Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... iTrain test run #2 dubbeltractie!
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... iTrain test run #2 dubbeltractie!
Heerlijk genoten van je filmpje  :thumbup:
Wat een mooie slepen, en ook die dubbele tractie is heel mooi om te zien  :P :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... iTrain test run #2 dubbeltractie!
Barry,

Ondertussen werk ik rustig door aan het ijken en inregelen van al mijn locs. Misschien dit weekend weer even tijd om wat bewegende beelden te schieten.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Vandaag kwamen mijn nieuwste aanwinsten binnen :thumbup:. Al surfend op het wereldwijdeweb was ik een mooie Piko gasdrukketelwagen tegen gekomen. Nu kon mijn sleep met dat type wagens nog net een uitbreiding gebruiken, dus dat kwam mooi uit O:-D.

Uit de doos van mijn favoriete leverancier kwamen twee FS SIT grootvolume wagens (120m3), die ik even voor jullie op de foto heb gezet.

Ter vergelijking ook nog even een plaatje van mijn andere wagons van "normale" lengte.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Tankwagons kun je nooit genoeg hebben Wico  :)

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
 B) Mooie aanwinsten. :thumbup: Dat wordt weer een mooie sleep daar bij je op zolder. :)
:o) Tis toch weer de lengte die et em doet. :D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo V
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo V
Citaat van: Wico op zondag 07 februari 2021, 14:11:16
nog wel een ouwetje van mij in in een sneeuwlandschap: Märklin 3050 Ae 6/6 "Bern".
Die 3050 is een van de weinige die je nog < 100 € kunt kopen (vaak € 70,- tot € 80,-), mits zwaar bespeeld ...
En dat is dit model duidelijk niet.

Op een beurs in Rijswijk vond ik een paar onbespeelde kappen, o.a. van de 3332, en die bleken allemaal te passen op de 3050, met twee nadelen: geen wapens, en de verkeerde scheenplaat kleur van de 3050.
Dus mijn zwaarst bespeelde 3050 rijdt nu rond met een rode kap, zonder wapen Altdorf) en met grijze i.p.v. antraciete scheenplaten (zichtbare zijkanten van het draaistel).
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Deze prachtige aanwinsten zijn zeker een stuk langer als de "normale" gasdrukketelwagens en zullen zeker opvallen in  de sleep waar ze in komen te rijden.
Heel veel rijplezier toegewenst met deze fraaie gasdrukketelwagens Wico.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
@ Peter,

Tot de opstelsporen vol zijn, blijf ik rustig uitbreiden :D.

@ Dirk-Jan,

Bij gelegenheid zal ik de  sleep weer eens op video zetten.

@ Jan,

Waarschijnlijk al gevonden, maar ik heb een compleet topic over de Ae 6/6 (zie mijn onderschrift). De 3050 is in mint conditie en compleet met stickers. Ik heb hem on-line gekocht in Zwitserland voor 120 euro (vond ik wel een mooie prijs).

@ Michel,

Ze zien er goed uit in de sleep en geven een leuke variatie met de witte GATX  en de blauwe Wascosa wagons.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Die wagens zien er pikobello uit, Wico  :thumbup:

Als ik je tekst letterlijk neem, ben je de foto van je leverancier vergeten te plaatsen  :D
Van je vitrineplaatjes heb ik extra gesmuld  :P
Hangen ze niet meer in de slaapkamer ?

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Zelfs de OVP ziet er onbespeeld uit. Dat kun je van mijn OVP niet meer zeggen.  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Wico,

Na het (weer) zien van je prachtige gevulde vitrine zal ik vanavond weer met een glimlach in slaap vallen dus bij deze bedankt voor de heerlijke droom die ik vanavond / vannacht ga krijgen. :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
 @citaat
Wat hebben ze toch met dat dromen ......  ;)

groet
Harald
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
@ Tony,

Ik ben dr dan ook weer erg blij mee. Ik heb de tekst even aangepast zodat duidelijk is wie of wat er op de foto komt :thumbup:. Dat voorkomt een onbedoelde discussie met de forum taalpolitie :D.

