Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Zoals ik al schreef bracht de paashaas twee bruggen voor op de baan. De eerste was zeer rap klaar, dus nu kon ik aan nummer 2 beginnen. Eerste verrassing was dat ik een dubbelspoor viaduct gekocht bleek te hebben :? (Faller 120465). Volgende keer dus beter opletten want niveau 2 is volledig enkelspoor (ja ja er staat 2-gleisig op de doos :o)). Terugsturen had ik geen zin in, dus ik moet nog even kijken hoe ik dat ga oplossen: ter plaatse een stukkie dubbelspoor maken (soort van passeer spoor) of een vervallen doodlopend tweede spoor met een verlaten/versleten oud wagonnetje er op of zoiets. We gaan het in de toekomst meemaken wat Wico er van bakt ;). Na de paasdagen gelijk aan de slag gegaan en het viaduct zit inmiddels in elkaar. Het standaard plastic grijs heb ik vanmiddag vervangen door baksteen roodbruin. Het viaduct ziet er nu uit alsof het morgen nieuw opgeleverd gaat worden. Daar gaan we dus nog even een weathering laagje aan toevoegen voor het beste effect. Vrijdag verder ...

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Je hebt meerdere oplossingen. Een stukje dubbelspoor op een dure brug is normaal gesproken niet zo handig. Tenzij er natuurlijk een vooruitziende blik is geweest om de enkelsporige lijn in de toekomst uit te bouwen naar dubbelsporig. Of juist het tegendeel: er is één spoor vervallen (moet dan ook wel in het aansluitende landschap duidelijk aftekenen. Of de brug wordt gebruikt voor èn de trein èn het overige verkeer....

Groet,
Roel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Roel,

Bedankt voor het meedenken. De optie van trein en overig verkeer heb ik inderdaad ook nog in mijn hoofd. Alleen ik vind tot nu toe geen grootspoor foto's van zo'n type viaduct met die dubbelfunctie. Ik weet wel dat het allemaal fantasie is, maar ik probeer toch enigszins naar het grote voorbeeld te bouwen. Gelukkig heb ik nog even de tijd om over een goede oplossing na te denken.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
 :roll: Misschien een stukje spoor in aanbouw als tweede spoor.
Aan één kant een 30 centimeter of zo en aan de andere kant een centimeter of 50 eindigend in een tunnel.
En er dan wat spoorbouwmaterieel erop zetten, kraan erbij en graafmachines of zo.
Dan is het net of ze na de tunnel het volgende stuk gaan aanleggen.
:o) En als je er helemaal niet uitkomt de zaag over de lengte in de brug zetten.
Goed je best doen en er een middenstuk tussen uithalen, krijg je vanzelf een éénsporige brug. :D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Dirk-Jan,

Kom maar op met die goede ideeën. Die zetten mij weer aan het denken en aan het dromen. Zoals ik al eerder schreef een soort van permanente voorpret, waarbij je lekker je gedachten de vrije loop kunt laten gaan :P.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
 :roll: Een tweede spoor wat aan beide kanten van de brug licht afbuigt en aan beide kanten verdwijnt in een tunnel.
Zou in werkelijkheid kunnen dat er twee sporen bij elkaar komen om samen over de brug te gaan en dan weer ieder zijn eigen richting op.
En dan dat tweede spoor aan de achterkant van de brug, daarnaast aan beide kanten laat je het landschap omhoog gaan tegen het plafond aan,
daar kan je dan wel twee enkelsporige tunnels in kwijt.
En dan is het voorste spoor gewoon de echte zichtbare doorgaande lijn.

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Dirk-Jan,

Twee creatieve geesten met exact hetzelfde idee :P :idea: :P. Haha dit is precies, maar dan ook precies waar ik vanavond in mijn ontwerpprogramma aan heb zitten pielen. Dit geeft namelijk een rustig en zeer geloofwaardig beeld en is ook nog een verrijking van het landschap met twee tunnels. Die suggereren nog extra verborgen sporen en geven zo een extra dimensie aan het (deels fictieve) sporenplan :D. Voorlopig staat deze met stip op één :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Ja, en dan in de berg met een paar oldskool 5120 bochten het ovaaltje afmaken zodat er af en toe een kort treintje voorbij komt >:-D.

