles kan en mag, maar BOT's (Borgs on Tour) zul je hier niet gaan zien :o).

@ Tony,

Bijna, bijna, vanaf 1 oktober mag ik me officieel tot de pensionado's rekenen. Geboortejaar 61 dus ik ben er lekker op tijd bij :D. En de preciezelijken kijken altijd mee hè, daar moet je toch rekening mee houden ;).

@ Luc,

Ook ik pik hier op het forum af en toe goede ideeën op, en dit werkt inderdaad een stuk makkelijker. De taxi standplaats is rechts gesitueerd. Op de vierde foto kun je het witte taxibusje al zien staan :P.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Citaat van: Wico op vrijdag 10 september 2021, 11:47:24
Geboortejaar 61 dus ik ben er lekker op tijd bij :D.
8o Dat ben ik dus ook (zoals mij al bekend dat wij even oud zijn)
Maar ik moet nog 7 jaar ploeteren, ergens klopt er iets niet. :? :-(
Maar goed, ik ga wel door met werken en belasting betalen, ga jij er maar van genieten, je zult het vast wel verdient hebben. O:-D :)

Dirk-Jan (die het eigenlijk ook al verdient heeft :D)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
 @citaat

Dirk-Jan,

Ik kan het niet mooier maken dan het is, maar in het leven is niet alles eerlijk verdeeld. Zo heb ik heel lang, heel hard moeten werken en ook nog eens veel aan de belasting moeten afdragen :o). Maar zonder dollen, ik besef me dat ik een bevoorrecht en gelukkig mens ben. En dat ben jij ook, want hoe langer je doorploetert hoe meer pensioen je opbouwt. Kun je straks nog meer treintjes kopen :idea:. En je hebt nog iets om naar uit te kijken :D.

Groeten,
Wico
 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Citaat van: Wico op donderdag 09 september 2021, 22:42:30
Daarna met isolatieplaatjes de stoepen en verhogingen gemaakt. Met een scherp potlood vervolgens uit de vrije hand de stoepranden ingekrast. Niet zo strak als ik voor ogen had, maar dat noemen we dan maar de charme van handwerk :P.
Voor uit de losse pols vind ik het niet slecht gedaan. Wil je het echt strak recht hebben kun je gebruik maken van een liniaal.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 10 september 2021, 04:55:19
een prachtig sfeerbeeld bij de mooie Zwitserse bussen. :thumbup:


Oh zijn dat Zwitserse bussen. Ik herkende er meteen de van Hool bus van de BBA in. Heb ik in mijn jeugd heel wat kilometers in mee mogen rijden, Zal ik wel gek zijn.  ;) :P

Wico, goed bezig, gewoon doorgaan dat pensioen gaat toch wel door.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Leuke update  :thumbup:
Benieuwd naar het vervolg 😊
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
-WICO,
Eigenlijk ben ik nieuwsgierig naar het gehele stationsplein. Maar goed, de bushaltes staan er bij inclusief de taxi-standplaatsen. Tja, dan is het slechts wachten op de volgende nog mooiere update, die allicht heel snel gaat komen.
Ja, jij weet als geen ander hoe schoon die Zwitsers altijd zijn en nog milieubewust ook.
Nou, ik wil nog een voorzetje geven, welke zeker in de buurt van het station zal moeten komen. Maar vooropgesteld ik zal zeker jou niet verplichten om het te gaan plaatsen. Zie het maar als 'aanvulling' op de scenery! (+ ideetje?)
Toch heel veel suk6 en aan plezier zal het jou zeker niet ontbreken.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
@ Bas,

Voor de rechte stukken heb ik stiekem al een lineaal gebruikt; de bochtjes die waren pas echt lastig 8o.

@ Henk,

Het zijn toch echt gele bussen van "Die Post" zoals dat in Zwitserland zo mooi heet. Maar jeugdherinneringen zijn mooi, ook al zijn ze niet altijd betrouwbaar :O.

@ Barry,

Morgen weer een update :P.

@ Gerard,

Het stationsplein zelf gaat niet veel worden, want het station staat tien centimeter van de rand van de tafel. En het grootste deel is niet eens zichtbaar door de grootte van het station. Er zullen wel wat preisertjes komen voor de illusie van de nodige reizigers die op de been zijn. En misschien een paar bloembakken voor de sfeer, maar dat is het dan ook wel. Ter compensatie een paar foto's van het stationsplein van Luzern. Weet je gelijk waar een deel van de inspiratie vandaan komt (hoewel de uitwerking compleet anders is :P).

