Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 6 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Citaat van: Wico op woensdag 14 oktober 2020, 17:44:23
Citaat van: PatcheTrain op woensdag 14 oktober 2020, 15:31:58
@ Wico - wat is de hoogte dan tussen de spiralen?

Ik hanteer 10 cm tussen de omwentelingen van de spiraal. Dat is voldoende voor e-locs op c-rail met de pantograaf (volledig) omhoog.

Groeten,
Wico

is dat gerekent van de rails of van op de houten plaat de 10cm?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
@citaat

Dat is gerekend als de totale ruimte van op de plaat tot onderkant plaat.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Je bedoelt dat het hoogteverschil per omwenteling dus eigenlijk iets groter is dan 10 cm?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
@citaat

Nee dat bedoel ik niet, maar het is wel waar :?.

Patrick vraagt om de hoogte tussen twee wentelingen. Die is belangrijk, want geeft de vrije ruimte (bij mij dus 10 centimeter) die bepaalt of je loc/trein door de spiraal past of niet.

Daarmee is het hoogteverschil per omwenteling inderdaad iets groter (bij mij 10,6 centimeter bij een plaatdikte van 6 mm), maar niet echt relevant. Als zou ik een plaat van 9 mm gebruiken dan wordt het hoogteverschil 10,9 cm. maar de vrije ruimte blijft 10 cm :)

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Een korte en bondige update dit keer. De spiraal is inmiddels helemaal klaar, zodat het tijd werd voor een volgend klusje. Tot nu toe stond de CS2 los op een krukje met de hele dradenboel van drie boosters en een terminal er los omheen. Deze week heb ik een uitschuifplankje voor de CS2 gemaakt en de dradenboel netjes weggewerkt. Het resultaat zie je op de foto.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Goed bezig Wico, je moet er toch niet aan denken dat je achter een draad blijft hangen en je cs2 op de grond ligt.

Het ziet er lekker strak uit   :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Hoi Wico,

Is die centrale het enige wat je ziet en gebruikt wanneer je aan het rijden bent ?

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
@ Peter,

Opgeruimd staat netjes zullen we maar zeggen. Alleen nog een netwerkkabel aanleggen/aansluiten op de CS2 en dan is ook dat deel weer klaar.

@ Tony,

Nee, gelukkig zie ik meestal zie ook treinen rondrijden, maar dat is vast niet wat je bedoelt >:-D. Tijdens de bouw bestuur ik alles nog lekker simpel met de CS2 en de hand (max. twee treinen), en is dat dus het enige dat ik gebruik. Als ik straks zover ben, dan komt alles "automatisch" via iTrain te rijden. Daarvoor heb ik een andere werkplek (zie de maagdelijke foto uit 2018, die niet klopt met de huidige wanorde).

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
-WICO,

Lekker in de toekomst gaan kijken! Dan is dit al weer achterhaald ("Als ik straks zover ben, dan komt alles "automatisch" via iTrain te rijden")
Ik zie altijd alles verkeerd! Maar als jij alles "Automatisch" laat rijden, Waarom dan zo 'maagdelijke schone' tafel? Kan achterwege blijven. gewoon de 'stroom' erop en rijden maar! Jij behoeft dan niets meer te doen en kan lekker zitten kijken naar jouw treintjes, die overal rijden (of stilstaan)!
Natuurlijk is er ook nog het onderstation! Ach, daar zet je dan toch een camera neer (ook automatisch laten opnemen en afspelen)!
Nog eventjes en op de stoel zit een "Robot"!

Wat ben ik blij, dat dat er nog lang niet is!
Ja, eerst nu alles af gaan maken en dan de scenery (wat ook nog jaren kan duren) erop plaatsen.