Zonder gekheid: dit lijkt een mooie oplossing zo :thumbup:.
Wat je óók nog kan doen, is op het fake-tracé geen rails neerleggen en er een fietspad van maken. Het spoorlijntje is dan al jaren geleden opgeheven en men heeft er een mooie fietsroute van gemaakt. Voorbeelden zat zoals bv het Ravèl-netwerk in België. Wel wat verlichting aanbrengen in de tunnels.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Prachtige brug wordt er straks weer ingedeeld in je prachtige baan.
Het idee van Dirk-Jan spreekt mij zeer aan en omdat ik vaak met enkel de locs hier rij bedacht ik mij waarom maak je er geen klein pendelspoortje van waar een enkele loc over het spoortje heen en weer rijd ?
Denk dat je met ITrain de tijd wel kan instellen wanneer de loc dan te voorschijn kan komen zeg bijvoorbeeld om de 5 minuten.
Zo wordt de brug mooi gebruikt Wico zeker als er een lange sleep en de enkele loc elkaar passeren op de fraaie brug en lijkt mij dat dan het kijkgenot zeer hoog zal zijn. :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Inderdaad, een pendelspoor waar je bijvoorbeeld een Rode Pijl van de SBB Historic op zou kunnen laten rijden!  :thumbup:

Groeten,

Jan Willem
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Wico,

je kan op het "fake" spoor ook een werktrein op de brug zetten met wat preisertjes. De daar voorbijkomende treinen op het echte spoor moeten dan traag rijden (met I-train te programmeren) zodat ze op de brug langer te zien zijn.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
als je wat spoorwerk wilt laten zien kun je bijvoorbeeld de Märklin set 47893 kunnen toepassen en de Preisers 10148 of Merten 0870. Van de Preisers spoorwerkers zijn overigens verschillende sets verkrijgbaar, voorzien van beschermingsmiddelen en uniforme kleding uit verschillende landen en tijdperken.

Ter illustratie een paar foto's van mijn baan in opbouw met een deel van de set 47893 en de Merten 0870. De Preisers komen op een ander spoor in actie.

groet,
Roel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
@citaat @citaat @citaat

Het is gewoon een plezier om al jullie ideeën en suggesties te lezen, dus hartelijk dank daarvoor. Een rond baantje zal niet lukken, maar een pendelspoortje zeker wel! Op de vraag wat daar dan op moet rijden weet ik het antwoord ook al :D. Via een bevriend forumlid krijg ik regelmatig YT filmpjes voorgeschoteld met fraaie beelden van modern goederenvervoer zoals dat ook op mijn baan rondrijdt. Zo af en toe komt er dan een solo onderhoudswagen voorbij rijden. Zo'n ROBEL spoorwegwagen vind ik best geinig, maar ik had daarvoor tot nu toe geen plek/bestemming op de baan. Maar vandaag dus het eureka moment :idea:. Ik zie al helemaal voor me hoe die op onverwachte momenten met draaiend zwaailicht uit de tunnel komt en dan baanwerkzaamheden passeert. Yoepie kom maar op met dat vakantiegeld :P.

groeten,
Wico     
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Mooie beslissing van dat stukje spoor wat aan reparatie toe is en een prachtige keuze om deze prachtige BLS werkloc daarvoor uit te kiezen. :) :thumbup:
Ik zie het al helemaal voor mij in gedachten Wico. :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Ik zou voor een (landbouw)weggetje voor de plaatselijke bevolking kiezen, Wico.
En nul extra tunnels, maar de weg fijn over de berg het bos of de velden in sturen  O:-D

Zulk soort bruggen komt op heel veel plaatsen in de wereld voor, ook over rivieren.
Echt waar ?
Ja, echt waar !

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Sorry meneer Tony, ik liet me even meeslepen door mijn eigen enthousiasme en al die goede ideeën O:-D. Als het heel erg echt echt waar is, kan zo'n landweggetje natuurlijk ook een mooie oplossing zijn. Gelukkig hoef ik nu nog geen keuze te maken, dus het blijft lekker broeden en in 2022 weten we meer :D. Maar als er een bonus in zit dit jaar, blijft zo'n ROBEL toch wel heel leuk :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Vanmiddag bezig geweest om de brug te verouderen. Ik ben nog niet helemaal tevreden over het resultaat, maar voor nu laat ik het zo. Tegen de tijd dat de brug geplaatst wordt, volgt de finishing touch.

