Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

Wico en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Ik zeg; Zwitserse Precisie !
Benieuwd naar de truc ( die er nog niet onderdoor past )

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Wico,

Zag vannacht op de telefoon al de vorderingen maar op de laptop zie ik het natuurlijk nog mooier en groter en beter.
Prachtige bouwvorderingen zeker het viaduct mag er zijn na jouw behandelingen om van 2 bruggen 1 te maken ziet er mooi uit. :)
Net als Tony ben ik ook benieuwd naar de truc om er vrachtwagens onderdoor te laten rijden.

Citaat van: Wico op donderdag 15 juli 2021, 19:36:56
Nadat het stationsgebied volledig ontruimd was (gelukkig zonder inzet van de ME :o)),
Nou dat weet ik nog niet er liggen genoeg stenen op de tafel zag ik. ;) :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Omdat ik te weinig ruimte had onder het viaduct, moest ik daarvoor een list verzinnen. En als je niet de hoogte in kunt, dan moet je gewoon verder naar beneden met het wegdek. Dus dat betekent een gat in de baan zagen 8o. Maar dat bleek ook niet echte de oplossing, want meer diepte betekent ook een steilere helling viaduct in/uit :O. Probleem bleef de onderbouw van de gebruikte bruggen die in de weg zat. Nou had ik nog ergens een oude boogbrug liggen die meer ruimte geeft. Dus hoppa de zaag er in en de brug verbreed. Bouwkundig zal het wel niet helemaal kloppen, maar voor mij werkt het. Een nieuw verfje er op voor het mooie en voilà probleem opgelost! Verder is het veel te warm om op zolder te werken, dus weinig voortgang.

Af en toe krijg ik wel eens "commentaar" op mijn cleane foto's en schone manier van werken, daarom vandaag een beeld van "work (not) in progress :D".

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
-WICO,
Tunneltje 'in' en tunneltje 'uit'! Zolang er in de tunnel geen water komt, is er helemaal niets te vrezen. Trouwens die Zwitsers rijden via een diepe inrit altijd naar hun garage, welke altijd onder een flatgebouw en/of huis ligt. Zelfs onder het 'spoor' loopt veelal een voetgangerstunnel naar de perrons. En zulke onderdoorgangen zijn behoorlijk steil! Jij hebt nu al kunnen oefenen, wat zich allicht nog in jouw te ontwerpen dorp(jes) kan voordoen!
Heerlijk om ook eens zo'n foto te mogen aanschouwen. Doet mij goed, immers daar ziet je dat er gewerkt wordt en nog gaan worden!
"Doorgaan" is nu het motto!
Sterkte en veel plezier ermee!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Hallo Wico,

Kiek effe op de telefoon maar Jeempie zeg ik dacht effe zo zo mooi met die hoge flats op de achtergrond, ziet de scenery al gaan groeien maar nu de laatste u update's ligt het hele station gedeelte in nieuwe aanbouw. Als ik het goed begrijp staan de treintjes stil.  :-( ohw maar Michel en ikke kunnen ze wel effe stallen geen problemos.  :thumbup: :)

Succes kerel met de opbouw en blijft het volgen beloofd bijzonder te worden gaaf zo met het viaduct.

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Misschien de lengte van het gat wat groter? Dan heb je meer plek om te dalen, en meet voor de grap eens de hoogte van een vrachtwagentje in h0, die gaan er in het echt vaak ook maar net onderdoor  :idea:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
@ Gerard,

Ik geef graag een inkijkje in mijn manier van werken. Vaak toch een kwestie van "trial and error", waardoor er regelmatig een extra stukkie moet worden afgezaagd, bijgesneden of weg gevijld. Dat doe ik dan weer met zoveel enthousiasme/onkunde dat ik daarna teveel heb gecorrigeerd. Zo blijf je lekker bezig :o).

@ Wim,

Alles in het stationsgebied was tot nu toe tijdelijk en lag/stond nog los. Maar geen zorgen want stap voor stap bouw ik alles weer op en het wordt alleen maar mooier :P.

