Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bescheiden feestje
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bescheiden feestje
In deze toch wel zorgelijke tijden valt er gelukkig af en toe ook wat te vieren. Met één man en macht werd in de afgelopen periode hard gewerkt aan de basis voor de laatste strekkende meters baan. Vandaag werd in Donnerwetter de laatste aansluiting gerealiseerd op het spoor. Vanaf vandaag is het spoor op niveau 2 via een uitgebreide S-bocht verbonden met het spoor op maaiveld, waarmee de laatste doorgaande route en de paradespoor een feit is :D. Op de foto's lijkt het een beetje op een achtbaan, maar dat is optisch bedrog. Het dalingspercentage is maximaal 3 procent. Het onderste gedeelte is slechts een tijdelijke oplossing, want in 2021 staan hier nog uitgebreide XPS bouw werkzaamheden op de planning. Begin februari 2018 ben ik begonnen met de baanbouw, dus toch een aardige tijd bezig geweest om de complete basis te bouwen 8o

De V.H.E.D. (Verein Historische Eisenbahn Donnerwetter) heeft kosten nog moeite gespaard om dit heugelijke feit te vieren. Hun sterkste en duurste materieel werd ingezet om deze historische aansluiting op een passende manier vorm te geven. Helaas vonden de festiviteiten vanwege de huidige situatie zonder fanfare en publiek plaats, maar dat doet niets af aan de geleverde prestatie.

Vanaf het paasweekend wordt het eerste rollend materieel over de nieuwe aansluiting toegelaten. Tegen die tijd kunnen ook de eerste bewegende beelden verwacht worden :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bescheiden feestje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bescheiden feestje
Ik ben klaar voor de bewegende beelden Wico  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bescheiden feestje
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bescheiden feestje
Ik ook  ;)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bescheiden feestje
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bescheiden feestje
Heb je nog geluk, dat Märklin precies het juiste railstukje had, om het parcours te dichten, Wico  :thumbup:
Mooi in beeld gebracht  ;)

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bescheiden feestje
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bescheiden feestje
 @citaat

Zou dat toeval zijn geweest of...   Ik hou het even op of.

Maar dat ziet er indrukwekkend uit Wico. Dat roept om video.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bescheiden feestje
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bescheiden feestje
Wico,

Van harte gefeliciteerd met deze mooie mijlpaal dat de baan wat betreft bouwen klaar is en dat de treinen nu rond kunnen rijden over alle sporen. :P :thumbup: :thumbup:
Prachtige laatste foto van de twee schitterende krokodillen. :favorite:
Succes met de scenery activiteiten ik kijk nu al uit naar de eerste update hiervan waar ik zeker van ga leren.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bescheiden feestje
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bescheiden feestje
-WICO,
Als grondlegger van de V.H.E.D. wilde ik jou hartelijk gelukwensen met de ontsluiting van alle spoorbanen! Het is een prestatie op zich en er zijn kosten noch moeite gespaard om dit resultaat te bereiken. Een projekt zonder tegenslagen is er niet, maar ondanks dat is het toch gelukt. De "vlag" mag uit in jullie "Donnerwetter". De "Alm" groeit van festiviteiten, maar die worden in huiselijke kring gevierd.
De "Brug" wordt nu in het totale spoorplan opgenomen en zal zijn diensten zeker gaan bewijzen! Nu is alles afhankelijk van het 'slagen' van het dienstplan op alle trajekten van Noord naar Zuid en zelfs van Oost naar West. Het wordt een drukte van groot belang voor alle handel met als hoogtepunt de vele container en goederen vervoer, welke tussen de personentreinen doorgang moeten vinden. Een hele 'puzzel'!
Van 'rust' is geen sprake, want nu gaat de geestelijke en creatieve geest van de grondlegger aan de 'gang'! Daarom heeft hij de traditie 'hoog' gehouden en stelt daarom zijn "Krokodillen" op de voorgrond.

