Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
 @citaat @citaat

Ik neem aan, dat de prefab-villa's reeds besteld en onderweg zijn, Wico  :D
Wellicht kun je wat licht door de duisternis schijnen, door alvast wat plaatjes daarvan uit de catalogus van de prefab-firma te plaatsen.
Daar is de welstandscommissie namelijk zeer benieuwd naar. ( +#me too )

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Tony,

Het bleek nog lastig bij de welstandscommissie beeldmateriaal los te peuteren. Na lang zeuren kreeg ik gelukkig een aantal snapshots van de drie villa's. Helaas moeten we het daar nu mee doen.

Het voedt in elk geval de nieuwsgierigheid en wellicht dat een zoektocht bij de bekende prefab fabrikanten nog een leuk tijdverdrijf biedt >:-D.

Bronvermelding: internet

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Alle drie gevonden, Wico !
Ik ga het niet verklappen, anders is er voor de de andere volgelaars niks meer aan  :P
Die zoeken het zelf maar uit  O:-D

Gaat mooi worden bij jou  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
 @citaat @citaat

8) Meneer Wico, u dient wel een bronvermelding te plaatsen bij de snapshots, het liefst zo snel mogelijk.


Citaat van: Tony op vrijdag 30 april 2021, 11:59:56
Die zoeken het zelf maar uit  O:-D
:D Ben ik mee bezig, ik wacht effe op Wicootje zijn bronvermelding, zoekt makkelijker voor me. :-)

Dirk-Jan

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
 :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
@ Tony,

Kijk dan ben je toch weer een stuk wijzer.

Ik hoop dat de keuze van de welstandscommissie je goedkeuring heeft. Bezwaarprocedures zijn inmiddels verlopen, dus helaas. Beter kijken: de welstandscommissie is blij met je duimpje en voelt zich gesterkt in haar keuze voor deze prachtige statige panden :P.

@ Dirk-Jan,

Sorry, helemaal vergeten maar gelijk even aangepast :o).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Vandaag binnen twee uur tijd zowel Post NL, DPD als DHL aan de deur met pakketjes. Gelukkig (of helaas) niet alleen voor Wico want mijn vrouw heeft ook een hobby O:-D. Wij zorgen er wel voor dat de economie ook in deze zware tijden blijft draaien :).

Op basis van de nodige suggesties en rijp beraad (en dat duurt bij mij nooit lang) is de basisopstelling voor Donnerwetter Ost bepaald :D. De hoge flats komen aan de voorkant, daarachter komt het blauwe plein en daar tegenover komen een aantal stadsvilla's. Zo ontstaat een dubbele rij bebouwing, die het ook goed doet bij een doorkijkje vanaf de spiraal richting het stationsgebied. Tussen de gebouwen komt dan een doorgaande weg, die denkbeeldig doorloopt aan de voor- en achterkant. Beetje bomen en groen erbij (staan in de bestelling), bushalte, fontein, parkeervakken, reclameborden en misschien nog wat speeltoestellen voor de verdere aanvulling. Het idee zit in mijn hoofd, later zal wel blijken wat het wordt :O. En een beetje doorgaande weg vraagt natuurlijk ook verkeer. Dus op de foto's de drie aangeschafte stadsvilla's, een bushalte van Rietze en drie Herpa voitures als aanvulling op het bestaande wagenpark. Er kan dus weer gebouwd gaan worden ...

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
De bezorgdiensten zijn er maar druk mee Wico, maar gelukkig help jij de economie lekker op gang te houden en kunnen wij meegenieten van de steeds groter wordende stad  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
De aanwinsten zijn talrijk binnen gekomen en zijn allemaal zeer mooi om te zien en gaan je baan zeker verfraaien als ze op hun (definitieve) plek staan. :thumbup:
De auto's zijn ook heel mooi maar de BMW heeft toch een streepje voor bij mij. ;)

Veel bouwplezier toegewenst en we zien ze wel verschijnen op de plaat bij de andere gebouwen.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
mooie aanwinsten weer :favorite: ; en ze zullen weer snel gebouwd worden  :D


waar heb je die bushalte vandaan?


mvg,
Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Das rap binnen, Wico !