@ Barry,

Daar heb ik ook aan gedacht, maar het inmiddels anders opgelost :). Helaas nu te warm op zolder om verder te bouwen.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Complimenten ook dat je alles deelt, heel leerzaam  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Barry,

Af en toe twijfel ik wel eens of een bijdrage aan dit forum voldoende leerzaam, nuttig en/of leuk is. Een reactie als die van jou helpt dan om lekker op de ingeslagen weg door te gaan. Bedankt daarvoor :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Zo is dat en als iemand t te langdradig vindt worden dan scrollt die maar lekker door!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Je hebt helemaal gelijk Hans :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Hoi Wico,

Ik reageer niet altijd, maar ik vind het wel erg leuk om je te volgen. En lees van je alles door.

M.vr.gr. Erwin
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Hoi Erwin,

Goed om te horen :thumbup:. En reageren mag, maar hoeft niet. Ik denk dat de meeste mensen "stille volgers" zijn van al het fraais op dit forum :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Deze trouwe en enthousiaste volger wil maar even zeggen, dat hij dit bruggetje veel leuker vindt dan het vorige model !
En "stil" is hij doorgaans geenszins  :D


Nattevoeten-Limbogrtz, Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Leuk om zo een bouwverslag te zien Wico.
Het bruggetje ziet er goed uit en zal straks prachtig staan zeker met een vrachtwagen er onderdoor.
Alleen jammer van de rommel op de tafel. ;) :D
Geintje moet je mijn tafel wel eens zien ben ik weer druk aan het opruimen is hij na 2 a 3 dagen weer vol met van alles en nog wat. :)

Succes met de verdere bouw en laat mij / ons lekker meegenieten van je bouwkunsten. :P :thumbup:

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
@ Tony,

Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, zullen we maar zeggen :). Ik ben zelf ook niet ontevreden met de nieuwe brug, want deze heeft iets meer "smoel".

Ik begreep dat jullie het (grotendeels) droog hebben gehouden, maar ik leef mee met al die gezinnen die minder geluk hebben gehad. Zeker het aantal doden in Duitsland heeft indruk op me gemaakt.

@ Michel,

Zo gaat het hier ook. Meestal is de boel wel redelijk aan de kant, maar als ik aan een projectje begin, dan let ik niet op de rommel. Dat ruim ik dan daarna wel weer op :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... groen gras
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... groen gras
Mijn vrouw had een leuke financiële meevaller en vond dat ik daarin wel mee mocht delen :favorite:. De vraag was of ik nog iets op mijn verlanglijstje had staan? Nou had ik geheel toevallig nog wel wat te wensen :D. Met stip op één stond een RTS Greenkeeper om in de toekomst o.a. de Donnerwetter Alm fraai vorm te geven. Dus vandaag stond DHL aan de deur met een grote doos met daarin een koffer met een RTS 35kV uitvoering en diverse accessoires. Er bleef zelfs nog wat kleingeld over voor wat extra's: een vel met stratenfolie voor het historisch emplacement, wat extra parasols voor bij het terras van het Gasthaus en twee partytenten voor de Märklin stand, aanwezig tijdens de Erlebnis & Nostalgie Tage in Donnerwetter. Ik ben een blij en tevreden mens :P.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... groen gras
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... groen gras
Dat zijn weer fraaie aanwinsten Wico. :thumbup:
Zeker die greenkeeper daar ga jij als scenery kunstenaar veel plezier van beleven en ook de party tenten zijn leuk en geven een evenement net dat beetje extra op de baan.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... groen gras
Ha Wico,

Leuk zo'n meevaller.
Van de RTS ga je veel plezier hebben.
Succes , plezier met het gebruik.
Groet, Erik
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... groen gras
Altijd leuk zo'n meevaller en je hebt genoeg spoortafel om zo'n rts te kunnen gebruiken!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... groen gras
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... groen gras
Weldadig groen maken op jouw schaal, kan wel wat extra hulp gebruiken, Wico !
Maar wat mij het meest triggerde, was de foto op de doos van het terras  :P
Daar kun je je Siedlung fraai mee pimpen  :thumbup:

Grtz Tony

( die de meerwaarde van een goed huwelijk gelukkig maar al te goed kent  :thumbup: )
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... groen gras
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... groen gras
@ Michel,

Onze vrienden van Märklin verdienen natuurlijk een mooi plekje op de baan :D.