@ Jan,

Die oude verpakkingen vind ik wel heel erg smaakvol :P.

@ Michel,

Graag gedaan en "sweet dreams" toegewenst vannacht.

@ Harald,

De meeste dromen zijn bedrog ...

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Citaat van: Wico op zaterdag 06 maart 2021, 16:49:05
@ Harald,
De meeste dromen zijn bedrog ...

Hi Wico,

Dat ben ik beslist NIET met je eens......

groet
Harald
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
@citaat

Volgens Marco Borsato wel  :-).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Nieuwe aanwinsten
 @citaat laat die eerst zijn eigen bedrogen dromen maar oplossen hahahaha
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
De nieuwe FS SIT drukgasketelwagens hebben inmiddels een mooi plekje gekregen in de sleep en draaien met plezier hun rondjes. Dat heb ik zoals beloofd even voor jullie op video gezet. En ter verhoging van het kijkplezier heb ik gelijk alle BLS slepen maar van stal gehaald. Te beginnen met de Re 465 "Niessen" met een sleep Hupac kangoeroe wagens uit periode V. Meer moderner materieel rijdt rond met een sleep Holcim cement wagens, een sleep Wascosa tank wagens en tenslotte een sleep met gevarieerde containers in dubbeltractie met een SRT loc. Zoals altijd weer veel kijkplezier toegewenst :P.



Groeten,
Wico     
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
Das weer een fraaie film die je laat zien. :thumbup:
Wat een prachtige slepen en gasdrukketelwagens passen goed in de sleep met de andere gasdrukketelwagens.

Ik zag in een sleep 2 mooie Crossrail wagons rijden mag ik vragen welk merk en nummer die hebben want die zouden wel heel mooi staan in mijn Crossrail sleepje.

Ook gaat het steeds mooier rijden vindt ik locs beginnen al beter te af te remmen en op te trekken ja een plezier om naar de kijken.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
Hallo Wico,
Heerlijk om met jouw filmpje de dag te beginnen.
Je mooie slepen die langzaam rondrijden door je glooiend landschap in wording.
Dank voor delen.
Groet,
Erik
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
Hoi Michel,

De crossrail wagon is een eigen creatie bestaande uit een hupac wagon uit de set 47456 en de crossrail containers uit de set 47070 8o. Ik vind het leuk om af en toe de containers door elkaar te gooien :P.

Hoi Erik,

Ik was blij toen ik naar bed ging het het filmpje online stond. Jij was blij toen je wakker werd en het filmpje online stond. Dat noem ik een win-win situatie :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
Wico,

Dank je wel voor de nummers van de wagon. :thumbup:
De 47070 heb ik al in mijn best maar de 47456 nog niet dus deze fraai Hupac wagons gaan op de verlanglijst.
Het combineren van de containers gaat je trouwens goed af en geeft een mooi ander beeld aan een sleep.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
Het was zeker weer een mooi filmpje en heb er ook weer van genoten.
Viel me wel op dat treinen vaak stoppen en lang moeten wachten.
Zijn de blokken niet te lang waardoor het langer duurt voor er een blok wordt vrij gegeven.



Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
@ Michel,

Graag gedaan :thumbup:.

@ Tom,

De blokken zijn inderdaad vrij lang, deels ook om te voorkomen dat de treinen in een optocht voorbij komen. Het veelvuldig stoppen kent een paar oorzaken:

- in de delen die straks verborgen zijn achter/onder de scenery zitten bewust wachttijden, zodat er meer tijd/ruimte ontstaat tussen tunnel in en tunnel uit
- kruisende sporen geven een gevarieerd treinbeeld, maar betekent ook dat treinen soms op elkaar moeten wachten
- ik ben nog aan het stoeien/leren met kritische blokken, waardoor teveel/meerdere blokken al gereserveerd staan
- de lus door het stationsgebied is tijdelijk en aangelegd als één groot blok, dat heeft (onbedoeld) effect op de doorstroming op de doorgaande sporen.