Drie huizen met meteen een auto voor de deur  :thumbup:
Zal wel effe ruzie worden tussen die preisers  :D
Ook fijn, dat je aan een bushokje voor de pauperpreisers hebt gedacht !

We zien morgen wel, hoe het allemaal bij elkaar past.
Dus neem rustig je tijd O:-D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
-WICO,
Het wordt behoorlijk aan de drukke kant in jouw "ALM". Nog meer huizen met nog meer auto's! Een drukte van belang. Maar jij weet dat de verkeersregels in Ch m.i.v. januari 2021 flink zijn aangesterkt, vooral wat betreft de voetgangers. Zoveel extra auto's vraagt ook voor de voetgangers nog meer beveiliging; dus meer oversteekplaatsen! Daar heb ik jou begin dit jaar van op de hoogte gebracht. Dus wordt het ook meer scenery-werk. Bestel nog maar vast meer verkeersborden, e.d.!
8o :-) :warning:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
@ Peter,

Alles voor het goede doel (economie steunen, stad uitbreiden, forum volgers updaten) :favorite:.

@ Michel,

Die Herpa auto's zijn niet goedkoop, maar ik vind ze wel mooi gedetailleerd. Dat jouw voorkeur uitgaat naar de BMW snap ik helemaal. Via Marktplaats hier in de buurt ook nog zeven "tweedehandsjes" kunnen scoren voor nog geen vijftien euro :P.

@ Michel II,

De bushalte is van Rietze (nummer 70205). Ze zijn eerder ook in rood en groen uitgegeven. Ik heb die van mij gekocht bij Truckmo.com.

@ Tony,

Bijna goed, het is één huis met drie auto's voor de deur: de BMW voor pa, de VW voor ma en de Mini voor dochterlief :D. Je ziet met de komst van de stadsvilla's is de wijk gelijk opgewaardeerd :thumbup:. En in Donnerwetter Ost rijden splinternieuwe bussen rond om ook de pp'ers op tijd op hun werk te brengen. Ik probeer de villa's vanavond nog af te krijgen, even kijken of dat lukt :o).

@ Gerard,

Op de alm hangt een serene rust, hooguit verstoren de koeienbellen daar de stilte :D. De stad daarentegen bruist straks van het leven, maar zoals altijd, nog even geduld. En de details en uitwerking zijn voor later ...

Bron: www.indebergen.nl

Groeten,
Wico

 

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Dag Wico, met al die pakketjes die jij bestelt en krijgt is het drukke vereer van bestelauto's op de straat te verklaren. Wat een aankoopijver.
Maar het moet gezegd: het zijn mooie aanwinsten die de scenery in Donnerwetter Alm zullen kleuren. Ik kan niet wachten op de foto's.

veel plezier bij het bouwen,

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Luc,

Als de geest één keer uit de fles is, dan is er bij mij meestal geen houden aan 8o. Hobby geld voor de maand mei is ook al op gemaakt ;).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Citaat van: Wico op zondag 02 mei 2021, 12:53:06
Luc,

Hobby geld voor de maand mei is ook al op gemaakt ;).

Groeten,
Wico

Begin je toch vast aan dat van Juni.  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
 @citaat
Maar WICO, was dat geld dan zonder de vakantie-toeslag?  :-)  Anders zit er nog een heel klein beetje geld in het hobby-potje!  :idea: Ja, ook de hobby-ist moet op de kleintjes letten (mag ik aannemen)! 8o
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
@ Tom,

Bedankt voor de tip :thumbup:. Maar er staat ook nog het nodige bij onze vrienden van Märklin in de bestelling en de zomernieuwigheden komen er ook binnenkort weer aan. Zal toch een extra krantenwijkje worden ben ik bang :D.

