Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Gerard,

Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte, maar haastige spoed is bij iTrain zeker niet goed :(. Dus alles met beleid en secuur vastleggen en veel testrijden, dat wordt het de komende tijd :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
 @citaat @citaat Gerard, achter de computer valt niet zoveel te zien, meestal wat draden, je kan er beter voor gaan zitten.  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Blijft moeilijk voor en achter.
Je zit voor de tv, maar achter de computer...
Je staat voor een stoplicht, maar achter een auto (die evt. voor het stoplicht voor je staat)...
Ook bij balies etc blijft het lastig, soms moet je voor de streep wachten en soms achter de streep; terwijl dezelfde positie tov die streep verlangd wordt.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
:offtopic: Voor de computer gaan zitten heeft ook niet veel zin, dan kun je beter voor het beeldscherm gaan zitten en achter je toetsenbord :?.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
En als je met iTrain bezig bent zit je in de software....  ;)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
 @citaat en wanneer je er niet aan uitkomt, in de rats.......
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Citaat van: Wico op woensdag 03 februari 2021, 07:32:46
:offtopic: Voor de computer gaan zitten heeft ook niet veel zin, dan kun je beter voor het beeldscherm gaan zitten en achter je toetsenbord :?.

Groeten,
Wico
:offtopic: maar dan uitsluitend OP een stoel AAN de tafel.

In "tunnelland" is overigens afgesproken door de hulpdiensten om uitsluitend te spreken over VOOR en VOORBIJ de incidentlocatie/ongeval; het woord ACHTER is in deze context not done, dit om verwarring te voorkomen. Wij op onze treinbanen hebben met de talloze tunnels ook regelmatig met incidenten daarin te maken, dus doe je voordeel met deze onontbeerlijke kennis. En zo zijn we toch weer terug On-Treintjestopic gekomen O:-D.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
 :offtopic: Zo ontdekten de vroegere pianobouwers, dat pianisten de hinderlijke gewoonte hadden om altijd achter de piano plaats te nemen.
Daarom maakten ze van lieverlee het klavier ook maar aan de achterkant. Probleem opgelost  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
:offtopic: Dan stel ik VOOR om deze discussie nu ACHTER ons te laten, en in het MIDDEN te laten waar de waarheid ligt (spoiler alert: ONDER ons gezegd => de waarheid ligt OP zolder, dat staat als een paal BOVEN water :D).

Fijne avond,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo I
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo I
Terwijl ik aan de slag ben met het inrichten van iTrain, heb ik natuurlijk niet veel spannend nieuws te melden. Hoe dan toch mijn volgers een beetje tevreden te houden? Ter afwisseling van alle data en getallen die secuur verwerkt moeten worden, maak ik ook foto's van mijn loc's. Van die foto's maak ik een uitsnede, die ik vervolgens verkleind in iTrain importeer. De originele foto's kan ik natuurlijk met jullie delen als "zoethoudertje" :idea:. Dus vandaag deel 1 van een niet geheel willekeurige selectie van mijn locs :P:

Märklin BLS 465 Niesen
Märklin BLS 187 Alpinisten
Märklin BLS 475 Alpinisten
Märklin BLS 486 Alpinisten (oud)
Brawa  BLS 486 Alpinisten (nieuw)

Ik hoop dat jullie het leuk vinden, want dan volgen er nog een paar afleveringen :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo I
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo I
5 prachtige locs laat je zien Wico die zijn ingevoerd in Itrain. :)
Laat de rest van de nog in te voeren locs maar gauw zien want ik ben reuze benieuwd naar het mooie materiaal.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo I
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo I
Plaatjes van mooie locomotieven zijn altijd welkom  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo I
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo I
-WICO,
Nou, noem dat maar eens niet 'spannend'! Het is waarschijnlijk het zoveelste foto-boek wat jij aan het maken bent van al die geweldige Zwitserse loks. Wij vinden het in elk geval spannend genoeg om naar te kijken. Komt bij de kijker over, als zijnde het nieuwe loks. Dus dat is al spannend. Er staat ons in elk geval nog heel veel meer te verwachten. Kom maar op met nog meer van zulke foto's! Ben wel benieuwd naar de foto van jouw laatste TEE! Wordt zeker een heel ander formaat, om het passend in iTrain te gaan plaatsen? Ik verwacht, dat jij het aanstaande weekend weinig tijd zult hebben. Jouw "Oppas Opa's" vragen om winterplezier met hen te hebben! Nou, sterkte in elk geval! Veel plezier met de 'treintjes'! :-)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo I
Wico, een serietje loc's kijken kan er altijd in, zeker als het zulke mooie zijn.

