Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Valbescherming
@ Frank: wat sommige modelspoorders toch hebben met langzaam rijden?

Als ik voor mijzelf spreek: het is vaak een poging het realistischer te laten lijken. Vrijwel alle bogen op de modelbaan zijn te krap en de wisselhoeken te scherp - ja ook van de slanke wissels! Als je dan je trein op schaal met 120 km/u voorbij laat razen, stuitert het speelgoedachtig over je baan heen.
Ook afremmen van zo'n snelheid naar 0 gaat dan onrealistisch snel. En in het echt rijden treinen op enig moment wel met lage snelheid voorbij. Dus daar kun je niet mis mee gaan, andersom wel.
Maar goed, het is maar wat je wilt!

De groeten,

Peter
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 1
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 1
Nu de valbescherming in het "achtbaan" gedeelte klaar is, kan ik verder met de aansluiting daarvan op het maaiveld. Hiervoor gebruik ik XPS platen, omdat ik dan gelijk een deel van het landschap (verdiept) vorm kan geven. Ik ben begonnen met een stuk "patchwork" om met overgebleven stukken houten plaat het frame te bedekken. Daarna volgde het "figuurzagen" om de XPS platen passend te kunnen leggen. Na de basis laag vervolgens de hoogte in om aansluiting op het spoor te vinden.

Volgende stap is het vastlijmen van de platen en vervolgens uitsnijden van het spoor met een draadsnijder. Dat wordt voor mij de eerste keer, dus eerst maar een paar proefstukjes verknoeien ;). Wordt vervolgd...

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 1
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 1
-WICO,
Het is echt verbluffend om te zien hoe het eruit gaat zien! Zelfs jouw plakstukken zijn perfect in elkaar passend gemaakt. Vakwerk! Ja, dat is het juiste woord. Trouwens jij bent ook weer goed in het uitsnijden van die XPS-platen; prachtig hope alles precies in elkaar glijdt. Werkelijk het is nu al subliem! Ga nog even door op de ingeslagen 'weg'!
P E R F E C T !

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 1
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 1
Ja het echte werk gaat beginnen het werk waar Wico heel blij van wordt namelijk scenery maken en het begin is gelegd en ik moet zeggen strak gelegd. :) :thumbup:
Het is meteen een heel ander gezicht nu er al wat XPS platen leggen op de tafel en ja het smaakt naar meer. ;)
Veel succes met het aanbrengen van de andere XPS platen Wico en ja hou ons maar regelmatig op de hoogte via een kleine update zo worden wij als volgens blijer en blijer van het zien groeien van je bergen heuvels en wat niet meer. :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 1
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 1
@ Gerard,

Niet te enthousiast worden hoor, het nog maar het begin. Maar je opmerkingen zijn uiteraard wel een stimulans om nog even lekker door te bouwen deze (vrije) week :).

@ Michel,

XPS bewerken is weer nieuw voor mij, dus we gaan kijken hoe het uitpakt. Ik hoop deze week dit gedeelte nog af te maken, dus een volgende update zit er aan te komen :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 1
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 1
Hoi Wico,

Je kunt wel zien dat er extra vrije tijd is en dat goed gebruikt wordt  :thumbup: :thumbup:
Ook jij hebt niet echt een zomerstop  :)



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 1
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 1
De scenery-start is gemaakt, Wico  :P

Nou is er geen houden meer aan  :D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 1
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 1
@ Peter,

Zolang alle buitenactiviteiten op hun gat liggen, wordt de zomerstop inderdaad steeds weer naar achteren geschoven :D. Afhankelijk van het weer zit/werk ik in de tuin of op zolder B).