@ Erik,

Met het plezier zal het vast goed komen! Eerst maar eens een paar proefstukken maken.

@ Frank,

Ik denk/hoop dat de RTS inderdaad wel zijn uurtjes bij mij op de baan kan maken :).

@ Tony,

De foto op de doos is zwaar misleidend, want de inhoud bestaat slechts uit 8 parasols. Het plaatje kan natuurlijk wel als inspiratie dienen :P

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Ondertussen kleine stapjes gemaakt met de realisatie van het nieuwe viaduct. Hiervoor gebruik ik (bijna) alleen resten van scenery materiaal van mijn oude baan. Dus dat betekent wat extra passen en meten, en knippen en plakken om er een geheel van te maken. Het meeste verdwijnt straks toch onder het viaduct, dus een extra naad hier een daar kan geen kwaad 8o. Op die manier zijn de basis voor het talud en de muren geplaatst en is de weg vlak gemaakt. Verder is het eerste deel van het wegdek aangebracht. Komende dagen geen tijd, maar misschien zondag weer even verder ...

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
 @citaat Netjes toch, Wico! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
-WICO,

Een 'naadje' hier, een 'naadje' daar! Bij jou valt alles op zijn plaats. Er is over nagedacht. Trouwens 'naadjes' komen altijd van pas. Wat dacht je van de waterafvoer met zo'n 'naadje'? Wereldwijd hebben we het over water en dus is dat de oplossing. Er moeten veel meer 'naadjes' komen!

Zelfs over het 'naadje' van die bekende 'kous' hebt jij een oplossing! Er wordt immers diep over nagedacht! Laat dat maar aan onze Wico over! Hij weet altijd 'raad' over zijn 'daad'!

Het wordt in elk geval een 'naadloos' weekend!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Ik heb nu vanaf vannacht al diverse keren je update bekeken en ik geniet iedere keer weer.
Het ziet er allemaal prachtig uitgewerkt en afgewerkt uit Wico.
Ik kan niet wachten tot de volgende update maar eerst ga je lekker weekend vieren daarom zeg schrijf ik prettig weekend toegewenst en geniet ervan.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Dat is een leuke meevaller Wico, nu jij met scenery aan de gang bent gegaan een handig apparaatje om je gras aan te brengen, ik hoor groeide berichten over dit product.

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Mooi apparaat heb je weer gekocht. Vrouwtje is weer lief geweest voor je.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Hallo Wico,

Het gaat lekker! Mooie vorderingen, en je lost het met dit bruggetje goed op, dat wordt zeker weer mooi.

Ja, ik hou net als jij van netjes, georganiseerd, goed doordacht en schoon te werken. Ook ik heb wel eens zo'n foto geplaatst van hoe het er bij mij tijdens het werken uit kan zien, net zoiets als jouw laatste "werkfoto". Toch kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat de gemiddelde modelbouwer bij zo'n foto eigenlijk denkt: Nou, bij mij ziet het er eigenlijk zo uit na het opruimen!  >:-D

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Citaat van: Wico op donderdag 22 juli 2021, 23:11:10
Hiervoor gebruik ik (bijna) alleen resten van scenery materiaal van mijn oude baan.
:roll: Ons bin zuunig, o nee, geen ons, jij bin zuunig, jij bent de Zeeuw. :D
Maar gelijk heb je, als je er nog wat van maken kan maakt het eindresultaat het nog wat extra leuk, iets van de oude baan weer terugzien op de nieuwe. 8)
B) En een mooie set grasstrooier heb je gekregen, wel prettig voor al die stukken die je moet vol blazen met gras. :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
@ Erik,

Vind ik zelf ook wel :D.

@ Gerard,

Ik ben gewoon helemaal stil van je reactie. Je kunt hier een naad horen vallen :o).