Helaas kan een groot feest niet doorgaan en daarom vloeit er toch een heel klein (Krokodillen)"traantje" door de "ALM"!

Opgewekt de toekomst tegemoet!

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bescheiden feestje
Wico

gefeliciteerd met het bereiken van deze mijlpaal. Na twee jaar hard gezwoeg van de chinese spoorwegarbeiders is de laatste rail gelegd. Dat doet mij denken aan de laatste verbinding tussen oost en west in de USA. Tijd voor een feestje dus.
Mooie krokodillen, ik heb die gouden ook, prachtstuk toch.

Ik wacht op het eerste filmpje...

groetjes

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bescheiden feestje
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bescheiden feestje
Wico, goed te lezen dat je "rond" bent. En zoals eerder al iemand schreef is dan nu de tijd van een filmpje van rijdende treinen over het voltallige traject aangebroken  O:-D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bescheiden feestje
Proficiat met deze mijlpaal Wico  :thumbup: ... en laat nu maar snel die video komen  :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bescheiden feestje
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bescheiden feestje
@ Peter / @ Wim

Het is een kwestie van geduld ... en het is Pasen voor dat je het weet O:-D.

@ Tony,

Ze noemen het niet voor niets een passtukje. Als het niet zou passen hadden ze er wel een andere naam voor verzonnen :O.

@ Henk,

Die meneer Tony is een grappenmaker. Ik hou het ook op of (er ligt een grondig ontwerp aan ten grondslag) :thumbup:.

@ Michel,

Dank voor de felicitaties. Eerst moet ik nog zorgen voor geluidsisolatie en valbescherming. Daarna volgen bezetmelders, ringleiding en aansturing via iTrain. Dan heel heel veel test rijden en dan... kan ik eindelijk aan de scenery beginnen :).
In de tussentijd zal ik zeker hier en daar wel wat bouwen, want dat vind ik uiteindelijk het leukste van alles. De paashaas heeft dit weekend al wat bezorgd zodat ik me niet hoef te vervelen (nee, niet die laptop van de baas :?).

@ Gerard,

De tegenslagen zet ik nooit op de foto, zodoende lijkt de bouw één grote succes story >:-D. Maar zonder dollen, er zitten de nodige uurtjes zweten in. Daarna is het echt wel genieten van datgene wat er nu staat! Toch breekt nu een periode van relatieve rust aan, want de zomerstop zit er aan te komen. Dan vraagt het buitengebeuren alle aandacht en genieten we van het zonnetje :D.   

@ Luc,

Er is hooguit een keer een afhaalchinees aan te pas gekomen, de rest heb ik zelf gedaan :o). Het is dan wel leuk om in mijn eigen topic terug te bladeren en te zien wat er in de afgelopen twee jaar is opgebouwd. De inspiratie voor de foto met de krokodillen ligt inderdaad bij de realisatie van de oost/west verbinding in de USA. Alleen de gouden nagel ontbreekt. In plaats daarvan dus maar een gouden krokodil. Dat is inderdaad een beauty.

@ Koen,

Ik heb zelf ook wel zin in dat filmpje. Een mooi excuus om met de Pasen de nodige rondjes te gaan rijden :P. Ik ga mijn best doen om er weer wat leuks van te maken.

@ Johan,

Bedankt en belofte maakt schuld, dus komt er aan :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bescheiden feestje
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bescheiden feestje
Het was inderdaad een kwinkslag, Wico  O:-D

