Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 247 Vectron Max Bögl
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 247 Vectron Max Bögl
Hij voelt zich al helemaal thuis Wico  :)
Veel plezier met je nieuwe loc.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 247 Vectron Max Bögl
Lekkere sleep heb je achter je Vectron hangen :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 247 Vectron Max Bögl
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 247 Vectron Max Bögl
Hallo Wico,

Het filmpje geeft een mooi overzicht van je baan in aanbouw. Het ziet er indrukwekkend uit. Toen ik de vectron voor het eerst zag moest ik er erg aan wennen. Maar ik ga hem steeds mooier vinden  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 247 Vectron Max Bögl
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 247 Vectron Max Bögl
@ Tony,

Ik ben inderdaad een gelukkig mens. Voorlopig rijdt ik nog "simpele" rondjes omdat de digitale besturing grotendeels nog moet worden aangelegd. Het lijkt dus een beetje op analoog rijden, en jij weet als geen ander hoeveel plezier je daar al aan kunt beleven :).

@ Gerard,

De Max Bögl trein is nog een "jeugdzonde" voordat ik me focuste op Zwitsers materieel. Ik heb toen veel Duits materieel verkocht, maar ik vond het zonde om deze weg te doen. Met deze diesel loc stel ik me voor dat Max Bögl ook af en toe een klus in Zwitserland uitvoert. Het blijft een fantasiewereld hè ;). Binnenkort kun je overigens nog een "tegenvaller" verwachten >:-D.

@ Luc,

Ik kon deze loc voor een zacht prijsje overnemen, dus de deal was gauw gesloten :P. Ik heb bewust voor relatief lange rechte stukken gekozen, zodat de samengestelde treinen lekker de ruimte hebben.

@ Peter,

Hij valt zeker niet uit de toon bij al zijn elektrische Vectron broertjes die hier al rondrijden. Binnenkort wordt er zelfs nog een (dubbele) uitbreiding verwacht :D.

@ Bas,

Bedankt voor de complimenten. Ik doe ook wel mijn best om er een mooi geheel van te maken. Ik ben regelmatig samenstellingen en volgordes aan het aanpassen om de fraaiste combinaties te maken :thumbup:.

@ Wim,

Ik vind het dan wel weer leuk dat de Vectron bij verschillende maatschappijen in zoveel uitvoeringen en kleurstellingen rondrijdt. Dat brengt een beetje variatie op de baan!

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 247 Vectron Max Bögl
 B) Mooie machine en een indrukwekkende sleep erachter. :thumbup:
En je filmpje is ook top, met het muziekje is het een plezier om naar te kijken. 8)

Citaat van: Wico op zaterdag 07 maart 2020, 20:37:49
Met deze diesel loc stel ik me voor dat Max Bögl ook af en toe een klus in Zwitserland uitvoert. Het blijft een fantasiewereld hè ;).
Tis inderdaad een fantasiewereld die we creëren, maar goed ook, die echte wereld buiten is niet altijd even leuk. O:-D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 247 Vectron Max Bögl
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 247 Vectron Max Bögl
Prachtige aanwinst de Br 247 Wico. :) :thumbup:
Hij staat / rijd mooi voor de Max Bögl sleep.
Heel veel rijplezier toegewenst maar aan het filmpje te zien gaat dat zeker lukken.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 247 Vectron Max Bögl
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 247 Vectron Max Bögl
@ Dirk-Jan,

Het kost een kwartiertje extra, maar dan heeft zo'n filmpje ook een kop en een staart :). En het is dan weer een mooi aspect van deze hobby dat iedereen die fantasie wereld op een andere manier invult. Waar het voor de één een exacte kopie van de werkelijkheid is, komen bij de ander beren uit de kast, wordt er topless geskied en woont batman in zijn mancave :o). Leuk toch!
 