@ Michel,

Ik dacht eerst dat ik je uit je slaap had gehouden met mijn foto's, maar begrijp nu dat je al heel voor de baas op pad moet :O.

@ Peter,

Dit zijn inderdaad meevallers van de betere soort. Ik zie op YouTube diverse zeer mooie voorbeelden van wat je met zo'n apparaat kan doen.

@ Tony II,

Ik ben zeer gelukkig en tevreden met mijn vrouw :favorite:.

@ Marcel,

Doordacht en netjes werken scheelt in mijn ervaring een hoop fouten, en herstel achteraf. Nu vind ik dat met scenery wat minder erg, want met groen kun je letterlijk veel camoufleren 8o.

En bij een opgeruimd karakter hoort een schone werkplek :).

@ Dirk-Jan,

Als ik zie wat anderen voor moois uit resten en oude spullen kunnen maken, is het gewoon zonde om alles nieuw te kopen. Onder andere door de knutselervaring van jou (waar ik me absoluut niet mee wil vergelijken) en anderen, ben ik hergebruik meer gaan waarderen.

Noem het zuunig, maar het is nog leuk ook :D.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
@citaat circulair bouwen noemen ze dat tegenwoordig, hetgeen gewoon niets anders betekent dan materiaal hergebruiken. Is ook heel duurzaam; nog zo'n woord waarmee goed gescoord kan worden. Voor je bouwwijze kan je subsidie aanvragen ;)!
En het is natuurlijk gewoon leuk om zaken van je oude baan opnieuw te gebruiken en terug te zien op je nieuwe baan :thumbup:.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Hans,

Eigenlijk ben ik dus heel goed bezig :thumbup:. Toch mooi dat je met onze hobby ook vandaag de dag nog steeds kunt scoren :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
Deze week weer een paar uurtjes kunnen besteden aan het viaduct. Voor de betere afwatering (niet onbelangrijk gezien de huidige klimaatverandering) aan beide zijden van de weg een grindstrook aangebracht. Daarna de nodige afdekstenen in gips gegoten en bruin geschilderd. Daar was ik niet tevreden mee, dus heb ik ze "verschmutzt" met concrete earth colour van Woodlands. Kwestie van verdund opbrengen en daarna deppen met keukenrol tot het gewenste resultaat is bereikt. De stenen hebben nu een veel meer doorleefd uiterlijk. Ik had nog twee leuningen over van de verzaagde bruggen en die bleken nu mooi van pas te komen. Tenslotte zes soorten groen aangebracht om het plaatje compleet te maken.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
En dan kan de brug er op en kunnen er wat mooie plaatjes worden geschoten :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
Ik heb het gevoel dat we er weer een nieuwe scenery topper bij hebben  :thumbup: :thumbup:

Dat staat erg leuk Wico met zo'n mooi stammetje op de rails.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
Mooi werkstukje Wico, doe zo verder dan wordt jouw modelwereld zeer fraai.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
Goed bezig, mooi opgelost.
Is het grind aan de zijkant niet een beetje te grof valt wel op zo.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
@ Peter,

Een topper wil ik mezelf niet noemen, maar ik heb er wel veel plezier in om er iets moois van te maken :).

@ Luc,

Het zijn inderdaad vingeroefeningen voor het grote werk. En daarmee ook leuke onderbrekingen van de baanbouw.

@ Tom,

Scherp oog, het grind is inderdaad vrij grof. Dat is op de foto goed te zien, maar valt in de praktijk minder op.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
 :roll: Misschien lijkt het grind wat grof, maar we zien het nu op de foto, ik denk dat het er vanuit kijk perspectief er prima uitziet. 8)
Er zou eventueel nog wat kleine plukje groen tussen het grind bij kunnen, het oogt nu erg clean.
Maar ik weet ook dat er gebouwd wordt met Zwitserse precisie, dan oogt het eigenlijk wel prima zo. O:-D
Dus Wico, keurig gewerkt, lekker bezig. B) :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
-WICO,
Dankzij het barre NL-weertype in de laatste dagen komt er een prachtig geheel op jouw modelbaan te staan. Veel werk in alles brengt je ertoe, om ons vele foto's toe te zenden, die er natuurlijk weer geweldig uitzien. Met die 'beelden' kunnen we de voorstelling goed bestuderen, maar perfect zullen die nog lang niet zijn. Daar gaan we immers niet voor! Neen, wij weten met de totaliteit om te gaan en zien het geheel staan. Nu slechts is de detaillering aanbod.
Jouw bedoeling is tenslotte om een detail in beeld in de modelbaan aan te brengen, welke staat voor een diepere gedachte over hoe je het allemaal kunt oplossen met een onderdoorgang. Het is jou gelukt en daarom  "Petje" af! Menigeen had het niet op deze wijze gedaan; laat staan , kunnen doen!
Het "Zwitser Leven" gevoel komt hier weer eens tot uitdrukking!

