Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Wico's Donnerwetter Alm ... gemzen en steenbok gespot ...

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... en het gaat maar door
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... en het gaat maar door
@ Tony,

Ik vond deze inderdaad prima passen bij de rest. Klussie voor het weekend :P.

@ Denis,

Leuk om te lezen dat ook jij (weer) een zolderbaan gaat bouwen. Ik probeer veel te delen over mijn bouwactiviteiten zodat anderen daar hun voordeel mee kunnen doen. Zo leer ik ook weer van anderen :idea:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... en het gaat maar door
 :roll: Ja, ja, mooi hut van Faller, maar wat is dat nou van Walthers? Flauw ventje ben je. >:-D

Citaat van: Wico op woensdag 21 april 2021, 19:54:22
Mijn volgers van het eerste uur, kunnen wel raden welke kant het opgaat
8) Welk eerste uur, van dit topic gestart 2-2-'18 of vanaf 21-4-'10 dat je hier actief bent op het forum ?
Word het iets met beton maken of zo? :roll:
Tjonge tjonge, zo komme we geen steek verder hier. :twisted: :-)

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... en het gaat maar door
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... en het gaat maar door
 @citaat Dat van die Walthers is toch duidelijk, Dirk-Jan; Wico gaat daar de naadjes van zijn gebouwen mee afkitten.
Staat gewoon op de doos.
HO KIT

Maar goed, dat ik eventjes keek  O:-D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... en het gaat maar door
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... en het gaat maar door
@ Dirk-Jan,

Niet verder vertellen: vrijdag 27 maart 2015 :D.

@ Tony,

Ook na twaalven nog steeds geniale gedachtenspinsels :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... en het gaat maar door
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... en het gaat maar door
-WICO,
Ja, ja, eigenlijk ben ik weer te vroeg, maar ik kon niet wachten tot de allerlaatste aanwinst jouw zolder zou binnenrijden. Maar als jouw laatst aangeschafte Faller-woning er precies zoals op de afbeelding eruit gaat zien, dan wordt het inderdaad een heel opvallende woning. Precies in de stijl, zoals wij gewend zijn geraakt met de gehele modelbaan. Het vergt echt heel veel voorbereiding van allerhande scenery-materiaal. Dit gaat alles overtreffend worden!
De 'inspanning' komt er, maar of jij er ook nog de energie voor zal hebben 'dat' te gaan bereiken? Jij zult in de komende zomermaanden de krachten dienen te verzamelen. Komt goed uit! Immers de 'winter' duurt nog lang!
Nou, nu maar heel snel dat rollend materiaal gaan ophalen. Kunnen wij ons 'kwijl' weer laten lopen! 8o :-)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... en het gaat maar door
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... en het gaat maar door
Mooie bouwdozen Wico.
Zeker de villa is fraai van kleur en zal mooi staan bij de woon-flats.
Ik denk dat de onderste door te maken heeft met de betoncentrale die je wilt gaan bouwen op een deel van je baan mocht dat zo zijn dan ga ik dat met veel aandacht bekijken mede omdat ik hier ook een (Holcim) betoncentrale wil hebben.

Uiteraard ben ik zeer nieuwsgierig naar het rollende materiaal wat bij de hofleverancier klaar staat voor verzending ik zeg kom maar op met de foto's voor het weekend dan weet ik zeker dat ik een goed weekend heb. :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... en het gaat maar door
@Wilco,

Die Kirchstrasse 5. Leuk gebouw. Echter weet Faller niks nieuws meer te verzinnen denk ik.

https://modeltreinwinkel.nl/faller-130460-h0-woonhuis-bachstrasse-5.html

Misschien is de kleur anders, maar blijft het zelfde huis.