@ Michel,

Ik ben ook blij met deze uitbreiding en tevreden met de samenstelling van de Max Bögl sleep. Met het rijplezier zit het wel goed :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron dubbeltractie
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron dubbeltractie
Wat is er mooier dan één nieuwe loc? Inderdaad: twee nieuwe locs :D. In dit geval twee fraaie rode BR 193 Vectrons (Märklin 36181). Deze nieuwe uitgave van Märklin vormt het passende sluitstuk voor mijn DB intermodaal container transport :thumbup:.

Weinig woorden, fraaie plaatjes :P. Fijn hobby weekend allemaal.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron dubbeltractie
Niet één schoonheid maar twee schoonheden laat je ons zien.
Een fraaie set die goed staan in tractie. :P
Heel veel rijplezier toegewenst met deze mooie locs.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron dubbeltractie
Citaat van: Wico op vrijdag 13 maart 2020, 20:12:54
Wat is er mooier dan één nieuwe loc? Inderdaad: twee nieuwe locs :D. In dit geval twee fraaie rode BR 193 Vectrons (Märklin 36181). Deze nieuwe uitgave van Märklin vormt het passende sluitstuk voor mijn DB intermodaal container transport :thumbup:.

Weinig woorden, fraaie plaatjes :P. Fijn hobby weekend allemaal.

Groeten,
Wico

Heel erg mooi wico super :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron dubbeltractie
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron dubbeltractie
Wat een prachtig stel Wico  :favorite: :favorite:

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron dubbeltractie
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron dubbeltractie
-WICO,
Dubbel leven; Dubbel plezier: Dubbele plaatjes; Dubbele loks! Eigenlijk is alles bij jou "dubbel"! Maar jouw "jeugdzonde" heeft nu een prachtig doel getroffen! Jawel, "Eindelijk en ook EINDELIJK" is die jeugdzonde verdwenen en valt geheel in het niet bij al jouw Zwitserse transporten! Hè, Hè, dan behoeft je daar niet meer over te gaan piekeren. Er gaat zo af en toe toch best wel een Duits transport door de Zwitserse Alpen. Maar met zulke gloednieuwe modellen van DB Vectron BR 193 is het weer thuiskomen in Donnerwetter! Maar toch blijft CH de 'boventoon' voeren.
Het is alweer een bezit waar veel plezier mee te halen valt. Want "trekken" kunnen die loks en dus zijn ze geheel op hun plaats in jouw CH-landschap in wording!
Dan is natuurlijk nog een 'blauwe' wens te vervullen, nietwaar?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron dubbeltractie
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron dubbeltractie
Die Vectra (= 2x Vectron) ziet er indrukwekkend uit, Wico  :thumbup:
Wel eerst een poosje van deze smullen, voor je aan die blauwe denkt  :P

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron dubbeltractie
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron dubbeltractie
@ Michel, Hans, Peter,

Naast alle uitbundig gestickerde Vectrons is dit een eenvoudige (kleur)uitvoering. Maar zeker in dubbeltractie dan wel weer een stoer stel :P. Ik ga vanmiddag nog een filmpje voor jullie maken :).

@ Gerard,

Zonder bril en/of met teveel bier op kijk ik zelfs dubbel :o). Inderdaad rijdt veel Duits materieel ook gewoon door Zwitserland. Ik heb dan ook een beetje spijt dat ik jaren terug (te) veel Duits materieel verkocht heb. Maar goed daar heb ik toen mooie Zwitserse spullen voor gekocht, dus niet getreurd. En inmiddels is mijn DB verzameling al weer aardig aangevuld :D. De blauwe Vectron is zeker mooi, maar gaat hier niet op de baan komen. Deze heeft alleen toegang tot Duitsland, in tegenstelling tot mijn nieuwe DB locs die ook voor Zwitserland uitgerust zijn (zie ook de enkele set pantografen in vergelijking met de dubbele set op mijn locs).

