Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
NATIONALFEIERTAG

Bij zo'n mooie Zwitserland baan in wording moet dan wel vandaag de vlag worden uitgehangen!

Een beetje Hollands Zwitserleven gevoel, nietwaar?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
Citaat van: Wico op zaterdag 31 juli 2021, 15:01:28
Tom,

Bedankt voor de tips! Daar ga ik mijn voordeel mee doen :thumbup:.

Groeten,
Wico

en haal als je de Greenkeeper niet gebruikt de batterij er uit, voorkomt leeg lopen.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
Ik vind het al mooi geworden wico 😀👍🏻

En Tom bedankt voor de tips, ga zo zelf eerst even de batterij loskoppelen van mijn noch grassmaster, die wordt voorlopig toch niet gebruikt 😊
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
We zitten even in een fase van minder spannende updates, maar er is toch wel enige voortgang te melden. De basis voor het stationsgebied bestaande uit XPS platen en PU rubber geluidsisolatie is nu volledig voorbereid en waar nodig vastgelijmd. Ook is het hoogteverschil (2 cm) tussen de voorste historische sporen en de achterste station sporen nu aangebracht. Alle rails is uitgelegd en uitgelijnd en daarna afgetekend.

Volgende stap wordt het weghalen van de rails om die vervolgens stap voor stap weer aan te brengen inclusief wisseldecoders, bezetmelders en ringleiding. Dat levert helemaal geen spannende plaatjes op, dus het zal hier wel even stil worden 8o.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Wow, mooie vorderingen weer  :thumbup: prachtige brug met de weg er mooi onderdoor gelegd
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Mooie en nuttige vorderingen Wico die hoogte verschillen die zzijn aangebracht.
Ook de afstandsfoto van het tunneltje is mooi zo is hij goed te zien en ook de aangebrachte details aan de brug doormiddel van de verkeersborden is zo mooi te zien dus voor de Preisertjes chauffeurs. :P

Bedankt weer voor de wegdroomfoto's waar ik vanmiddag zeker van ga dromen als ik een uurtje horizontaal op de bank ga leggen. ;)

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Dat gaat een hele kluif/bult werk worden, Wico !
Succes ermee en op tijd even koffiepauze nemen  :P

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
-WICO,
"Het is nooit wat het lijkt"! Een goede kijker heeft alles in de gaten. De onderstaande 'opmerkingen' zeggen al genoeg daarover. Ja, hoor, die  beroemde "Onderdoorgang" ligt er prachtig bij en zal zeker als alles in kannen en kruiken is een juiste beeldvorming geven van dit stukje "Klein Zwitserland" op jouw "Donnerwetter Alm"!
De 'vorming' staat er en hierna volgt alles wat jij hebt opgesomd.
Zeker een flink stukje 'handenarbeid', wat heel veel tijd kost en nog gaat kosten!

In jouw 'tent' is er plezier zonder 'end'!

Suk6 (en gebruik geen hogere versnelling).
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Wico,

ik en dat gevoel, je bent de hele tijd bezig met rails leggen en kabeltjes trekken maar dat levert geen mooie plaatjes op, maar het is wel een heleboel werk.
Maar ik (wij) heb(ben) geduld, ooit komt er weer een denderend filmpje of leuke fotoshoot.

succes met de werken

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
@ Dick,

Bedankt voor de complimenten!

@ Michel,

Nog bedankt voor de tip. Het zijn de kleine details die de scenery echt tot leven brengen.

@ Tony,

Het is een kwestie van stug doorwerken (en geen fouten maken) om alle digitale componenten goed aan te leggen. Daar heb jij gelukkig geen last van ;).

@ Gerard,

Veel werk verdwijnt straks onder de tafel en achter de scenery, maar als het straks via Itrain allemaal lekker loopt geeft dat veel voldoening :P.