Luc

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo I
Wil je de besturingssoftware effectief en gebruikersvriendelijk houden dan voegen die paatjes zeker wat toe.
Extra handeling die ik ook in Traincontroller doe om met het oog op het scherm makkelijker te kunnen zien welke loc waar staat.

Ik gebruik die plaatjes vervolgens ook in een spreadsheet waarin ik een aantal zaken vastleg zoals type, lengte, decoderadres, inmeting van de snelheid en onderhoud.

Succes Wico.
Greetz, Arjan

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo II
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo II
@citaat @citaat @citaat

Heren, dank voor alle positieve reacties :thumbup:. Vandaag helaas verder niet veel tijd voor de hobby, dus ik gooi de tweede serie foto's er maar gelijk in :D. Ditmaal de SBB Re 460 in verschillende Märklin uitvoeringen, met als toetje een fraaie bijpassende SBB Re 421 uit dezelfde set :P.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo II
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo II
Altijd leuk, kunnen we gelijk mee tellen Wico  :D

Die laatste witte Re 420 ziet er wel heel apart uit.

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo II
Die laatste is magnifiek B)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo II
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo II
-WICO,
Helaas, maar ik ben de tel nu al kwijt. Zoveel en dat allemaal op die modelbaan (in wording)? Dat gaat wat worden met iTrain! Kan het dat allemaal wel verwerken?
Het ziet er veelbelovend uit en dat blijken ook meerderen te voelen!
Dus op naar de volgende 'beelden'! :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo II
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo II
Wico,

De foto's van deze prachtige locs zijn weer van een hoog kwijlgehalte. :P :favorite:

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo II
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo II
@ Tony,

Tellen mag natuurlijk, maar sommige locs heb ik in meervoud dus het totaal blijft geheim :O. Maar ik het het vaker geschreven, het gaat niet om aantallen locs of meters rails, maar om het plezier dat we met de hobby beleven :D.

@ Retro,

De witte Re 420 komt uit een set die is uitgegeven ter gelegenheid van de opening van de Gotthard tunnel in 2016.

@ Gerard,

Ik zal je helpen: ik plaats de foto's in series van 5, en dit is de tweede serie dus .. >:-D. Of iTrain er mee uit de voeten kan, dat gaan we nog beleven. En de volgende beelden staan al klaar (klinkt bekend :)).

@ Michel,

Goed blijven drinken dan, want er komt nog veel meer moois aan (voor mensen die moderne Zwitserse locs weten te waarderen) :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo III
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo III
Als afsluiter vandaag nog een eerste selectie van SBB Cargo locs in de bekende blauw/rode kleurstelling:

SBB Am 842
SBB Re 421 374-0
SBB Re 421 397-1
SBB Ae 610 Erstfeld
SBB Ae 610 Wettingen

De twee Re 421's lijken veel op elkaar, maar zijn toch niet gelijk. Zoek de verschillen :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo III
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo III
Goedemorgen Wico,
Dit is even lekker wakker worden met deze schitterende foto's van de de Cargo locs. :favorite:
Heerlijk genieten van al de foto's van de locs die straks verkleind in Itrain staan.
Ook hier staan mijn locs verkleind in koploper zodat ik er van kan genieten als ik een rijwindow open van een bepaalde loc het is gewoon een prachtige toevoeging aan het programma waar je mee je treinen "bestuurd".
Laat de rest ook maar snel zien ik ben nee ik zit er klaar voor. :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo III
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo III
-WICO,
Zojuist heeft Michel het al gezegd. Net wakker en dan iets zien, wat alle verbeelding overtreft! Tsjonge, wat zijn dit weer hele mooie Zwitserse loks. Nu het er allemaal in zit, wordt er alweer een verlangen bij velen van al jouw volgers losgemaakt. Inderdaad we gaan er 'klaar' voor zitten. Maar, ja, er staat nog veel meer in het "spel" van jouw iTrain!
Suk6 en veel plezier!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo III
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo III
Citaat van: Wico op vrijdag 05 februari 2021, 23:46:06
De twee Re 421's lijken veel op elkaar, maar zijn toch niet gelijk. Zoek de verschillen :D.

Net als met identieke tweelingen  :)
Het enige wat ik kan ontdekken is dat de posities van de opschriften (waaronder het locnummer) verschillen.
Maar wederom een mooi stel bij elkaar  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo III
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo III
Ik tel 5 loc's en maar één machinist.
Waarschijnlijk zijn de foto's gemaakt bij de "Pinkelstelle" in de buurt van Bern en staan de vier ontbrekende stuurmannen - uit het zicht - achter de loc  hun cargo te lossen :o)

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo III
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo III
@ Michel,

Wakker worden met Karin en een paar mooie cargo locs, meer heb jij niet nodig voor een fijn weekend :P.