@ Tony,

Ik vind dit wel een mooie hemelsblauwe loc, maar zoals gezegd deze komt niet op de lijst. Hij doet me trouwens wel gelijk denken aan jouw inmiddels beroemde/beruchte achtergrondgordijntje ;).

Groeten,
Wico   


Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron dubbeltractie
Hallo Wico

proficiat met de aanwinsten. Mooie dubbeltractie.

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron in beeld
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron in beeld
Voor alle volgers en liefhebbers de Vectron dubbeltractie in beeld met een Duitse intermodale containertrein. Als tegenhanger ook even een Zwitserse containertrein met een vleugje Nederland in beeld gebracht :D.

Inmiddels zal het rondje om de kerk wel bekend voor gaan komen. Het wordt tijd om met de bouw van het volgende niveau te beginnen :important:. Zoals altijd veel kijkplezier gewenst!



Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron dubbeltractie
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron dubbeltractie
-WICO,
Zodra er ergens in de TV-wereld een funktie vrijkomt mag jij daar zeker op gaan solliciteren. Er is een vakman  bezig geweest op jouw treinzolder in Heinkenszand. Mooi, man! Rustig rijden en opnemen en op de momenten, dat ze elkaar naderen brengt jij 'ze' goed in aktie! Ja, jij mag meer op YT bekend gaan maken.
Veel suk6 met jouw filmpje en dank voor het genoten treinplezier!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron dubbeltractie
Kwijl kwijl heel mooi 8o
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron dubbeltractie
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron dubbeltractie
Genieten puur sang Wico   :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron in beeld
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron in beeld
Hi Wico,

Wil mij bij de anderen aansluiten heel leuk.

groet
Harald
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron in beeld
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron in beeld
Mooie film Wico. :thumbup:
Heb er met veel plezier naar gekeken.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron in beeld
Altijd genieten van jouw filmpjes Wico  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron in beeld
Schitterend mooie aanwinsten, succes met de verdere opbouw van het volgende niveau  Wico. :thumbup: :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron in beeld
Prima filmpje :thumbup:

Wat zijn de afmetingen van jouw raster van de onderbouw, welke je kan zien op 1:20 aan de binnenkant van de lus?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron in beeld
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron in beeld
@ Allen,

Hartelijk dank voor de complimenten! Nu eerst maar weer eens verder gaan met bouwen :D.

@ Bas,

De grootte van mijn open raster varieert afhankelijk van de totale breedte/diepte, maar ligt tussen minimaal 50 cm en maximaal 60 cm. Waar nodig is een dragende plaat aangebracht van 12 mm triplex. Bij de spiraal en de hogere niveaus gebruik ik 6 - 9 mm triplex i.v.m. benodigde flexibiliteit in bochten.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron in beeld
Geweldig filmpje Wico, ik heb er weer van genoten!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron in beeld
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron in beeld
@ Frank,

Bedankt en graag gedaan, ik kan er zelf ook van genieten :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron in beeld
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron in beeld
Ook namens mij, schitterend filmpje , mooi met die dubbel tractie en geweldig mooie sleep erachter  :thumbup: :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron in beeld
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron in beeld
@ Barry,

Dan ontvang jij uiteraard ook mijn grote dank voor de waardering!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron in beeld
Citaat van: Wico op zaterdag 14 maart 2020, 22:57:03
De grootte van mijn open raster varieert afhankelijk van de totale breedte/diepte, maar ligt tussen minimaal 50 cm en maximaal 60 cm. Waar nodig is een dragende plaat aangebracht van 12 mm triplex. Bij de spiraal en de hogere niveaus gebruik ik 6 - 9 mm triplex i.v.m. benodigde flexibiliteit in bochten.
Dank voor de info. Ik zit namelijk zelf aan 50 cm x 70 cm te denken voor het achterste deel waar mijn (schaduw)stations komen.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron in beeld
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron in beeld
@ Bas,

Mijn frame is opgebouwd uit latten van 18 mm x 69 mm. In mijn schaduwstations zijn de rasters zelfs groter: 96 cm x 58 cm met triplex van 12 mm. Als je daar alleen treinen stalt werkt dat prima (zolang je er dus niet je volle gewicht op zet :O).   