@ Luc,

Bedankt! Langzaam maar zeker komt het einde van de baanbouw in zicht. Op zeker komen er straks weer lekkere filmpjes als alles is aangelegd.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Hebben jullie dat nou ook, dat een storing pas optreedt nadat je alles getest en vastgezet hebt? Het begon al met een aantal oude seinen die ik nog had. Keurig van een adres voorzien en getest met de CS2. Daarna aangesloten op de station sporen, om vervolgens te ontdekken dat het seinbeeld niet altijd klopt/werkt. Waarschijnlijk het gevolg van zwakke bedrading (sommige braken spontaan af), dus ik heb ze resoluut verwijderd. Dan maar geen seinen in Donnerwetter Alm. Daarna kreeg ik te maken met een rare stroomstoring, waardoor de CS2 op tilt sloeg. Twee dagen bezig geweest om alle mogelijke oorzaken uit te sluiten. Conclusie dat de oorzaak moest zitten in één van de twee slanke wissels. Maar waarom, geen idee. Tenslotte van ellende de slanke wissels vervangen door normale wissels, inclusief de benodigde aanpassing van het baanplan om de boel aan te laten sluiten. Maar hoera het probleem is hiermee opgelost, en alles heeft vanavond aangestuurd vanuit Itrain probleemloos gedraaid :). Het bewijs zien jullie in het filmpje (waarbij ik wel wat geknipt heb om de wachttijd te bekorten, anders werd het wel heel erg saai).

De station sporen zijn nu dus ook klaar, al moet ik de draden van de bezetmelders nog netjes wegwerken. Volgende stap wordt het afwerken van het stationsgebouw, de flats en de bijbehorende scenery achter de station sporen. De sporen van het historisch emplacement (inclusief XPS en isolatie) aan de voorkant van de tafel liggen daarom nog los, zodat ik er beter bij kan. Die sporen vormen dus het laatste stuk van de baanbouw. Het eind komt in zicht ;)
   


Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Spijtig om te lezen dat je een storing had Wico.
Gelukkig is het opgelost al ging het wel ten koste van de slanke wissels.
Ook jammer dat de bedrading van de seinen zeer beroerd waren want seinen maken het toch af een stationsgebied maar wat niet gaat gaat natuurlijk niet.

Ik heb genoten van je film zeker de Holcim sleep die gelukkig vaak in beeld kwam maakte mijn lange werkmiddag /avond / nacht weer goed en geeft mij inspiratie om aan nog een Holcim sleep te gaan beginnen in Michelstadt.

Nu komt het echte / leuke werk voor jouw het afwerken van de stationsgebouw en de daar omheen liggende gebied ik kijk er nu al naar uit naar de vorderingen.

Succes met het afwerken van de bedrading van de bezetmelders en de scenery.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Leuk filmpje Wico. Vooral de cabinerit vond ik mooi. Jammer dat je slanke wissels en de seinen problemen gaven. Maar dat moet toch op te lossen zijn. Een wissel mag sowieso geen storing veroorzaken, dan moet daar een aanwijsbare reden voor te vinden zijn. En zwakke bedrading aan seinen is toch te vervangen. Niet bij de pakken neerzitten en het accepteren, problemen moeten met vuur en zwaard bestreden worden. Te wapen!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
-WICO,
Nou, BRAVO, hoor! Problemen zijn er om opgelost te gaan worden. Ja, altijd die bedradingen! Maar jij bent zeker niet bij de pakken gaan neerzitten. Weg met die wissels en die seinen! Alles naar het normale systeem aanpassen dan maar!
Nou, is dat wel de oplossing? Jou kennende gaat dat zeker niet op. Neen, jij graaft dieper; jij wilt de 'wotels' zien, waar het euvel zich voordoet.
Die 'instelling' laat je niet los. Dieper graven naar 'waar' het nu precies in schuil gaat. Ja, dat is de juiste "Wico" die alles gaat oplossen.
Leuke film trouwens en er zal nog flink wat gesleuteld moeten gaan worden, maar daar hebben we een hobby voor. Daar weet jij ook alles van.
Sterkte met jouw 'worsteling', waar jij zeker te weten weer helemaal bovenop komt!