@ Tony,

Ik ben bang dat je gelijk hebt O:-D. Scenery bouwen is ook zooo leuk :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 2
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 2
Vanwege privé omstandigheden is het bouwen de afgelopen weken op een laag pitje komen te staan. Maar inmiddels ben ik wel weer een stap verder gekomen. Het werken met XPS en een draadsnijder was gedeeltelijk (g)een succes. Ik dacht daarmee keurig rechte en strakke hellingen te kunnen maken, maar dat viel tegen. Doordat de draad enigszins flexibel is (en ik te weinig geduld heb O:-D), kregen de hellingen een soort golfkarton effect. Bovendien als je een keer hoest, heb je gelijk een deuk in je helling (geen grap :O). Maar goed met schuren en plamuren en hier een daar een extra blauw plaatje XPS werd het toch nog een acceptabel resultaat. In elk geval een leerzaam traject voor het vervolg. En we zullen maar zeggen dat in de natuur ook vrijwel geen enkele lijn kaarsrecht is :D. Het resultaat zien jullie op de foto's. Met het mooie weer op komst, zal de volgende update wel even op zich laten wachten.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 2
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 2
-WICO,
"Geduld", "Kaarsrecht", "materiaal", "Kennis van zaken"! Kortom, alles draait om de hobby, nietwaar? Het lukt niet altijd de eerste keer. "Oefening" baart kunst! Dat is nu precies waar het om draait! Niet dat "ik" het nu wel weet, want ik heb nooit dat allemaal gebruikt. Als simpele ziel maak ik hellingen, zoals dat vroeger al ging, zagen langs de lijn, maatlat erop, eventueel wat vijlen! Met als resultaat een rechte lijn! Dat 'hoesten' maakt dan ook niet meer iets uit!
Het is toch allemaal al 'strak' genoeg op jouw modelbaan! Daar mag en kunt je 'trots' op zijn. De "meester" kan niet altijd optimaal zijn en ook 'hij' maakt weleens een 'zijsprongetje'!


Suk6 dit weekend en gewoon heel voorzichtig verder gaan / ook rusten!

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 2
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 2
"Met een latje een beter vals platje", zeggen ze hier, Wico  :D
Prima opgelost zo  :thumbup:
En als de lang verwachte plens regen van een week valt, kan je weer lekker verder  O:-D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 2
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 2
Wico,

Prachtige update laat je weer zien met de xps platen.
Langzaam worden de contouren zichtbaar hoe het eruit gaat zien in de toekomst.
De xps platen laten zich prachtig snijden weet ik hier uit ervaring vorige week een pak van 20 platen gekocht om perrons te maken en om een heuvel te maken waar de gevangenis van Michelstadt op komt te staan.
De perrons zijn trouwens mooi gelukt moet ik zeggen maar dit even off topic. ;)
Ga lekker genieten van het mooie weer wat er aan zit te komen de notificatie staat aan dus ik zie de vorderingen wel weer verschijnen.
Bedankt voor het kijkplezier en de inspiratie om te werken met de xps platen.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 2
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 2
@ Gerard,

Het inderdaad een kwestie van proberen en leren en daarvoor ben je nooit te oud zeggen ze. Dus ik ga lekker door op de ingeslagen weg. Straks bij het bouwen van het landschap ga ik zeker nog veel plezier van de draadsnijder hebben. Maar das pas voor later :D.

@ Tony,

Dat is een hele mooie uitspraak, die ik nog nooit had gehoord. Ga hem wel onthouden want die komt vast nog wel eens van pas. Eerst ga ik de rommel maar weer eens opruimen en de sporen stofvrij maken. Daanra zien we wel weer verder.

@ Michel,

We zullen maar zeggen dat het begin er is :P. Met het XPS is het prima werken, dus daar ga ik zeker nog vaker gebruik van maken. Al is het maar omdat de aannemer twee pakken van 9 cm dikke XPS platen heeft achtergelaten. Daar kun je rap bergies mee bouwen :).

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 2
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 2
Hallo Wico,

Ik heb al meer gewerkt met XPS en dat tot nog toe altijd gewoon gesneden met breekmessen in diverse afmetingen. Daarna vijlen raspen schuren tot het naar mijn zin was. Dat voldeed voor mij eigenlijk prima. Kort geleden moest ik echter iets maken van XPS maar dat zou op de voorgenoemde manier nooit lukken en toen ook maar eens dezelfde draadsnijder gekocht die jij ook hebt. Mij stond ook bij van "jaren" geleden een voorbeeld van een in vorm gebogen snijdraad die dan in één keer perfecte rondingen snijdt! Helaas heb ik dezelfde ervaring die jij aanhaalt; de gloeidraad wordt heet, vervormd en dan wordt het niet zo strak als je in gedachten had........... :-( Misschien dat het bij "piepschuim" beter gaat, dat is tenslotte veel minder sterk/hard dan XPS.