NB,
Gelukkig komt er geen neerslag op jouw modelbaan terecht! Zelfs rommel wordt opgeruimd! Precies wat Zwitsers altijd doen!


Op naar het volgende "kleine" projektje! Suk6 ermee!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
@ Dirk-Jan,

Ik heb heel subtiel wat groen en onkruid aangebracht. Ik ben bang dat als ik uitbundiger te werk ga, er morgen de plantsoenendienst voorbij komt om het weg te halen. Tis een proper volkje die Zwitsers :D. Gelukkig heb ik nog heel wat strekkende meters natuur waar ik in de toekomst helemaal los kan gaan :P.

@ Gerard,

Door het mindere weer is het inderdaad prima werken op zolder. Het echte Zwitserleven gevoel komt over twee maanden, maar daarover later meer ;).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
We hadden Wico gewezen op het topic van scenery virtuoos Wim Vink bij de buren (Beneluxspoor), maar dat had zo te zien niet gehoeven! We hebben onze eigen Wico Vink!  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
Frank,

Haha, bedankt voor het compliment maar als je het niet erg vindt blijf ik toch lekker mezelf :-). Natuurlijk leer ik wel veel van andere gekende scenery bouwers.

Een aanrader voor wie hem nog niet kent: Luke Towan

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
Zeer geloofwaardige spooronderdoorgang geknutseld, Wico  :thumbup:
En mooi is het ook !
Het wordt nog wat  :P

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
Tony,

Kijk en daar gaat het mij om: het moet geloofwaardig tonen (dus hoeft niet perfect in alle details) en er goed uitzien (beauty is in the eye of the beholder).

Ik blijf oefenen  :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
Wico,

Dank voor het plaatsen van deze prachtige foto's van de brug en onderdoorgang.
Het ziet er mooi en strak uit dat belooft nog wat voor de toekomst.
Nog een paar leuke details erbij en dit fraaie stukje scenery kan uitgebreid worden naar links en rechts.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
Michel,

Ik heb hier en daar wat tips gekregen om het nog mooier te maken. Dus er volgt later nog een "finishing touch" :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
Zie dat je de RTS Greenkeeper 35KV hebt aangeschaft, werk er zelf al een tijdje mee en naar volle tevredenheid.
Een beetje opletten als je 1 of 2mm gras gaat gebruiken, dat blaf je er heel snel uit, ik gebruik dan het kleinste raster.
Daar leg ik dan ook nog eens de kleinste meegeleverde doseerring (zwart) in of ik leg er een opmaat geknipt stuk horrengaas in.
Dan blaas je de container niet in één keer leeg.

Gebruik tegenwoordig meestal grasvezels van Lars op t Hof die hele mooie natuurlijke kleuren levert.

Als graslijm de goedkoopste hobbylijm van de Action (niet de houtlijm) beetje verdunnen met gedemineraliseerd water (vang ik op uit de condenswasdroger). Werkt uitstekend, ik heb in het begin amsterdam gel rembrandt 020 verdunt gebruikt maar met die hobbylijm van de Action ben ik zeer tevreden. De vezels zitten al heel snel vast en dan kan ik verder werken met andere vezels.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... viaduct in wording
Tom,

Bedankt voor de tips! Daar ga ik mijn voordeel mee doen :thumbup:.

Groeten,
Wico