En in dezelfde straat

https://www.faller.de/de/de/Produkte/Produktarchiv/Spur-H0/Die-Stadt-das-Dorf/Dorf-Wohnh%C3%A4user/Wohnhaus-Bachstra%C3%9Fe-3-sid5685.html

En in jouw straat

https://www.modellbahnunion.com/HO-OO-spoor/HO-Pastorie-Kirchstrasse-3.htm?shop=dm-toys-nl&SessionId=&a=article&ProdNr=Faller-130681&p=802

De reden dat ik dit wist omdat ik de Bachstrasse heb.
En als ik het vergelijk. Er zit ook nog een prijs verschil in. Dus andere kleur en gelijk met de prijs omhoog.

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... en het gaat maar door
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... en het gaat maar door
@ Gerard,

Voorlopig laat ik het even bij het bouwen van de villa. De omringende scenery is van later zorg. Maar mijn oog is al gevallen op een BBQ setje van preiser, dus goede kans dat er een tuinfeestje gaat komen in de toekomst :P. En met mijn energie is niks mis hoor, alleen in de zomer ligt de focus op andere zaken zoals je weet :D.

@ Michel,

Dirk-Jan zocht het wat betreft de Walthers bouwdoos ook al in de hoek van cement/beton en dat hebben jullie goed gezien 8o. Het toverwoord is "medusa" :idea:. Of de wagon dit weekend al binnen is weet ik niet, want mijn zoon heeft hem opgehaald in Utrecht. Ik weet alleen niet of hij dit weekend thuis komt :O. Blijft voor mij dus ook nog even spannend, maar de foto's volgen op zeker!

@ Tony II,

Ik was deze varianten inderdaad zelf ook al tegen gekomen bij mijn zoektocht naar een geschikte stadsvilla. Mooie manier van Faller om meer omzet te halen uit dezelfde mallen :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
De stadsvilla is ook in elkaar geflanst, dus Donnerwetter Ost begint langzaam vorm te krijgen :P. De bebouwing is nu klaar, daarom voor jullie een paar foto's met de proefopstelling. Geheel in de stijl van Tony, heb ik ook maar een paar tempexplaatjes gebruikt om wat hoogteverschil te creëren :D. Uiteraard volgt de verdere aankleding later, maar die moeten jullie er nu maar even bij fantaseren ;).

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Ziet er goed uit, Wico !

Lekker ruim van opzet, dat biedt ook meer mogelijkheden voor de scenery  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Nou, nou.
Luxe stadswijk hoor met deze huizenblokken.
De aankleding fantaseren we er dan maar bij.
Zal wel goed komen. iets met straten en wegen, parken en plantsoenen en wellicht een heleboel Preiserbevolking die er op uit trekt om de bergen in te gaan als die er straks ook gaan komen.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
 :roll: Hhhmmm... Mooi, maar het kan mooier denk ik.
Die twee lichtblauwe op tempex zetten en bij die er achter het tempex eronder uit, of zoiets ongeveer.
In ieder geval iets meer ruimte tussen plafond en dak van de achterste huisjes.

Citaat van: Wico op zaterdag 24 april 2021, 11:33:49
Geheel in de stijl van Tony, heb ik ook maar een paar tempexplaatjes gebruikt
Gelukkig toch niet helemaal, Tony gebruikt ook roze, dat staat niet in Donnerwetter Alm Ost. >:-D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Dag Wico.

De huizen vormen samen een mooie compositie en passen goed bij elkaar  :thumbup:
De onderlinge afstand zou nog iets minder kunnen, maar is geen must.
Wel zou ik alles minder evenwijdig aan elkaar opstellen en wellicht een straat met een flauwe bocht erin toepassen :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
-WICO,
Jouw eerste ontwerp fase van "Donnerwetter-Ost" staat er in principe. Al naar gelang de verder bouw van de baan zal het slechts een kwestie worden van wat glooiingen, zodat alles niet gelijkvloers komt te staan. Altijd leuk om een opzetje te gaan neerzetten. Dat geeft al een bepaald plezierig moment. Je gaat erbij 'fantaseren'! Trouwens die stadsvilla hebt jij weer in een noodtempo in elkaar gezet. Komt er heel goed bij! Tijd voor een heel klein feestje, maar wel met een BBQ erbij!  Ook die komt binnenkort ter plaatse!
Veel plezier en veel inbeeldingsvermogen!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Hallo Wico,

Dat begint al een mooi stukje stad te worden! :thumbup:

Ik ben benieuwd wat je er allemaal bij gaat verzinnen en bouwen!