Die milieu straat is wel een idee dat ik misschien ergens anders kan toepassen :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
 @citaat In ieder geval een paar fraaie en imposante bomen dus  ;)
Geven ook extra diepte en contrast voor de achtergrond........
Makkelijk uit te proberen. Waarschijnlijk is het wat, misschien ook niet. Of is er de ruimte niet voor.
Affijn, rommel maar lekker door, Wico  :D
Gaat zeker goed komen !

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Tony,

Je wordt op je wenken bediend. Kijk maar naar onderstaande plaatjes :P. Links onder moet dan ook nog een boom komen. Niet zo imposant als op de grootspoor foto's, maar modelbomen houden we meestal een tikkie kleiner dan in het echie. Verder zie je dat de stratenfolie inmiddels is aangebracht. Inclusief originele Faller olie waar de dieselbussen lekken (het is periode V/VI dus dat kan nog net zonder problemen met de milieupolitie :)). En ook de bushaltes zijn van de eerste passanten en reizigers voorzien. Vanmiddag ga ik lekker knoeien met extra groen en vuil en als laatste de straatverlichting nog aanbrengen. Oh ja, en meer preisertjes natuurlijk, want het moet wel een beetje gezellig druk worden :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Dat gaat al aardig de goeie kant op alleen mag de boom best een stuk groter.  :thumbup:
Boom komt zo een beetje iel over en groter geeft ook meer diepte werking.
Ik weet niet hoe hoog deze boom is maar 25cm mag deze boom zeker wel zijn, mag ook boven het station uitkomen.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Tom,

Het is een MBR Italiaanse populier van 15 cm, dat is van zichzelf al een slanker model boom. En hoger zou mooi zijn, maar kan niet want dan raakt hij het schuine plafond. Zo moeten we altijd leven met de beperkingen qua ruimte, zelfs op een grote baan zoals bij mij op zolder.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Toppie !

Wel nog een rokende preiser buiten het wachthokkie plaatsen B)
En effe Seuthe 3778 inbouwen  O:-D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Wico,

Met veel plezier naar de update van het busstation gekeken en heb meteen weer inspiratie op gedaan voor mijn busstation.
Zeker het asfalt met bus erop geschilderd  is zeer leuk.
Bedankt voor de inspiratie heb meteen weer zin om aan het busstation verder te gaan.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
-WICO,
De eerste aanzet van jouw busstation nabij het treinstation wordt telkens weloverwogen en met voorbedachten rade geplaatst. Zo schoon als het nu is, wordt vanaf nu niet meer te zien. Jij gaat kliederen, zegt jij. Nu wordt het pas heerlijk om naar te kijken. Het is tenslotte een plaats waar je best wel veel rariteiten kan tegenkomen. Maar we gaan zien wat jij er allemaal van gaat 'bakken'!
Het zijn niet alleen de Preisertjes die de aandacht trekken van de ontwerper, maar hij brengt het ook nog flink in beeld. Zo'n 'kus' zal wel inspirerend werken voor hen, die aan de scenery beginnen. Het belooft heel wat! Er is tenslotte ook heel veel te zien op zo'n 'plek'! Nu er ook nog lantaarnpalen geplaatst gaan worden, zal zo'n 'paartje' ook prima tot zijn recht komen onder zo'n lantaarnpaal.Het wordt in elk geval een levendig geheel!

Dank voor de geplaatste foto's!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Heel sfeervol, maar tegelijkertijd een kritische noot:
Het is net of t asfalt bovenop de bestrating is geplakt, en dat is ook zo volgens mij. Was het niet mogelijk om de stukjes waar t asfalt nu ligt een uitsparing in de bestrating te snijden?
Of ben ik nu een z.....d en ligt de halte toch ver naar achter op je baan?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
@ Tony,

Roken ben ik niet zo'n fan van, het is per slot van rekening niet echt gezond O:-D. Ik denk dat ik die Seuthe set dan maar inbouw in de uitlaat van de bus :idea:.