Maar hier in huize Tony ging/gaat het echt zo  :D
Nieuwe baan betekent ; tafel bouwen met voldoende loop- en zitruimte die net in de ruimte past, de vorm ervan op een A3 tekenen, die een stel keer kopiëren, dan grofweg railplannen tekenen en het mooiste/beste uitkiezen.
Dan begint het leggen en kijken hoe dat er uitziet, wat huizen en bomen erbij en nog maar eens kijken en wikken en wegen.
Wat jij nu liet zien, heb ik bij mijn rondombaan letterlijk zo gehad; uiteindelijk miste ik net één stukje gebogen rails om de "cirkel" te sluiten.
Dus meten wat ongeveer zou passen en Treinshop Olaerts in België bellen of ze dat op konden sturen.
Omdat ik daar al jaren vaste klant was en het geld overmaken omslachtig en gedoe, kostte me dat helemaal niks  :thumbup:
Dat noemt men service en klantenbinding  ;)

O ja, het stukje paste precies !

Grtz Tony

( die best wel denkt te weten, dat jouw sluitstuk perfect gepland was )
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bescheiden feestje
Wel mooi filmpje.
Maar wat een herrie, heb je geen oordopjes nodig?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bescheiden feestje
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bescheiden feestje
 @citaat

Waar filmpje, waar, waar?
We wachten er nog op.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bescheiden feestje
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bescheiden feestje
@ Tony,

Nog een geluk dat een kwinkslag in deze barre tijden wel is toegestaan! Ik zie helemaal voor me hoe dat ontwerp en bouw proces bij jou is verlopen. Zo zie ik ook de mooiste diorama's bij jou ontstaan :P. Zelf ben ik inderdaad wat meer van de planning. Ik denk dat ik inmiddels al wel een stuk of twintig aanpassingen op het eerste ontwerp heb gedaan. Daar heb ik dan ook wel weer lol in :)

Maar ook al klopt de planning tot op de laatste 24064, de uitvoering daarvan is weer een heel ander verhaal. Zeker bij lange lengtes ligt een afwijking op de loer en bij het realiseren van het eerste niveau paste de aansluiting uiteindelijk van geen kanten. Deels afbreken en opnieuw bouwen was de enige optie :O. Des te groter was mijn vreugde en opluchting toen bij het tweede niveau met zijn vele bochten uiteindelijk de boel prima uitkwam. We zullen maar zeggen: al doende leert men :D.

@ Bert,

Bedankt, al weet ik niet precies welk filmpje je bedoelt. Mijn laatste creaties zijn allemaal voorzien van passende muziek, maar misschien vind jij dat herrie >:-D. Maar even serieus, de lange treinen op het kale hout maken zeker veel geluid. De oplossing is echter simpel want er ligt nog niet overal geluidsdemping onder de rails. Waar die al wel ligt scheelt dat beduidend in de geluidsproductie. Wat dan overblijft is het kedeng kedeng  van de wagons over de rails en dat klinkt mij als muziek in de oren :D.

@ Henk,

Rustaagh maar, rustaagh ...         
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bescheiden feestje
Gefeli met je baan.

Mooie machines ook. Laat je die gouden wel eens rijden.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bescheiden feestje
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bescheiden feestje
Prachtig hoe het leggen van de laatste rail gedocumenteerd is. Geschiedenis is geschreven. Ik zou het railsje vastzetten met een gouden spijker  ;)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bescheiden feestje
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bescheiden feestje
@ Tony II,

Dankjewel voor de felicitaties :thumbup:. De gouden loc heeft nog geen meter gereden, die staat normaal gesproken alleen maar mooi te wezen in zijn vitrinekastje :D.