Met name het laatste is dus een onvoorzien maar ook tijdelijk effect. Zodra ik het stationsgebied af ga maken is dit opgelost.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
-WICO,
Ja, ik reageer iets aan de late kant! Maar dat heeft een reden. "Vroeg opstaan" is niet altijd 'goud in de mond' hebben. Met jouw filmpje op het scherm kan mijn dag niet meer kapot! Het 'euvel' (jij weet het waarom) is inmiddels opgeheven en met frisse moed heb ik nogmaals jouw "Uitzending" herhaald bekeken. Het 'petje af' staat nog steeds bovenaan en dat te bedenken, dat alles in vrij korte tijd is gemaakt en uitgekiend in iTrain. Ja, het is echt weer eens ouderwets "AUSGEZEICHNET"!
Al met al hebt jij op mij een flinke voorspong, die ik nooit meer zal inhalen. Daar ben ik te oud voor geworden; ben al blij met mijn CS2 en dat alles op de baan rijdt.
Toch erg opvallend is wel die 'boom' bij jouw "Bietschtal Brücke". Geeft direct resultaat met het zicht naar de baan. Dan is nu de beurt aan het station met al zijn opstelsporen. Nu is dat nog een puzzel, maar dat gaat jij binnenkort zeker geheel oplossen. Wat er dan tevoorschijn gaat komen ......
Jouw beide nieuwe aanwinsten draaien mooi mee en zijn al opvallend qua lengte!

Suk6 met de verder afbouw en instellen van modelbaan in wording!


Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
 @citaat @citaat Duidelijk, dacht ook al zo iets.

Je kan later in je schaduwstation natuurlijk de drempel gebruiken om een aantal blokken vrij te maken.
De drempel maakt dan het aantal ingestelde blokken vrij, zodra er een trein weer binnenkomt zal een wachtende vertrekken.
Zo is er geen kans dat ze elkaar achterna zitten maar je wel de treinen ziet rijden.

Af en toe even geen trein zien rijden heeft ook zijn charme en geeft weer wat tijd om van de scenery te genieten.

Om een deadlock te voorkomen is het raadzaam kritische blokken niet al te veel te gebruiken.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
@ Gerard,

Een late reactie is even welkom en bedankt voor de complimenten! En iTrain is geen "must" dus als alles bij jou naar tevredenheid rijdt, zou ik er ook niet aan gaan beginnen. De boom is inderdaad een blikvanger. Nier goedkoop, maar hier en daar een goedgeplaatst exemplaar doet wonderen voor het beeld. 

@ Tom,

Normaal heb ik de drempelwaarde al ingesteld bij de schaduwstations, alleen voor de film "haal ik alles uit de kast". Met ingestelde drempel heb ik dan ook (bij gebrek aan zichtbare treinen) af en toe even tijd om over de scenery te fantaseren :D. De tip van de kritische blokken neem ik ter harte, want die hebben nu teveel invloed op het treinverloop. Ook ga ik wat extra blokken maken in de tijdelijke lus, voor een betere afhandeling van de treinen.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
Vandaag van je rustgevende aflevering van Bonanza genoten, Wico  :thumbup:
Ik miste de paarden helemaal niet  :D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
Schitterend filmpje weer, bedankt voor het delen.
Haal er ook al een klein beetje inspiratie uit voor mijn nieuwe baan strakjes  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
@ Tony,

Graag gedaan, die vreemde alliteratie zat in mijn hoofd en wilde niet meer weg dus toen maar gewoon toegepast :D. Ik heb wel koeien liggen, maar paarden komen er niet op de baan ;).