Geen 'Gedonder in Donnerwetter Alm'! Draai het lijflied maar eens en kijk wat dat voor resultaat geeft!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Mooie film, Wico! Wel jammer dat je de seinen hebt laten vervallen. Was de bedrading niet te vervangen? Ook vervelend dat er een slank wissel tussen zat dat kennelijk kortsluiting veroorzaakte; mogelijk een klein metaaldeeltje ergens tussen? Maar goed, ook dat heb je resoluut opgelost.
Veel succes en plezier met het verder afbouwen van je baan!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
@ Michel,

Ik ben blij dat ik jouw nachtelijke uurtjes weer wat aangenamer heb kunnen maken. De keuze voor de Holcim sleep was niet helemaal toevallig ;). Het echte scenery werk komt nu steeds dichterbij, daar kan ik me de komende herfst/winter in elk geval mee vermaken.

@ Henk,

Bedankt voor de complimenten! Uiteraard moet er een oorzaak zijn, alleen lukt het mij niet om die te achterhalen. Het was ook geen "gewone" kortsluiting, waarop de CS2 normaal gesproken een foutmelding geeft. In dit geval viel de rijstroom kort na elkaar meerdere keren uit bij de wisseling van spoor via twee tegengestelde slanke wissels, waarna de CS2 de weg kwijt raakte. En na twee dagen hopeloos zoeken en prutsen was mijn vuur uit en mijn zwaard bot geworden :?. Oftewel is was er helemaal klaar mee en heb gekozen voor een alternatieve oplossing die gewoon doet wat ik verwacht :P.

@ Gerard,

Bij de pakken neer zitten doe ik zeker niet, en gelukkig rijdt alles nu onder aansturing van Itrain als een zonnetje. En verder zoeken naar de oorzaak doe ik niet, want het heeft me al genoeg energie gekost en ergernis opgeleverd. Dan liever straks mijn tijd besteden aan de scenery, waar ik veel meer voldoening uithaal.

@ Hans,

Uiteraard heb ik het ook gezocht in een klein metaaldeeltje (die verdwijnen bijvoorbeeld soms spontaan na het knippen van de rails en leveren dan sluiting), maar ik heb niets kunnen vinden. Het zal voor mij altijd een mysterie blijven. Maar daar heb ik vrede mee, want alles werkt nu naar behoren. Elektronica is niet echt mijn ding, dus is het voor mij vooral plug-and-play. Aan het solderen van draadjes op printplaten ga ik mij dus niet wagen. Jammer maar helaas, maar ieder zijn ding :|.

Groeten,
Wico 

       
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Hoi Wico, heb genoten van de film. Het is leuk als alles vlot gestuurd wordt door I-train, dan kan je lekker zitten kijken naar de voorbijsnellende treinen. De passage met de meerijdende camera vond ik zeer leuk.
Die storingen zijn dan weer de keerpunten van de medaille, gelukkig heb je ze kunnen definiëren en heb je een work around gevonden. Dat hoort ook bij de hobby en als je een oplossing vindt dan is dat ook een beetje genieten toch.

groetjes

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Hallo Wico,

Wat een passie voor modelspoor!
Eerst ruim twee dagen problemen verhelpen, dan een proefopstelling neerzetten, filmpje opnemen, editten t.b.v. de kijker, en uiteindelijk om 01:15 op het forum plaatsen.

Chapeau  :thumbup: :thumbup:

Vraagje: het lijkt alsof de Holcim trein te dicht op de wissel tot stilstand komt. Waarschijnlijk is dat gezichtsbedrog, geeft dat geen probleem met een overhangend rijtuig?