Wat zijn we blij met dat "Trein-Virus"!  :-)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
@citaat

Het "automatisch" staat natuurlijk niet voor niets tussen quotes, want ook al bestuur ik de baan in de toekomst via de PC, er gaat niets vanzelf. Dat wordt dus actief met de vingers aan de knoppen, en een robot zal ik dus niet snel worden (gelukkig niet :O). Maar iTrain gaat me wel helpen om de treinenloop (beter/sneller) in de gaten te houden, zodat de boel soepel en zonder ongelukken verloopt :). Het trein-virus kan gelukkig geen kwaad en houdt je ook nog eens van de straat wat de kans op andere infecties aanzienlijk verkleint. Dat is een mooie win-win situatie dus :D.

Groeten,
Wico     
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Nu de schaduwstations en de spiraal toch echt helemaal getest, klaar en netjes afgewerkt zijn, wordt het eindelijk tijd voor de hoofdbaan. Daar moeten de rails nog voorzien worden van ringleiding en bezetmelders zodat de hele boel daarna in iTrain kan worden vastgelegd en aangestuurd.

Maar voor dat ik daarmee aan de slag kan, heb ik eerst eens nagedacht hoe ik straks de scenery op het hoogste niveau (zeg maar de achtergrond) op wil bouwen. Daarvoor ben ik aan het stoeien geweest met wat extra steunlatten, waarop ik dan XPS platen kan leggen. Die platen heb ik bij de bouw van ons huis van de aannemer "gekregen" en komen nu goed van pas. Ze zijn ruim een meter lang en circa 10 cm dik. De bedoeling is om de achtergrond in losse segmenten van een meter te plaatsen. Zo kan ik elk segment aan de werktafel apart bewerken om ze vervolgens op de baan de plaatsen. De steunlatten zijn tegelijkertijd weer een mooie manier om de bedrading van de hogere sporen weg te werken, dus dat is dubbel gemak.

En omdat ik het toch niet kon laten, gelijk maar even de proef op de som genomen en de eerste XPS plaat verzaagd en (los) gestapeld. En voor dat je het weet staan de eerste contouren van het landschap :P. Wat bomen en een paar stenen erbij (uit de bedding van de ingang van de Gothard tunnel O:-D) en je proeft de sfeer. Kleine uitspatting, maar morgen weer afbreken en braaf verder met de elektra ... :D.

Groeten,
Wico       
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Wico,

Ik hang aan je lippen zeker nu je toch wat van de toekomstige scenery laat zien.
Ja die steentjes van de ingang van de Gotthard tunnel staan hier ook op een leuk plekje zodat ik iedere dag kan (na)genieten als ik ze zie leggen.
Succes met de verdere elektra werkzaamheden.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
-WICO,
Dat "proberen" is een eerste fase van in jouw gedachten ontstane uitwerking van de start van bergscenery. Dat begin moet je wel 'vasthouden', omdat juist dan daarop een nadere uitwerking gaat plaatsvinden. Zo ontstaan juist de 'landschappen' en de ruwe structuren. Allicht helpt het jou verder. Deze opbouw van segmenten van bijv. een meter is een prima idee om op die wijze verder te gaan bouwen. Houdt dat vast! :idea: 8o
Maar helaas was dit een dwaling, om ook eens iets uit te gaan proberen.
Nu weer verdergaan met waar jij geëindigd bent. Laat die "Uitspatting" maar in jouw gedachten zitten. Nu is "Elektra" aan de beurt.

Maar toch weer een paar hele leuke foto's, waarvoor dank. Waar zo'n "hersenspinseltje" al niet voor kan dienen.
Ga door, want de sporen zijn gelegd en vragen om verdere afwikkeling.
Suk6 met het nodige plezier! Oh, ja vergeet de honden niet!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Heel leuk Wico, je brengt mij op ideeën voor de bouw van mijn scenery later.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Platen lekker laten liggen, Wico !