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Wico,

Leuk om de vorderingen te zien van de aankomende stad.
Het zijn allemaal prachtige huizen(blokken) en dan de villa met zijn prachtige kleur die daardoor mooi opvalt.
Maar is het soms een idee om de villa bovenaan te zetten op een verhoging met daar omheen een soort stadspark waar vroeger een hoge ambtenaar of ander belangrijk figuur woonde die daar over de kale weilanden heen keek die nu veranderd zijn in stedelijke gebied.
En dan de blauwe huizenblokken op de zelfde plaats houden en de hoge huizen onderaan aan de rand van de tafel / stad neerzetten.
Dit was het eerste wat er in mij opkwam toen ik het huizen gebied zag.
Verder zien de huizen er mooi behandeld uit en hebben ze een sfeervolle uitstraling zeker met die paar auto's voor de deuren geparkeerd.
Succes met het schuiven van de huizen en ik / we zien het eindresultaat wel verschijnen. :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Deze keer even een gemeenschappelijke reactie. Bedankt voor alle tips en suggesties :thumbup:. Het heet niet voor niets proefopstelling, dus ik ga nog wat stoeien mede op basis van jullie feedback.

Gelukkig is er geen goed of fout, want uiteindelijk blijft het toch een kwestie van persoonlijke smaak en voorkeur. Zo hou ik zelf wel van een zekere symmetrie, anders vind ik het al gauw rommelig worden.

Anderen vinden dat dan weer strak en saai :D.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Hoi Wico, deze set-up van huizenblokken straalt een zekere rust uit. Met aankleding wordt dit een echte droomstad om in te leven voor de preisermensen.
Doe zo verder zodat wij kunnen genieten.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Een mooi stukje stadsarchitectuur hoor.
De grootste huizenblokken lijken achterin wel het best op hun plaats.
Mooi effect geeft die kleine niveauverschillen.
Hoe bevalt de zichtlijn van rechts (stationsgebied) naar links op deze foto's.
Greetz, Arjan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
@ Luc,

Deze wijk is ooit door de architect Gustav von Karajan opgezet met de gedachte van het 4R principe: rust, ruimte, reinheid en regelmaat. Gezien de Zwitserse volksaard, is dit een principe wat daar over het algemeen erg aanspreekt :D.

@ Arjan,

Speciaal voor jou nog even twee foto's vanaf rechts. Ik denk ook dat de hoogste gebouwen achterin blijven staan. Misschien dat ik ze nog 30% draai, maar dat ga ik nog uitproberen. Ik heb ook nog wat andere suggesties aangereikt gekregen, dus nog eens rustig schuiven en overdenken ;).

Verder voor iedereen een paar foto's van mijn nieuwste aanwinst: de Roco 67401 dubbele draagwagen AAE Wetron type Sdggmrs/T2000. Na eindeloos gefrunnik met de nodige kleine losse onderdeeltjes, vormt deze wagon nu het sluitstuk van mijn Wetron trein.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Leuke sfeerbeelden !

" Zo zat als een Zwitser " heeft wellicht ook met de Zwitserse volksaard te maken. Komt dat ook nog aan bod ?  :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Prachtige aanwinst Wico die de sleep mooi compleet maken. :) :thumbup:
Succes met het puzzelen met de gebouwen.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
--WICO,
Het is jou weer gelukt, om de deur wijd open te zetten voor jouw nieuwste sluitstuk van jouw lange WETRON-sleep, die door jouw leverancier verzonden is geworden. Het is alweer een mooi Zwitsers feestje geworden in Donnerwetter Alm. De treinen rijden en/of staan klaar, en waar zitten de Alm-bewoners? Oh, ja, die zitten thuis wegens de corona maatregelen! Nou jij hebt er flink plezier in en sluit deze week weer fantastisch af. Houdt jouw plannen goed vast! Dat is de juiste 'spirit'!
Veel rijplezier en dank voor deze hele mooie up-date!
:-) 8) :) :favorite: :thumbup: :idea:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
 :) Mooie Wetron sleep heb je zo bij elkaar. B) :thumbup:
Heb je de Herpa Wetron vrachtwagen al, en zo nee, waarom niet? :D