@ Gerard,

Wij passen regelmatig op de kleintjes hoor. Die vinden het altijd leuk bij opa en oma :-).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Jaaaah, kleinkinderen, ze kunnen niet vaak genoeg bij ons zijn.   ;) :favorite:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Een beetje doorwerken kan geen kwaad, anders komt de baan nooit af ;). Vandaag dus de foto's van de eerste oplevering van het recent aangeschafte trio stadsvilla's. Het kostte nog wat moeite om de voegen mooi grijs gevuld te krijgen. Een paar keer de boel weer afgespoeld onder de kraan omdat ik niet tevreden was. Maar met de juiste combinatie van voldoende verf (voor de kleur) en water (voor de vloeibaarheid) ben ik uiteindelijk toch tevreden. Zoals gebruikelijk ligt het dak nog los, moet het binnenwerk nog gebeuren en moet er nog haft & fixier spray overheen om de plastic look weg te werken. Maar dat is een zorg voor later ...

N.B. Op de foto's is de weathering van het dak wat "harder" dan in werkelijkheid.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
-WICO,
Het 'voegen' gaat jou prima af. Maar hoe ga jij de bloemenbakjes op het balkon vullen? Ja, ook de Zwitsers houden van bakken op het balkon. Dat gaat ook nog heel wat werk kosten! Ja, ja, dat is voor 'later', nietwaar?
Dank voor jouw update en 'doorwerken' staat op de 1e pagina van jouw handboek; dat wisten we al. Suk6 ermee!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Wico,

Het voegen tussen de stenen aan deze prachtige villa is je goed afgegaan.
Op naar de volgende villa's. :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Nou Wico, dat is een replica van een huis met historie !

In net zo'n huis woonde Jean Schillinger, de opa van Albert Schweitzer. (Hoe Zwitsers wil je het hebben)
De kleine en ziekelijke Albert logeerde hier regelmatig om in de gezonde alpiene berglucht aan te sterken en zat vaak op het balkon onder een deken met zijn frisse neus in de boeken.
Als hij hieruit opkeek, bestudeerde hij vaak de geometrische patronen van het hekwerk en legde zo de prille basis van zijn wiskundige inzichten.
Ook als hij 's avonds in zijn bed op de zolderkamer door de spijlen van het halfronde raam naar de maan en sterren keek, spoorde dit zijn creatieve geest aan tot het doorgronden van de wetmatigheden in het heelal.
In dit huis stond gelukkig ook een piano, want Albert speelde graag en begenadigd Bach. ( Tip voor het interieur  :idea: )
Oma Caroline kon hier tijdens het koken altijd enorm van genieten en bakte als dank daarvoor regelmatig extra rösti voor hem.

Kortom; niet zomaar een huis  O:-D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Ik wil er wel aan toevoegen dat de voegen er goed uitzien.
Gaat later nog een leuke knutselklus worden om de huizen in te richten. :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Dag Wico.

Da's een fraaie toevoeging op het woningbestand van Donnerwetter Ost :thumbup: De villa is erg netjes in elkaar gezet en dito gelijmd.
Om toch nog iets te zeuren te hebben : de volgende keer de richting van de louvres van de luiken beter in de gaten houden ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Citaat van: Nieuwenhuis op dinsdag 04 mei 2021, 16:10:15
Om toch nog iets te zeuren te hebben : de volgende keer de richting van de louvres van de luiken beter in de gaten houden ... :roll:
:roll: Nou Erik, je hebt wel gelijk. >:-D
Nu gaat Wico toch proberen om ze eraf te krijgen en om te keren, anders blijft dat telkens een "O ja, shit momentje" als Wico weer de naar de spoorzolder gaat en het huisje ziet staan. :D :-)
Maar verder is het wel een leuk huisje. O:-D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Als nieuwe huurder zou ik die kozijnen toch eens even grondig bestuderen of ze niet door en door verrot zijn.  ;)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
@ Gerard,

Deze hobby heeft vele facetten, ik ben dus nu ook al metselaar. De bloembakken moeten inderdaad nog gevuld, moet nog effe wat kleurtjes bestellen ;).