Vrgr,
Wilko
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Indrukwekkend lange treinen rijden er over de kaarsrechte sporen.
Zo te zien valt er aan optrek- en afremvertraging nog genoeg te doen.
Met iTrain is dat best goed te regelen.
Jammer van de seinen, ben het met Mies eens, seinen horen op deze baan en zeker op deze en de oorzaak van de slanke wissels moet toch wel te achterhalen zijn. Natuurlijk begrijp ik dat je het na 2 dagen zoeken zat was maar ja, misschien had je het de 3e dag wel gevonden wat dan natuurlijk ook weer voldoening geeft. Slanke wissels doormeten want meten is weten.  :)
Leuk filmpje trouwens.

ps. iTrain schrijf je zo, net als iPhone en iPad  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Leuke film, vooral de camera-rit is gaaf  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Citaat van: iTom op woensdag 01 september 2021, 09:59:38
Slanke wissels doormeten want meten is weten.  :)
Of even zoeken op 24712 kurzschluss.
Er gaat dan een wereld voor je open.
Anders gezegd: velen gingen je voor.

En een ervan verzon een oplossing, en die was via een dropbox als zip-bestand te downloaden t.b.v. een laser-cutter (maar nu niet meer). Die oplossing is nu in een webshop te koop.
Een alternatief met nagellak vind je in dit draadje, maar met de bemerking dat nagellak slijt, en dus kortdurend werkt.

Meestal krijgt de sleper de schuld  van kortsluiting, soms de wielafstand, zelden de koppeling.
Dat hangt af van vooringenomenheid, en van de bereidheid (of kennis) om er wat aan te kunnen doen.

De eenvoud om die paar wissels aan te pakken, in plaats van het rijdend materieel, staat mij persoonlijk wel aan.

*** edited: Voor de doe-het-zelfer - de zip-file url in de dropbox functioneert niet meer.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
 @citaat @citaat

Jan,

Gouden tip! Al even op de site gekeken en volgens mij zijn die dingen 1,99 p.s. ex verzending uit DE. Mochten er meer mensen zijn die interesse hebben in het product is dan misschien een gezamenlijke inkoop een idee om de verzending te drukken.
@Wico, mocht je ze gaan aanschaffen wil ik wel meedoen. (5 stuks)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
@ Luc,

Het was niet zozeer genieten, maar in elk geval een grote opluchting toen de treinen eindelijk goed over de wissels gingen. Het genieten kwam daarna met de automatische besturing (met vastgelegde routes) via iTrain, waarbij de treinen precies deden zoals ik het voor ogen had :thumbup:.

@ Wilko,

Een beetje verslavend is het wel 8o. Na het oplossen van het probleem zat ik in een positieve flow en ben dus gelijk gaan filmen. Je weet tenslotte niet of het de volgende dag nog steeds werkt ;). Het monteren kost dan nog de nodige tijd en voor je het weet is het laat/vroeg. Vanavond dan maar op tijd naar bed.

De Holcim trein rijdt inderdaad te ver door (overigens zonder verdere problemen, dat is gelukkig gezichtsbedrog). Die moet ik dus nog even bijstellen/inregelen.

@ Tom,

De sporen zijn letterlijk langs een lange liniaal gelegd, dus dat klopt wel. Zeker met zulke lange sporen heb je al gauw een afwijking te pakken. Voor nu gaat het vooral om de betrouwbaarheid van de baan, het fine tunen is voor later. Gelukkig biedt iTrain (sorry hoor het was laat/vroeg O:-D) daar genoeg mogelijkheden voor. Over de seinen zal ik nog eens nadenken ...

@ Bas,

Dank je. Op herhaling hieronder voor de cabinerit liefhebbers de uitgebreide rit over het (vrijwel) complete spoor van Donnerwetter Alm. Duurt maar twintig minuten :O.



@ Jan,

Gedeelde smart is halve smart zullen we maar zeggen. Ik ben blij/tevreden met mijn kort door de bocht oplossing :D.