Ik wil hiermee niet zeggen dat het een onhandig stuk gereedschap is, in tegendeel, maar je moet geen wonderen verwachten. Rechte stukken snijdt dit apparaat prima dus ik ga deze zeker meer gebruiken. (ik heb hem tenslotte nu toch :D)

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 2
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 2
Hoi Marcel,

Nuttig en fijn om ook jouw ervaringen met deze draadsnijder te lezen. Ben ik in elk geval niet de enige die hogere verwachtingen had :O. Ik denk ook dat de dichtheid/hardheid van XPS hier een rol in speelt. En zoals je schrijft is het nog steeds een handig en nuttig apparaat voor diverse snijtoepassingen. Gezien de loop van mijn baan en de diverse niveaus zullen er nog volop bergwanden, tunnels etc. gefabriceerd moeten worden.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 2
 @citaat

Wico, je opbouw ziet er overal strak en goed afgewerkt uit. Het is een voorbeeld van hoe ik ook denk te gaan werken aan mijn bovenbouw.
De valbescherming, waar heb je die gekocht? De balsa houten plankjes die ik bij Proton in Den Helder besteld en betaald heb zijn nog steeds niet aangekomen ondanks het feit dat ze nu al een week zouden verzonden zijn. Ik zoek dus een alternatieve leverancier.

groetjes

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 2
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 2
Hoi Luc,

De valbescherming maak ik zelf van oude lamellen. Die knip ik in drie stroken en dan niet ik ze vast aan de zijkant. Zie hier: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=70305.msg1359438#msg1359438. Een simpele maar doeltreffende oplossing.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 2
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 2
Hi Wico,

Ziet er allemaal goed uit, blijf je volgen omdat ik benieuwd ben hoe je het een en ander gaat "invullen".

groet
Harald
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 2
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 2
Hoi Harald,

Elke volger is uiteraard van harte welkom. Het is de bedoeling dat er drie verschillende "werelden" op mijn baan komen: een grote steengroeve annex betoncentrale, een groot deel natuur (met deels steile bergwanden vanwege de beperkte diepte) en het stationsgedeelte + historisch spoor. Ik zal eens een plaatje maken zodat je een indruk krijgt van wat waar moet komen. Planning is om nu eerst de baan (verder) te automatiseren en testen met iTrain. Daarna ga ik grootschalig met de scenery aan de slag. Het is wel een meerjaren planning, zodat ik wel wat om handen blijf houden :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 2
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 2
Citaat van: Wico op zondag 17 mei 2020, 18:40:21
een grote steengroeve annex betoncentrale

Ik ben altijd al benieuwd naar je vorderingen maar zeker naar de betoncentrale ben ik zeer benieuwd want hier in Michelstadt wil ik ook een betoncentrale maken aan de bovenkant van het spiraal.
Een aftakking van de rails uit het spiraal naar de betoncentrale waar twee opstelsporen komen voor een aantal Holcim wagons van dit Zwitsers beton bedrijf.
En ja ik zal even moeten wachten totdat het zover is maar geduld is een schone zaak. ;)

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 2
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 2
Hoi Michel,

Mooie plannen om ook in Michelstadt een betoncentrale te bouwen. Kunnen ze daar mooi cement voor de muren van je gevangenis fabriceren. Op die manier sla je twee vliegen in één klap :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 2
Hey Wico,

Ik ben weer bijgelezen en gekeken op je draadje.  Die lange slepen ( 8o) zijn echt een streling voor het oog om naar te kijken. Ik dacht dat ik met slepen tot een kleine 3m al meer dan behoorlijk bezig was, maar de jouwe zijn nog een stuk langer
:thumbup: :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 2
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... XPS deel 2
Hoi Ivan,

Welkom terug zullen we maar zeggen :). Fijn dat je de lange slepen ook mooi vindt, ik kan er ook erg van genieten. De lengte is ook een beetje afhankelijk van de ruimte op je baan, dus slepen van drie meter kunnen ook al een prachtig gezicht opleveren :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Wascosa 3000e LKW Walter
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Wascosa 3000e LKW Walter
Vanmiddag gaan we in de tuin aan de slag en de BBQ moet ook nog gereed gezet voor vanavond. De saté staat al in de marinade, dus dat wordt smikkelen en smullen :P. Maar vanochtend toch even tijd gevonden om een kort filmpje te maken van de Wascosa 3000e wagens met LKW Walter trailers. Inmiddels zijn deze wagons voorzien van hun nieuwe AC asjes, dus was het tijd om even proef te draaien. En als je dan toch bezig bent, is een filmpje zo gemaakt :D.



Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Wascosa 3000e LKW Walter
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Wascosa 3000e LKW Walter
-WICO,
Allereerst hartelijk dank voor het 'filmpje'! Geeft alweer een prachtige impressie van jouw modelbaan. Je gaat en kunt het niet meer aanpassen, maar de alom bekende "brug" vraagt om een dubbelspoor-traject. Dit denken we dan maar erbij! Overigens blijft het een heel mooie snelheid van de locs. Hoe gaat de automatisering van de modelbaan nu? Alles bijgewerkt? Rijplannen al gereed gemaakt? Ach, ook dat komt er nog best wel aan. Tenslotte duurt het nog vele jaren alvorens het klaar is! Want 'plezier' moet er zijn en zal er blijven!
Ik ben weer onder de indruk en houdt je niet langer op, want de BBQ moet in gereedheid gebracht worden! Het wordt 'smullen', 'smikkelen' en alles omringd door een bijpassend 'wijntje'! Fijne dag verder en doe het voorzichtig aan met het 'vuur' van de BBQ! Iedereen de groetjes van die 'man' uit het Noorden!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Wascosa 3000e LKW Walter
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Wascosa 3000e LKW Walter
Prachtige lange stam Wico  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Wascosa 3000e LKW Walter
Hey Wico,

Het is een prachtig zicht die LKW Walter sleep.   :thumbup:
Zo moet er bij mij ook nog één binnenrijden vroeg of laat. 
Ik heb mijn oog laten vallen op de rola van Roco, die vind ik persoonlijk iets mooier.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Wascosa 3000e LKW Walter
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Wascosa 3000e LKW Walter
Wico,

Bedankt voor het kijkplezier. :)

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Wascosa 3000e LKW Walter
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Wascosa 3000e LKW Walter
Leuk filmpje weer!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Wascosa 3000e LKW Walter
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Wascosa 3000e LKW Walter
Een collectief dankjewel voor al jullie positieve reacties. Het is ook altijd weer een stimulans om dit soort filmpjes voor jullie op het forum te plaatsen :thumbup:. Eigenlijk is rijden en scenery bouwen veel leuker dan elektronica en automatiseren, maar ik zal daar nu toch echt mee aan de slag moeten. Als ik dat niet doe, blijft het bij filmpjes van een enkele trein die zijn rondje draait. Wel leuk, maar het moet toch echt wat gevarieerder worden in de toekomst :).

Groeten,
Wico

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Wascosa 3000e LKW Walter
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Wascosa 3000e LKW Walter
Ga maar snel aan de slag met de elektronica van je baan. Want hoe sneller dat af is hoe eerder we foto's van scenery kunnen verwachten.

En ook mijn voor keur ligt bij de scenery dan bij het elektrotechnische element van de hobby O:-D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Wascosa 3000e LKW Walter
Wico, ook ik heb genoten van die lange sleep op jouw toch wel indrukwekkende baan.

waiting for more.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Wascosa 3000e LKW Walter
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Wascosa 3000e LKW Walter
Hi Wico,

Een leuk filmpje en nog genoeg te hobbyen ...  ;)

groet
Harald
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Wascosa 3000e LKW Walter
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Wascosa 3000e LKW Walter
@ Koen,

De elektronica komt in orde hoor. Maar je zult even geduld moeten hebben, want met de zomer voor de deur zal er op de baan niet veel meer gebeuren.

@ Luc,

Het paradespoor op niveau 2 wat je op het laatste filmpje ziet is ruim 9 meter lang voordat de trein straks in het "achtbaan" tracé verdwijnt en op niveau 0 weer tevoorschijn komt. Zo komen de lange slepen ook goed tot hun recht.

@ Harald,

Bedankt, en als het goed ik kan ik nog jaren vooruit met het aanleggen en automatiseren van de baan en daarna het realiseren van heel veel scenery :P.   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Wascosa 3000e LKW Walter
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Wascosa 3000e LKW Walter
Vóór ik naar je filmpje ging kijken, moest ik eerst die gemarineerde saté uit mijn kop zien te krijgen, Wico  :P
Toen dat gelukt was, heb ik 2 keer gekeken; een keer naturel en de trein bewonderd en de tweede keer zag ik meteen de hele scenery erbij  O:-D
Dat heb ik bij iedere film of foto die ik hier zie !