@ Wim,

Ik vond het wel een passende manier om dit moment te delen met jullie :). Zoals ik al ergens schreef had ik geen gouden spijker bij de hand, dus heb ik de gouden krokodil als alternatief ingezet.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pietertje Ongeduld
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pietertje Ongeduld
De paashaas had vorige week twee bruggen bezorgd, zodat ik met de feestdagen wat te doen zou hebben. Helaas is het niet gelukt om daar op te wachten O:-D. Nu had meneer Vollmer het ook wel erg makkelijk gemaakt met een soort prefab model dat met een half uur in elkaar is te plakken :D. Verven en nabehandelen duurden iets langer, met het onderstaande als resultaat. Fijne paasdagen en blijf gezond :thumbup:.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pietertje Ongeduld
 B) Nou Pietertje, dat heb je leuk geprefabt. :D :thumbup:
Die verfbeurt heeft het wel afgemaakt, zo uit de doos ziet de brug er een beetje niet uit. B) :thumbup:
Aangezien je nou toch al klaar bent zo voor de Pasen kan je misschien met de overgebleven verf de eieren gaan schilderen, een mooie geweatherde look. >:-D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pietertje Ongeduld
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pietertje Ongeduld
Zo dat ziet er heel mooi uit!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pietertje Ongeduld
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pietertje Ongeduld
-WICO,
Dat is nu wel heel erg jammer van die meneer VOLLMER! Maar jij bent weer eventjes van alle berichten verwijderd geweest en dus is dat brugdeel 'klaar'! Nou, ja, 'klaar'! Goed, de rest laat ik maar aan jou over, want jij hebt alles in gedachten l op z'n plekje staan en de scenery eromheen komt er ook nog wel. Nee, je moet je niet gaan haasten! Alles komt op (jouw) tijd klaar! Wij maken ons daar geen zorgen over.
Maar wat zie ik? Neen geen stof, maar twee 'lijmtubes'! Er was blijkbaar toch heel wat aan elkaar te zetten en dus te lijmen. Natuurlijk wij kennen jou! Jij laat graag 'alles' zien! Toch best een rijk bezit twee flacons lijm! Staat zeker ook in de vitrinekast.

Maar het is een prachtig geheel en nu dat plekje op de 'baan' in reserve klaarstaan. Op naar het volgende project!
Fijne Paasdagen en gezellig maar met het gezin samen zijn. Komen doet er niemand!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pietertje Ongeduld
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pietertje Ongeduld
@ Dirk-Jan,

Vergeleken met jouw scratch build project is dit natuurlijk maar kinderspel. Maar de beide Pietertjes (Ongeduld/Precies) hebben hun best gedaan :D. Het mooiste compliment kreeg ik vanmiddag van mijn kleindochter van vier. Terwijl ze (op gepaste afstand) zat te kleuren zei ze spontaan: "Opa je lijkt wel een een kunstenaar" :favorite:.

@ Koen,

Bedankt voor het compliment!

@ Gerard,

Inderdaad heb ik al beeld hoe deze brug straks in het landschap gaat komen. En ik moet zeggen in mijn hoofd ziet het er erg goed uit O:-D. De lijm staat niet in de vitrinekast hoor. De ene is bijna leeg en ik sta niet graag voor verrassingen :O. Gelukkig komen de kleinkinderen met Pasen wel eieren zoeken in de tuin al moeten we dan wel op een afstandje toekijken en zit een knuffel er even niet in.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pietertje Ongeduld
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pietertje Ongeduld
Ziet er prima gelukt uit, Wico  :thumbup:

Zal ook mooi passen in de pasen-special-movie  O:-D

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pietertje Ongeduld
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pietertje Ongeduld
Tony,

Ik ben zelf ook wel tevreden met het resultaat. Zal zeker mooi staan als het opgenomen is in het landschap. Even kijken of dat voor de Pasen nog gaat lukken.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pietertje Ongeduld
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pietertje Ongeduld
 @citaat
Ik denk dat "Pietertje" wat geduld moet gaan hebben!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pietertje Ongeduld
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pietertje Ongeduld
Wico,

Met veel plezier gekeken naar de korte reportage van deze prachtige brug.
Man man wat is het eindresultaat mooi geworden alles past mooi bij elkaar.
Ben zeer benieuwd hoe hij op de baan zal staan met de verdere scenery erom heen gemaakt.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pietertje Ongeduld
Mooie brug Wico, ziet er keurig uit. Laat daar nu nog een mooie loc over rijden en je kan wegdromen....

groetjes

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pietertje Ongeduld
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pietertje Ongeduld
@ Gerard,

Ik weet niet of dat gaat lukken. Belofte maakt schuld, dus er moet nog een film komen met Pasen :O.