Fijn weekend gewenst!

Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Kijk eens wat ik vond, Wico !

Deze ligt (bruggen zijn lui) ergens in Frankrijk  ;)

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Ik vind de brug er niet verkeerd uit zien hoor Wico.
Ik wou dat ik zo kon weatheren dan was ik al dik en dik tevreden met mijn weathering kunsten. :)
Jij ook een goed weekend toegewenst.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Hij is toch prima zo Wico, een ander voordeel is ook nog eens dat hij door de tijd er steeds ouder uit gaat zien  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
 @citaat

Komkomertijd Wim ?

Ik vindt het een mooi brug leg niet altijd te zeiken.
Voordat ik last krijg met het beheer om deze opmerking.

Ik bied mijn nederige excuus aan Wim dat ik het viaduct per ongelijk brug noemde want jij als forumleraar zal het natuurlijk beter weten als de gewone simpele zielen waar ik onder behoor.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
 @citaat Nou nou, daar is geen woord Frans bij...
Zelfs nauwelijks Nederlands. :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Whatever:

Een viaduct is een type brug, niet elke brug is dus viaduct maar elk viaduct is wel een brug.

Dus geen gezever meer  :D :D :D

Mooi gedaan Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
 @citaat @citaat

Wim,

Fijn dat je mijn topic leest, maar jammer dat je het niet kunt laten om anderen te verbeteren. Dit topic gaat over mijn baan en mijn bouwervaringen en dat wil ik graag zo houden. Maar "ter lering ende vermaeck" toch even een citaat uit de wegenwiki:

Een brug is in de Nederlandse definitie van de civiele techniek altijd een overspanning over een water (rivier of kanaal). Een overspanning over een (spoor)weg, dal of stedelijk gebied wordt een viaduct genoemd. Internationaal gezien wordt dit onderscheid minder gemaakt, waardoor objecten die in Nederland als viaduct worden beschouwd, in de buitenlandse (ook Vlaamse) definitie als een brug worden gezien. In Nederland zijn er veel bruggen over rivieren, in bergachtige landen zoals Zwitserland zijn dalbruggen en dalviaducten (Talbrücken) weer gebruikelijker..

Aangezien onder dit viaduct een rivier gaat komen, is naar mijn bescheiden mening dus (ook) sprake van een brug :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Vanochtend de brug even op zijn plek "gehangen". Een paar foto's gemaakt voor een impressie hoe dat er straks uit komt te zien. Beetje zitten pielen met de achtergrond, zodat de brug beter uitkomt. In werkelijkheid is het de bedoeling dat er achter de brug een dal komt, dat oploopt naar achteren. Hierin moet dan een riviertje komen dat onder beide bruggen doorstroomt. In mijn hoofd wordt het heel mooi :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
 :) Brug hangt er mooi bij, is het dan een hangbrug?  :-)
Je fantaseer er maar lekker op los, er komt vast wel wat moois van.

Citaat van: Wico op donderdag 16 april 2020, 20:26:33
in 2022 weten we meer
:roll: Waarom eigenlijk dan pas? Moet je nog in retraite of zo? :o)

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
@ Tony,

Bedankt voor de inspirerende foto. Lekker liggen in Frankrijk roept wel gelijk vakantiegevoelens op (maar vanwege corona voorlopig even niet).

@ Michel,

Weatheren is net als scenery een kwestie van proberen en gewoon doen :). Als je goed kijkt naar voorbeelden in het grootspoor kun je het ook bijna niet fout doen. Belangrijkste les: lekker kliederen en kleuren over elkaar heen zetten. En vooral niet netjes proberen te werken. Nou dat moet toch lukken :P.

@ Peter,

Het resultaat is wel ok, maar de dry brush vind ik op bepaalde gedeeltes iets te strepering. Kwestie van te snel willen werken met een brede kwast. Dat kan in de details dus nog beter; al doende leert men ;).