@ Michel,

Tempo zit er weer lekker in, nummer twee staat ook al in de steigers :P.

@ Tony,

Kijk dat wist ik dus niet, en nu kijk ik met heel andere ogen naar het huis. Misschien moet er nog een plaquette aan de muur komen :idea:.

@ Tom,

Aan inrichten ga ik niet beginnen, overal komt straks dichte vitrage in de kleuren (lichtdoorlatend) grijs en zwart. Die bijgeleverde staaltjes vitrines en gordijnen vind ik echt afschuwelijk.

@ Erik,

Potverdikkie, ik heb dus echt twee keer met het blote oog gekeken of de luiken in een bepaalde richting wijzen voordat ik ging plakken :?. Dat is dus niet te zien, maar de camera is onverbiddelijk.

In de praktijk zie je er dus gelukkig (bijna) niks van, dus we zullen het oogluikend  toe moeten staan O:-D.

@ Dirk-Jan,

Je kent me te goed want ben inderdaad bezig geweest om de luiken te verwijderen. Want als je het één keer ziet, kun je het daarna niet meer niet zien. Maar ik ben een degelijke lijmer, dus ben er mee gestopt. Luiken zitten vast en het risico is te groot dat ik de rest vervolgens beschadig. Heb nog even overwogen om een compleet nieuwe villa aan te schaffen, maar das ook weer overdreven :o).

Om dat "oh shit" moment te vermijden heb ik bedacht dat dit de nieuwste generatie multifunctionele luiken zijn, die tevens dienen als zonnecollectoren. Derhalve zitten de lamellen afwisselend omhoog en naar beneden om op die manier maximaal licht op te vangen. Slim volkje wel die Zwitsers :idea:. Waar zouden we toch zijn zonder trein fantasie B).

@ Timelord,

Zoals hiervoor aangegeven betreft het de nieuwste generatie luiken en die zijn van aluminium. In goed Latijn: Ergo no problemo :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Citaat van: Wico op dinsdag 04 mei 2021, 20:17:15
Waar zouden we toch zijn zonder trein fantasie B).
:) U bent vooruitstrevend bezig, zonnecollectoren en luiken in één, heel modern. :thumbup: :D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Dirk-Jan,

De techniek staat voor niets. De volgende villa wordt nog vooruitstrevender, die krijgt zonnecellen geïntegreerd in de dakpannen :thumbup:.

Foto: www.trouw.nl

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Gat in de markt !!!! (hopelijk niet in je dak !  :P)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
-WICO,
Jij blijft ons verbazen! Zwitserse ideetjes?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
En zo is de tweede stadvilla ook alweer in elkaar gestoken. Hoewel de naam stadvilla niet helemaal op zijn plaats is. Dit pand is namelijk de oude pastorie van de Liebfrauenkirche van Donnerwetter. Die kerk is al tientallen jaren geleden afgebroken, waarna de eerste hoogbouw in Donnerwetter op die plaats werd gebouwd. Alleen de oude fontein op het voorplein is toen bewaard gebleven. De pastorie is onlangs gerenoveerd, waarbij een aantal appartementen zijn gerealiseerd. De oude pastoor Wilfried Himmelhoch heeft daar nog zijn zegen aan gegeven, voordat hij recentelijk op 93 jarige leeftijd zijn laatste adem uitblies.

Het voegenwerk van de pastorie is niet zo strak gelukt als bij de andere villa. Aan de andere kant geeft dit ook wel weer een zekere charme aan het pand (en gelukkig geen luiken dit keer) :P.

