Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Maar kan je daar achteraan wel bij als er storing is.
Fiks bouwproject zo te zien.
Ben benieuwd hoe dat gaat worden.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Hoi Tom,

Het vraagt wat lenigheid, maar er is ruimte tussen het schuine dak en de baan om aan de achterkant nog bij de sporen te komen. En inderdaad het wordt nog een flinke uitdaging om hier wat moois van te maken. Aan de scenery kan ik de komende jaren nog de nodige uren besteden :D. Maar voor mij is dat het mooiste van deze hobby (naast het rijden van de treinen uiteraard).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Prachtige foto's van de plannen die in aanbouw zijn Wico.
De laatste foto gezien vanuit je bureaustoel bied een mooi uitzicht voor de toekomst want wie wil nu niet genieten van zo een uitzicht. :favorite:
Ook het ideetje van het riviertje is erg leuk om te zien straks maar ook zeker hoe je dat gaat maken lijkt mij leuk om te volgen.

Succes met de verdere werkzaamheden.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Wat een geweldig bouwproject :thumbup:

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Wico

Een heel mooi bouwproject is dat geworden zeg!!

Lekker rustig aan doen met aankleden van dat stukje Zwitsers landschap want ga liever niet over 1 nacht ijs.

Ga je in ieder geval een beetje volgen of als je dat wil zelfs bij helpen ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
 :) Houtje hier, houtje daar, beetje lijm ertussen en klaar. :thumbup:
Lekker bezig, maar het lijkt dat het houtje in het rode cirkeltje met lange wagons problemen gaat opleveren.
Maar ik bekijk het op een plat scherm, misschien valt het mee. :roll:

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
@ Michel,

Het opzetten van de scenery zal nog wel even op zich laten wachten. Dat wordt iets voor de volgende winter. Eerst de baan maar eens afmaken en iTrain inrichten zodat er treinen kunnen rijden :).

@ Retro,

Dank je, er zit nog voor jaren werk in dus voorlopig kan ik nog vooruit.

@ Hans,

Dank je, en gelukkig heb ik nog jaren de tijd om de baan af te maken. Volgen is prima en goede hulp en advies is altijd welkom ;).

@ Dirk-Jan,

Gelukkig lopen alle treinen en wagons tot nu toe prima langs het aangegeven stuk hout, dus het zal optisch bedrog zijn. Zie onderstaande foto voor een beter beeld.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Citaat van: Wico op maandag 25 januari 2021, 22:45:27
@ Dirk-Jan,

Zie onderstaande foto voor een beter beeld.

Volgens mij toont deze foto de plek van Dirk-Jan net niet aan. Hij bedoelt dat vierkante paaltje net naast dat bochtstuk, dus 1 spoor verder dan waar die trein nu rijdt.  :D.

gr. Gertjan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Hoi Gertjan,

Het gaat inderdaad niet om de plek waar de trein op de foto staat (het tweede opstelspoor), maar om de bocht aan het eind van het voorste opstelspoor. Op de foto kun je beter zien dat daar dus voldoende ruimte is.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
 8) Het is inderdaad het houtje wat ik bedoelde, ziet er inderdaad wel goed uit. :thumbup:
Dacht ik ook eigenlijk wel, maar toch, beter voorkomen dan genezen. O:-D
En dan kunnen we nu weer leuk verder met het volgen van jouw updates, gaat zo voort, u bent goed bezig. :)

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Nou Wico, dat wordt een heus huzarenstuk om die scenery te bouwen. Het overbruggen van de hoogteverschillen en dan nog eens met twee watervallen. Van ambitie gesproken. Je hebt daar heel veel moed voor nodig. Ik ga dit heel nauwkeurig volgen om dan lekker te stelen met de ogen voor mijn baan; :P
Het wordt zeker een mooi stukje natuur in miniatuur.
Succes en veel geduld gewenst.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
@ Dirk-Jan,

Geen enkel probleem met je opmerking, want "beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald" zoals het spreekwoord zo mooi zegt ;).