@ Gerard,

Moet je eens opletten als je morgenochtend wakker wordt en naar buiten kijkt. It giet oan :thumbup:. Dat overtreft pas echt je verbeelding :D.

@ Wim,

Spoiler alert: de blauwe baan loopt aan de voorkant verder door tot voorbij het zijraam 8o. Eenmalig experiment van de SBB.

@ Tony,

Ik vond het een erg ongeloofwaardig verhaal, dus ik heb gelijk de loc weggehaald en gecheckt. Maar verdomd, je hebt helemaal gelijk. Ter plekke blijkt een GPP (Genderneutrales Pinkel Punkt) aanwezig :O.

Vanwege corona overigens keurig op anderhalve meter afstand :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo III
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo III
 :-)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo III
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo III
GPP  >:-D :-)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo III
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo III
-WICO,
Ik zal morgenochtend wel eventjes kijken.  :-) 8o

Maar belangrijker is wat ik zie op de door jou bijgevoegde "Foto"! Waar kijken die allemaal naar? En wat doen ze? Van drie kan ik mij voorstellen, dat zij 'hoge nood' hebben. Maar dan is mij nog niet duidelijk wat die 'blonde' daar aan de linkerzijde doet?
Iedereen op dit forum gaat nu vast en zeker beter kijken!
Toch een vreemd plaatje! Of is het al een 'voorbode' van jouw toekomstige scenery ('hidden') Plekjes?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo III
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo III
Ik geniet met volle teugen van deze plaatjes van jou locs  :thumbup:
Erg mooi 🤩 ik hoop op meer  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo III
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo III
Citaat van: GWS op zaterdag 06 februari 2021, 14:40:53
Maar belangrijker is wat ik zie op de door jou bijgevoegde "Foto"! Waar kijken die allemaal naar? En wat doen ze? Van drie kan ik mij voorstellen, dat zij 'hoge nood' hebben. Maar dan is mij nog niet duidelijk wat die 'blonde' daar aan de linkerzijde doet?
Iedereen op dit forum gaat nu vast en zeker beter kijken!
Toch een vreemd plaatje! Of is het al een 'voorbode' van jouw toekomstige scenery ('hidden') Plekjes?

SBB treinbestuurders worden geselecteerd ongeacht ras, geslacht, seksuele geaardheid of geloof. Ook transgenders moeten af en toe gewoon een plasje plegen. Niets vreemd aan hoor ;).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo IV
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo IV
En natuurlijk kan ik weer niet tot morgenochtend wachten met het plaatsen van een nieuwe post. Pietertje ongeduld noemen ze dat .. :o). Maar goed er is vraag naar meer plaatjes, dus in deze serie de BR 189 / Re 474 in de spotlight.

En om het vijftal compleet te maken de laatste SBB Re 460 die nog ontbrak :P.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo IV
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo IV
Wederom prachtige plaatjes "Pietertje". ;)
Die zwarte loc is wel heel erg fraai die zou hier in Michelstadt zeker niet misstaan maar wie weet komt hij ooit nog eens te rijden.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo IV
 B) Zo jongeman, je hebt daar een mooie verzameling loks op de gevoelige plaat micro sd kaart gezet. :thumbup:
Veel kleur, dat geeft kleur aan het leven. O:-D
En vergeef me misschien de vraag, gezien mijn leeftijd kan ik niet alles meer onthouden, maar heb je eigenlijk ook een Krokodil?
Dat is natuurlijk ook een Zwitsers oer icoon. B) Of een rode Pijl, mag eigenlijk ook niet ontbreken? :D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo IV
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo IV
@citaat @citaat

Tuurlijk ... een grote en een kleine (en een "golden oldie" in z'n eigen vitrine :P).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo IV
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo IV
Zo komen we wel door de winter en lockdown heen, Wico   :P
We boffen maar met ons forum  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo IV
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo IV
Ook deze 2 prachtige locs zijn het bekijken meer dan waard Wico. :)

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo IV
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo IV
-WICO,
Ik sta wederom perplex van al die stoere Zwitserse loks. Geheel jouw stijl. Maar dat zijn ze lang niet allemaal, denk ik. Eigenlijk maar goed, dat jij alle lok-plaatjes in iTrain moet gaan zetten. Er is veel te zien, maar ...

@citaat
Vanmorgen maar eens op jouw advies naar buiten gekeken, maar wat valt dat mij tegen, zeg! Van een 'pak' is bij mij geen sprake. Hooguit nog niet eens één centimeter van dat witte spul!
Jij vraagt en ik draai ook nog best wel mee met mijn leeftijd! En "Wind" hebben wij hier vrijwel altijd. Prima zo! Maar blijven jullie allemaal maar hier vandaan, hoor! Die drukte zijn we hier niet zo gewend. Of de schaatsen nog onder de schoenen kunnen?
Oh, sorry! Natuurlijk trekken we die aan!  :-) Daar is geen twijfel over!   8o 8o
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo IV
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo IV
@ Tony,

Hopelijk is dan het einde van de lockdown snel in zicht, want zoveel locomotieven heb ik ook weer niet ;).