Bij een raster van 58 cm x 58 cm en een triplex plaat van 12 mm, kan ik het frame met 100 kg belasten zonder doorbuigen (vrij vertaald: ik kan er op staan :D).

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron in beeld
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron in beeld
-WICO,
Dat geeft een verdraaid positief "geluid" als jij éénmaal met het bouwen van berglandschap op jouw Zwitserse "DONNERWETTER ALM" gaat beginnen. Doorzakken er is dan niet meer bij! behalve dan met "alcohol"!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron in beeld
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... BR 193 Vectron in beeld
@ Gerard,

Doorzakken is nooit mijn hobby geweest, al lust ik af en toe best een wijntje of een biertje. Het frame is in elk geval sterk genoeg voor de kilo's gips die in de toekomst verwerkt gaan worden :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bouw vorderingen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bouw vorderingen
Nu alle buitenactiviteiten zijn afgelast en de tuin nog niet veel aandacht vraagt, is er dus wat extra tijd die we aan de baan kunnen besteden. Wat nog resteert aan baanbouw is het tweede niveau op de hoofdbaan, dus daar heb ik nu een start mee gemaakt. Om niet in de knoei te komen met het schuine dak, heb ik de totale brug 3 cm moeten laten zakken maar die sluit nu keurig aan op het spoor. Morgen heb ik andere activiteiten, maar hopelijk volgende week tijd om verder te bouwen. Fijn en vooral gezond weekend gewenst :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bouw vorderingen
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bouw vorderingen
-WICO,
De 'verloren' tijd is heel goed besteed! Mooi geheel met de "overbekende" brug. Ja, die schuine kant! Nou, dat is weer een hele mooie oplossing, om deze iets te laten zakken. Wordt in elk geval een geweldige "Blikvanger" bij binnenkomst op de zolder! Ik zie het helemaal voor mij!
Dank voor deze 'up-date'!
Suk6 verder doe voorzichtig aan rondom Heinkenszand!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bouw vorderingen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bouw vorderingen
Zoals je hele baan fraai gebouwd is is dit ook weer een fraai staaltje bouw wat je laat zien.
De brug zal zeker een blikvanger zijn als daar één van de prachtige lange slepen over heen zal rijden.
Leuk trouwens om te lezen dat de laatste bouwfase ingang gezet is Wico. :P
Succes met de verdere bouw volgende week en ik kijk uit na de verdere vorderingen.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bouw vorderingen
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bouw vorderingen
Ziet er goed uit Wico. Die brug is echt geweldig elke keer als ik hem zie zit ik te genieten. Ik kan niet wachten op de eerste filmpjes van treinen die erover heen rijden!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bouw vorderingen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bouw vorderingen
@ Gerard,

Dit moet inderdaad één van de blikvangers op de baan worden. Er staat ook nog een zelfbouw brug/viaduct in de planning, maar dat is nu nog toekomstmuziek :D.

@ Michel,

Yep de laatste twintig meter rails is nu aan de beurt. Dan is dat maar klaar voordat de zomer komt en we hopelijk weer met z'n allen naar buiten kunnen :P.

@ Koen,

Een filmpje kan ik je nog niet aanbieden (ben zelf ook wel nieuwsgierig ;)). Ter compensatie een "oude" foto.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bouw vorderingen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bouw vorderingen
Hoi Wico,

Kijkend naar de plaatjes van je ingebouwde brug, zie ik de hele scenery er al omheen.
Da's nu al vet smullen  :P :P :P

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bouw vorderingen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bouw vorderingen
Tony,

Zoals John Lennon vroeger al schreef: "Imagine". Ook wel een mooi troostlied in deze toch wat sombere tijden :|. Gelukkig hebben we een mooie hobby die veel afleiding biedt. Blijf gezond!