@ Michel,

Ik hou niet zo van ellenlange verhalen, ik kijk liever naar de plaatjes :P.

@ Luc,

Bedankt voor de complimenten. De brug heb ik vanochtend ingepast in de baan, dus de eerste loc kan er morgen over heen :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pietertje Ongeduld
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pietertje Ongeduld
Hoi Wico,

Je hebt een prachtige brug in elkaar gezet, ik kijk er uit naar de bewegende beelden  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pietertje Ongeduld
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pietertje Ongeduld
Peter,

Ik ook :D. Morgen vroeg uit de veren, paasontbijt en dan naar zolder. Rijden en filmen, rijden en filmen, rijden en filmen en daarna op het gemak monteren. Muziekje er onder en dan op het forum plaatsen :P.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pietertje Ongeduld
wacht met spanning op morgen  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pietertje Ongeduld
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pietertje Ongeduld
Ik heb de wekker al gezet  >:-D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pietertje Ongeduld
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pietertje Ongeduld
 :offtopic:

Fijne Paasdag gewenst vooral met het verstoppen van de "Paaseieren"!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Pietertje Ongeduld
Jij ook fijne paasdag🐰🐇🐣
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS Baan Bedrijf
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS Baan Bedrijf
Zo, de eerste paasdag nuttig besteed. Na een lekker ontbijtje rap naar boven om mijn BLS materieel van stal te halen. Zij zijn vandaag de hoofdrolspelers in mijn paas film. Na het voltooien van de complete basis kunnen ze nu alle sporen gebruiken om hun rondjes te maken. Omdat de boel nog handmatig wordt aangestuurd is de treinenloop beperkt tot maximaal 2 treinen tegelijk. Als alles in de toekomst via Itrain wordt aangestuurd zal het een stuk levendiger op de baan worden.

Het was wel even werk om er een fraai geheel van te smeden, maar ik ben tevreden. Het resultaat is ruim vijftien minuten bewegend beeld, voorzien van een rail away muziekje. Opgenomen in hoge resolutie, maar YT brengt dat helaas weer terug naar 1080p. Maar in YT wel het aangluren waard (behalve in full screen modus).

Ik hoop dat jullie het leuk vinden :P. Een beetje ontspanning in deze toch wel bijzondere tijden is welkom. Veel kijkplezier :thumbup:.



Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS Baan Bedrijf
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS Baan Bedrijf
Hoi Wico,

Geweldig wat een baan  :thumbup: :thumbup:

De nieuwe brug past er mooi tussen en als de treinen er overheen rijden is het extra genieten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS Baan Bedrijf
Superleuke video Wico  :thumbup: Ik herinner me nog dat je in het begin sprak over de zolder die je ter beschikking zou krijgen en de eerste foto's daarvan.... ben jij lekker opgeschoten zeg  :D :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS Baan Bedrijf
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS Baan Bedrijf
-WICO,
Het is een fantastisch gezicht om alles op jouw modelbaan te zien rondrijden. Gaat helemaal groots met de camerabeelden. Nu zijn er momenten, dat je nog onderdoor en  bovenlangs kunt kruipen. Benut dat want in een veel latere fase is dat niet meer mogelijk. Maar 'petje af'! AUSGEZEICHNET wordt ook wel gezegd. Jouw "Pasen" kan niet meer 'stuk'! Je moet wel rekening houden met op het allerlaatste moment komen de beide treinstellen vlak achter elkaar te rijden op hetzelfde spoor. Je behoort daar wel een 'blok'-afstand in gaan calculeren! Maar jouw bedoeling is helemaal geslaagd en jij hebt jouw "Pasen" met een hele grote voldoende beëindigd. BRAVO!