@ Henk,

Bedankt voor de complimenten! Kritiek en feedback vind ik prima, maar op gezever zit ik ook niet te wachten :(.

@ Dirk-Jan,

De brug leidt nu nog een losbandig leven als hangjongere. Het inpassen en inbouwen komt pas later als ik echt aan de scenery ga beginnen. Nee hoor niet in retraite, alleen zomerstop. Daarna ga ik aan de slag met het automatiseren van de baan met iTrain. En dat betekent heel heel veel proefrijden, zodat alles goed rijdt voordat ik de boel dicht ga bouwen. Dan kom je vanzelf in 2022 terecht. Scheelt ook een hoop gezeur in de trant van "bouw eens even door",  "schiet eens een beetje op", "is het nou nog niet af" >:-D.

Het is een hobby voor de komende jaren, want je weet er komt heel veel vrije tijd aan :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Hi Wico,

Hobby ze gewoon verder laat je niet opjagen, mijn opa zei altijd "Geduld is een schone zaak"

groet
Harald
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
-WICO,
Niet alleen in jouw hoofd wordt het mooi, maar ook in onze gedachten gaat het geweldig worden met dat doorkijkje naar die 'twee'! Inderdaad een riviertje wat ertussendoor stroomt en jouw plaatje is helemaal 'af'! De scenery zal het later uitwijzen. Zo staan er nog bvele plannen allemaal te wachten, want jouw Donnerwetter is nog lang niet klaar!
Dank voor de 'plaatjes' en heel veel suk6 toegewenst!
Ondertussen doordromen en ideetjes opdoen en rijden maar! Jouw feestje is al gestart! Suk6!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Wico,

De foto van de 2 bruggen is schitterend en geef al een idee hoe je de scenery voor ogen heeft.
Ik en vele andere volgers van je prachtige baan zijn benieuwd hier naar al moeten wij nog even wachten maar gelukkig is geduld een schone zaak. ;)

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Donnerwetter Brücke #2
@ Harald,

Maak je geen zorgen hoor, ik maak me niet druk. Al moet ik wel zeggen dat ik blij ben dat na twee jaar de basis nu staat. Maar ja, dat krijg je als je grootste plannen probeert te realiseren :D.

@ Gerard,

Ik ben blij dat ik ook anderen kan voeden met fantasieën van de meest fraaie scenery. Op het forum zijn natuurlijk ook de nodige voorbeelden te vinden van mensen die dat echt helemaal in de vingers hebben. Die inspireren mij dan weer op hun beurt om te proberen iets moois neer te zetten. Daar kan ik nog heel wat uurtjes op oefenen want er valt het nodige landschap te bouwen :P.

@ Michel,

Misschien dat ik hier en daar toch al stiekem met een stukje scenery ga beginnen, want het kriebelt wel heel erg. Maar ja, het is beter om eerst te zorgen dat de treinen automatisch kunnen rijden O:-D.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Assen strekken
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Assen strekken
Ik zag op het forum wat discussie over het al dan niet verzenden van pakketjes uit Duitsland. Dit weekend in Duitsland assen/wielen besteld en die werden vandaag keurig bezorgd. No problemo!

Nu kan ik mijn acht Piko LKW Walter dubbel containerdraagwagens (# 54777) van de juiste assen voorzien. Wel zo handig voor de massadetectie :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Assen strekken
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Assen strekken
Veel succes met het omzetten van de assen Wico. :) :thumbup:
Fraaie wagons trouwens die oranje Wascosa wagons.  :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Assen strekken
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Assen strekken
Hoi Wico,

Het is een must voor massa detectie om de juiste assen onder je wagons te hebben, jij gaat je vanavond niet vervelen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Assen strekken
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Assen strekken
-WICO,
Het blijft elke keer weer een verrassing, wanner je iets hebt besteld en het uit bijvoorbeeld Duitsland komt. Vooral als het onbeschadigd bij jou aankomt, is het totaal geen probleem! Maar meestal kan het opgelost worden via een mailtje en dan merk je vanzelf of men veel medewerking geeft. Ach, jij hebt allicht bij jouw leverancier een streepje voor!
Er komt de aanstaande dagen weer wat werk voor jou aan. Jij doet het altijd met plezier en dus zullen wij dat gaan waarnemen! Althans, als jij 'zin' genoeg hebt; velen willen het resultaat gaan zien.
Al met al, is het toch een fijn gevoel, dat er heel wat leden zijn, die jou tot in de puntjes blijven volgen.