@ Luc,

Soms vraag ik me ook wel eens af waar ik aan begonnen ben :O. Inmiddels ben ik ruim drie jaar aan het bouwen, en gelukkig bijna zover dat de treinen via iTrain kunnen gaan rijden. Dat is tenslotte waar we het allemaal voor doen. Daarna komt dan het mooiste van de hobby (voor mij in elk geval): de scenery. En ja een grote baan betekent ook heeel veeel scenery. Mijn hoofd zit vol met mooie plannen. Ik hoop dus nog jaren plezier te gaan beleven :P.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Citaat van: Wico op dinsdag 26 januari 2021, 11:53:17
.....  Mijn hoofd zit vol met mooie plannen. Ik hoop dus nog jaren plezier te gaan beleven :P.

Hi Wico,

ik ken dat "volle hoofd" gevoel, lekker ontspannen doorgaan, doe ik ook.
Mijn opa zei altijd "Geduld is een schone zaak".

groet
Harald
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Harald,

Je opa had helemaal gelijk, al maak ik wel altijd een soort van planning. Het is de bedoeling dat deze winter de treinen nog via iTrain aangestuurd kunnen worden. In principe heb ik nog een weekend werk aan de baan en dan kan ik met iTrain aan de slag. Ik lig dus lekker op schema :). En geen stress inderdaad, want het is een hobby en geen aangenomen werk!

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
De scenery wordt vooral een hele mooie uitdaging, Wico  :P
Vooreerst alvast succes en voorspoed gewenst met de I-train uitdaging !
( zou bij mij een nervous breakdown veroorzaken  :? )

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Tony,

Ik hoop in de toekomst nog heel veel updates (en weinig gewauwel :D) van de scenery hier op het forum te kunnen/mogen plaatsen. Gelukkig heb ik in mijn vorige woonplaats eerst nog een proefbaan met iTrain ingericht. Ik weet dus in de basis in elk geval hoe ik het moet doen, dat scheelt de nodige stress :?. Wat overblijft is heel veel werk om alles in te voeren, met een foutenmarge van praktisch nul. Dat gaat dus ook nooit in één keer goed, maar dat beschouw ik maar als "part of the fun" :D.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
 @citaat Als de basis van iTrain er nog in zit dan gaat dat vast goed komen en anders gewoon vragen stellen.  ;)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
@citaat

Tom,

Dat gaat helemaal goed komen (hoop ik :D). En om maar gelijk met de deur in huis te vallen een vraag waar ik al een tijdje mee rondloop: hoe kan ik in iTrain op de meest eenvoudige wijze een trein aan een specifiek opstelspoor in mijn schaduwstation koppelen? In principe wil ik automatisch rijden (dus zonder routes), maar wil de treinen ieder op een "eigen" spoor opstellen aan het einde van een sessie.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
 @citaat Dat kan o.a. door gebruik te maken van permissie.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... baanbouw vervolg
@citaat

Die optie had ik inderdaad ook in gedachten. Alleen zoals ik het begrijp moet ik dan (in mijn geval met 30 opstelsporen) bij elk van de 30 treinen 29 opstelsporen uitsluiten (geen toegang) zodat alleen het "eigen" spoor overblijft. Dat is dus vrij bewerkelijk of is mijn redenatie verkeerd?

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Blitzenbach
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Blitzenbach
Nu de basis voor de "Blitzenbach" gebouwd is, wordt het tijd voor het volgende klusje. De rivier kruist verderop nog twee sporen, dus ook daar moet ik het voorwerk voor de bruggen gaan doen. En nu ik daarmee begonnen ben, heb ik bedacht om daar maar een apart topic van te maken in de sectie scenerybouw. Meerdere mensen hebben me al eens gevraagd om een cursus of instructie scenerybouw te geven, maar ik zie mezelf slechts als goedwillend amateur, dus ik ben daar nooit aan begonnen. Bovendien zie ik hier op het forum voorbeelden waar ik niet eens bij in de buurt kom. Maar wat ik wel kan doen is uitgebreid en stap voor stap met jullie delen hoe ik deze en volgende klussen aanpak. Ter lering ende vermaak, waar dit forum ook mede voor bedoeld is. Hier toch één foto om jullie alvast lekker te maken :P.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Blitzenbach
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Blitzenbach
En hersteld :thumbup: Bedankt!

Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Blitzenbach
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Blitzenbach
Mooi mooi Wico. :)
En de notificatie van het andere topic is aangezet want daar wil ik natuurlijk niks van missen. :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Blitzenbach
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Blitzenbach
-WICO,
Toch maar naar de scenery?
Nieuw topic met nieuwe aanwijzingen!
Ja, jij weet nog een splitsing aan te brengen. Anderen blijven standvastig in de 'aanbouw'sfeer hangen!

Jouw 'hint' is mij in elk geval duidelijk!
Hier eventjes 'rust'!

Op naar jouw andere topic! Prima, ik volg! :thumbup: :-)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Blitzenbach & aanwinsten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Blitzenbach & aanwinsten
Voor de trouwe volgers die bang zijn dat er nu stof op dit dit topic komt, even een paar foto's van de Blitzenbach tot nu toe. Dit project was noodzakelijk om de bedding onder de spoorbruggen in te vullen, maar nu eerst weer verder met de bekende bezetmelders en ringleiding. Ik hoop dat dit weekend af te krijgen (m.u.v. het stationsgebied, maar dat staat voor later gepland). Daarna kan ik met de inrichting en het testrijden in iTrain aan de slag.

In beeld gelijk mijn nieuwste aanwinsten: 5 x Piko 58958 GATX Schiebeplanenwagen :P. Ik vind het wel een opvallend kleurtje ;).

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Blitzenbach & aanwinsten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Blitzenbach & aanwinsten
Hoi Ben,

In mijn enthousiasme schiet ik af en toe een beetje door ;). Zie het meer als een proefstukje, waarvan alleen de bedding nu vastligt. De begroening is alleen voor mijn beeld of het een beetje "smoelt". Pas als de invulling van de omgeving gereed is, kan het verder worden afgemaakt. Het bewerken van de XPS doe ik overigens bij voorkeur niet op zolder. Door schade en schande wijs geworden dat XPS ontzettend fijn stof kan opleveren (waardoor letterlijk geen trein meer rijdt :O). Het is de bedoeling om ruwbouw scenery delen waar mogelijk elders voor te bereiden, zodat ik ze compleet op de baan kan plaatsen.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Blitzenbach & aanwinsten
Het ziet er weer erg leuk uit Wico. Je mag b est fier zijn op jouw scenerykunsten.
De nieuwe trein is ook een mooie aanwinst met de fluogroene pakjes aan  ;).

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Blitzenbach & aanwinsten
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Blitzenbach & aanwinsten
Wico,

Prachtige aanwinsten zijn er binnen gereden.
De opvallende groene kleur zijn een lust voor het oog en straks op je baan makkelijk te vinden als je wilt weten waar ze rijden. :P
De kleine maar leuke wagonnetjes doen het altijd goed in een sleep(je) zelf heb ik er 8 rijden van de ÖBB wit met blauw en geven een leuke en sfeervol gezicht aan de baan.
Straks met de nieuwe Wascosa wagonnetjes van Märklin het zelfde verhaal lekker fleurig dat blauw met oranje die gaan er zeker ook komen hier bij mij in een sleep van 9 wagonnetjes. :)

Veel rijplezier toegewenst met deze prachtige wagonnetjes. :thumbup:

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Blitzenbach & aanwinsten
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Blitzenbach & aanwinsten
Mooi spul, die Piko's  :thumbup:

Ook fijn, dat er (nog) geen graffiti op zit !
Een schone zaak  ;)

Een beetje scenery op de baan doet meteen al wonderen en erg bevorderlijk voor het dag- en nachtdromen  O:-D

Grtz en geniet fijn verder van het knutsen, Wico !

Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Blitzenbach & aanwinsten
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Blitzenbach & aanwinsten
-WICO,
Dat er toch nog iets nieuws zou komen in "Donnerwetter Alm"! En wat voor een soort! Deze zijn heel opvallend en met die grote letters er nog bij, kunt je er niet omheen met de ogen, als je later de baan bekijkt en deze voorbij komt rijden. Dat zal het 'doel' zijn geweest van de ontwerpers.  8o  En dat allemaal bij de nieuwe scenery op de spoorbaan. Het is nu al een 'plaatje'!
NU lekker verder gaan met de techniek van de spoorbaan en dan kunt je verder gaan rijden met iTrain. Mooi gevoel lijkt mij! :-)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Blitzenbach & aanwinsten
Prachtig geworden die beek! De wagons zijn natuurlijk ook erg mooi! Groet Marc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Blitzenbach & aanwinsten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Blitzenbach & aanwinsten
@ Luc,

Ik ben in elk geval erg blij met het resultaat. Het is voor mij ook altijd weer afwachten hoe iets in dat in mijn hoofd ontstaat, uiteindelijk op de baan uitpakt :).