Nog een hele prettige Paasvoortzetting en wees voorzichtig en kijk uit!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS Baan Bedrijf
Lid sinds: 2011

ben blij dat ik M rij

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS Baan Bedrijf
Hallo Wico
Erg genoten van je paasfilm
Ik zag wel 16 wagons van Holcim voorbij komen
Helemaal top

Grt John
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS Baan Bedrijf
 B) Mooi Paasfilm :thumbup:, maar toch ook wel met wat enge momenten. :roll:
Op de hoge sporen moet het niet mis gaan, dan stort de boel naar beneden. 8o
Ik neem aan dat als het landschap aangelegd is dat ook meteen dienst doet als valbescherming?

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS Baan Bedrijf
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS Baan Bedrijf
Eindelijk  :D ik heb er van genoten!  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS Baan Bedrijf
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS Baan Bedrijf
Mooi  :thumbup: en het was het wachten waard  :thumbup:
De net aangeschafte brug heeft zijn plekje ook gevonden zie ik  :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS Baan Bedrijf
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS Baan Bedrijf
15 minuten en 33 seconden puur genieten wat een schitterende baan heb je genaakt Wico mijn complimenten. :thumbup:
De Holcin trein is voor mij echt het hoogte punt van deze film en die ga ik zeker van je kopiëren want hij is zoooo mooi.

Succes met de verdere activiteiten zoals bezetmelders maken en vele andere dingen die gedaan moeten worden voordat je aan het voor jouw mooiste kan gaan beginnen het scenery gedeelte.
En bedankt voor de inspiratie van al je mooie materiaal waar ik dankbaar gebruik van ga maken. ;) :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS Baan Bedrijf
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS Baan Bedrijf
Het wachten weer waard, Wico  :thumbup:

Treinen komen in een heerlijk rustig tempo voorbij en laten je lekker wegdromen  O:-D
Verre bestemmingen, wat zit er in die wagens, gaat het verder met een schip en meer van die gedachten, die ik langs het echte spoor ook altijd heb.

Je baan lijkt oneindig groot en dan ben je nog niet eens met het landschap begonnen  :P

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS in beeld
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS in beeld
@ Peter,

De brug heeft zijn plekje gevonden. Het is de bedoeling dat er ook nog een brug achter komt voor het hoogste spoor. Zo ontstaat dan een fraai doorkijkje in het (toekomstige) dal :).

@ Johan,

Dat vind ik nou leuk, een volger van het eerste uur! Ik heb zelf ook mijn topic weer eens door zitten bladeren en realiseer me dat ik lekker bezig ben geweest :thumbup:.

@ Gerard,

Deze film bevat inderdaad unieke beelden vanuit de S-bocht. Die is later helemaal in het landschap verdwenen. Je hebt een scherp oog, want de beide treinen op het eind kwamen (tot mijn verrassing) inderdaad kort na elkaar op hetzelfde spoor uit. Ik moet zelf ook nog even wennen aan de treinenloop 8o. Gelukkig komt dat straks met Itrain helemaal goed.

@ John,

Nog een trouwe volger vanaf het begin van dit topic. Voor jou heeft "het rondje van de zaak" een heel andere betekenis :D. Ik moest zelf even de film terugkijken, maar inderdaad 16 Holcim wagons in beeld.

@ Dirk-Jan,

De zichtbare sporen komen inderdaad ingebed in het landschap. De sporen buiten beeld (met name het gedeelte bij de S-bocht waar later een steengroeve moet komen) ga ik nog voorzien van een valbescherming. Ik heb alle kunststof lamellen van ons oude huis bewaard. Die zijn ideaal om daarvoor te gebruiken. 

@ Koen,

Wachten duurt altijd lang, maar ik ben blij dat je genoten hebt van het resultaat. Ik kan er zelf ook met plezier naar kijken ;).