Suk6, dit weekend; immers je moet toch binnen blijven! Hoewel met die "viervoeters" even een flink ommetje maken kan geen kwaad (voor baas en honden)!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Assen strekken
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Assen strekken
@ Michel,

Die Wascosa's zouden in een mooie sleep op jouw baan zeker niet misstaan. Het zijn mijn eerste Piko wagons en ze bevallen me prima!
   
@ Peter,

Vanavond gaat het niet worden, maar er staat een heel weekend aan te komen. Dat moet dus lukken :).

@ Gerard,

Bestellen bij vaste en betrouwbare leveranciers wil wel helpen. Als er dan wat mis gaat, is de service ook vaak naar tevredenheid. De honden kunnen wel wat beweging gebruiken, ook de rensport ligt volledig op zijn gat vanwege corona.

Dat wordt dus naast assen strekken ook de benen strekken :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Valbescherming
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Valbescherming
Nu de vakantie naar Hongarije geannuleerd is, blijven we lekker thuis en genieten met een hapje en een drankje in de achtertuin van het zonnetje. Oh shit, de komende twee weken bewolkt en regen :(. Dus tijd voor plan B en op naar zolder, want daar is nog meer dan genoeg te doen :). De oplettende lezers hadden al gezien dat de treinen op niveau 1 en 2 wel wat bescherming kunnen gebruiken om te voorkomen dat ze naar beneden storten bij een ongelukje of ontsporing. Nu had ik bij onze verhuizing al onze oude kunststof lamellen bewaard, want daar kun je een prima valbescherming mee maken :idea:. Sterk en flexibel en eenvoudig te verwerken. Inmiddels weet ik uit ervaring dat je ook in de zijkant van 6 mm triplex een nietje kunt schieten, dus de bevestiging ging relatief eenvoudig. Het nietpistool moet je dan wel vrij precies plaatsen, want een nietje diep in je vinger is niet echt prettig (en bloedt behoorlijk voor zo'n klein gaatje) :?. Morgen verder met stroken knippen, want er kan nog een paar meter valbescherming toegevoegd worden.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Valbescherming
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Valbescherming
Dat ziet er netjes uit Wico  :thumbup: komen die oude lamellen toch nog van pas  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Valbescherming
Lekker duurzaam :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Valbescherming
En precies daarom, heb ik nog een stapel lamellen liggen op mijn vliering  O:-D

Prima gedaan Wico  :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Valbescherming
Citaat van: Wico op dinsdag 28 april 2020, 19:48:42
een nietje diep in je vinger is niet echt prettig
:o) Nee, inderdaad niet, en na een tijdje aan je baan vastgeniet te hebben gezeten gaat het ook vervelen. :-)

Maar effe serieus, goed bezig jongeman, netjes gewerkt. :thumbup: B)

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Valbescherming
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Valbescherming
-WICO,
Dat is helemaal in jouw 'straatje'! Natuurlijk die 'oude spullen' hergebruiken indien mogelijk. Ziet er behoorlijk 'strak' uit. We hadden dit allemaal kunnen indenken. Ook in de komende dagen heel veel suk6 en deze 'natte' periode komt geheel in jouw straatje. Tijd voor in de tuin zitten komt er beslist nog aan.
Dank voor deze 'update' en zoals jij weet zijn 'ze' weer opgeslagen!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Valbescherming
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Valbescherming
Wico,

Allereerst jammer dat jullie vakantie naar Hongarije niet door gaat.
De valbescherming ziet er strak afgewerkt uit. :) :thumbup:
Hopelijk hoeft de valbescherming niet in actie te komen als je later met de treinen gaat rijden al denk ik niet dat je treinen heel erg snel zullen gaan rijden maar op een mooie langzame snelheid net als hier in Michelstadt.
Succes de komende dagen op zolder want het weer is er goed genoeg voor.  :(

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Valbescherming
Wat hebben jullie toch met langzaam rijden? Dat heeft Laurent ook, die is nog niet zo oud, de vergrijzing kan het dus niet zijn...  ;)
Een beetje moderne goederentrein elok draait makkelijk 140, met een containertrein aan de haak moet 120 toch mogelijk zijn. Een Taurus (Railjet) kan iets van 230. Nu de formule 1 niet doorgaat in Zandvoort kan het gas er op zolder wel op, we verstoffen anders behoorlijk.  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Valbescherming
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Valbescherming
@ Peter,

Mijn opa zei vroeger al : "Wie wat bewaart, die heeft wat!".