@ Michel,

Of die bus aanduiding overeenkomt met de werkelijkheid weet ik niet (het lijkt me ook wel duidelijk zonder ;)), maar het smoelt wel lekker.

@ Gerard,

Die Zwitserse jeugd van tegenwoordig is niet meer zo verlegen, kussen in het openbaar moet kunnen :favorite:. Ik denk dat die jongen wat verhit raakte van de poster in het bushokje  :P.

@ Hans,

Kritische noot mag altijd, maar in dit geval heb ik de busbanen keurig uitgesneden uit de straat folie. Dat was trouwens nog een klusje om die folie vervolgens te verwijderen. Dus of gezichtsbedrog of de busbanen zijn een fractie dikker dan de straat folie.

Ik ga zo zelf ook nog een kritisch kijken :D.

Ondertussen nog een paar foto's van de vorderingen, er is al wat meer volk op de baan. En ik vind die mini-scenes altijd zooo leuk ... (de saté prikkers worden nog bomen :)).

Groeten,
Wico   

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
-WICO,
Het ziet er inderdaad veel gezelliger en ook drukker uit. Mooie samenstelling tot nu toe. Wordt steeds wat jij er van verwachtte, denk ik. Alleen die poster, waar HIJ zo verhit van raakt volgens jou, is niet datgene wat je ziet. Maar al met al gezelligheid kent geen tijd. Bomen worden bijna geplant en de straatverlichting is komende.
De creativiteit viert hoogtij in Donnerwetter! Zo mogen wij het allemaal graag zien!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Gerard,

Speciaal voor jou even uitvergroot 8o.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
-WICO,
Ja, ja, het is de maker van deze scenery, die het allemaal tevoren heeft bedacht! "Keuze-vrijheid"! :-*

Jij hebt ook aan alles gedacht! :-) B) 8o
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Hoi Wico,

Wat een leuk geheel wordt dit zo, de aankleding met groen laat het tot leven komen  :thumbup: :thumbup:

Ik ga eigenlijk nooit met de bus, maar als je zo sfeervol station hebt maakt het de reis wel een stuk leuker  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Oké, dan heb ik niets gezegd, en op de laatste foto's valt t me ook niet meer op. Ik word waarschijnlijk afgeleid door de erg leuke mini-scenes :D. Leuk ook om te zien wat een klein beetje groen al doet in het geheel :thumbup:.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
@ Gerard,

Deze combi van poster en stelletje ontstond toevallig, maar het resultaat is wel grappig. Als je goed kijk zie je zelfs dat de jongen al kussend naar de poster kijkt (of ik heb teveel fantasie :o)).

@ Peter,

Ik hou van autorijden, dus de laatste keer dat ik in een lijnbus zat is meer dan tien jaar geleden. Maar in Donnerwetter CS is het wel gezellig :thumbup:.

@ Hans,

Na kritische beschouwing heb ik gezien dat sommige randjes van de busbanen inderdaad wat omhoog staan; mogelijk door het vocht (verdunde houtlijm). Van een meter afstand zie je er niks meer van :D. En een beetje groen doet inderdaad veel voor de sfeer.

Niet om jullie te vervelen, maar gewoon omdat ik het zelf leuk vind nog een paar plaatjes van de "eindstand" van vandaag. De straatlantaarns bij de bus eilanden moeten nog worden geplaatst. Maar eerst moet ik de verlichting controleren of ze allemaal nog werken. Die komt van de oude baan en bij het afbreken is er wel eens een kabeltje gebroken ...

Groeten,
Wico   

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Mooi hoor :thumbup:
Misschien hier en daar een klein waasje met een droge kwast over de steentjes, maar dat is jou keuze 😊
Ik vind het alvast zeer geslaagd 👍🏻 Het is ook niet altijd makkelijk om je creatie netjes op de foto te zetten, een beeld kan snel vertekend overkomen 🙂

Je kunt ook nog een waasje donkergrijs aanbrengen voor de bushalte, soort van bandenspoor, maakt de overgang naar het asfalt minder heftig
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Wico, Misschien een handige tip om opstaande randjes te voorkomen. Na het lijmen en plaatsen een stukje plasticfolie erover leggen (blijven geen lijmresten aan plakken), daarop een plaatje, plankje whatever, als het maar vlak is, en daarop een gewicht van circa 1 kilo. Daar heb ik diverse tools voor; een bankhamer van 1 kg, een vuistje van 1 kg, een pijpentang +1kg. Verschillende oude lijmpotten gevuld met water, ook ieder 1kg. Na droging een prima vlak resultaat.

