Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 6 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio

En dan na de koffie lekker op de aangemeerde raderboot stappen voor een rondvaart..................... O:-D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... terrasweersfeer
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... terrasweersfeer
Voor de liefhebbers (en mijzelf) nog wat extra vakantiefoto's om in de terrasweersfeer te komen (Luzern Zwitserland 2019) :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
Kijk en dan zie ik op de eerste foto gelijk toch wel een overeenkomst met de appartementen die je al wet eerder hebt gebouwd.
Zo vallen straks de puzzelstukjes (van 15 tot 80 jaar) zeker en vast op hun plek.  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
Wico,

Vannacht tijdens de verplichte rustpauze zag ik de foto's van de proefopstelling van de flats op mijn telefoon en zag het er al goed uit maar nu ik ze in het groot op de laptop zie ziet het er nog beter uit zo op de heuvels waar de flats op staan.
Het geheel heeft een heerlijk rustige uitstaling net zo rustig als de bewoners die heerlijk op hun balkon zitten te kijken richting de station waar de treinen rustig aankomen en weer vertrekken.

Het totale plaatje met alle gebouwde huizen en flats is een prachtig plaatje waar de sfeer al goed in zit wat mij betreft.

En bedankt voor voor de mooie foto's uit Flüelen en Luzern het Zwitser leven komt meteen weer terug bij mij. :P

Nog vergeten te schrijven dat de aangeschafte Märklin busjes erg leuk zijn en dat die het leuk gaan doen in de scenery van Donnerwetter Alm. :)

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... cocktail trio
@ Tom,

Scherp opgemerkt, jij zag en dacht hetzelfde als ik ;). En met die puzzel komt het helemaal goed.

@ Michel,

Kijk, toch lekker om in de nachtelijke pauze nieuws van het forum te lezen :). En ook bij mij kwamen de mooie herinneringen weer boven :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Vandaag was het gastendag in Donnerwetter want Erik (Erik01) en Frank (Frank-103) hadden de moeite genomen om helemaal af te zakken naar Zeeland voor een bezoekje aan mijn baan. De aanleiding daarvoor waren de fraaie Roco SBB dubbeldekker rijtuigen die Erik vrolijk op zijn baan in de rondte laat gaan. Omdat ik wisselende berichten had ontvangen of deze rijtuigen wel soepel op een Märklin C rails baan rijden, was ik stiekem wel een beetje jaloers dat het hem (met de nodige moeite) gelukt was om ze op de baan te houden. Frank bood spontaan aan om dan maar met de rijtuigen langs te komen om ze eens op mijn baan te testen. Dat was natuurlijk een aanbod waar ik graag ja op heb gezegd en de afspraak was snel gemaakt.

Beide heren hadden een krat vol eigen trein snoepjes meegenomen, dus na de koffie met onvervalste Zeeuwse bolus gingen we rap naar boven om de baan te bekijken en te rijden. Het ochtendgedeelte heb ik diverse treinen uit de schaduwstations getoverd. En natuurlijk liep de eerste de beste trein gelijk uit de rails vanwege een doorgeschoten trein in het schaduwstation :O. Daarna liep het gelukkig allemaal vlekkeloos en konden Erik en Frank genieten van het nodige Zwitserse materieel en de lange slepen. Nadat mijn vrouw ons drie keer had geroepen konden we ons met veel moeite losmaken voor de (verlate) lunch :D.

In de middag kon dan Erik zijn fraaie SBB rijtuigen op de baan zetten :thumbup:. Even zijn rode Re 460 aanmelden op de CS2 was een fluitje van een cent en daarna heel voorzichtig de stam een rondje laten maken op mijn baan. En hoera hoera hoera alles ging in één keer soepel rond op de bovenbaan. Loc en rijtuigen voelden zich helemaal thuis in Donnerwetter en vormden een prima combinatie met mijn andere SBB treinen op het station :P. Daarna hebben Frank en Erik nog diverse andere locs en rijtuigen uit de kratten getoverd die ook even de benen mochten strekken. Diverse merken, maatschappijen en tijdperken werden moeiteloos gecombineerd en alles liep gesmeerd! De tijd was te kort om alles te laten rijden (sorry Frank O:-D), maar wie weet willen ze volgend jaar nog wel een keertje terugkomen als het stationsgebied daadwerkelijk gerealiseerd is.

Een kleine impressie in onderstaand filmpje, voorzien van het vrolijke nieuwe "Donnawedda" lijflied :).



Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
 :) Zo te lezen was het een gezellige boel, en het nieuwe Donnawedda lijflied maakt het helemaal af. :thumbup:
En dan nog mooi treinenspul van Erik en Frank op je baan die wat rondjes mochten tuffen,
daar gaat je spaarpot weer leeg, want die wil jij ook hebben natuurlijk. :D
Erg leuk allemaal, jij maakt wat mee op je ouwe dag. :-)

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
We vonden het erg gezellig Wico, bedankt voor de gastvrijheid!

Uiteraard heb ik wat foto's van de dubbeldekkers en ander gastmaterieel.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Leuk mannen! Kijk uit naar meer foto's. De Donnerwetter hoempapaband was ook paraat, zo in het filmpje te horen.

Wico, ik kan wel voor een ÖBB Invasie zorgen hoor.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Wico & Frank,

Leuk beeldmateriaal van een zo te lezen geslaagde mini gastendag in Donnerwetter Alm.
Ja de Roco dubbeldekkers zijn een plezier om naar te kijken als ze over je baan rijden Wico.
Ook het andere prachtige materiaal wat er is meegenomen is prachtig om naar te kijken.
Alleen mis ik bij Frank zijn foto's toch een foto van het beroemde Zeelandse lekkernij wat is opgegeten. ;) :D
Heren bedankt voor het kijkplezier al vond ik Wico zijn muziekkeuze beter in de vorige films. :)

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
-WICO,
Wat zo'n beperkte gastendag al niet teweeg kan brengen. Het is niet alleen het 'nieuwe' materiaal, maar ook de video die deze dag tot een groot suk6 heeft gebracht. Het is een waar kijkgenot om alles eens te gaan bekijken. Echt subliem en natuurlijk gaat er ook een pluim uit naar de langverwachte nieuwe dubbeldekkers op Donnawedda Alm. Wat een mooi gezicht is het! Uiteraard alles in begeleiding van het nieuwe Donnawedda Lijflied! Die ondersteuning brengt een ieder direct in juiste sferen.
Op naar een volgende 'gastendag'!
Suk6 verzekerd!

Dank voor de film en de foto's!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Leuk om te zien!

Brengt goede herinnering boven aan de keer dat Frank mijn houtzagerij kwam bekijken. Gezellig dit soort acties!

Jeroen
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Zo, ik heb de telefoon even leeg getrokken voor wat extra foto's.
Ik vind het altijd bijzonder leuk om een spoorbaan waarvan je op het forum de foto's voorbij ziet komen om die eens in het echt te bekijken, enkele weken geleden kwam het plan op om een bezoek aan Wico te brengen, iets waar Wico en Erik zich gelukkig ook in konden vinden!  :D
Mijn dag begon natuurlijk met een autorit naar Erik en vervolgens moesten we bijna heel Nederland door naar Wico. Rond 11.00 kwamen we aan bij Wico, waar we heel hartelijk werden ontvangen en de koffie en de Zeeuwse bolussen al op ons stonden te wachten!
Dan de trap op naar zolder om zelf Donnerwetter Alm te bekijken, wat een enorme grote spoorbaan! Vooral het rijden met lange treinen, tot wel 4 meter lengte, dat zie je niet vaak op een zolder! Als Wico wat treinen heeft laten rijden is het al tijd om te lunchen, de tijd vliegt voorbij! 's Middags moet eerst de Roco SBB dubbeldekker op de baan, die rijtuigen zijn toch de aanleiding geweest om af te spreken. Getrokken doen de rijtuigen het uitstekend over de baan, geduwd gaan ze toch makkelijk naast de rails. Misschien maakt het nog uit dat er wisselstroomwielen onder de rijtuigen zitten. Een andere trekkracht, een HAG re 4/4 ('poepdoos' volgens de kenners) gaat ook probleemloos met de rijtuigen over de baan. Dan gaat de halbshuh van Erik op de baan, een lok die Wico ook op zijn wensenlijstje heeft staan. Het lokje draait voorbeeldig rondjes op de baan, maar wel met een zodanig tempo dat we geen tijd meer hebben om wat fotogeniek Oostenrijks materieel op de baan te zetten, zodat we nooit zullen weten of ik nu de goede rijtuigen voor de EC Transalpin in de kist had gedaan. Na Wico bedankt te hebben voor de zeer geslaagde dag rijden we naar huis, met een tussenstop bij de Chinese muur ergens in Brabant, en zijn we precies op tijd bij Erik om de Spanjaarden met strafschoppen te zien winnen van de Zwitsers. Nog wat later ben ik zelf ook thuis, een gezellige bezoek met Erik aan Wico is weer voorbij! Tijd voor foto's!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
De Roco SBB dubbeldekkers
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Halbshuh, de vergeten Oostenrijker en de Chinese muur
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
 B) Mooie foto's van al dat treinspul, veel variatie. :thumbup:
Maar zie ik daar nou dat er sushi met (nep)kaviaar is geserveerd? Dat is wel een hele luxe mini gastendag. B) :thumbup: B)
Alleen efkes 1 vraagje daarover; zit er nou mayonaise op de sushi? 8o