Dirk-Jan

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
 @citaat

Jij jaagt Wico alleen maar op kosten Dirk-Jan  :D


Mooi om te zien dat er stevig wordt doorgebouwd bij jou, de bouwdozen zijn net binnen maar zitten nu al in elkaar en vormen samen al gelijk een prachtig stuk scenery, dit geeft een mooi overzicht hoe het straks moet gaan worden  :thumbup: :thumbup:

Je nieuwe aanwinsten ( tja ik ga er niet te lang naar kijken anders kost het me weer geld  :)
Maar zonder gekheid ze zijn prachtig, veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Dank voor de nieuwe impressie van de rechterkant. Is een heel andere aanblik. Zeker nuttig om te kijken of de gebouwen in een soort diagonaal een meer aangekleed en voller beeld geven. Mooie sleep die Wetrons. En inderdaad moet ook ik niet te lang kijken, want dat doet pijn aan de portemonnee  :D  :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Fijn, die plaatjes van de andere kant, Wico !
Was er wel benieuwd naar.
Ook mooi, dat je Limburgse sleep compleet is en je rotRocoklus geklaard   :P
Mooi spul, maar slecht voor de zenuwen.
( Vandaar, dat er bij 2e hands Rocospul vaak nog volle zakjes onderdelen zitten  :D )

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
@ Ludo,

Op mijn vorige baan had ik dat thema ook uitgewerkt, zie foto :D.

@ Michel,

Ja, ben er weer blij mee. De Wetron trein is nu compleet en past nog net op het langste opstelspoor :thumbup:.

@ Gerard,

Met het plezier zit het wel goed B).

@ Dirk-Jan,

Nee die heb ik niet en daarom niet >:-D. Hij is wel mooi en verleidelijk, gelukkig geen plek voor ...

@ Peter,

De bouwdozen waren eigenlijk voor de verloren uurtjes in de avond. Maar als ik begin met bouwen is er geen houden meer aan 8o. Volgens mij was je verlanglijstje bijna leeg, dus deze kan er vast wel bij O:-D.

@ Arjan,

Meestal volg ik de treinenloop vanaf de linkerkant van het stationsgebied, dus deze invalshoek is nieuw. Geeft zeker aanleiding om nog een goed naar het totaalplaatje te kijken.

De pijn in de portemonnee is slechts van korte duur, vervolgens heb je er wel jarenlang plezier van :idea:.

@ Tony,

Zo heb ik toch een stukje Limburg op mijn baan en het klopt nog ook. Zie op YouTube regelmatig deze goederentreinen door het Zwitsers landschap rijden :P.

Dat van die volle zakjes onderdelen snap ik volledig, alleen leverde dat dit keer wel een hele kale wagon op. Maar heb me beperkt tot het minimum aantal prutsonderdeeltjes.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Gisteren nog wat aan het schuiven geweest met de gebouwen in Donnerwetter Ost, mede gebruik makend van de diverse suggesties alhier aangedragen. Over de opbouw van de gebouwen van voor naar achter (en van laag naar hoog) ben ik tevreden, dus daar wijzig ik niets aan. De achterste flats heb ik 30 graden gedraaid, zodat ze als het ware uitkijken over het lager gelegen stationsgebied. Daarmee komen ze ook optisch iets meer los te staan van de schuine wand. De blauwe woonblokken heb ik in een L vorm gezet, waardoor er tussen die blokken een pleintje/parkeerplaats ontstaat. De villa staat enigszins los van de overige bebouwing en heb ik ook iets gedraaid. Op deze manier kan ik meer tuin en bomen om de villa kwijt. In totaal dus een wat gevarieerder beeld met instandhouding van het 4R principe gehuldigd door de architect Gustav von Karajan: rust, ruimte, reinheid en (een ietsie pietsie minder) regelmaat ;). Ik ben er tevreden mee dus voorlopig blijft het even zo staan.