Werkt zeer stimulerend op de intrinsieke motivatie om de rail-infrastructuur te voltooien  :P
Ook fijn, om voor het slapen gaan, even lekker weg te dromen  O:-D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
af en toe moet je eens een andere 'discipline' van modeltreinen doen,anders lijkt het teveel op werk  O:-D
ik wissel ook altijd verschillende werkzaamheden aan mijn baan af,zo blijft het interessant,en af en toe gaat er een  :idea:  branden terwijl je iets anders doet :D


mvg,
Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
@ Michel,

Het was maar een kleine vingeroefening, maar wel even lekker. Uiteindelijk vind ik de scenery toch de mooiste/leukste kant van de baanbouw. En de beelden van Zwitserland staan mij ook nog helder voor de geest. Misschien biedt 2021 nieuwe kansen :).

@ Gerard,

Sorry voor mijn dwaling, maar soms is het gevoel sterker dan het verstand. En dan is het heerlijk om daar even aan toe te geven :D. Voor de honden is het nu al winterstop, dus daar hebben we de olie uit laten lopen en ze tijdelijk achter het behang geplakt. Eindelijk even rust >:-D. Geintje natuurlijk, maar de trainingsarbeid zijn we wel aan het afbouwen. Dus meer tijd voor ... precies!

@ Luc,

En daar is het forum dus een prima plaats voor om ervaringen en ideeën met elkaar te delen. Beter dan al die vervelende discussies die ik in sommige topics tegen kom :(.

@ Tony,

Dat zijn wel mooie dure woorden die je daar gebruikt; maar wel gewoon waar natuurlijk :thumbup:. Dus als ter plekke de kabeltjes gelegd zijn kunnen rap rap de platen weer terug :P.

@ Michel II,

Dat ben ik helemaal met je eens! Dus ik ga nu lekker door op de ingeslagen weg met af en toe een spontaan zijstraatje :).

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Citaat van: Wico op maandag 19 oktober 2020, 18:33:51
Die platen heb ik bij de bouw van ons huis van de aannemer "gekregen"
:o) Hopelijk is je huis dan wel voldoende geïsoleerd. :-)
Die aannemers zijn meestal ook niet gek, jij platen krijgen, hij minder platen in je huis verwerken. >:-D

Citaat van: Tony op dinsdag 20 oktober 2020, 10:09:46
de intrinsieke motivatie
8o Ppfff... wel effe op je taal lette, ik ben maar een gewone kaaskop. :o)

Maar effe over het probeersel met landschap, tis helemaal toppie, net echt. O:-D :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
@citaat

Haha, Ik heb eerst mijn huis laten afbouwen en toen de aannemer gevraagd of hij nog wat platen over had. Kan dus zijn dat de volgende koper wel wat hogere stookkosten heeft O:-D.

Nou niet gelijk gaan overdrijven met je "net echt", maar het staat in elk geval beter dan alleen maar kale latten en planken :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Hoi Wico,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ik ben benieuwd welke mooie kano's jou geschonken worden.
Maak er een leuke dag van.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... vervolg baanbouw
-WICO,
Gefeliciteerd met deze mooie dag. Alweer een jaartje erbij!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
Goedemorgen,

Hartelijk bedankt voor de eerste felicitaties op de vroege ochtend :thumbup:. Inderdaad weer een jaartje er bij en de trouwe volgers weten inmiddels wat dat betekent: de verjaardagsloc. Ook dit jaar ben ik weer verwend met een uitbreiding van mijn collectie locomotieven. Eigenlijk wel opvallend dat deze locomotief nog niet in mijn bezit was, want hij is inmiddels al een tijdje op de markt. Maar dat lege plekje is dus nu opgevuld met de Märklin 36195 SBB BR193 Vectron 'Basel'. Deze gaat in de toekomst in dubbeltractie rijden met de "Hollandse" Vectron die Märklin volgend jaar gaat uitgeven. Op de laatste foto mijn collectie Vectron locomotieven, met links de Märklin en rechts de Piko uitvoeringen :P.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
En om het helemaal af te maken ook nog een kort filmpje :P.



Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
Wico, Gefeliciteerd met je verjaardag!

Prachtige loc heb je gekregen.  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
 :) Hee jongeman, van harte gefeliciteerd.
Mooie machine heb je er weer bij gekregen en een mooie line up zo bij elkaar. B) :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
Fraaie verjaardagscadeau heb je gekregen Wico. :P :thumbup:
Ook van mij dus van harte en heel veel rijplezier toegewenst met de "Basel" loc.
Uiteraard moet er nog wel een machinist in geplaatst worden. ;)
Hier in Michelstadt rijdt deze schoonheid ook rond in combinatie met een andere SBB Vectron loc.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
Ook vanuit Bellegem een van harte proficiat en veel rijgenot met nieuwe aanwinst, een pracht exemplaar.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
Een traditie om in ere te houden: ieder jaar een loc voor je verjaardag!
Van harte gefeliciteerd en veel rijplezier ermee!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
Gefeliciteerd met je verjaardag en natuurlijk veel plezier met je nieuwe Vectron!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
gefeliciteerd met je verjaardag en je nieuwe loc :favorite:


mvg,
Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
Nog vele mooie en gezonde jaren gewenst, Wico !

Het cadeau mag er wezen en heeft de nog ontbrekende scenery van je baan al op de zijkant staan  :D
Stuk makkelijker  :D

Fijn gevarieerde sleep voor je nieuweling gemaakt !

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
Hallo Wico,

Gefeliciteerd met je verjaardag, en bedankt voor het plaatsen van de mooie sleep op het filmpje.
Ziet er wederom weer goed uit.

M.vr.gr. Erwin
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
Hallo Wico,

Van harte gefeliciteerd, maak er een mooie dag van!
Die verjaardagslok is een hele mooie.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
Hi Wico,

GEFELICITEERD en veel plezier met je nieuwe lok.

groet
Harald

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
Lid sinds: 2011

ben blij dat ik M rij

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
Hallo Wico
Hartelijk gefeliciteerd
Maak er een fijne dag van

Erg mooie Loc
Op naar de volgende Loc 😎😎🎉🎉🎂🎂🍷🍷

Grt
John
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
Van harte gefeliciteerd  🥳 , schitterende aanwinst ook 👍🏻
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
Iedereen hartelijk bedankt voor de felicitaties :thumbup:. Ondanks de corona-crisis was er toch ruimte voor een zeer bescheiden feestje met het gezin :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
Hallo Wico,

Allereerst van harte gefeliciteerd, ook met je mooie nieuwe aanwinst.  :thumbup: mooie loc kerel vele veilige kilometers ermee gewenst. :thumbup:
Ben benieuwd wat het volgend jaar gaat worden je zestigste verjaardagsloc.  :thumbup: :) :)
Heb even je topic terug gelezen maar mooi filmpje op post 1808 Gaaf genoten ervan wat een mooi materiaal wederom scherp vast gelegd. :thumbup:

Leuk ook het stukje beginnende scenery ziet er veel belovend uit, de grote keien via spoor aangevoerd toch zeker :help: :thumbup: :)
Succes met de verdere baanopbouw blijft het zekers volgen.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
Hoi Wim,

Bedankt voor de felicitaties en de positieve waardering voor mijn (film)werk. Altijd weer een stimulans voor mij om lekker op de ingeslagen weg door te gaan :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
Graag gedaan Wico zekers doen.  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
Heerlijk die vectrons! Wat een ruimte heb jij voor de baan, jaloers hier.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... verjaardagsloc
Hoi Sander,

Niet jaloers worden hoor! Het gaat niet om de vierkante meters, maar om het plezier dat je uit de hobby haalt. Al scheelt het natuurlijk wel als je lekker de ruimte hebt :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... NME Ermewa Graanwagons
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... NME Ermewa Graanwagons
Nog maar nauwelijks bekomen van mijn mooie verjaardagsloc, stond deze week de postbode al weer voor de deur. In het afgeleverde pakket zaten de langverwachte NME Ermewa Getreidewagens ( AC #512671 t/m #512675). Ik ben een groot fan van NME door de kwaliteit en het detail, plus prima rijeigenschappen op c-rails samen met Märklin materieel. Er was nog een incomplete sleep waar deze wagons precies in pasten, dus die heb ik maar even voor jullie op de film gezet :D.