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Leuk om te lezen dat de beelden van bezoek worden gewaardeerd. Ik zal kijken of ik ook nog wat schoons kan toevoegen later vandaag.

Tav de 🍣, de kok had zich uitgeslooft en had bijzondere wit gele saus toegevoegd aan deze sushi.

Het smaakte prima.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
 @citaat

Zal wel gewoon salade dressing zijn. Verder ken ik geen aziatische saus in die kleur (en ik ken er heel wat). Bovendien hoort dat helemaal niet op sushi, ook al is het dan lekker. Op sushi doe je Japanse soysaus en wasabi, dat is pas lekker.

Maar afgezien van deze culinaire misstap is er op die gastendag geen stap verkeerd gedaan, zo te horen. Mooie treinen, goeie rijeigenschappen en weinig ontsporingen. Zo hoort dat. Oh en natuurlijk echte bolussen, dat wel. Leuk mannen, zou het bijna missen.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Ja wat heb ik naar zulke mooie beelden, met vrolijke muziek nog toe te voegen.
Het was een zeer geslaagde dag, die veel te snel voorbij vloog. Wico nogmaals bedankt voor jullie gastvrije ontvangst.

Alereerst een mooie Posttrein van Wico.


Dan de dubbeldekkers voor een bekende brug met rollende Landesstrasse


Paar SBB 460 samen.


Om te eindigen met een Seetal loc die toch wel heel mooi is.


Ik heb nog een souveniertje mee naar huis genomen.
In mijn draadje binnenkort eerste beelden.

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 03 juli 2021, 17:12:07
Op sushi doe je Japanse soysaus en wasabi, dat is pas lekker.
8o daarom reageerde ik er ook op, rare jongens die Zeeuwen. :D
Cultuurbarbaren zijn het. :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Mooi,mooi mooi man,
Geweldige plaatjes en filmpje  :thumbup:

Moeten ook maar eens een keer afspreken wico  :)
Als Zeeuwen onder elkaar haha
Neem ik de bolussen  mee van de bakker die al jaren de beste bakt  :P

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/104904/Bakker-Joop-van-Meijel-uit-Clinge-bakt-alweer-de-beste-bolus
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
 @citaat @citaat

De Zeeuwen zijn geen rare jongens maar de Brabanders want daar hebben Frank en Erik ergens gegeten Dirk-Jan. :P

Prachtige aanvullende foto's en film zijn er door jullie (Frank en Erik) geplaatst.
Ook de eetfoto's zien er lekker uit al heeft sushi zeker niet mijn voorkeur. :?

Bedankt voor het kijkplezier heren.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Hoi Michel,

Het was nog aan de verkeerde kant van Utrecht dus in Brabant/Limburg. De navigatie was daar niet duidelijk over.

Ik heb ook de sushi en de eetstokjes aan Erik overgelaten, ze hadden ook (te)veel heerlijke Chinese gerechten, het gaat misschien iets te ver om Wico zijn topic met foto's van deze andere gerechten te vervuilen     eehhhh vullen! Maar met de 'gewone' gerechten kon de maag ook gevuld worden!