N.B. de hoogteverschillen door de tempex platen van 2,5 cm (H0: 2,17 m) is slechts een indicatie, dit verloop wordt straks uiteraard meer vloeiend.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Misschien eens proberen om de hoge gebouwen vooraan te zetten en de lagere achteraan maar dan wel op hoogte.
Net als met bomen hoge bomen voor, lage bomen achter en wat hoger plaatsen, zo creëer je meer diepte.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Hoi Wico,

De "blauwe hoek" met plein en villa bevalt me wel. De Witte hoge op de een of andere manier minder.
Die witte in één lijn zag er beter uit.
Misschien "de blauwe hoek" een beetje schuin draaien en de witte huizen weer in lijn en ook wat schuin erachter en er eventueel wat dichter op, zodat ze wat verder van de wand af staan.
De weg/straat naar de witte huizen zou namelijk ook achter die huizen kunnen liggen, met aan de voorkant een voet/fietspad, wat bankjes groen en bloemen.

Heb ff in een foto wat lijnen getekend.
Of het wat is (of nix), zie je pas na het schuiven.
Best spannend altijd, dit proces  :P
( en leuk om mee te denken ! )

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Wat Tom zegt , wil ik ook wel zien, niet omdat het moet maar omdat het nog kan.  :)

Wisselen, groot eerst links dan dwars klein dan weer groot rechts en erachter nog blauw, pleintjes ertussen en straatjes  :)

De schoorsteen van het gebouw tegen de schuine wand aan zou ikzelf ook niet doen  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
@ Tom & Tony,

Klinkt als een komisch duo :D, maar beiden bedankt voor jullie reactie en suggesties. Ik had natuurlijk gezegd dat ik het voorlopig even zo liet staan, maar kon het toch niet laten om verder te puzzelen. De suggestie om de hoge flats vooraan te zetten was al eerder gedaan, dus toch maar eens geprobeerd. Ik heb ze diagonaal op de kop gezet en dat geeft gelijk een heel andere indruk. Voordeel van deze opstelling is dat zowel de voorzijde (met fontein) als de achterzijde (met parkeerplaatsen) van de hoge flats goed uit de verf komen. De weg kan dan diagonaal achter de flat langs lopen en met een bocht verder naar achter. Het grappige is dat door het simpelweg plaatsen van een bus het karakter van de wijk gelijk veranderd. In plaats van een lommerrijke buitenwijk, lijkt het ineens meer op een voorstad. Niet erg natuurlijk, maar gewoon een andere invalshoek die ruimte biedt om nog meer bebouwing te plaatsen. Ik hoop dat jullie me nog kunnen volgen, want het vraagt een flink stuk inlevingsvermogen :P. Dit lijkt dus ook een prima oplossing voor de hoge flats. Uitdaging blijft vervolgens om van de verschillende "deeloplossingen" uiteindelijk een samenhangend geheel te maken :). Kortom de puzzel is nog niet opgelost en wordt vervolgd ...

@ Barry,

Was net bezig een reactie te typen, maar je wens wordt vervuld. Zie de foto's (met een iets andere opstelling ;)).

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Als je vanaf trap de zolder op komt, ziet het er prima uit, Wico.
Hoe het vanaf je zit/stuurplek of vanuit het station oogt, is moeilijk te zien.
Dan zou je foto's van verder af moeten nemen. ( voor ons tenminste )

Gelukkig heb je alle tijd om het uiteindelijk zo te maken, dat het voor jou perfect is.
Mijn ervaring is, dat dat soms lang kan duren en soms is het meteen goed.