@ Barry,

Graag gedaan, en een beetje inspiratie is een mooi begin voor een prachtige nieuwe baan in de toekomst :thumbup:.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
 8) Hee Wico, ook ik heb genoten van je Bonaza film. :thumbup:
Zo ondertussen ben je in het hele film gebeuren een profi aan het worden.
Mooi beeld, mooie muziek en mooie montage. B)
Misschien wordt het nu tijd om een mini cameraatje aan te schaffen en die te monteren op een platte wagon of zo.
Krijgen jij en wij mooie beelden vanaf machinist oogpunt, ook leuk. B)
Ja, ja, ik zadel je op met werk, maar je hebt toch tijd zat :D, en de kosten van dat spul zijn zo laag, daar koop je geeneens een wagonnetje voor. :roll:

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
@citaat

Dirk-Jan,

Het idee van een mini camera is ook al eerder bij mij opgekomen. Alleen wil ik dan wel goede kwaliteit leveren. Dus was ik op zoek naar een betaalbare mini go pro. Op marktplaats gevonden en betaald, maar nooit geleverd :(. Tot nu toe gelukkig de enige keer dat ik bij al mijn online aankopen ben opgelicht. Nu even geen zin om daar meer geld in te steken, dus helaas geen beelden vanaf de bok. Wie weet in de toekomst ...

Groeten,
Wico 

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
 @citaat

Hoi Wico,

Altijd vervelend als mensen hun afspraak niet nakomen, ik dacht dat Roco ooit ook een loc gehad heeft met een ingebouwde camera.

Dat is al even geleden wat de kwaliteit was weet ik niet maar het zal geen full HD zijn of hoger  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
Hoi Wico,

een beetje laat, maar wat een leuk filmpje weer met die lange slepen.
Eén opmerking: bij een BLS Bonanza had ik de tune van Bonanza verwacht.  :P

groetjes, Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
@ Peter,

Bedankt voor de tip, maar heb inmiddels begrepen dat die mini cameraatjes (voor weinig) tegenwoordig ook al een prima resultaat leveren. Dus wie weet ...

@ Luc,

Kijk zo valt er altijd nog iets te verbeteren :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Märklin 39706 TEE RAm Insider
Citaat van: Wico op maandag 21 september 2020, 18:44:07
Het is inderdaad een prachtig treinstel! Ik kan me goed voorstellen dat "oudere generaties" hier lang geleden al verliefd op werden

Hallo Wico,

Als 1 der "oudere generatie" kan ik vertellen dat mijn eerste ontmoeting met deze RAM TEE een verbijsterende indruk maakte. Op m'n 12e samen met pa op de fiets naar de Haagse markt, rond 11 uur bij het spoorviaduct aan het eind van de Gouveneurslaan. Een luider wordend gebrom van zware dieselmotoren komend vanaf het emplacement Den Haag HS en beslist geen 24 of2500. Stoppen, want pa wist van m'n treinverslaving 😊 Op slag verliefd!!
Ik regelmatig naar HS gefietst om deze trein naar Zürich te bekijken (en de Etoille du Nord) en heel veel overige D-treinen. Het duurde tot mijn eerste getrouwde verjaardag en kreeg de volledige set van mijn vrouw cadeau.

Vorige week op YT de eerste beelden gezien en lees nu op het forum hoe deze baan tot stand is gekomen.
Impressive en dikke 👍.

Met vriendelijke groet,
Wilko
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
Mooie reactie wilko 👏🏻👍🏻
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS line-up in beeld
@citaat @citaat

Hallo Wilco,

Wat leuk om dit soort persoonlijke herinneringen te lezen, zelf ben ik hiervoor iets te "jong". Ik heb zelf jarenlang in Den Haag gewerkt en ben meerdere keren in dat prachtige HS geweest. Ik kan me dus goed inbeelden hoe een imponerend gezicht dat moet zijn geweest als de TEE Ram daar vertrok. Ikzelf ben jaren geleden vanaf HS met de Thalys naar Parijs gereden. Andere tijden, andere herinneringen :).