Vriendelijke groet
Frank
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Zo te zien een fantastische dag, leuk dat filmpje met dat heerlijke muziekje eronder  :-) :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Mooi verslag heren. Ziet eruit als een geslaagde dag. Dat Zwitsers heeft toch ook wel wat. Mijn hart ligt 1 land verder naar het Oosten, maar die Zwitsers hebben ook zo hun charmes.
Citaat van: h0_miessie op zaterdag 03 juli 2021, 20:21:12
De Zeeuwen zijn geen rare jongens maar de Brabanders want daar hebben Frank en Erik ergens gegeten Dirk-Jan. :P
Toch wel. Wie noemt er nou gebak een bolus? Bij een bolus heb ik andere associaties.  >:-D >:-D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Het is ook geen gebak maar een koffie koek  :)

En associatie, tja een bosche b(dr)ol ligt al even dus krokant vanbuiten en zacht vanbinnen, koek gevuld met crème en rozijntjes , tom(s)poes  mooi roze boven kant en crème vanbinnen, chocolades(p)oesje, ja zo kan ik nog wel even doorgaan.... Mooiste is natuurlijk de in bergen op zoom verkochte platte tiet  :D :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Nu jullie dan toch nog doorgaan over de mini-gastendag, er was ook een ongewenste gast die het maken van foto's ernstig verstoorde. Zelf de sushi kon niet ongestoord voor het nageslacht vastgelegd worden!

Hachelijk?    :-)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
 :D Leuke gedaan!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Als laatste vervuiling van Wico z'n topic heb ik een kort filmpje! Wico, Erik en ik vonden het bezoek aan jou en je baan Donnerwetter Alm erg leuk, gaan we in de toekomst nog een keer doen!

https://www.youtube.com/watch?v=UmuZqKwjat4
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Na een (grotendeels) verregend weekend met de honden in Duitsland, vandaag eindelijk tijd om alle reacties door te nemen op de mini-gastendag in Donnerwetter Alm. Leuk om zoveel positieve response te krijgen op een zondermeer geslaagde dag. Nogmaals dank aan Erik en Frank voor de sprankelende attentie, het meegebrachte materieel, de gezelligheid en het nagenieten met de foto's en filmpjes :thumbup:. Hier en daar nog een reactie van mijn kant:

De gastvrijheid hier gaat ver, maar zoals jullie al hebben kunnen lezen hebben de heren op de terugweg een tussenstop gemaakt bij "De Chinese Muur". Waar ze precies zijn beland weten ze zelf niet, en ik kan het ook niet vertellen want in Brabant zijn er al minimaal drie restaurants met die naam. De gerechten zien er overigens wel heel smakelijk uit, al is het niet mijn persoonlijke voorkeur.

Volgens mij zitten de Zwitsers niet te wachten op een invasie vanuit Oostenrijk. Dus Laurent geen hard feelings, maar eerst volgend jaar het "vergeten" materieel van Frank maar eens op de baan zetten. Zijn krat zat aardig vol met heel veel moois, maar de dag was simpelweg te kort om het allemaal uit te pakken. En Frank heeft trouwens een beetje van het SBB-21 virus opgelopen, dus we weet komt er straks het nodige ÖBB materieel in het verkoophoekje :D.   

En waarom heet een bolus nou eigenlijk een bolus? Nou dat is heel simpel omdat hij verdacht veel op een bolus (die andere dus) lijkt. Gelukkig is deze heel wat smakelijker en via Barry weten jullie nu ook waar je de lekkerste kunt kopen. Maar zoals ze hier zeggen dan moet je wel naar de "overkant", want dat ligt zowat in België. Maar een goede bolus is niet te versmaden. En Barry je uitnodiging kan ik natuurlijk niet afslaan, dus ook jij bent van harte welkom :P. Moet je alleen even een paar maanden geduld hebben want er kan weinig tot niet gereden worden omdat ik nu met het aanleggen van het stationsgebied ga beginnen.

En tenslotte die ongewenste gast met haar beruchte "allez opi omi" bord. Omdat de kleinkinderen mij ook opi noemen, zijn daar hier al de nodige grappen over gemaakt.

Maar ik heb haar met de vliegenmepper onschadelijk gemaakt, dus van die dame hebben we geen last meer 8o.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Heel goed gedaan Wico meteen aanpakken die verstoorders op je baan. :twisted:
En mocht de vliegenmepper stuk gaan ik heb nog wel wat ME-ers die je kan gebruiken mocht ze weer terugkomen met het bord. ;)

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Uitnodiging staat, en je bent hier ook welkom, maar ook hier momenteel geen baantje en wordt dus zeker in de winter..
We spreken zeker eens af.  :thumbup:

Jammer van het slechte weer , een weekendje weg moet wel gewoon genieten zijn  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Duurde even, om de verslagen door te lezen en van de plaatjes en de filmpies te smullen, Wico  :P
Maar dan heb je ook wat  :thumbup:
Heerlijke vakantiefoto's van tussen de buien door, en de beelden van een zeer geslaagde grote-mensen-mini-gastendag  ;)

Zo komen we de zomer wel door !