Kortom; er valt nog zat te schuiven  :D
( En voor ons leuk om te volgen en wat mee te denken  ;) )

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Mooie opstelling zo van die huizenblokken Wico langzaam komt het tot de perfecte opstelling.
De prachtige Zwitserse bus geeft meteen een heel ander beeld aan het geheel wat je al schreef het voelt althans bij mij goed aan meteen die bus daar.
Ook ik zou net als Tony wel een foto vanuit de trapzijde willen zien zodat we ook kunnen meegenieten vanuit jouw commandostoel.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Beter perspectief zo, geeft een mooie diepte werking.
De lagere huizen (of 1 huis) misschien een kwartslag draaien, het staat nu allemaal wel erg in lijn.
Maar dat kan je zelf beter beoordelen, van een plaatje is het moeilijk in te schatten.
Straks als de straten en trottoirs er in liggen met bomen en lantaarnpalen zal het wellicht nog meer diepte gaan geven en anders graaf je er toch een sinkhole in, heb je zeker en vast diepte  :) :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Hallo Wico,

Bij mij werkt dat precies zo. Een beetje schuiven, over nadenken, weer verschuiven, nieuwe inzichten en uiteindelijk wordt het plaatje in je hoofd steeds duidelijker hoe het moet worden! Gewoon nog even lekker laten staan en dan komen de details ook vanzelf!

Deze schuine opstelling staat heel erg goed, iets speelser, en lekker net wat anders ten opzichte van de strakke rechte lijnen van de sporen van het station. Dat geeft een mooi geloofwaardig beeld. :thumbup:

Citeer@ Tom & Tony, Klinkt als een komisch duo

Als je die twee bij elkaar zet is dat volgens mij ook zo! :D



Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
moet eerlijk zeggen dat die groene villa er niet mooi achter staat. Wat je wel kan doen is nog een hoge flat op dit plek neer zetten. Dit kom dat denk ik mooier uit, maar blijft mijn mening.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
@ Tony,

Tussen het tompouce happen en tuinieren door toch maar even naar zolder voor wat extra foto's. Zoals je zelf aangeeft, als je de trap op komt zijn de flats + stadscene straks gelijk een blikvanger. Drie treden verder en je ziet over de flats heen het imposante stationsgebouw. Gezien vanaf het stationsgebied ziet het er ook goed uit, waarbij de doorkijk naar de achterliggende gebouwen extra diepte geeft. Enig nadeel is dat deze opstelling vanaf mijn bureau het zicht op het stationsgebied vrijwel wegneemt. Kwestie van mijn bureaustoel naar achteren rollen, zodat ik om de flats heen kan kijken. Of op de andere stoel gaan zitten :D.

@ Michel,

Het blijft een kwestie van schuiven en proberen, maar ooit valt het kwartje en alles op zijn plek :P. Ik heb ook al een leuke bushalte gezien die hier prima gaat passen :).

@ Tom,

De stadsvilla staat inderdaad in lijn met de hoge flats, beide liggen aan de doorgaande weg. Beter te zien op de laatste foto dat de (toekomstige) bebouwing na de stadsvilla een knik maakt naar links. Ook goed te zien is de hoeveelheid wit tempex die bij deze opstelling nog alle ruimte biedt voor uitbreiding en variatie :).

@ Marcel,

Het is een kwestie van "slowcooking", maar dat levert uiteindelijk de meest smakelijke gerechten op. Voor nu is alles ook nog spielerei, alleen de maat van de plaat is bepaald de rest ligt nog open.

@ Tony II,

Elke mening is van harte welkom, uiteindelijk bepaal ik zelf toch wel wat ik het mooiste vind 8o. Het toeval wil dat ik nog een flat in de bestelling heb staan, dus dat alternatief kan ik later ook nog uitproberen :idea:.

Groeten,
Wico     
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Prima toch :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Hartstikke prima zo, Wico  :thumbup:

En het "blauwe pleintje" is er weer in volle glorie !
Dat vind ik erg mooi en knus  :favorite:

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Citaat van: Wico op zondag 25 april 2021, 22:51:42
Nee die heb ik niet en daarom niet >:-D. Hij is wel mooi en verleidelijk, gelukkig geen plek voor ...
8) Volgens mij is er plek zat.  :-) :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
@ Sander,

Helemaal mee eens :P.