Bedankt ook voor de complimenten voor mijn werk en voor de baan. Ik ben inmiddels ruim drie jaar aan het bouwen, maar sinds deze winter kunnen de treinen (automatisch) rijden. Ik moet zeggen dat dat heel veel voldoening geeft. Volgende fase wordt het realiseren van de scenery. Een klus van jaren, maar dat is ook precies de bedoeling!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Dirk-Jan special
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Dirk-Jan special
Een tijdje geleden vroeg Dirk-Jan of het niet tijd werd voor een filmpje vanuit het standpunt van de machinist. Volgens hem heb ik geld en tijd zat en kosten die mini cameraatjes tegenwoordig maar weinig. Dus ja, wie ben ik dan om zijn verzoek te weigeren. Daarom rap voor nog geen drie tientjes een spy cam aangeschaft. Lovende recensies, dus dat kon niet missen. Nou dat viel heel vies tegen. Beeldkwaliteit was bagger, afspeelsnelheid vier keer te hoog, een irritante datum/tijd die maar niet uit beeld wil, mini avi beelden etc.. Een avond mee aan het stoeien geweest, maar dik ontevreden. Kortom één en al ellende, dus rap teruggestuurd en geld retour.

Maar dan zit het idee in je hoofd dat het toch wel heel gaaf zou zijn om deze winter af te sluiten met een leuke "führerstandsfahrt". En dat idee wil niet meer weg, ook niet na een paar dagen. Dus toch maar weer speuren op internet. Toen vond ik op de kouwe blauwe online winkel een mooie aanbieding die ik niet kon weerstaan. Daarom ben ik nu de trotse eigenaar van een Sony HDR-AS50 action cam. Met dank aan die dekselse Dirk-Jan die me op kosten heeft gejaagd :D.

Simpel apparaat maar met een goede lens en lichtgevoeligheid, en met een formaatje dat precies past op een zware last wagen die ik nog had liggen. De eerste testbeelden zijn veelbelovend, dus morgen maar eens wat tijd op de zolderkamer doorbrengen en de nodige bewegende beelden vastleggen :P.

Groeten,
Wico     
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Dirk-Jan special
 :-) Mooie aankoop, helemaal toppie. :thumbup: Om hoe laat kan ik morgenochtend inloggen voor de movie, uurtje of 8? >:-D
Nou, effe zonde gekheid, doe maar rustig aan, we zien het filmpje vanzelf wel verschijnen. 8)
En gelukkig kreeg je geld terug voor dat spy cam vod, anders zou ik me nog schuldig voelen ook. O:-D

Dekselse Dirk-Jan  :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Dirk-Jan special
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Dirk-Jan special
Dirk-Jan,

Hou het maar op een uurtje of 8 morgenavond, wil ook nog wat zon meepakken B). Dat is dan weer het voordeel van de bolle online winkel. Niet echt goedkoop, maar niet goed dan geld terug.

En mocht ik ooit nog een actieve levensstijl ontwikkelen, dan komt die camera altijd van pas :D. Zoals mijn dochter vanavond tegen haar blije papa zei: "boys and their toys" :-).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Dirk-Jan special
 :roll: Mmhhh..... ben ik toch weer in de war, het is de verkeerde uurtje of 8. :o)
Toch balen, zit ik hier klaar met cola en chips voor het fillempie. :?
Nou ja, dan ga ik maar weer te bed, wachten op het volgende uurtje of 8.

Citaat van: Wico op zaterdag 20 maart 2021, 20:40:35
Hou het maar op een uurtje of 8 morgenavond, wil ook nog wat zon meepakken B).
:o) Nou, suc6 met die zon, word goed zoeken tussen de grijze lucht door. :D

Citaat van: Wico op zaterdag 20 maart 2021, 20:40:35
En mocht ik ooit nog een actieve levensstijl ontwikkelen, dan komt die camera altijd van pas :D.
8o Kijk je wel uit op jouw leeftijd, je botten worden al brozer. :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Dirk-Jan special
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Dirk-Jan special
Dat is een fraai cameraatje die je hebt aangeschaft Wico om de rit vanaf de machinisten uitzicht te filmen. :thumbup:
Staat goed stevig op de wagon dus laat de eerste film vanavond rond 20.00 uur maar komen dan zit ik er klaar voor met mijn glaasje ijsthee.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Dirk-Jan special
Mooie camera, ik ben benieuwd naar de kwaliteit van de opnamen, op de site van koudblauw staat dat de beelden schitterend zijn maar het geluid minder, maar daarvoor gebruik jij toch altijd een muziekje. Kom maar op met het filmpje!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Dirk-Jan special
Hoi Wico

dat wordt een "uitzonderlijk vervoer" rit. Het vervoersbedrijf zal all tunnelingangen grondig moeten checken :-).