Geniet er maar van, want dit zijn de laatste bestellingen/aankopen in 2020!



Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... NME Ermewa Graanwagons
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... NME Ermewa Graanwagons
Dat zijn prachtige wagons die er bij je binnen gereden zijn Wico. :thumbup:
Het mooie donkere grijs met het rood is een prachtige combinatie en wat betreft de rijeigenschappen en de schitterende details van de NME wagons kan ik het helemaal met je eens zijn het zijn perfecte wagons om mee te rijden maar zeker ook om naar te kijken als ze langs komen rijden. :)
Ik heb er één met sluitverlichting die mooi en steeds anders knippert en het rode licht is prachtig te zien waar hij ook rijd. :P
Heel veel rijplezier toegewenst met deze vijf schoonheden. :thumbup:

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... NME Ermewa Graanwagons
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... NME Ermewa Graanwagons
-WICO,
Dat ziet er heel stijlvol en glad uit. En dan de muziek erbij, dan is het moeilijk om de ogen te sluiten en weg te dromen, hoe deze 'sleep' zich door dat prachtige Zwitserse landschap met tunnels en rotsen voortbeweegt. Ja, zo'n droom is waardevol, maar de werkelijkheid zegt, dat er flink wat op stapel staat. Natuurlijk juist die "Gotthard-steentjes" hebben de eerste schrede gezet voor de scenery!
Magnifieke opzet en we hebben jouw 'baan' weer eens goed kunnen bekijken. De 'rest' is nog 'dromen' aan voldoende tijd!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... NME Ermewa Graanwagons
Proficiat met de aankoop Wico. Zoals altijd steelt de sleep de show in jouw "latten"landschap, dat smeekt om nog mooiere scenery :)
Geniet ervan.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... NME Ermewa Graanwagons
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... NME Ermewa Graanwagons
Ik heb de blauwe vtg wagons van NME , Helemaal met Wico eens, het zijn echt fraaie modellen 👍🏻😀

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... NME Ermewa Graanwagons
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... NME Ermewa Graanwagons
@ Michel,

Dit model is er ook met sluitverlichting. Maar ze zitten vooraan in de sleep, dus die met sluitverlichting heb ik niet nodig ;).

@ Gerard,

Ik vond een stukkie klassieke muziek ook wel eens leuk :D. En voorlopig nog even doordromen dus (doe ik ook regelmatig).

@ Luc,

Die scenery gaat er ook komen, maar dan zitten we op zeker in 2021 :O. Eerst de elektronica maar eens afmaken.

@ Barry,

Die zijn zeker ook mooi, maar ik heb al een set coil wagons van VTG. Dus ik vond deze Ermewa uitvoering net even leuker :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... NME Ermewa Graanwagons
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... NME Ermewa Graanwagons
Ik vond trouwens wel iets heel bijzonders in een van mijn nme wagondoosjes  :)
(Collectors item  ;) )
Wie weet wat dit betekent , en let op de ander zijde , er schijnt een link te zijn naar een ander merk...
Blocnote meegenomen van vorige werkgever? 😊
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... NME Ermewa Graanwagons
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... NME Ermewa Graanwagons
Mooie set, Wico  :thumbup:

Ben onderhand wél benieuwd, hoeveel loc's en wagens je hebt .
Dat moet al een royale verzameling zijn  :P

Uit ervaring weet ik, dat dat vaak veel meer is dan je dacht  O:-D

Grtz Tony