@ Wim,

Er gingen wel een paar uurtjes inzitten om de mooiste beelden te maken. Maar dat is echt geen straf, alleen maar een mooi excuus om de hele dag op zolder door te brengen O:-D.

@ Michel,

Bedankt voor de complimenten. Er zitten heel wat uurtjes (denk)werk in maar ik ben zelf ook erg tevreden met wat er nu staat. De Holcim trein had ik speciaal uitgezocht voor de hoofdrol, ik wist dat ik daar meerdere volgers een plezier mee ging doen :D. Nu komt de volgende fase waarin ik de rails weer gedeeltelijk weghaal, om stap voor stap de definitieve baan inclusief alle aansluitingen aan te leggen. Dat zal dan na de zomerstop gaan gebeuren, zodat in 2021 automatisch gereden kan worden :important:.   

@ Tony,

Op veel filmpjes zie je het materieel voorbij razen en dat vind ik eigenlijk zonde. Voor de film rijdt bij mij alles heerlijk rustig voorbij zodat je de details lekker op kunt nemen. Ik kan daar zelf erg van genieten, en blijkbaar ben ik niet de enige :). Je weet dat de klupbaan een grote inspiratiebron voor mij is. Natuurlijk gaat het er allemaal anders uitzien, maar de basisgedachte van lange sporen door een ongerept natuurlandschap spreekt mij erg aan. En gelukkig heb ik daar ook de ruimte voor. Mijn fantasie is al erg druk aan het werk om de scenery helemaal in te vullen, terwijl dat nog jaren gaat duren. Een heerlijke soort permanente staat van voorpret :P.   

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS in beeld
Hoi Wico

het was weer genieten van jouw baan en treinen. Mooie lengtes met lange slepen. De routes zijn uitgekiend en zorgen voor een leuke afwisseling van voorbijkomende treinen.
Veel genot en hou het veilig.

mvrgr


Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS in beeld
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS in beeld
Ook jij weer bedankt voor de complimenten. Zo heb ik drie keer plezier: de treinen rijden hun rondjes, opnames maken en filmpje samenstellen en dan anderen mee laten genieten :D. Ik denk/hoop dat de routes straks nog beter tot hun recht komen in het (berg)landschap. Maar dan zijn we weer een aardig tijdje verder :?. Blijf gezond!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS in beeld
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS in beeld
Hallo Wico,

Heel mooi filmpje van een geweldige baan: mooie lange stukken rails met lange treinen. Geweldig!

Wat mij erg opvalt is dat jouw treinen volgens mij draadloos rijden? Geen kabeltje/draadje gezien!  8o Hoe doe je dat toch? Dat zou mij ook veel tijd schelen!

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS in beeld
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BLS in beeld
Marcel,

Graag gedaan! Ik prijs me gelukkig met deze ruime zolder, waardoor lange lengtes en lange treinen mooi tot hun recht komen :D. Draadloos rijden is helaas een utopie, de werkelijkheid is heel wat genuanceerder :?. De ringleiding en de bezetmelders zijn alleen in de schaduwstations (met eigen booster) volledig aangebracht en weggewerkt. In de spiraal (met eigen booster) zijn ze aangebracht en aangesloten en moet ik ze nog netjes afwerken. Op de hoofdbaan zitten ze alleen nog maar op de verborgen opstelsporen en moet ik ze nog aansluiten. Op het hele zichtgedeelte van de baan ontbreken ze nog volledig (die zie je dus ook niet :P).

Het gefilmde deel draait dus nu (met max. twee locs + sleep) probleemloos op de CS2 met één aangesloten stroomdraadje 8o. Dat aanbrengen/aansluiten/wegwerken van ringleiding en bezetmelders wordt dus de volgende klus. Na de zomerstop ga ik daar mee beginnen. Kan ik 2021 met Itrain gaan rijden :).

Groeten,
Wico