@ Michel,

Ik vond ze ook wel leuk en opvallend. Had eigenlijk gehoopt dat Märklin ze dit jaar ook uit zou brengen, maar die van Piko zijn een prima alternatief :thumbup:. Een setje Wascosa's zou er inderdaad ook wel bij passen :P.

@ Tony,

Tegenwoordig levert Piko diverse modellen inclusief graffiti, maar ik hou mijn modelletjes liever in "af fabriek" staat. Staat wel zo fris en fruitig op de baan :D.

Met dat dromen zit het wel snor, moet me af en toe dwingen om niet uitsluitend met treintjes bezig te zijn. Frau Wico, de honden en het huishouden vragen ook af en toe aandacht :?.

@ Gerard,

Geen zorgen, ook dit topic blijft bijgewerkt worden met nieuwtjes en ontwikkelingen in Donnerwetter Alm. Vandaag de laatste draadjes gesoldeerd, dus binnenkort is het vooral iTrain wat de klok slaat.

@ Marc,

Ben er zelf ook erg tevreden mee; zowel met de wagons als met mijn "handenarbeid".

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Hoera, na drie jaar bouwen hebben we op Donnerwetter Alm weer een mijlpaal te vieren. Sinds vandaag zijn alle geplande bezetmelders en aansluitingen op de ringleiding aangesloten, getest en afgewerkt. In totaal zijn dat 175 bezetmelders en ruim 75 aansluitingen op de ringleiding. Dat betekent dat ik nu de schaduwstations + spiraal + grote tafel + keerlussen uit kan gaan werken in iTrain. Alleen het aparte station gedeelte is nu nog niet aangesloten maar dat staat gepland voor later (winter 2021/2022). Het station gedeelte is op dit moment aangepast tot één grote keerlus (één tijdelijk blok in iTrain), zodat de treinen wel over dit gedeelte kunnen rijden. De reden om het station gedeelte later te doen, ligt vooral in de bereikbaarheid. Bij het station moet ik namelijk de scenery van achter af opbouwen voordat ik de sporen kan gaan leggen. Maar na drie jaar wil ik eerst op 80% van de baan de treinen rijdend hebben, dus dat krijgt nu voorrang. Alle gereedschap is inmiddels terug in de kist en het bureau is opgeruimd, zodat ik kan beginnen met nauwkeurig heul veul vastleggen in iTrain. Het streven is dat nog deze winter het wonder geschied en de treinen probleemloos automatisch rijden :P. Dry januari is voorbij, dus vanavond maar een wijntje om dit heugelijke feit te vieren :).

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Ziet er veel belovend uit.
Nu maar afwachten of de aansluitingen werkelijk kloppen en overeenkomen met het schakelbord, maar daar heb ik eigenlijk wel alle vertrouwen in.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Gefeliciteerd met deze mijlpaal Wico.
Hopelijk komen er nog vele mijlpalen bij met deze prachtige baan.
Het baanplan op het beeldscherm ziet er strak en mooi uit.
Net als Tom heb ik er alle vertrouwen in dat alles goed is aangesloten en dat je snel automatisch kan gaan (test) rijden.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
-WICO,
Deze 'mijlpaal' is bereikt en dus in plaats van het bekende 'pannenbier' wordt dit vervangen door een heerlijk 'wijntje'! Dat wordt een geweldige avond en morgen weer een nieuwe dag!
Ook weer met een nieuwe uitdaging? Dat gaan we zeker met jou meebeleven. En belangrijk is ook dat geweldige gevoel van alle treinen laten rijden over de gehele modelbaan! Echt een feestje! Wij genieten met jou beslist mee. Vooral als jij heel ontspannen op jouw dienstleidingstoel van Donnerwetter Alm hebt plaats genomen. Die 'zit' is echt het waard om eventjes rust te nemen, alvorens het geheel in het programma vaststaat.
Nogmaals gefeliciteerd!
Suk6 met de volgende stappen!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Zeer indrukwekkend, daar mag je zeker een wijntje op drinken  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Proost  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
 B) Gefeliciteerd met het behalen van uw mijlpaal. :thumbup: :)
En vanavond niet te veel wijn, anders ga je morgen vastleggendingen doen in eitreen en dan ga je al meteen fouten maken. O:-D :D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Proficiat met je mijlpaal... hoeveel paaltjes heb je zo voorzien??? Ik kijk er al met veel plezier naar uit...en naar de nieuwe benedenloop ook
Groetjes
Patrick
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Gefeliciteerd met uw mijlpaal,