Het zal een hele kluif zijn/worden om alles aan te sluiten, te testen en te programmeren, maar de beloning is er dan ook naar; eindelijk aan de scenery beginnen en je droom werkelijkheid laten worden  ;)
Op zijn tijd een filmpie is een fijn e onderbreking, ook voor ons !

Grtz Tony

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Wascosa 3000e LKW Walter
Hoi Wico,

mijn paradespoor zal ongeveer dezelfde lengte hebben. Dat zijn inderdaad mooi lengtes voor lange slepen. We kunnen er maar van genieten en onze volgers van de beelden  :).
We zijn toch een beetje verwend en sommigen moeten het met heel wat minder ruimte doen, maar slagen erin toch een mooie sfeer te scheppen.
Geniet nog van de mooie beelden en have fun met de programmeren in de PC.

groetjes

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Wascosa 3000e LKW Walter
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Wascosa 3000e LKW Walter
@ Tony,

De saté heeft prima gesmaakt, de angus beef spiezen ook trouwens :P. In goede en in slechte tijden ondersteunen wij de lokale ondernemers van harte O:-D. De hele scenery overzien lukt men nog niet, maar de beelden worden wel steeds concreter. Gelukkig kan ik nog jaren vooruit, maar de vingers jeuken hevig. Het zal dus wel een combi worden van aansluiten/testen/programmeren en hier en daar de eerste scenery delen invullen. Op die manier blijft het ook leuk om te doen :D. Oh wonderlijk toeval, vandaag "krijg" ik mijn nieuwe smartphone. Onze lieve heer heeft nog niet gereageerd op mijn schietgebedje, dus heb ik zelf maar zo'n smartphone houdertje besteld. Binnenkort dus ook in dit theater nieuwe filmpjes :).

@ Luc,

Ik voel me ook bijzonder gelukkig dat ik zo'n fraaie en ruime zolder tot mijn beschikking heb. Zelfs als er geen treinen rijden kan ik al erg genieten van dat wat ik tot nu toe gebouwd heb. Ik realiseer me dat ik een bevoorrecht mens ben, met dubbel plezier door ook de foto's en beelden met anderen te delen :thumbup:.

Groeten,
Wico       
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Wascosa 3000e LKW Walter
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Wascosa 3000e LKW Walter
-WICO,
"Binnenkort?" Wat is dat nu? Bent jij nu al gereed met die automatisering van alle trajecten en baanvakken? Volgens mij is die BBQ van jullie - met de nodige drankjes erbij -  nog steeds met de bekende 'bijwerkingen' bezig. Ja, als het vlees met de alcohol is in de 'man' .....
Maar waar is toch die 'wijsheid' gebleven?
Je bent nu in bezit van een geweldige modelbaan. Een heel mooi ontwerp, welke zijn weerga niet kent. Alles gaat boven en onder elkaar door en het houdt niet op; trajekten, die nooit ergens eindigen en altijd maar doorgaan. Ja, ja, dat is een kunst 'apart'! Trouwens waar heb ik zo'n 'naam' meer gehoord?
Ja, moet nu even rust nemen, want alle geneugten van zo'n BBQ moeten de mens uit gaan. Daarna komt het 'echte' (modelbaan)leven weer tevoorschijn .
Wij wachten wel af, omdat die 'Zeeuwen' zuinig zijn op 'werk', 'baan' en ........

Suk6 met al jouw gedachten omtrent de scenery!

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Wascosa 3000e LKW Walter
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Wascosa 3000e LKW Walter
Gerard,

De biertjes smaakten prima, maar alles met mate :D. Ik las elders op het forum dat bier trouwens een prima stimulans is voor het bouwen van scenery. Gezien je overenthousiaste lofuitingen op mijn baan in wording, zou ik bijna denken dat je zelf ook van de jenever gesnoept hebt >:-D. Ik krijg er bijna rode oortjes van. Grapje in deze toch lastige corona tijd moet kunnen toch :D.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Wascosa 3000e LKW Walter
We hebben allemaal liters alcohol gel voor onze handen, maar moeten de binnenwanden ook niet ontsmet worden met alcohol ;)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Als jullie de indruk hebben dat ik de afgelopen tijd niks aan de baan heb gedaan, dan klopt dat. Een update van niks dus ... :(. Gelukkig heeft de post wel een paar pakketjes bezorgd. Er kwamen wat decoders en netwerkkabels binnen. Ook mijn nieuwe statief + smartphonehouder werden afgeleverd. Nu kan ik dus weer verder bouwen aan de elektronica op mijn baan, en nog wat nieuwe filmpjes maken vanuit een ander standpunt :P.