@ Ben,

Open deur, maar niet minder waar. Soms blijf je in je eigen probleem hangen (maar wel met een gelukzalig gevoel als je het uiteindelijk zelf opgelost hebt :idea:).

@ Chris,

Ik hou het nu maar bij mijn work-around met normale wissels.
 
Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
20 minuten  :O
Toch weer gekeken hoor :oops: het blijft toch mooi uitgedokterd

Vrgr,
Wilko
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
 @citaat

Wilko,

Welkom bij de club van de Donnerwetter Die Hards :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Hi Wico,

Net een hele mooie en interessante rit gemaakt met prachtige lange tegenliggers.
En wat een opgeruimde baan  :thumbup:

groet
Harald
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
 @citaat

Harald,

Het is heel wat anders dan een BW met stomers, dus des te leuker dat je dit ook weet te waarderen :thumbup:.

Groet,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Die cabineritten blijven heerlijke wegdroomreisjes, Wico !
Zeker met die muziek erbij  O:-D

Goed dat je alles weer werkend hebt gekregen en wat die seinen betreft; lekker weglaten, je baan wordt er niet mooier van, is mijn ervaring.
Zelf was ik na de aanschaf van één slanke wissel al genezen; mooi maar vaak gedonder ermee. ( en dure grap )

Er ligt een mooie sceneryknutseltijd in het verschiet.
Bofkont  :thumbup:

Grtz Tony

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
 @citaat

Tony,

De seinen komen van mijn oude baan en vond het een beetje zonde om ze zo in de la te laten liggen. In de toekomst ga ik nog eens een poging doen om de fijne draadjes te solderen. Voor nu vind ik het wel prima zo :thumbup:. Ik heb nog één slanke wissel in mijn baan liggen en die werkt prima, maar in de wisselstraat gaven ze dus ellende. Gezien de discussie waar ik nu op gewezen ben, zijn er velen mij voorgegaan. Die gaan dus lekker op marktplaats in de hoop dat iemand anders ze wel kan gebruiken. Als het goed is, ligt er scenery en knutselplezier voor de komende jaren :P.

Groet,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Citaat van: Wico op woensdag 01 september 2021, 01:19:32
Hebben jullie dat nou ook, dat een storing pas optreedt nadat je alles getest en vastgezet hebt?
:o) Nee, deze storingen niet. :P
Wel een tijdje terug een pantograaf die bleef hangen in een berg aan de bovenleiding waar ik niet bij kon zonder een stuk uit de berg te slopen. :-)

Maar effe serieus, storingen horen (helaas) bij de hobby, vroeg of laat treed er altijd wel ergens een probleempje op. :roll:
Maar ja, die storingen oplossen geeft dan ook weer voldoening, ook leuk. :)
En je vrouw zit er vast ook niet op te wachten dat je elke avond naast haar op de bank zit, dus lekker opzoute naar de zolder, je vrouw klaagt niet over jouw probleempjes. >:-D

Dirk-Jan

N.B.  :thumbup: B) Mooie filmpies, maar er moet nog wel effe een beetje scenery bij. :D



Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Dirk-Jan,

Storingen horen erbij dat weet ik maar vrolijk word ik er niet van, ook al geeft de oplossing dan wel weer voldoening. En nu alles lekker soepel draait ben ik de ellende gelukkig al gauw vergeten :D.

En mijn vrouw heeft dat anders opgelost, die werkt avonddiensten. Terwijl ik boven hobby en mopper, verdient zij het extra beleg op het brood :favorite:.

Het is inderdaad een kale bedoeling op de baan, daar moet nodig wat aan gebeuren 8o.