Groeten,
Wico     
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Hallo daar WDSP (Wico De Serie Plakker), wederom een leuk pandje erbij. :thumbup: :)
:o) En die Wilfried Himmelhoch ligt toch wel netjes begraven op de Donnerwetter begraafplaats naar ik mag aannemen? O:-D
En ik begin er toch effe over voordat Erik je ermee gaat lastig vallen; ik zie nergens afvoerpijpen aan de dakgoot. 8) :D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
@ citaat

Wilfried was zeer geliefd in zijn kerkgemeenschap. Hij ligt er dan ook keurig bij en er worden regelmatig verse bloemen bij zijn graf gelegd :thumbup:.

Daken (inclusief regengoot) liggen nog los, dus regenpijpen komen later (wel lekker scherp opgelet trouwens :P).

In het kader van het rijke roomse leven nog even een videootje als toegift :D.



Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Ook weer een fraai exemplaar, Wico  :thumbup:
Mooi contrast bij die andere gebouwen.
Ben blij, dat je zelf de historie van dit pand vermeld hebt, dat vergt best wel wat uitzoekwerk  :D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Misschien een andere maatschappij die deze voegen heeft gedaan daarom is er wat verschil in de voegen Wico.
Het ziet er in ieder geval vanuit mijn oogpunt goed en mooi uit.
Mooie royale villa trouwens dit de oude pastoor nam het er goed van met de huisvesting. :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
@ Tony,

Een beetje variatie moet kunnen toch :). Zeker in de huidige tijd met al dat fake news is het belangrijk om je research goed uit te voeren, om op die manier feit en fictie uit elkaar te houden. In sommige topics op dit forum is dat al een kunst op zich :D. Gelukkig biedt de Donnerwetter Zeitung van 23 februari 2021 uitkomst, want die bevat op pagina 17 een uitgebreide necrologie over Herr Pastor Himmelhoch. Hij was een devoot mens en heeft veel goed werk verricht voor de hulpbehoevenden in zijn gemeente.

@ Michel,

Ik ben er zelf ook wel tevreden mee, moet ook niet te perfect en steriel worden. Juist door een beetje te knoeien en prutsen gaat de scenery meer leven.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Misschien is bijgevoegd autootje ook een must-have voor op jouw baan ;)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
 @citaat Ook voor de echt; kan hij fijn de boodschappen mee doen  :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
@citaat @citaat

Zo zie je maar weer, ik heb fans op de meest onverwachte plaatsen :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Aan alles komt een eind, dus ook aan de bouw van de stadsvilla's. Nummer vier is vandaag afgerond; details en definitieve afwerking volgen later. Afgezien van de kleur zijn villa nummer 1 en 4 identiek. Dat heb ik opgelost door bij deze villa wat kleine details aan te passen. Zo heeft deze villa luiken gekregen, een andere achterdeur, een frans balkon en een dubbele schoorsteen. Relatief kleine aanpassingen, maar het geeft toch gelijk een andere uitstraling.

Voor het vergelijk beide villa's ook maar even samen op de foto gezet. Met Hemelvaartsdag maar weer eens schuiven met de proefopstelling van Donnerwetter Oost om te komen tot het definitieve plaatje :P.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Je bent lekker bezig geweest Wico, met de snelheid waarmee jij panden uit de grond stampt zou een gemiddelde aannemer jaloers zijn  :)

Maar zonder gekheid, door wat kleine verschillen zet je wel een mooi geheel neer  :thumbup: :thumbup:

Nu je even uit-geplakt bent, ben ik benieuwd wat er nu op de planning staat.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
-WICO,
Het 'oog' wil nu één-maal, dat de huizen nauwkeurig worden bekeken.
Wat zie ik? Ja, die Zwitsers zijn heel bijdehand met hun kleine raampjes, die de kelder inkijken. Wat zou daar nu zitten? Hebben zij dan hun treinkamer verplaatst naar de kelderruimte? Ja. dan zit jij er komfortabel bij op jouw grote trein-zolderruimte!
Opent zoiets toch andere perspectieven op jouw "Donnerwetter - Ost?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Ben benieuwd, wat Hemelvaart dit jaar gaat brengen, Wico  O:-D
Al kan ik me goed voorstellen, dat jij al eerder benieuwd bent  :D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Ook het laatste huis is weer fraai in elkaar gezet Wico.
Daar het balkon weg te laten en de tweede schoorsteen en de andere dingen heeft het huis ondanks dat ze de zelfde zijn een heel ander uiterlijk gekregen.
Nu begint het gepuzzel waar ieder huis / woonblok moet komen te staan maar dat gaat helemaal goed komen denk ik.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
 :) Hee serieplakker, wederom woning nummer 4 ook geslaagd voor de Donnerwetter Ost bewoners. B) :thumbup:
Er gaan natuurlijk wel opmerkingen van de bewonerscommissie komen over dat franse balkonnetje, een plastic bbq past daar niet. :o)

Dirk-Jan

N.B. waarom zitten de gordijnen ondersteboven in de dakkapel van dat groene huis? >:-D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 12 mei 2021, 07:21:30

Dirk-Jan

N.B. waarom zitten de gordijnen ondersteboven in de dakkapel van dat groene huis? >:-D

Dat zijn de nieuwste ontwerpen van:

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
@ Peter,

Thuiszitten in corona tijd heeft ook zijn voordelen :D. Ik ben zelf ook wel benieuwd naar de planning. Ik ben bang dat met de komst van het goede weer en de verdere verruimingen de baan hierna op een zeer laag pitje komt :O.

@ Gerard,

Wat er allemaal in die kelders gebeurt dat wil je niet weten 8o. Als daar nieuws over naar buiten komt, is het meestal niet veel goeds. Gelukkig zijn er ook de nodigde Zwitsers die daar zeer braaf een uitgebreide baan bouwen, daar weet jij alles van :thumbup:.

@ Tony,

Haha ik was gisteravond natuurlijk alweer aan het schuiven. Het lijkt er op dat vier stads villa's teveel van het goede is. Geeft niets want die ene vindt straks ook wel een plekje.

Ik heb ondertussen ook nog wat fraaie MBR bomen binnen gekregen, dus het wordt toch wel een sjiek wijkkie straks :P.

@ Michel,

Bedankt voor de complimenten, en wat ik al schreef het gepuzzel is al begonnen :).

@ Dirk-Jan,

Ach die villa met frans balkon staat op een perceel van 1.365 m2, dus er is vast wel een ander geschikt plekkie voor de BBQ :P.

Ik lees nooit de kleine lettertjes, maar blijkbaar weet Tom het antwoord op je vraag >:-D.

@ Tom,

Kijk, gelukkig iemand die een beetje op de hoogte is van de laatste modetrends :thumbup:.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Ggrrrr >:-D. Ik zeg het vaker: als je het één keer ziet kun je het daarna niet meer niet zien. Het irriteert, het knaagt, het kruipt onder je huid, je eigenwaarde krijgt een knauw. Je wikt, je weegt, je twijfelt. Waarom waarom waarom heb ik het zelf niet gezien. Wat een blamage, wat een afgang en dat voor heel het forum. Er is maar één oplossing: de zaag erin. Dus de dakkapel vakkundig gesloopt en de ramen er uit geslagen. Van de gelegenheid gebruik gemaakt om gelijk extra isolerend dubbel glas te plaatsen en ten slotte: nieuwe gordijnen in een neutraal motief :o). En het ontbrekende regenpijpje ook gelijk gefikst.

Nogmaals dank aan Dirk-Jan voor de goedbedoelde feedback. Nogmaals dank aan Tom, die in elk geval mijn eer nog probeerde te redden :D.

En we zijn door de 2.500 reacties heen. Waarvoor dank aan al mijn lezers en volgers :thumbup:.

Vrolijke groeten,
Wico