Staan die bushokjes van jou op rails? Op de eene foto staat het zoenend stel in het voorste hokje en op een andere foto in het achterste hokje. En natuurschoon is altijd mooi.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Dit vind ik als gewicht zeer bruikbaar 🙂
En die plastic folie is ook een heel goed idee 👍🏻
Bron bol.com
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Citaat van: Wico op zaterdag 11 september 2021, 11:53:13
Tom,

Het is een MBR Italiaanse populier van 15 cm, dat is van zichzelf al een slanker model boom. En hoger zou mooi zijn, maar kan niet want dan raakt hij het schuine plafond. Zo moeten we altijd leven met de beperkingen qua ruimte, zelfs op een grote baan zoals bij mij op zolder.

Groeten,
Wico

Maar als ik deze foto zie dan denk ik niet dat deze boom het schuine plafond zou raken.  8o
Het station lijkt me ook geen hoogte probleem te zijn en zo te zien ook behoorlijk hoog  ;)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
@ Barry,

Er is altijd ruimte voor wat fine tunen. Voor nu ben ik tevreden met het resultaat :).

@Henk,

Dank voor de nuttige tips; een mens is nooit te oud om te leren. En met die LHBTI discussie van tegenwoordig laten mensen zich niet meer zo makkelijk in één (bus)hokje plaatsen O:-D.

@ Barry,

Ik moest even goed kijken dat het om een rolletje plakband ging. Door het formaat van de foto leek het meer een stoomwals :D.

@ Tom,

Met woorden kan ik je blijkbaar niet overtuigen, dus je zult even moeten wachten tot de plank op zijn definitieve plek staat. De boom komt namelijk dieper te staan dan de achterkant van het station, ergo de schuine wand is daar lager. Maar ik neem je suggestie wel mee voor het parkeerterrein dat nog aan de andere kant van het station moet komen. Door daar de bomen meer naar voren te plaatsen moet een hogere/vollere versie lukken. Ik heb nog een stel eiken van MBR 18-22 cm, die zullen daar wel mooi staan :P..

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Aha, ik wacht het af, was even op het verkeerde been gezet denk ik.
Dan zal de verhouding in perspectief beter kloppen, achter lage bomen en vooraan hoge bomen (vangen ook veel wind)  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Vanavond maar even wat draadjes aan elkaar geknoopt om de verlichting werkend te krijgen, het bleef toch kriebelen :D. Veel warmte stralen de lampen niet uit, dus ik hou het maar bij "functioneel licht" want dat is het tenslotte ook. Tot mijn verbazing beschik ik ook over nachtverlichting; de leds van mijn schaduwstation in standje "blauw"  8o.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
-WICO,
Ja, dat plaatje met die 'nachtverlichting' heeft wel wat. Het maakt alles sfeervoller dan normaal. Maar helaas in de dag situatie moet het tenslotte ook nog een mooi geheel zijn. Met mijn complimenten ga jij een goede zondag tegemoet en natuurlijk wachten wij allemaal op de 'plaatsing' nabij het station. Zou dat toch nog Zondag gaan gebeuren?
Bedankt voor deze update en dan wordt het echt gaan genieten van weer een klein stukje scenery 'klaar'!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
 B) Het is een mooi geheel zo, de scenery maakt het allemaal een stuk leuker. :thumbup: :)
Ik zie inderdaad ook dat het "asfalt" boven de stenen uitkomt, maar foto's verraden nou eenmaal alles. 8)
Zolang jij het niet ziet als het op de juiste plek staat is het prima. :)
:o) En erg mooi die verlichting, maar ik vind wel dat er 's avonds laat nog veel Preisers op pad zijn, hopelijk niet allemaal werkenden. :roll:
Jij lekker met pensioen en die Preisertjes maar ploeteren, vind het niet kunnen. :D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... scenery stationsgebied
Prachtig stukje scenery gaat dit worden Wico. :thumbup:
De verlichting heeft de juiste sterkte om het buspleintje mooi te verlichting en die meneer op de trap die in de avond nog een reclame aanbrengt is leuk bedacht. :thumbup:

Groet Michel