@ Bas,

Het is ter compensatie van de (laatste?) dikke benzine auto die ik begin dit jaar heb gekocht >:-D.

@ Cees,

Mooi laten liggen op zolder, eens komt ook voor jou die dag dat ze van pas komen!

@ Dirk-Jan,

Gelukkig zat ik maar met één hand vast en kon ik me met mijn andere hand losmaken. De huisarts waarschuwde wel voor PTSS (Post Traumatic Staple Syndrom). De beste remedie is om zo snel mogelijk het nietpistool weer te gaan gebruiken.
Dat advies ga ik vandaag gelijk opvolgen. Hopelijk helpt het om erger te voorkomen O:-D.

@ Gerard,

Als ik nu naar buiten kijk, zie ik dat mijn straatje nog steeds helemaal nat is. Ergo ook vandaag lekker binnen verder werken aan de baan :D.

@ Michel,

Gelukkig konden we ons huisje verzetten naar oktober (nieuwe - voorlopige - datum voor het EK met onze honden). Nu maar hopen dat het dan wel door gaat. De valbescherming hoop ik nooit nodig te hebben, maar we hebben allemaal wel eens zo'n ongelukje meegemaakt :?. En op een kapotte loc of wagons zit niemand te wachten, want dat zijn toch dure euro's.

@ Frank,

Ik kreeg gisteren nog een bekeuring in de bus voor te hard rijden (100+ blijft hachelijk), dus met mij valt het wel mee hoor 8o. Op mijn oude baan had ik een ICE die ik met hoge snelheid liet rijden, maar eerlijk gezegd vond ik dat geen gezicht. Ik zie liever een goederentrein met gepaste snelheid voorbij komen, zodat ik kan genieten van al het fraais dat voorbij komt. 

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Valbescherming
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Valbescherming
Mooi recycle-werk, Wico  :thumbup:

Vergeet wel niet in iedere loc voor en achter een parachute te leggen ( nem-norm 563 ), daar zijn die Zwitsers erg streng mee  B)
En een verre reis minder valt best mee, lekker tijd om te knutselen  :P
Wij hadden nu in Italië op een terrasje aan de cappuccino moeten zitten, maar thuis smaakt de verse Delonghikoffie ook prima  O:-D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Valbescherming
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Valbescherming
Tony,

Bedankt voor de tip! Nu weet ik ook gelijk wat er in die kleine tassen zit die preiser bij zijn machinisten mee levert. Die zal ik voortaan in de cabine plaatsen. Niet verder vertellen hoor, maar sommige locs rijden hier zelfs zonder machinist. Dat gaat overigens meestal prima :thumbup:.

En wat betreft die vakantie: er zijn natuurlijk ergere dingen in de wereld (zeker op dit moment), maar thuisblijven blijft toch surrogaat(koffie).

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Valbescherming
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

online
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Valbescherming
Die lamellen zijn inderdaad prima geschikt. Ik heb er ook een paar gebruikt nadat er ze als zonwering gesneuveld waren door eraan bungelende kinderen. Om ze er nieuw voor aan te schaffen is vanwege de prijs geen aanrader, maar eenmaal stuk of overbodig zijn ze perfect.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Valbescherming
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Valbescherming
 @citaat

Haha, voor bungelende kinderen adviseer ik eerder een klimtouw of klimwand. Bungelen kunnen ze meestal prima, luisteren lukt een stuk minder :D.

Overigens heb ik voor de geïnteresseerde lezer nog wel wat tweedehands lamellen liggen, gratis af te halen of tegen verzendkosten :important:.

Groeten,
Wico