Straks lekker de treinen automatisch over dit gedeelte.

Groet Ron.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Klinkt veelbelovend en als een lastig hoofdstuk afgesloten, Wico  :thumbup:
Het woord bezetmelders kan ik nog wel plaatsen, maar het vervolg is meer wat voor Broeder Icetetius  :D

De feestvreugde omtrent de geslagen mijlpaal herken ik maar al te goed! Zei het in analoge vorm  :D
Dus laat hem smaken !

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Hoi Wico,

Na lang nadenken, voorbereiden, weer nadenken enz. Is het eindelijk zover dit gedeelte is af en jij kunt de komende tijd genieten van dit heugelijke feit.

Lekker aan de slag met iTrain en genieten van rijdende treinen.

Gefeliciteerd met deze mijlpaal  :thumbup:  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Proost, Wico!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Fantastisch resultaat.
Een mooi tussenstation om vanuit verder te werken.
Cheerio!

Greetz, Arjan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
@citaat @citaat @citaat

Tom, Michel, Gerard, Barry, Wim Dirk-Jan, Patrick, Ron, Tony, Peter, Hans, Arjan,

Allen hartelijk dank voor de positieve reacties en felicitaties :thumbup:. Het was even een klus, maar ik kan nu door met de volgende fase. Hoeveel mijlpalen er nog komen weet ik niet, eerst maar even genieten van deze en dan snel door met iTrain. De lay-out van het sporenplan zit er inmiddels helemaal in, nu alle details nog gaan aanvullen. En ook niet onbelangrijk: het ijken van ruim 30 locs en treinstellen :). De komende dagen weinig tijd vanwege mijn taak als oppas-opa, maar daarna weer lekker verder! En analoog of digitaal, genieten doen we allemaal :o).

Groeten,
Wico

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
 @citaat Bij veel mijlpalen kan je altijd bij Gall&Gall bestellen.  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Wico, proficiat met het bereiken van deze mijlpaal. Daar zitten flink wat uurtjes in, ik weet waarover ik spreek.
Ook het programmeren in I-Train zal je wel afgaan zodat je lekker kan kijken naar het circus van rondrijdende treinen.
Ik ben stand-by voor het eerste filmpje.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
@ Tom,

Bedankt voor de tip :D.

@ Luc,

Ja, daar zijn de nodige uurtjes in gaan zitten. Maar eens het af is kan je wel (even) tevreden achteroverleunen :). Gelukkig heb ik eerder al eens een proefbaan met iTrain gelegd, dus weet in principe hoe de basis zaken werken. Het is nu vooral een kwestie van heel secuur alles vastleggen en dan kijken of de computer doet wat ik wil :O. Als dat gelukt is komen er zeker weer bewegende beelden :thumbup:.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... mijlpaal
-WICO,
Natuurlijk blijven we (volgers) allemaal stand-by achter de computer thuis. Uiteraard zijn wij heel nieuwsgierig naar de ontwikkelingen via iTrain. Blijkbaar wordt het een soort van herinnerings-test-case uit vroeger tijden. Alleen worden het nu wel Goede Tijden en geen Slechte Tijden!
Nu snel naar de PC; of gaan we toch te snel?
Nou, in elk geval, Wico, heel veel wijsheid en het blijft afwachten, of wat jij ingeeft de computer precies doet wat het moet doen!