Groeten,
Wico

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Hoi Wico,

Net ( pas ) het filmpje gekeken en dat was heerlijk wakker worden, wat een mooie slepen heb jij toch staan  :thumbup: :thumbup:

Tja storingen is altijd een uitdaging en de oplossing zijn soms snel maar ook vaak lang zoeken, je hebt het in ieder geval kunnen oplossen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Lid sinds: 2020

Er is altijd een oplossing. Koffie staat klaar.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Ik sluit me bij de geluidsman aan, wel erg gaaf zo die lange treinen in de ochtend :thumbup:
Groetjes Egidius
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
@ Peter,

Ik zag in jouw topic twee fraaie Ralion coils wagons. Ook daarvan staan er hier een aantal in het schaduwstation, samen met de nodige DB Cargo en DB Schenker broertjes en zusjes :P.

@ Egidius,

Een mooi begin van de dag dus :thumbup:. Lange slepen hebben mijn voorkeur, de meeste zitten tussen de 2,5 en maximaal 4 meter lengte.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Schitterend filmpje mooie opname mooi zwitsers materiaal.
ik ben zelf ook een zwirserland liefhebber.

groet Wim (nieuw lid)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
 @citaat

Wim,

Bedankt voor de positieve woorden. Als nieuwkomer en Zwitserland liefhebber zou ik zeggen: van harte welkom en kom vaker langs in dit topic :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Ga ik zeker doen!
Groet Wim
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Citaat van: Wico op vrijdag 03 september 2021, 12:44:01
Zwitserland liefhebber zou ik zeggen: van harte welkom en kom vaker langs in dit topic :).
Ook als niet-Zwitserland liefhebber ;)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
 @citaat

Bas,

In Donnerwetter Alm komt het begrip discriminatie niet voor dus alle 1, 2 of 3 railers zijn welkom. Of ze nu van Zwitsers spoor houden of niet, met c-rails rijden of niet, een CS2 gebruiken of niet, met iTrain werken of niet, met modern materieel rijden of niet, van scenery houden of niet etc. :D.

Dus ook jij bent/blijft van harte welkom in de kring O:-D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... test run stationsgebied
 @citaat Dat weet ik Wico ;) Mijn post was ook niet bedoeld om discriminatie aan te kaarten. Gewoon als grapje :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
Vandaag stond de pakketbezorger op de stoep met een doos vol lekkers. Vandaag geen tijd, dus morgen maar eens op mijn gemak uitpakken :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
 :) dat lijken allemaal leuke spulletjes te zijn, vooral die Märklin doos met die V200. 8) B)
Of ik zie het niet goed, maar het lijkt dus of er een nieuwe lok is binnengekomen. :roll:

Citaat van: Wico op zaterdag 04 september 2021, 12:54:29
Vandaag geen tijd, dus morgen maar eens op mijn gemak uitpakken :D.

Kan jij morgen dan nog aan treintjes denken? :o)
Morgen de Grand Prix, dus dat uitpakken maar effe gauw 's morgens doen en gauw de foto's op het forum knallen. :D
En dan voor die kijkbuis gaan zitten en genieten van alle Vroaaarrrrr en Vroemvroem geluiden.

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
Dat is wel een hele grote doos met een mooie inhoud Wico. :thumbup:
Ben benieuwd wat daar allemaal voor moois inzit wel zie al wat dingetjes voor in het stadsgedeelte. :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
Citaat van: Wico op zaterdag 04 september 2021, 12:54:29
Vandaag stond de pakketbezorger op de stoep met een doos vol lekkers.

Groeten,
Wico

Zeg dat wel Wico  :P
Ben ook erg benieuwd naar die V200 onderin.

Vrgr,
Wilko
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
-WICO,
Het is alweer 'pakjesdag'  geworden. Niets is leuker, dan het allemaal door de handen te laten gaan. Voelen en kijken wat het allemaal is. Maar dat weet jij wel! Immers jij bent degene, die dit allemaal heeft besteld! Dus of dat een 'verrassing' is?
Maar wij zijn echt allemaal heel nieuwsgierig en zitten vol belangstelling te wachten op jouw volgende uiteenzetting van al die mooie spullen. Het wordt dringen geblazen voor jouw topic op het forum! Zal een 'korte' nacht worden!
Wel te rusten en slaap lekker!
Morgenochtend met frisse moed en een lachend gezicht opstaan.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
@ Dirk-Jan,

Er mankeert in elk geval niets aan je ogen :thumbup:. En op Zandvoort is de kwalificatie minstens zo belangrijk als de race zelf, dus mede daarom zaterdag/zondag weinig tijd 8o.