@ Michel,

De ouwetjes doen het inderdaad ook prima op de foto :P.

@ Gerard,

Nou dan hebben wij hier in het zeeuwse zeker drie zoveel sneeuw, oftewel een witte wereld maar veel stelt het niet 8o. En de volgende serie foto's staat alweer te dringen, dus dat komt goed!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo V
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo V
Vanochtend vroeg uit de veren om de wondere witte wereld te aanschouwen 8). En als je dan toch wakker bent, kun je net zo goed nog even wat foto's maken van de locomotieven in Donnerwetter Alm :).

Ook vandaag weer een bont gezelschap:

Br 185 DB Cargo
Br 185 DB Railion
Br 186 Railpool
Re 482 SBB
Re 487 SRT

Op mijn vorige baan "Donnerwetter Wald" ben ik jaren geleden begonnen met Duits materieel. De Br 185 met reclame slogan : "Unterwegs in der Schweiz" was de eerste speciale uitgave die ik toen kocht. Deze loc heeft me letterlijk en figuurlijk in de richting van Zwitserland gestuurd. Zo is het dus gekomen ...

Ik wens jullie allemaal veel sneeuwpret vandaag :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo V
Schitterende locomotieven Wico, en veel van die moderne Traxxen en Siemens locomotieven kunnen ook probleemloos in Zwitserland rijden, die passen dus uitstekend in de verzameling! Ik vermoed dat je zelfs Taurussen (Railjet) op je baan kan laten rijden.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo V
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo V
Hoi Frank,

Door de huidige multi-systeem locs komt er inderdaad nog veel meer moois in aanmerking voor een plekje op de baan. Helaas raken de opstelsporen langzaam maar zeker vol, dus ik moet selectief zijn. En zolang Märklin nog met nieuwe Zwitserse locs komt, hebben die de voorkeur (de bestellingen voor 2021 zijn alweer de deur uit :D).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo V
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo V
Hallo Wico,

Het zijn niet de locomotieven voor mijn baan maar het zijn zeker wel geweldige machines. Deze gaan het absoluut goed doen op jouw baan met daarachter lange slepen! Daar komen vast nog wel mooie filmpjes van! :thumbup:

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo V
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo V
Je verwent ons wel met deze mooie plaatjes wico, de volgende serie in de sneeuw zou leuk zijn  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo V
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo V
-WICO,
Vele mooie plaatjes maken de modelbaan "AF"! Natuurlijk vele mooie Zwitserse loks zijn al gepasseerd. Maar je behoeft niet alleen naar Märklin te kijken, hoor! Andere merken zijn ook al in dat mooie Zeeuwse Sneeuwlandschap met blijdschap ontvangen. 
Opstelsporen te weinig? Nu dus een probleem? Welnee, daar ken ik jou te goed voor! Daarvoor hebt jij al een oplossing bedacht.
Maar jij hebt ons flink verwend in deze korte periode van foto's inplannen in iTrain.
De kou blijft nog voortduren en dan is natuurlijk flink tijd over om alles compleet te gaan invoeren. Suk6 ermee! Treinplezier alom!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo V
Prachtig spul!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo V
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo V
@ Marcel,

Dat is het mooie van deze hobby en dit forum, dat we ook van andermans baan en materiaal kunnen meegenieten. Ook al is het niet je smaak, je merk, je periode of what ever je hebt toch extra plezier!

@ Peter,

Een serie in de sneeuw gaat het niet worden, maar ik vond nog wel een ouwetje van mij in in een sneeuwlandschap: Märklin 3050 Ae 6/6 "Bern".

@ Gerard,

De oplossing voor te weinig sporen heet bij mij "dubbeltractie", kun je ineens twee keer zoveel locs kwijt :P. Je bent een scherpe waarnemer, er komt nog een serie foto's waarin Piko de hoofdrol vervult.

@ Sander,

Mee eens  :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo V
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo V
-WICO,
O.K., dus dat is jouw oplossing! Nou, dan kunt je nog behoorlijk wat loks gaan bestellen, merken genoeg! Maar, ja, of die door jou worden goedgekeurd? Ja, ja, dat valt te bezien!
Maar ik heb er nog wel, die ook in "dubbeltractie" kunnen rijden! Volgens mij hebt jij deze op onderstaande foto nog niet!
Suk6 met jouw "in-plan-werkjes"!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo V
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... intermezzo V
-WICO,
Oh, ja, "Dubbeltractie"!
Nou, kijk maar hieronder!