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bouw vorderingen
Hoi Wico

weer een mooie vooruitgang van jouw project.
Zoals de anderen hierboven kijk ik ook uit naar het eerste filmpje met jouw mooie slepen over de brug.

mvrgr

Luc
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bouw vorderingen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bouw vorderingen
@ Luc,

Zo heeft ieder nadeel toch ook weer een voordeel. Door de extra vrije tijd kan ik nog even doorbouwen en zit een filmpje er zeker nog in voor de zomer  :thumbup:

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bouw vorderingen
 B) Mooi geheel zo met de brug. :thumbup:
Jij kan je flink gaan uitleven met gips, dat word nog effe een klussie om al die sporen in een landschap te verwerken. :roll:
Maar ja, dat is ook de hobby, het hoeft niet morgen klaar. O:-D :D

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bouw vorderingen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bouw vorderingen
@ Dirk-Jan,

Als alles goed gaat, moet deze jongen nog ruim anderhalf jaar werken en kan ik dan gaan genieten van heul veul vrije tijd. Tot dat moment moet ik de boel dus een beetje rekken >:-D.

Daarna kan ik hopelijk nog jaren vooruit om een beetje fatsoenlijk landschap te bouwen :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bouw vorderingen
 8o Nou lekker dan, we zijn even oud, ik moet nog veul langer door. :D
Nou ja, het is je gegund, je zal die tijd wel nodig hebben om heul veul gips te moeten roeren, heb ik al achter de rug. O:-D :-)

Dirk-Jan
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bouw vorderingen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bouw vorderingen
Dirk-Jan,

Misschien brengt de postcodeloterij of staatsloterij je nog geluk (het is je gegund :P). Ik denk dat ik veel met XPS ga werken, want de aannemer heeft daar een bult van achtergelaten na oplevering van ons nieuwe huis. Dat scheelt weer ettelijke kilo's gips.

Maar de afwerking zal zeker nog het nodige geknoei en geklieder gaan geven. Ik kijk er nu al naar uit :D.

Groeten,
Wico   
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bouw vorderingen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bouw vorderingen
Bij gebrek aan andere bezigheden maar rustig verder bouwen aan de baan O:-D. De basis voor het lange rechte eind van ruim 8 meter (lees: de "paradestrecke") is klaar. Wat nu nog resteert is de grote S bocht om van niveau 2 weer terug te keren naar niveau 0 (het stootblok op de voorlaatste foto). Een paar plaatjes voor de beeldvorming. Mooi klusje voor het weekend :)

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Mini update
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Mini update
Vanochtend druk bezig geweest om de laatste baandelen uit te tekenen en te zagen. De bochten maak ik van 6 mm triplex zodat ik wat flexibiliteit heb bij het verwerken ervan. De kritische kijker ziet wellicht dat er nog een deel mist, maar dit wordt straks direct in de XPS uitgesneden. Vanmiddag ga ik in de tuin aan het werk want het onkruid schiet uit de grond. Misschien dat ik morgen nog wat tijd heb om een deel van het zaagwerk op het frame te plaatsen. Fijn weekend allemaal en blijf gezond!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Mini update
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Mini update
Netjes gezaagd hoor en geeft meteen aan met de tekening hoe het gaat staan op je baan. :P
Succes met de verdere bouwactiviteiten maar dat gaat jouw zeker lukken.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Mini update
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Mini update
Michel,

Zagen is niet mijn sterkste kant, maar met een vijl en schuurpapier kom je een heel eind om de boel bij te werken ;). Hopelijk morgen nog wat tijd om aan de baan te werken. Planning is om voor de Pasen klaar te zijn, zodat ik jullie met Pasen kan trakteren op bewegende beelden van de volledige baan. Daarna zomerstop en in het najaar weer verder :).

Groeten,
Wico