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mini gastendag
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mini gastendag
Tony,

Het is een bijzonder jaar, want normaal ligt alles qua treinen hier stil in de zomer, vanwege druk met allerlei andere activiteiten. Dus een mini gasten dag in juli past helemaal in dat plaatje!

Over plaatjes gesproken: de forum kalender van juli 2021 is wel heel mooi :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
 @citaat
Dat lijkt de ouwe baan van Wico wel !
Die jongen schijnt nu met een heel grote baan bezig te zijn.
Ben benieuwd, op welke 3rail-kalender die ooit te zien zal zijn  O:-D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... 3 rail kalender
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... 3 rail kalender
Tony,

Die gast heeft vrij ambitieuze plannen, maar is al minstens drie jaar aan het bouwen en nog steeds niet klaar met zijn lay-out. Om over de scenery maar te zwijgen, want dat zijn allemaal halfslachtige frutsels en niks is klaar. Zal dus nog wel even duren voordat daar iets van op een kalender komt 8o.

Maar zoals John F. Kennedy al zei: "I believe that we should commit ourself to achieving the goal, before this decade is out ...". Tegen die tijd kan Wico waarschijnlijk zijn eigen kalender uitgeven met mooie plaatjes :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
 @citaat

:o) Die gast last ook een zomerbouwstop in, dan schiet het natuurlijk helemaal niet op. :roll:
In dit tempo zijn we zo ongeveer heel erg oud en dement voordat dat baantje klaar is. :o)
Dan heeft een kalender ook geen zijn meer, we weten dan toch niet meer welke dag het is, laat staan welke maand. >:-D :-)

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Recent is de naam Wim Vink gevallen, de onvolprezen knutselaar bij de buren (Beneluxspoor), bekend van de Wim Vink kalender en de zondagmorgen plaatjes, hopelijk leidt dat tot een 3railforum Wico Vink! Familie van onze Limburgse Tony Vink, geheel toevallig ook bekend van de Tony kalender  ;)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Ik loop hier iedere dag als ik naar zolder ga langs deze fraaie kalender ja ik hoop dat er een vervolg komt op deze fraaie WOSA kalender denk dat er meerdere forumleden blij zullen zijn als de kalender de komende jaren wordt uitgegeven. :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
 @citaat
:o) daar ga je al, Miessie is nog niet zo oud en nog best helder denk ik zo, maar toch haalt hij de forumkalender en de WOSA kalender al door elkaar. :mrgreen:
Ken je nagaan als we allen oud zijn, kalender, wat is dat?  :D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... gastendag
@ Dirk-Jan,

Haha toevallig laatst voor mijn vader een dementieklok gekocht (bestaan die dan? ja die bestaan!). Maar die beste man is dik in de negentig, dus als ik dat ook mag beleven kan ik nog ruim dertig jaar vooruit :D.

@ Frank,

Ik weet niet of er een Wico Vink in mij schuilt, maar ik ga in elk geval mijn best doen om een mooie baan te bouwen :P. De WOSA 2021 oeuvre kalender van Tony is dan weer een WICO productions om deze scenery gigant eenmalig te eren. Die WOSA kalender ga ik zelf waarschijnlijk nooit halen omdat ik een baan met allerlei moderne digitale fratsen bouw :?.

@ Michel,

Ik denk dat ik in september maar weer eens contact opneem met Frau Dr. Ing. Lisa Uber-Wachung (hoofd kwaliteitscontrole WOSA publicaties), om de mogelijkheden voor een WOSA 2022 kalender te bespreken.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... afbreken en opnieuw beginnen
 @citaat
Dat zou ik en vele andere met mij erg waarderen Wico. :) :thumbup:

Ja sorry Dirk-Jan de forum kalender heb ik niet in mijn bezit maar omdat ik net wakker was geworden na mijn middagnapje want de wekker ging vanochtend weer om 02,45 zag ik het nog niet al te helder mijn excuses. :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... afbreken en opnieuw opbouwen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... afbreken en opnieuw opbouwen
Mede door het bezoek van Erik en Frank aan Donnerwetter Alm, begon het bij mij weer te kriebelen om aan de definitieve bouw van het stationsgebied te beginnen. Normaal las ik altijd een zomerstop in, dus deze actie stond gepland voor de aankomende herfst/winter. Maar ik ben toch maar begonnen om de boel af te breken. Dus vandaag alles van de baan gehaald, alle rails in de doos, de XPS platen opgestapeld en de 12 mm triplex platen verwijderd :O. Oh ja, en natuurlijk alle treinen veilig ergens anders opgesteld, wat op zich weer een kleurig plaatje oplevert :P. De komende tijd dus stap voor stap dit deel van de baan opbouwen, te beginnen met een simpele maar doeltreffende bevestiging voor de led strip in het bovenste schaduwstation aan de onderzijde van de triplex platen. Ik moet zeggen dat het weer goed voelt om de bouw verder op te pakken :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... afbreken en opnieuw opbouwen
Leuk dat je de herfst/winter planning naar voren hebt gehaald zo heb ik weer veel kijkplezier. :P
Mooie plannen die ik zeker en vast in de gaten ga houden en van die led-verlichting krijg je zeker geen spijt wordt het weer zo een kleurige led string of nu gewoon witte verlichting ?

De Coop en Holcim wagons mogen hier ook wel logeren hoor anders blijven ze te (veels) lang stil gaan staan. ;) :D

Succes met de komende bouwactiviteiten.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... afbreken en opnieuw opbouwen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... afbreken en opnieuw opbouwen
Michel,

Dit wordt ook weer een gekleurde led strip, want die had ik als set gekocht. Ik zou overigens iedereen aanraden om witte leds te kopen, want de lichtopbrengst valt mij wat tegen.

Alle wagons staan inmiddels onder het afdekplastic, dus helaas voor jou geen Holcim of COOP logés in Michelstadt. Volgens de planning komt Märklin binnenkort wel met de nieuwe Re 620, dus dan heb ik een mooi excuus om weer eens bij je langs te komen :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... afbreken en opnieuw opbouwen
Citaat van: Wico op vrijdag 09 juli 2021, 12:35:15
Die gast heeft vrij ambitieuze plannen, maar is al minstens drie jaar aan het bouwen en nog steeds niet klaar met zijn lay-out.
:o) 8o Het zal aan mij liggen, maar dit ziet er uit als afbreken. :D
Maar ja, je zal wel weten wat je aan het doen bent, dus suc6 met de verdere bouw.
Laat die zomerstop maar helemaal achterwege, daar hebben wij, je trouwe volgers, geen boodschap aan. >:-D
En echt zomer wil het toch nog niet echt worden, het weer is niet heel mooi, dus dan is het wel echt modelspoorbaanbouwweer. O:-D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... afbreken en opnieuw opbouwen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... afbreken en opnieuw opbouwen
Even naar het topic titeltje kijken jochie :D. Kwestie van één stap achteruit en twee vooruit :P. Op een gegeven moment was ik wel even klaar met bouwen en heb ik het stationsgebied "geparkeerd" voor later. En later komt dus eerder dan verwacht ;).

Maar geen zorgen, vanaf morgen zijn het weer opbouw foto's B).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... afbreken en opnieuw opbouwen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... afbreken en opnieuw opbouwen
Bij de middelste foto lijkt het net alsof je de slingers voor het bouwfeest hebt opgehangen  :P
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... afbreken en opnieuw opbouwen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... afbreken en opnieuw opbouwen
@citaat

Het leven is een feestje ... :P

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... bouw stationsgebied
Nadat het stationsgebied volledig ontruimd was (gelukkig zonder inzet van de ME :o)), ben ik weer begonnen met de opbouw. Het achterste deel met de station sporen komt op vier centimeter (2 x 2 cm) XPS plaat te liggen. Het voorste deel met de opstelsporen voor de historische treinen komt iets lager op 2 centimeter XPS plaat te liggen. In het verborgen deel onder Donnerwetter West loopt het spoor van twee naar vier centimeter om beide delen te verbinden. Eerste actie is dus het snijden, uitlijnen en lijmen van de eerste XPS platen. Vanwege de bereikbaarheid begin ik daarbij met de achterste hoger gelegen sporen.

Eerste "obstakel" is een viaduct dat moet worden ingebouwd om het historisch emplacement bereikbaar te maken. Omdat het spoor ter plekke breed is, heb ik van twee bruggen een leuning verwijderd en de delen vervolgens met een extra tussenstuk weer aan elkaar gelijmd. Helaas blijkt de onderdoorgang te laag, want een personenauto en bestelbus passen er wel onderdoor, maar een vrachtwagen loopt vast. Dat vraagt dus om een truc, maar daar ga ik dit weekend mee aan de slag :P.

Groeten,
Wico