@ Michel,

Zeker een mooie inhoud waar ik een hoop plezier aan ga beleven. Op de foto's alles in detail :P.

@ Wilko,

Het is een V200 op de doos, maar wat anders in de verpakking: de SBB Re 620 Rüti Zh in SBB Cargo uitvoering (#37327). Vers uitgegeven door Märklin :D. Deze fraaie en sterke jongen mag in Donnerwetter Alm een sleep van 16 staal/coil wagons gaan trekken.

@ Gerard,

Het is voor mij inderdaad niet echt een verrassing wat er in zit, maar daarom niet minder leuk ;).

Behalve de prachtige loc heb ik het nodige besteld voor de eerste scenery in het stationsgebied:

- stratenfolie voor de parkeerplaats plus slagbomen,
- stratenfolie voor de bushaltes plus twee (extra) bushaltes,
- binnenverlichting voor in het station en de verschillende flats,
- banken en SBB ticket automaten voor op de perrons
- een flesje lijm voor het betere plakwerk

Ook op de foto de nieuwe Märklin Insider wagon (#48171) die mijn zoon gisteren meebracht. Hij woont op vijf minuten lopen van de Märklin Store in Utrecht. Heel handig :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
-WICO,
Hiermede is de start gegeven voor de echte scenery-man met weer geweldige aanwinsten. Ja, er is door jou duidelijk aan vele diverse details gedacht. Dat wordt genieten met alles wat jij nog te doen hebt. Laten we maar heerlijk gaan kijken wat en hoe jij dat allemaal gaat ondernemen. Wij ondergaan de zenuwen wel, om alles te gaan zien.
Veel, heel veel suk6 ermeeen natuurlijk gefeliciteerd met alles wat jij hebt aangekocht. Ook jouw zoon heeft een mooi extraatje meegebracht!!!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
Hoi Wico,

Heerlijk zo'n volle doos met modelspoor artikelen, het lijkt wel 5 december  :)

De nieuwe loc is een plaatje  :thumbup: :thumbup:

Veel plezier ermee ( ik ga nu zelf ook zo'n doos uitpakken  :) ).


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
Citaat van: Wico op zondag 05 september 2021, 10:01:18

Zeker een mooie inhoud waar ik een hoop plezier aan ga beleven. Op de foto's alles in detail :P.

Groeten,
Wico

Wakker geworden van laag overvliegend helicopter verkeer richting Zandvoort, ja er worden veel celebraties overgevlogen vanaf Schiphol-oost.

Daarna nieuwsgierig dit draadje geopend, ik hou wel van onthullende verrassingen.
Niet teleurgesteld!
Leuke en mooie artikelen gekocht Wico, dit houdt je wel een paar dagen van de straat.
(Mijn buren zouden daar blij mee zijn >:-D)

Veel plezier met het aankleden van het station en stad.

Vrgr,
Wilko
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... een doos vol lekkers
Wico,

Schitterende scenery spulletjes zijn er bij je binnen gekomen.
Dat beloofd heel veel foto's en filmpjes als alles op de baan gezet is met der tijd.
De loc is van grote schoonheid en hopelijk komt hij hier ook snel binnen rijden want hij is hier namelijk ook besteld dik 18 maanden geleden. :P
En van SBB Cargo los kan je uiteraard nooit genoeg hebben vindt ik. :D
Erg handig dat je zoon dichtbij de snoepwinkel woont. :P :thumbup:

Heel veel knip-plak-knutsel en rij-plezier toegewenst.

Groet Michel