Nu nog wachten op een sombere of regenachtige dag, want met dit mooie weer heb ik wel wat beters te doen :D.

Fijn pinksterweekend!

Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Voor een update van niks is er toch genoeg te zien, Wico !
En dat het inpakken, verzenden en de bezorging door derden gedaan is, mag de pret niet drukken  ;)

Dat wordt relaxed filmen straks  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
De Sint is vroeg dit jaar :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
-WICO,
Ach, jij moet weer flink wat 'tijd' vrijmaken om alles te gaan aansluiten en natuurlijk 'testen'. Maar het is een meevaller, want je kunt alles  weer opnemen en uitzenden. Alles staat gereed en is klaar voor 'werk'! Alleen moet er niets worden vergeten, hoor! Ja, ja, de verpakking moet er ook afgehaald gaan worden.
Het blijft een kwestie van afwachten voor het allereerste filmpje 'af statief'! Zijn nieuwsgierig naar het 'resultaat'!
Jouw "Pinkster" is binnen en wordt met iedereen gedeeld!

Fijne Pinksterdagen gewenst!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Van het statief en smartphone houder ga jij maar ook wij als kijker veel plezier van beleven. :P
Jij ook een mooi pinksterweekend toegewenst.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Citaat van: Wico op zaterdag 30 mei 2020, 15:07:49
Nu nog wachten op een sombere of regenachtige dag, want met dit mooie weer heb ik wel wat beters te doen :D.
:o) Wat dan? In de tuin hangen, sate eten en bier drinken of zo? Das allemaal nie goed voor je, dat weet je best wel. O:-D
Dus je kan gerust naar zolder en wat nuttigs gaan doen. :D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Citaat van: Wico op zaterdag 23 mei 2020, 16:10:35
Ik realiseer me dat ik een bevoorrecht mens ben
Je bent een bevoorrecht mens, geniet ervan.  :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
@ Tony,

Ach het is komkommertijd, dus ik dacht zo'n update moet wel kunnen. En met het filmen komt het wel goed :thumbup:.

@ Peter,

Nee hoor, gewoon zelf gekocht en betaald. Vaderdag zit er overigens wel aan te komen :important:.

@ Gerard,

Een foto van statief + telefoon ging nog net lukken, voor de rest is het een kwestie van geduld (en slecht weer) :O.

@ Michel,

Ja dat wordt straks weer dubbel pret met de filmpjes, maar nu nog even niet ;).

@ Dirk-Jan,

De psychische druk en intimidatie via de social media kunnen mensen behoorlijk van hun stuk brengen. Gelukkig ben ik daar niet (heel) gevoelig voor :o)

@ Jan,

Daar was ik zelf ook al achter, maar bedankt voor je bevestiging. En het genieten gaat me, ook in deze bijzondere corona tijden, gelukkig goed af  :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Nuttige aanwinsten Wico, weer heel wat draadjes trekken naar de S88 modules. Je gebruikt die van Maerklin zie ik. Wel prijzig toch. Ik gebruik die van Rosoft met diode-truc inclusief. Ik heb er ook van Viessmann en Maerklin, maar daar moet je de diode-truc zelf bijbouwen.
Ik wens je veel werklust voor de komende dagen/weken.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Update van niks
Hoi Luc,

Märklin is inderdaad niet de goedkoopste optie. Nu ben ik een beetje een no-no op het gebied van elektronica, daarom ga ik op safe en kies voor een plug-and play werkwijze :). Aan andere (goedkopere) oplossingen heb ik me dus nooit gewaagd. Blijkbaar biedt Rosoft een goed alternatief, want ik zie ook veel forumleden die daar voor gaan. De diode-truc zegt me eerlijk gezegd niets. Dat ga ik eens uitzoeken.

Groeten,
Wico