@ Tony,

Die houden we er dus in :thumbup:. Kijken of ik dat pleintje met een beetje groen verder in kan kleden tot een "oase van rust" als tegenhanger voor het drukke stadsverkeer :).

@ Dirk-Jan,

Hartelijk dank voor je inspiratie. Ik weet gelijk hoe ik die lege plek ga invullen >:-D.

Groeten,
Wico
   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Dag Wico.

Die 'oase van rust' kun je wel op de spreekwoordelijke buik schrijven, met al die ongeduldig tüterende pakketdienst bezorgers! :eek:
Ik begrijp werkelijk niet dat de bewoners daar niet tegen in opstand zijn gekomen!

Groeten,

Erik.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost


:-) :-) :-) :-) :-)

Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Hoi Wico,
Leuk al die adviezen, maar je moet uiteraard wel zelf even selecteren >:-D.
In tegenstelling tot anderen  vind ik die grotere beige huizen op de voorgrond toch wat minder geslaagd. Vind het nu een beetje "Oostblok" panden worden......

Het zijn behoorlijke blikvangers, zeker prominent op de voorgrond, maar misschien is dat de bedoeling. Wat ik nu jammer vind is dat daardoor de andere huizen die nu naar achteren zijn verplaatst (ondanks de verhoging) wat in het niet vallen.. Zelf vind ik de opstelling met de grootste huizenblokken achterop de mooiste en mij stoorde de afstand tot het dak niet zo erg (opmerking Dirk-Jan).

Maar ben uiteraard benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden; leuk dat we 'mee mogen doen'  in de discussie.

gr. Gertjan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
@citaat

Zo zie je dat iedereen weer zijn eigen voorkeur heeft, en op de foto's is het sowieso moeilijk om het totaalbeeld te krijgen. Daar komt nog bij dat je idealiter vanuit elke kijkhoek een mooie opstelling hebt. Vooral dat laatste is nog best moeilijk om te realiseren. Maar er zal een oplossing komen en inderdaad dat wordt gewoon mijn keuze. De suggesties en het meedenken zijn daarbij een mooie bron van inspiratie voor mijn uiteindelijke oplossing. En in corona tijd geeft het ook nog een stukje afleiding :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 28 april 2021, 11:26:19

Die 'oase van rust' kun je wel op de spreekwoordelijke buik schrijven, met al die ongeduldig tüterende pakketdienst bezorgers! :eek:


Zal wel minder worden nu de fysieke winkels weer open zijn  ;)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Citaat van: Wimdouwe op woensdag 28 april 2021, 20:43:27
Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 28 april 2021, 11:26:19

Die 'oase van rust' kun je wel op de spreekwoordelijke buik schrijven, met al die ongeduldig tüterende pakketdienst bezorgers! :eek:


Zal wel minder worden nu de fysieke winkels weer open zijn  ;)

Bij navraag blijkt het te gaan om een tijdelijke pop-up storage om de drukte op de pakket markt i.v.m. corona het hoofd te bieden. Inmiddels is hij al weer verdwenen, omdat de winkels inderdaad weer open zijn. Ongeruste buurtbewoners hebben wel gelijk de welstandscommissie aan het werk gezet, omdat ze bang zijn voor verpaupering als de kale plek in hun wijk lang onbenut blijft. Het gemeentebestuur heeft daarop gereageerd dat de beschikbare ruimte zo snel mogelijk zal worden ingevuld met passende bebouwing. Via een spoedprocedure zijn de ontwerpen van drie aanvullende stadsvilla's goedgekeurd, waarvan de bouw op korte termijn kan starten :P.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... proefopstelling Donnerwetter Ost
Nu maar hopen dat bij jouw DHL centrum modernere techniek gebruikt wordt dan bij de ALDI ;)