Het is een fraaie camera. Ik hoop dat je veel plezier zal aan beleven, want dan kunnen wij mee genieten.
Ik wacht geduldig af en zet de warme chocomelk vast klaar. ;)

groetjes

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Dirk-Jan special
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Dirk-Jan special
Mooie investering, Wico  :thumbup:

Ik verheug me nu al op de pilot-making-of-behind-the -scenes-aflevering van High Chapparal  :P

Grtz Tony

Ps. wat de kosten betreft; nou moet je gewoon een weekje langer op een nieuwe loc of set wagens wachten. Dat valt dus wel mee  O:-D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Dirk-Jan special
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Dirk-Jan special
Kennen jullie dit filmpje ?
Klik hier

Een vriend van mij, ook hier op het forum, heeft hem gebouwd met eigen 3D geprint chassis, werkt erg goed en prachtig beeld.
Heb, voor ons, hier al de onderdelen liggen voor een voeding via de sleper.

groet
Harald
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Dirk-Jan special
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Dirk-Jan special
Hoi Wico,

Net naar de supermarkt geweest om een fles cola en een zak chips te halen, ik ben er klaar voor.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Dirk-Jan special
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Dirk-Jan special
 @citaat Toch wel GMC (Grote Mannen Cola)  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Dirk-Jan special
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Dirk-Jan special
@ Dirk-Jan,

Chips en cola om 8 uur op de zondagochtend, het ongebonden leven heeft toch ook zijn voordelen :o). De beloofde zon is inderdaad ver te zoeken, dus meer tijd om te filmen :). En met die broze botten valt het wel mee, het zijn meer de spieren die protesteren :D.

@ Michel,

Het is zeker een leuk apparaatje, niet te groot en ook nog eens voor andere activiteiten te gebruiken. Wie weet in de toekomst een rondje Michelstadt :idea:.

@ Frank,

De kwaliteit kun je vanavond beoordelen, dus nog even geduld. Het mindere geluid is met name in de waterdichte behuizing een probleem. Ik blijf lekker boven water en dan werkt het geluid ook prima ;).

@ Luc,

Het eerste rondje ging inderdaad in slow motion, maar hij past (nu nog) overal door. Ik weet niet of dat ook nog lukt met bovenleiding, maar dat is een zorg voor (veel) later.

@ Tony,

Beelden van High Chapparal kan ik je helaas niet bieden, High Resolution beelden dan weer wel O:-D.

Ik zag dat Märklin wat van zijn Zwitserse 2021 nieuwigheden pas in 2022 gaan leveren, dus die hebben er ook al rekening mee gehouden dat mijn budget sneller op is >:-D. Blijft toch een wereldmerk :thumbup:.

@ Harald,

Mooie beelden in het filmpje (al is het niet mijn tijdperk). Helaas gaf zo een zelfde cubus cameraatje bij mij bagger beeld, maar nu heb ik wat beters!

@ Peter,

Terwijl ik aan het typen ben wordt het ruwe materiaal gekopieerd naar de pc, dan kan ik dus zo beginnen met editen. De cola kan dus koud, chips nog even dichtlaten dan blijven ze lekker krokant :).

@ Tom,

Hier staan bescheiden blikkies van 250 ml in de koelkast.

Groeten,
Wico       
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Dirk-Jan special
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Dirk-Jan special
@harald
Mooi filmpje , enige minpuntje is dat je goed hoort dat de microfoon in de kubus lijkt te zitten dus dat galmt een beetje.
Voor de rest echt super 😀 en bedankt voor het delen  :thumbup:

Wico,
Ik ben heel benieuwd, ziet er alvast heel mooi uit die camera 🎥😊👍🏻